Vaccinera !?
avknoppning från ; http://spiritualism.ifokus.se/discussions/518446c68e0e7475a3000bc1-indigo-och-kristallbarn
""Alla föräldrar vet faktiskt inte vad som är bäst för deras barn. Se på antroposoferna som ytterligare ett exempel.""" - skrev Starman.
Jag svarar ;
Jag själv är ett barn som är uppvuxen med mässlingen och röda hund- kikhosta-charlakansfeber- påsjuka, vattkoppor osv….
och man brukade låta barnen få det när dom var små - jag har överlevt dem alla och mina kompisar med mig - att en o annan blir jätte sjuk av dessa sjukdommar gör det inte befogat att vaccinera alla anser jag.
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag är också väldigt skeptisk till det här med att vaccinera alla rakt av. Om man är känslig (tex hjärtsjuk eller liknande) och man inte tror att man skulle överleva en sjukdom, så visst då är det väl bra om det finns vaccin.
Men samtidigt vet vi ju också att vi har utrotat en del allvarliga sjukdomar genom vaccinering.
Men frågan är ändå om risker och biverkningar av vaccinering verkligen gör det befogat att vaccinera alla hur som helst. Speciellt skeptisk blir jag när det kommer till nya vaccinationer som man inte känner till effekterna av än, så som svininfluensavaccinet.
Medarbetare på westernridning.ifokus

"Varje dag dör 19 000 barn under fem år. 40 procent dör redan under sin första månad i livet. De flesta dör av sjukdomar som går att förebygga, som mässling, polio, lunginflammation, diarré och malaria. "
Källa:http://unicef.se/fakta/barns-overlevnad
Men för all del, om man på ett effektivt sätt vill minska befolkningsökningen så är det ju lätt gjort att hoppa över vaccineringen så det dör undan några stycken 😉
2
Barns överlevnad
Vi hjälper barn att överleva och växa
Varje dag dör 19 000 barn under fem år. 40 procent dör redan under sin första månad i livet. De flesta dör av sjukdomar som går att förebygga, som mässling, polio, lunginflammation, diarré och malaria. Undernäring och brist på rent vatten och sanitet bidrar till mer än hälften av dödsfallen. Vi kämpar för att stoppa den här tragedin och se till att alla barn får kärleksfull omsorg, rent vatten, bra hygien, näringsriktig mat och hälsovård så att de får möjlighet att överleva, växa upp och utveckla sina fysiska och psykiska färdigheter.
2 det står inte att vaccin skulle vara undermedecinen - rent vatten o hyggien och näringsbrist det största hotet!!!!!!

Man vaccinerar sig pga omtanke för de som INTE kan vaccinera sig och som dessutom förmodligen skulle bli väldigt sjuka om de drabbades barnsjukdomar.
Det handlar inte om att jag själv klarar av sjukdomarna med bravur utan om de som inte överlever pga. att jag sprider smitta till dem.
Min son kunde inte vaccineras då han var liten, hade han blivit smittad i unga år hade han med största sannolikhet blivit väldigt sjuk, kanske fått men för livet eller i värsta fall avlidit.
Tack vare att så många vaccinerade sina barn vid den tiden så kunde han få växa upp med hälsan i behåll.
Det känns dock som att han kanske skulle överväga att vaccinera sig nu i vuxen ålder men det är någonting läkarna får bedöma
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Det står "Varje dag dör 19 000 barn under fem år." "Undernäring och brist på rent vatten och sanitet bidrar till mer än hälften av dödsfallen."
Om mer än hälften av 19 000 är 10 000 så är det alltså "bara" 9000 barn om dagen, eller 9000X365 = 3 285 000 barn/år som dör för att de inte är vaccinerade, men lite spill får man räkna med, eller? 🤔
Hej, såg inte först att du startat en ny tråd så du får gärna ta bort mitt till dig i den tråden, Jane. :)
Jag undrar; har du inte låtit dina barn vaccineras?
"Mässling är en vanlig och mycket smittsam barnsjukdom i länder med låg vaccinationstäckning. Dödligheten kan vara hög hos spädbarn."
Ändå vill du göra gällande att vaccinationsprogrammen inte är befogade? 🤔

I sverige existerar inte det du hänvisar till i dina länkar - så jo vist behövs viss vaccin - men låångt ifrån alla!
#2 Den informationen gäller väl ändå inte svenska barn? Jag tog det som att tråden handlar om att välja bort vaccin, inte att man inte har tillgång till det. :)
Själv så växte jag upp och fick vaccin som barn, inga hemska biverkningar på det och jag ser inte riktigt varför man inte ska vaccinera sina barn mot allvarliga sjukdomar. För att tillägga så är jag "bara" 22 år, så jag kanske är yngre än de som inte har fått vaccin(?)
Det enda vaccin jag har sagt nej till är influensavaccinet.
Kommer inte att säga nej till att vaccinera mina framtida barn.
- Therese
10 nu har vi inte låg vaccinationstäckning i sverige- skandalen med läkemedelsföretag som sänder vacciner som inte är godkända till u - länder - där barnen och befolkningar blir levande försöksdjur - näää - inte så enkelt som i försöker få det att se ut!

Mässlingepidemi
hotar ovaccinerade
Publicerad 2002-07-05 22:06
"Tre italienska barn på sex månader, fyra år och tio år samt en 28-åring har dött i mässlingen under våren. Uppskattningsvis 24.000 personer har drabbats av epidemin i södra Italien."
"Mässlingsepidemin har framför allt rasat i Caserta och Neapel, två regioner där andelen vaccinerade fyraåringar bara är 61 och 63 procent. I regioner där vaccinationer är vanligare har däremot bara enstaka personer drabbats av mässlingen."
Källa:http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/masslingepidemi-hotar-ovaccinerade
Så du menar att "lite mässling" har ingen dött av?
Sorry för den stora texten, jag klippte och klistrade ☺️
Nu talade vi globalt och inte bara om pyttelilla Sverige.
Självklart är det en väldigt ovanlig dödsorsak bland barn i Sverige att dö i sjukdomar som går att immunisera mot, eftersom vi har vaccinprogram.
😐

Med tanke på den ökande rörligheten bland den svenska befolkningen när det gäller resor till exotiska länder och den ökade invandringen av ovaccinerade personer, så anser i alla fall jag att man bör fortsätta vaccinera så många som möjligt.
Annars så kommer vi antagligen att får samma dystra siffror här inom några generationer.
15 finns det vaccin emot trafikolyckor - tror nog det skördar fler offer - se på influensa vaccinet som gjorde jätte många sjuka istället - narkolepsi bla ….
Dra nu inte till Ytterligheter- Jag tycker viss vaccin ska finnas - men låångt ifrån alla!

Ja, fler dör i trafikolyckor än av mässlingen i Sverige.
Globalt så dör däremot fler barn av sjukdomar än av trafikolyckor, Jane.
Hade vi haft ett globalt vaccinationsprogram så hade fler barn dött i trafikolyckor än i sjukdomar, globalt sett.
Dessutom var narkolepsi den enda sjukdomen som Pandemrix (ett av flera H1N1-vaccin) gav upphov till.
Barn 1–14 år
Det är färre som dör i hela åldersintervallet 1–14 år än under första levnadsåret.
Av alla flickor/kvinnor som dör finns 0,1 procent i denna åldersgrupp
och 0,2 procent av alla pojkar/män. År 2010 dog 68 flickor och 74 pojkar i
åldern 1–14 år, vilket motsvarar 9,7/100 000 flickor och 10,0/100 000 pojkar.
De vanligaste dödsorsakerna i åldersgruppen är olyckor och cancer.
Dödligheten i den här åldersgruppen har minskat under lång tid och sedan
1990 fortsatt att minska bland både flickor och pojkar
. Könsskillnaden(figur 6)
minskar också, men fortfarande är dödligheten något högre bland
pojkar.
**_
Figur 6. Dödlighet och dödsorsaker bland barn 1–14 år
_**
Antal döda per 100 000 efter dödsorsak och år. Flickor respektive pojkar 1–14 år,
perioden 1990–2010. Åldersstandardiserade tal*.
*Se fotnot figur 4 för förklaring.
Källa: Dödsorsaksregistret, Socialstyrelsen.
0
100
200
300
400
500
600
700
1990 -92 -94 -96 -98 -00 -02 -04 -06 -08 2010
Övrigt Perinatal Medfödda skador Plötslig spädbarnsdöd
**
Flickor
**
Antal per 100 000
0
100
200
300
400
500
600
700
**
Pojkar
**
Antal per 100 000
0
5
10
15
20
25
30
Övrigt Medfödda skador Hjärt-kärl
Cancer Fordonsolyckor Olyckor
**
Flickor
**
0
5
10
15
20
25
30
http://www.fhi.se/PageFiles/14572/2012-3-6-Folkhalsan-i-Sverige-Arsrapport-2012.pdf
21. - rent vatten o hyggien och näringsbrist det största hotet!!!!!!

24 . du hänvisar till u- länders behov av vaccin och verifeerar det med en artickel om antroposoferna i Järna - inte riktigt samma förutsätningar som i ett u- land - det är det jag vill få dig o andra förstå - Sverige har en låg dödlighet i dessa sjukdommar - så varför skulle det vara så upprörande att antroposoferna vill få vaccin den naturliga vägen!?(imun) - det funkade förr och funkar i dag med - förutom i riskgrupperna.
De vaccineras ju - så vart är problemet!
#16 Framgick inte riktigt, ber om ursäkt. :)
---
Som sagt, ser inte anledningen till att inte vaccinera sina barn för det gamla vanliga (läs: polio, röda hund, stelkramp osv)
Men att smitta andra barn med t ex vattkoppor är väl bra? Tänker då kan man ju inte på det när man är vuxen då det faktiskt är dödligt.
- Therese
Jag har gett er min syn - och ni eran - låt det stanna där - ni har ju en tråd redan såg jag inne på skeptecism - så där kan ni fortsätta diskutera för vaccin eller emot- lycka till - nu blir det fötterna upp här efter en trevlig forumträff😉

29 Häng upp dig du - helt okay - jag tycker som jag gör jag☀️
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
"Jag sjunger som jag vill" 😃
🏆
En anledning att undvika vacciner är alla de farliga tillsatser som ingår.
Kvicksilver, aluminium etc. etc.
De flesta dödsfall i mässling skulle kunna undvikas om levnadsförhållanden vore bättre.
#34 Fast kvicksilver används ju inte i svenska vacciner.
Det är inte en anledning. De vaccin som innehåller kvicksilver innehåller inte så mycket kvicksilver att det är skadligt, eller "farligt", som du hävdar. Mängden kvicksilver i ett vaccin understiger det så kallade gränsvärdet. Det är mindre kvicksilver i en dos vaccin än i en måltid fisk.
Samma sak med andra konserveringsmedel, de tillsätts för att vaccinet inte ska bli förorenat och aldrig i doser som överstiger gränsvärdet.
Därtill innehåller inte vaccin i Sverige kvicksilver, då vaccin med detta konserveringsmedel började fasas ut 1992. Detta på grund av att kvicksilver inte är bra för miljön.
Kvicksilver som injiceras drabbar hjärnan på ett helt annat sätt än den man får i sig via fisken.
Pandremix innehåller kvicksilver….och tenn och arsenik

Är utbrott av Röda hund och Mässling verkligen bättre än att vi vaccinerar mot dessa? Hur är det med Polio? Är det något vi hellre vill ha än vaccin?
"Kvicksilver som injiceras drabbar hjärnan på ett helt annat sätt än den man får i sig via fisken."
Källa? Alltså en vetenskaplig sådan. Newsvoice, vaccin.me och vaken.se eller dylika skräpsidor räknas inte.
Just det, Pandemrix innehöll tiomersal. Men detta skulle jag snarare säga är ett undantag som bekräftar regeln. H1N1vaccinen hade högre hållbarhetskrav på sig eftersom man gjorde bedömningen att fler behövde det, och då behövde man ett konserveringsmedel som gjorde det hållbart för längre förvaring.
Detta blir en lite rolig diskussion…faktiskt
för samma människor som ylar högt om ex naturmediciner innehåller små rester av naturligtförekommande tungmetaller. Och då kallar det för förgiftnings risk och skandal. Försvarar här samma sak när läkemedelsföretagen tillhanda håller samma risk för skador och förgiftning…i större doser dessutom. Det är allså själva distributören de är emot inte tungmetallerna 🤔
En liten OT reflektion bara 😎
Nu sitter du väl ändå bara och hittar på och fabulerar fritt, Ians?
Var har någon (av oss som yttrat oss i denna tråd, eftersom vi är de "samma människor" du talar om) protesterat mot naturmediciner innehållandes minuskula mängder restprodukter från naturligt förekommande tungmetaller?
En enda länk räcker.
Säger ju att det är en OT tanke…..och lite långsökt tänker jag på ett genomsnitt av Sveriges befolkning som i vild galopp hackar på naturmedicinerna och att det kan finnas rester av tungmetaller i dem. vilket faller sig helt naturligt att det finns, då det finns naturligt ute i naturen.
Ojar sig över hur skadliga de kan vara, etc etc
Men vaccinera sig gör de. 😉
Ordet här blev lite fel men nu får det stå kvar, för rättvisans skull 🙂 Ber om ursäkt om just det ordet blev anstötligt för någon 😇
Ordalydelsen borde varit:
" för samma människor som ylar högt om ex naturmediciner innehåller små rester av naturligt förekommande tungmetaller. Och då kallar det för förgiftnings risk och skandal. Försvarar samma sak när läkemedelsföretagen tillhanda håller samma risk för skador och förgiftning…i större doser dessutom. Det är alltså själva distributören de är emot inte tungmetallerna"
"och lite långsökt tänker jag på ett genomsnitt av Sveriges befolkning som i vild galopp hackar på naturmedicinerna och att det kan finnas rester av tungmetaller i dem"
Visa en länk, där någon hackar på naturmediciner för att det kan finnas spår av tungmetall i dem.
Mig veterligen har det hackats på exempelvis ayurvediska preparat som innehållit stora mängder tungmetall.
😎
Din tystnad är extremt talande. 🙂
""Kvicksilver som injiceras drabbar hjärnan på ett helt annat sätt än den man får i sig via fisken."
Källa? Alltså en vetenskaplig sådan. Newsvoice, vaccin.me och vaken.se eller dylika skräpsidor räknas inte.
Det är allmänt känt att om man injicerar kvicksilver så tar du genvägar in i kroppens inre och går förbi de skyddssystem som kroppen har för att undvika vissa ämnen.
Att kvicksilver har en ohälsosam påverkan på hjärnan finns t.o.m. på film där man kan se hur kvicksilvret skadar hjärnan.Den har jag postat många gånger.
Bättre att få ett immunförsvar från barnsjukdomarna.
#45 Javisst är den det Starman, men det handlar om att inte fortsätta en pajkastning som totalt hackar upp tråden! Där av min tystnad! Att du o någon mer tycker att jag är ett Stolle-prov gör mig inte så mycket. 😉
Nu fortsätter vi diskussionen i lugn o ro, med det temat som Trådskaparen syftat till.
#47 Jag tror du har missförstått hur vaccin fungerar. Man FÅR immunförsvar av vaccin(eller antikroppar är väl korrekt att säga). Dock slipper man drabbas av alla de komplikationer och risker som det medför att få sjukdomen, eftersom viruset i vaccinet är försvagat eller dödat. Man riskerar till exempel inte att bli förlamad av Polioviruset, man riskerar inte att bli steril av påssjukan och ens ofödda barn risker inte fosterskador på grund av Röda hund.
Är du medveten om att kvicksilver inte används i de vaccin som ingår i det svenska vaccinationsprogrammet?
Ett bra sätt att förstöra immunförsvaret är just att vaccinera.
HÄLSA KOMMER INTE UR EN SPRUTA !!!
Säg det till en diabetiker.
Ditt påstående är falsifierat.
Nu talade vi väll om generell vaccination inte om de som är sjuka och behöver livsuppehållande mediciner!
Och att man piskar upp en masshysteri och rädsla för vissa saker. Till förmån för de som producerar och distribuerar vaccin.
Tänk om alla betedde sig som KosmosBill. Tänk om vi skeptiker betedde oss som honom, bara kom in och skrek högt och aldrig kom med vettiga belägg för våra påståenden. Hade vi blivit långlivade på en sån här site då? Tror inte det.
Vaccin skapar antikroppar, vilket leder till ett förstärkt immunförsvar. Svårare än så är det inte.
Det är solklart vettigare att få antikroppar mot polio och mässling genom vaccinering än genom att bli smittad av de virus som framkallar dessa sjukdomar. De allra flesta förstår varför det är bättre att "riskera" en mild biverkning i form av svullnad eller lite feber i några timmar än att bli sjuk i polio och bli förlamad eller dö i sviterna av mässling.
#53 Nu diskuterar du med en som haft alla dessa hemska sjukdomar. Polio blev jag väll vaccinerad mot som liten. Men de andra barnsjukdomarna har jag haft. Minns att jag var sjuk men inte dödssjuk.
så jag vet inte om jag tycker att det är bara bra med dessa vaccinationer.
Just det, bara för att du klarade dig så betyder det att alla andra klarar sig.
#54 Jag tycker du bör vidga ditt perspektiv lite och läsa på vad de sjukdomarna som vi vaccinerar oss mot kan ge för komplikationer.
Om vi till exempel skulle sluta att vaccinera oss mot mässling så skulle ungefär var tusende barn drabbas av hjärnhinneinflammation och riskera att få både men och även dö.
Ett annat exempel som jag tagit upp tidigare är Röda hund. Sjukdomen i sig är inte så farlig att drabbas av, men för kvinnor som är i det tidiga stadiet av sin graviditet löper stor risk att deras foster drabbas av skador.
Jag kan ge dig fler exempel om du vill.
😴
#56 Det är bra Joppo jag förstår din point iaf.
Vem har tagit fram de siffrorna om dessa tusen barn? Någon oberoende instans som inte vill sälja vaccin?
Jag är för vaccinering i riskgrupper, som de som fötts med olika sjukdomar som inte klarar en barnsjukdom. Men inte en masshysteri som får oss att se tomtar o troll överallt, enbart för att det gynnar dem som säljer vaccinet. Alltid när jag hör dem rabbla siffror hur många som procentuellt riskerar att drabbas, och därmed skrämmer upp många att gå och vaccinera sig utan att tänka till, så tänker jag ….hm och vad ger det dig i plånboken att gå ut med detta?
Ett exempel är MRSA bakterier som skapats av sjukvården själva, genom övertro på antibiotika i alla lägen. Nu har man insett vad det var som blev fel och är nu mer restriktiva med att skriva ut just antibiotika. Det hjälper ju inte de som bär på bakterier som inte antibiotikan tar på ett exempel är ESBL som är en tarmbakterie med ett enzym som gör att de bryter ner de flesta kända antibiotika. Ofta går den inte ens att spåra utan man upptäcker den först när någon insjuknar och antibiotikan inte biter på sjukdomen. Dessutom kan det överföra sin resistens på andra bakteriestammar genetiskt. Ett riktigt oönskat scenario.
VRE är en annan sådan tarmbakterie som inte ens vancomycin biter på , det preparat som inom sjukvården anses vara sista hands-valet, när inget annat biter på sjukdomen.
Vad har detta med vaccin att göra? Jo att man för att undvika en sak ibland enbart kör in sig i ett annat hörn av spelplanen. Och där inser att man skitit i det "blå skåpet" riktigt rejält. Vare sig det gäller vaccin eller andra mediciner.
Vissa saker mår bäst av att ha sin gång och då talar jag om sjukdomar som Vi idag kan lindra genom att ge medicin om patienten blir väldigt sjuk, men de flesta klarar faktiskt av en barnsjukdom.
Dessutom har en del vaccin gett mer följder än nytta, några så svåra att de senare togs bort, eller så var de inte ens verksamma i den utsträckning som man trodde.
De som vaccinerats då redan, vem hjälper dem? Ofta får de bara höra att detta är vandringssägner och negligeras, för de som tillverkar är inte riktigt lika tillmötesgående när det gäller att ersätta de som skadats av deras produkter, som när de prånglade ut dem på marknaden.
De som vaccinerats och ändå blir utsatta, för att vaccinet inte riktigt fungerade, vem tar ansvar för deras falska trygghet som de haft? När de sedan står där med sin tvättade hals?

Just nu när det ändå är så pass många i Sverige som är vaccinerade så är det lätt att sitta och säga att vaccin inte behövs. Men vad händer om vi slutar vaccinera? Jag misstänker att det kommer att bli lite som när Aids och Hiv kom till Sverige, när folk förstod hur det smittade så blev det otroligt angeläget att använda kondom. Då minskade antalet smittade. Nu när det under en tid har varit ett lågt antal med smittade så har de flesta lagt det där bakom sig och nu sprids smittan med ny kraft.
Jag vet inte vad har för åsikt om SSI, men jag bedömer dem som väldigt trovärdiga:
http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/massling/
Angående din idé om att bara vaccinera riksgrupper är dålig på flera sätt. Dels skulle det göra så att det inte bildas flockimmunitet vilket skulle innebära att sjukdomarna som vi är på väg att utrota skulle bredda ut sig på nytt. Sen skulle den också göra så att personer som inte kan ta vaccin utsätts för onödiga risker(se #6 av Hellas som ett ex.)
Sen tycker jag att ditt pengarargument faller ganska platt, eftersom patenten till merparten av vaccinen sedan länge gått ut och därmed gjort vaccinen i princip värdelösa sett ur en kommersiell synvinkel. Gällande nyare vaccin kan jag dock hålla med dig om att man bör vara mer kritiskt granskande, eftersom pengarna då kan innebära att det sprids mer propaganda.
Gällande dina skriverier om antibiotikan så ser jag inte riktigt relevansen till ämnet. Om du menar att man borde tillämpa någon slags försiktighetsprincip och låta dessa sjukdomar härja fritt igen så anser jag att det vore totalt vansinne. Jag förstår heller inte vad det skulle göra för skillnad eftersom virusen i princip skulle utsättas för samma motstånd, dvs antikropparna i våra kroppar. Om ett virus på något sett förändras så lär det ske oavsett vaccin eller inte.
Angående vaccinernas effektitivet så är de inte hundraprocentiga, dock så gör de enda stor nytta. Om du har fliken kvar från SSI, så råder jag dig att kolla på statistiken över de sjukdomar som vi vaccinerar oss mot idag. Jämför sedan dagens siffror med de från när du var liten, så kommer du att se klart och tydligt hur mycket de minskat. På sikt kommer vi antagligen att kunna sluta vaccinera oss mot en del sjukdomar eftersom de kommer att utrotas.

60
Exempel på utbrott
- I juni 2005 insjuknade tre vuxna kvinnor i Linköping i klassisk mässling under loppet av någon vecka. Personerna kände inte varandra. En utredning visade dock att samtliga tre hade smittats av en 40-årig man som just kommit hem från Thailand och som hade insjuknat i en utslagssjukdom och blivit inlagd på sjukhus. En av kvinnorna var släkt med mannen och hade följt med honom till sjukhuset, en kvinna hade befunnit sig i samma väntrum som mannen och den tredje kvinnan var sjukhusanställd. Ingen av kvinnorna hade haft sjukdomen och ingen var vaccinerad. Ett 17-månaders barn till en av kvinnorna fick gammaglobulin och insjuknade tio dagar senare i en mycket lindrig mässling.
- Under 2008 inträffade flera mässlingsfall i Västra Götaland. I Göteborg respektive Skövde gav två fall från utlandet upphov till flera sekundärfall. Knappt 400 personer hann bli exponerade på en barnakutmottagning, en förlossningsavdelning samt på några barnavårdscentraler, men tack vare ett tidigt och aktivt smittskyddsarbete kunde konsekvenserna begränsas.
- Antalet mässlingsfall har dramatiskt ökat under senare år. År 2011 insjuknade över 30 000 individer i Europa, Sverige hade 26 fall.
53 Tror inte vaccin är lösningen på allt - långt därifrån - läkemedelsindustrin styr aldelesförmycket vad våra läkare ska vaccinera med eller ge för medeciner.
De var inte allt för många år sedan vaccin var med kvixsilver - ni ska ju inte tro dessa slängs - nej de ompaketeras för att säljas i u-länderna eller som djurvacciner - hualigen.
Jag själv har fåt aldeles förmycket stelkramps vacin -får jag en till spruta av det kan det vara livshotande…!? Jag får aldrig ta en stelkrampsspruta mer.
Är också en av dem som är amalagnförgiftad av gammalt ammalgan + vacciner med kvixsilver .
I dag sanneras gamla tandläkar praktiker och många sköteskor och tandläkare dör av kvixsiolverförgiftningar - då det hanterade materialet - som sedan sattes in i våra munnar (nära hjärnan)
I dag förvaras kvixsilver rester o andra tungmetaler som våra atomsopor i urbergen - men vill sossialstyrelsen erkänna det - NEJ - det skulle bli århundradets giftskandal. och ersättningen från alla drabbade skulle bli enorma- vi litade på vården och se vad det blev…..
Nu används andra fixeringar i stället för tänder och vaccin - ja man kan undra vad - själv tål jag inte dessa plaster……
Så att lita till vetenskapen är mångt o mycket ett hazart spel med hälsan - rysk rolett.
Om nu Hälsovården hade fungerat - hade vi inte behövt alternativ vården - tyvärr funkar inte skolmedecinen - våra canser patienter dör oftare av behandling av cansern en av cansern i sig själv - brännskador, cellgifter med mera🤪
#63 Tja, du får väl se det från den ljusa sidan, du kan inte få stelkramp iaf.
Och du kanske ska gå och ta bort amalgamet?
#63 Förresten, hur vet du var tungmetallerna förvaras, om ingen har berättat det?
#64 Ehm, har du några bevis för det? Menar du att alternativmedicinen är bättre mot cancer?
http://www.aftonbladet.se/halsa/article16782546.ab
Infektioner orsakade av multiresistenta bakterier med ESBL ökar lavinartat i Sverige.
Jenny Moen, 29, fick tio sorters antibiotika – men inget hjälpte mot urinvägsinfektionen som plågade henne hela graviditeten.
– Jag blev livrädd när jag fick höra att det var ESBL.
Läs mer i länken
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article16784888.ab
Larm om fler självmord bland unga
Stockholm. Självmord och självmordsförsök ökar kraftigt bland unga med aktivitetsstöd. Det framgår av en rapport som lämnas till socialförsäkringsutredningen.
Mellan 1995 och 2010 mer än fördubblades antalet unga med aktivitetsersättning, tidigare förtidspension, från 5 000 till 12 000. Samtidigt ökade antalet allvarliga självmordsförsök från 115 till 460. De fullbordade självmorden i gruppen ökade från 10 till 45.
Det är oklart vad ökningen egentligen beror på - om det är en högre psykisk sjuklighet bland unga med aktivitetsersättning, om konsekvenserna av själva ersättningen har förändrats eller om personerna får sämre vård än tidigare, när det gäller förebyggande insatser.
– Antingen når inte insatserna fram, eller så är det en annan typ av åtgärder som behövs för de unga, säger Kristina Alexanderson, professor i socialförsäkring och en av författarna till rapporten som nu lämnas till socialförsäkringsutredningen.
Enligt Inspektionen för Socialförsäkringen (ISF) har en övervägande del av unga med aktivitetsersättning någon form av psykiska besvär, exempelvis depressioner, neurotiska syndrom, utvecklingsstörningar eller hyperaktivitetsstörningar som damp eller adhd. 76 procent av nya mottagare av förtidspension hade någon form av psykisk sjukdom eller syndrom 2011, enligt en rapport från ISF.
Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson har inte ännu läst rapporten, men konstaterar att många i gruppen har olika psykiska besvär.
– Man kan möjligen misstänka att riskerna för självmord ökar när människor inte har ett jobb att gå till och lämnas ensamma i hög grad, visserligen med ersättning men inte med något annat, säger han till TT.
Många unga med förtidspension har så allvarliga sjukdomar och besvär att de aldrig kommer kunna arbeta. Men många får aktivitetsersättning eftersom de går särskolegymnasium. En utredning pågår som ska hitta ett bättre studiemedel så att unga i särskola inte automatiskt hamnar i förtidspensionssystemet.
– Gruppen som får aktivitetsersättning är väldigt heterogen och den har breddats väldigt mycket. Den starkaste orsaken till ökningen av unga förtidspensionärer är kopplingen till gymnasiesärskolan. Den andra orsaken är ökningen av psykiska diagnoser.
Regeringen kom i höstas med ett förslag som syftade till att minska antalet i aktivitetsersättning och öka utflödet, bland annat genom att erbjuda mer aktiviteter.
– Det måste finnas mer av arbetsinnehåll.
Kristina Alexandersson pekar på att andra studier visat att personer med psykiska sjukdomar inte alltid får "optimal" vård.
Många av de unga som försöker ta sitt liv har vårdats för psykiska sjukdomar, en del till och med för att de varit självmordsbenägna.
– I och med att vården vet om deras problem så finns det chanser att sätta in preventiva åtgärder, säger hon.
I rapporten konstateras att det behövs bättre rutiner och verktyg för att följa de unga som beviljats aktivitetsersättning.
– Det behövs mer psykiatrisk kompetens till sjukvården, det andra är att Försäkringskassan säkert behöver mer utbildning och kompetens i hur man bemöter personer med psykiska besvär.
I studien har tre tidsgrupper med 19-23-åringar följts under femårsperioder. En börjar 1995, en 2000 och en 2005.
Även andelen som försökte att ta sitt liv bland unga utan aktivitetsersättning ökade, från 0,44 procent i 1995-gruppen till 0,87 procent i 2005-gruppen under testperioden, men för personer med aktivitetsersättning ökade andelen från 2,21 till 3,81 procent.
69 Kanske detta är resultatet av vaccinering och utsatta för kvixsilver o andra tungmetaller - när jag födde mina första barn fick man gratis tandvård !!!!!!!!!!!!!
Så dessa barn som växer upp nu har redan exponeras i våra mödrars magar - jag tycker inte det är konstigt det blir så som det står i länken i inlägg 69
Vad hade de artiklarna med vaccin att göra? Jag blir lite förvirrad nu.
65 Jag har tagit bort amalganet och blev endå sjukare under sanering - min sköldkörtel slogs ut och jag hadde ingen ämnesomsättning als - jag var nästan död(enligt min läkare).
Jag dras fortfarande av sviterna av min förgiftning -Ja det alternativa har hjälp mig i återfrisknande av sviterna - inte har då läkarna gjort det - de erkänner ju inte ens att det existerar - ungefär som fibbromyalgi(som jag också har som en földsjukdom av förgiftningen) Kärringsjukan även kallad - men nu har vetenskapen helt plötsligt hittat orsaker till den - så nu finns den - inte undra på man tappar förtroendet på läkare 😕
71 Det är baksidan av vacciner och medeciner - biverkningar!!!!!!!!!!!!!!
#73 Va? Hur var den andra artikeln en baksida av mediciner och vacciner?
Den första, ja, men de är väldigt restriktiva med att skriva ut antibiotika numera.
74 Nuförtiden !?? - i morgon kommer nya rön och nyar råd - som skadat massor då man lärt klart av alla man experimenterat med i nutid- ja herregud……:(
Dessa ungdommar som exponeras av alla gifter - får skador - hjärnskador och psykisk relaterade sjukdommar…. bokstavskombenationer mm mm
#75 Ja, man skriver inte ut antibiotika i stora mängder längre. Visste du inte det?
Nej, det stämmer inte. Hur kommer det sig då att psykiska sjukdomar har funnits väldigt länge? Överaktiva barn har observerats länge, olika psykiska sjukdomar sågs förr som besatthet och liknande. Fanns inte det?
76 om du läser inlägget och länken så ser du att det ökat katastrofalt i inlägg 69 - vist fans det förr med - men denna ökning är onormal!
#77 Eller så uppmärksammas det mera nu.
Troligen har det också med samhället att göra. Det går inte speciellt bra med världen för tillfället, med dålig ekonomi. Jag tror inte folk var så dunderlyckliga på 1930-talet heller.
Denna tråd gör mig förvirrad. Jag trodde den handlade om vaccination? Jag förstår inte vad cancer, antibiotika och självmord har med ämnet att göra? Om det påstås finnas någon korrelation mellan detta och vaccin så vill man ju gärna se någon slags källa som styrker det.
Annars är det ju typ lika relevant som att att jag skulle posta länkar som handlar om arbetsskador eller alkohol och mena att de är relaterade till vaccination.
79 du får leta källor själv - jag ger dig min åsikt och vad jag sett utifrån behandling av healing klienter.Irl. 👋
#80 Har du healat någon med förståndshandikapp någon gång?
#80 Eftersom det är du som påstår att det finns ett samband mellan vaccin och en massa andra saker så ligger självklart bevisbördan hos dig.
Dock är det ingen som tvingar dig att belägga dessa påståenden med källor, men om du inte gör det är nog risken stor att ingen tar dem på allvar.
81 Efter som du är en skeptiker - så kommer jag inte svara offentligt på den frågan - jag ser vart det bär så…..
82 Jag är inte ute efter att bevisa - jag talar utifrån min egen erfarnehet - vill du bevisa mig fel så varse goo😉
Eftersom vi redan är OT, så måste jag fråga: Är det lagligt att försöka behandla någon som är förståndshandikappad med healing?
85 är det lagligt behandla förståndshandikappade med skolmedeciner eller alternativa medeciner - absolut.
Det är helt inom lagens ramar att lura mentalt handikappade människor, så länge man kallar sitt gebit för alternativt och inte påstår att man faktiskt kan bota något. Offentligt alltså, till sina förståndshandikappade kunder kan man säga vad som helst. Det är knappast som att de förståndshandikappade skulle kunna göra ett informerat val.
Skitsystem.
Dessutom; Jane. Om du påstår att det finns en korrelation mellan självmord och vaccin så är det Du som ska ge en vettig källa till det påståendet. Annars ser det bara helt konstigt ut, förstår du väl.
87 Nu är det ingen som lurar mentalt handikappade människor - de har överförmyndare eller föräldrar som tar dessa ansvar 🌺
Starman jag debbaterar inte utan diskuterar😎Tycker inte mina åsikter ser konstigt ut - det är mina åsikter och erfarenheter.
Fortsätt gärna debbatera inne på din egna nya saijt om detta men inte här - en diskution går bra men ingen skeptiker debatt här tack!
#83 Varför inte? Jag undrar bara om du har lyckats heala en förståndshandikappad så de slutade vara förståndshandikappade. Om du gjort det måste jag erkänna att jag blir väldigt imponerad av dig.