Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: spiritualism
Läst 2944 ggr
mawilh
0

hjälp!Min son ser något..

Min  son ser saker ibland..ikväll var han jätterädd.Blir så ledsen när jag inte kan hjälpa honom…Kan någon se vad han såg?Och varför detta kom till honom..?Snälla försök alla som läser detta…Han är fullt medveten om "andra sidan"..Han ser och känner mer än han själv vill..😕

Jane-Lyzell
1

Hur gammal är din son? På vilket sätt menar du han är medveten om "andra sidan" ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mawilh
1

Han är 10 jane.Han har beskrivit saker han sett sen några år tillbaka..Både anhöriga och inte..Han känner av med en gång om det är andar i "närheten".Har bett om hjälp här på iFokus tidigare när det gäller honom.Så han har lärt sig det här med att skydda sig och be om beskydd…men ibland tränger vissa saker igenom när han minst anar det…De som skrämmer honom är inte i mänsklig form,utan mer djuriska…Han berättar själv att han har en hjälpare/guide…som ser ut som en blandning av gepard och människa…honom är han inte rädd för.Men några ggr dyker annat upp som skrämmer honom.Oftast vill han inte prata om det för då "tränger det igenom"…men det han såg igår sträckte sig upp till taket och var hårigt …han sa att det påminnde om en stor varg med vassa tänder..och människokropp.😕Jag undrar så varför dom söker upp honom…?Han blir rädd arg och inåtbunden…och rädd för att vara ensam…Har försökt att prata med honom att det kanske inte är så skrämmande som det verkar…kanske att dom vill säga honom något..men han blir jätterädd.Hoppas jag kan få något bra råd för att hjälpa honom..

Jane-Lyzell
17

2 Jag får anta du vart hos psykiatrin - så detta inte är vaneföreställningar som du uppmuntar ? om inte sök experthjälp för att utesluta detta då du säger han blir inbunden , låter det ju inte bra och troligen något han behöver mer proffetionell psykiatrisk hjälp med oavsett om det är andar han ser.

Sen får du titta i hans omgivning - har det varit förändringar - är det något i livet som kan vara orsaken till det han nu upplever- familjerelationer , kompisar etc…. det rör sig mycket i huvudet på en 10 åring. Visar det sig han är medial och verkligen ser andar - så är det inget man kan göra mer en att få han förstå hans hjälpare tränar honom och de skulle aldrig utsäätta han för fara.

Mitt råd bli uppmunt´ra inte hans upplevelser - förneka dem inte men tala om dem sparsamt. Låt han sova med dig ett tag för att se om det blir bättre (föräldrar sover oftast 2) så ensam 10 åring att sova kan vara otäkt i perioder.

Vill poängtera att då han har blivit inåtbunden bör du söka proffetionell hjälp för att utesluta andra orsaker än andevärlden  och så han får rätt hjälp med sin inbundenhet - lycka till ❤️

mawilh
8

Absolut inga vaneföreställningar jag uppmuntrar på något vis.
Inte inåtbunden på det viset Jane mer att han sluter sig vid dom tillfällene han ser saker…Vi pratar oftast bara om det när han själv tar upp det…för honom är det inte"konstigt",men otrevligt .Sen alltid svårt att beskriva så här…..Förstår att du svarar som du gör,men ber ju om råd här för att jag är ganska övertygad om att det handlar om "andar"…och inga vanföreställningar…Tror han kan få bättre råd av medier av något slag som kanske kan sätta sig in i vad han ser än av en psykolog….Var bara min tanke 🌺

Jane-Lyzell
5

4 Okay- tror tyvärr välldigt få seriösa medium, tar sig an en 10 åring - mitt råd blir att i så fall du själv undersöker att finna ett seriöst medium som du har irl kontakt med - inte söka hjälpen på forum- önskar dig lycka till🌺

mawilh
7

Menar inte att någon skall ta sig an honom, snarare jag isf som får be om råd..för att hjälpa honom.Fel av mig att tro jag skulle få nån hjälp här, ,trodde att detta var en sida som man kunde ta upp sånt här….måste ju finnas fler föräldrar som jag…men tack ändåoch ha en bra dag

Jane-Lyzell
1

Lycka till🌺

[Starman]
17

Du måste inse att din son har problem och behöver psykologisk hjälp.

_redigerag //Jane 
_

[Mia-Li]
13

Varför inte låta pojken prata med någon kurator eller på BuP?
Till att börja med?
Tror absolut inte att medium via nätet hjälper.

Kram och lycka till. 🌺

Loris M
28

#2 Jag vill vädja till dig att söka hjälp hos BUP. Som en mor till en annan. Jag är mamma till fyra barn och jag är andligt troende. När jag läser ditt inlägg får jag tårar i ögonen och rysningar i hela kroppen. Inte för att jag inte tror på dig eller din son. Jag vet och jag tror att andevälden existerar, precis som du gör,men det här handlar om ett barn.

Hade det varit mitt barn så skulle jag inte tveka en enda sekund att söka professionell hjälp. Snälla gör det du också. Din son verkar må jätte dåligt och att förlita sig på ett medium när han mår så som han gör är oansvarigt enligt mig.

Jag hoppas att du förstår att jag skriver detta i all välmening. Att jag tror på livet efter detta är något som jag valt som vuxen. Jag vill ge mina barn samma möjlighet. Min andlighet berör inte dem. Mår de dåligt då finns det hjälp att få inom vården.

Jag vill inte förminska varken dina eller dina sons upplevelser på något sätt. Det kan mycket väl vara så att han ser andar, men det är inget som jag som mamma skulle uppmuntra om det varit min son. Bekräfta det han säger, lyssna på honom men sök professionell hjälp. Han måste få en chans att bearbeta sina upplevelser. Tänk om han verkligen behöver psykologisk hjälp och du väljer att inte ge honom den chansen. Sök hjälp, jag vädjar till dig. Visar det sig att han inte har några psykologiska problem så är det ju jätte bra, men då har din son fått en ärlig chans. Då kan du börja tänka på andra alternativ.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Hellas
2

#10 Tack mesa, jättebra formulerat!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Loris M
3

#11 Tack! Hoppas att mamman läser och att hon också tycker det.😕

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Morphogenesis
1

#10. Bra skrivet.

Jane-Lyzell
1

12 det hoppas jag med ❤️

piotrr
6

#4, Mawilth, 

Jane frågade dig om ni hade sökt hjälp från psykiatrin, men jag ser inte om du svarade på det. Jag kan inte göra något annat än att hålla med Jane här - kolla med psykiatrin först och se vad de kan göra.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

profca
4

#0 Hur mår sonen? Vad jag tänkte är om han omges av underligheter i form av skräckfilm eller datorspel som kan påverka hans Drömmar och fantasier? 

Men tipsen om Psykiatrin, BuP och kurator tycker jag absolut att du skall undersöka.

Ians
2

Min fundering går åt det hållet, att denna pojk har någon i sin omgivning som är intresserad av "andra sidan"och som inte styr sig riktigt.

Någon som applicerar sin syn på saken hos denna pojken. Hur som är detta inte ett sunt förhållande till andra sidan, när han blir rädd.

En kontakt med psykiatrin vore på sin plats av många skäl!

[Sol69]
4

Undrar om mawilth läser dessa svar 🤔 Hoppas det för råden är ärligt menat det förstår jag när jag läser och bup är utbildade för att hjälpa barn. Kan inte annat än att hålla med alla andra. Även om sonen är medial så är det ingen nackdel att prata med vården. 🙂