Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: länkgalleri
Läst 2842 ggr
Jane-Lyzell
12

Skeptisk congress

https://forening.foreningshuset.se/skeptics/evenemang/visa/4186-15th_european_skeptics_congress

15th European Skeptics Congress

23-25 August 2013, Stockholm, Sweden

Welcome to the registration page for the 15th European Skeptics Congress. Your registration will be confirmed with an e-mail once completed. Please read the terms and conditions here before registration.

Please make one choice (one choice only) from cathegory A. VIP tickets include both Show and Dinner! Further information about alternatives is found here.
If applicable, please also make appropriate choices from cathegories B and/or C.

All prices are in swedish crowns (SEK). Please click here for a currency converter supplied by a swedish bank. The conversion rate used by your bank/credit card issuer may be different from the one shown.

Tillval:

A. Regular attendance : 2100,00 kr

A. VIP : 4100,00 kr

A. Youth attendance (year of birth 1988 or later) : 1200,00 kr

A. One day attendance only - Day 1 : 1200,00 kr

A. One day attendance only - Day 2 : 1200,00 kr

A. One day attendance only - Day 3 : 1200,00 kr

B. Ticket for show day 2 (attendee) : 100,00 kr

B. Ticket for show day 2 (non-attendee accompanying attendee) : 200,00 kr

C. Dinner day 3 (attendee) : 570,00 kr

C. Dinner day 3 (non-attendee accompanying attendee) : 570,00 kr

Travel subsidy (swedish residents only) : -1000,00 kr

MED TANKE PÅ ATT SKEPTIKER TYCKER VI SKINNAR FOLK PÅ PENGAR - ÖNSKAR DEM LYCKA TILL PÅ CONGRESS :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MikeW]
2

Herregud vad mycket pengar!! o.o

Maikailoa
5

Vad är en skeptisk kongress?

En sammankomst för europeiska tvivlare? 🤔

Hellas
3

Oj, Shit Pomfritt och det är inte ens helpension.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Indiananden
26

Jane varför skriver du så mycket om dessa jobbiga skeptiker hela tiden? jag uppfattade det som att du ville att vi skulle ignorera dem och att de inte fick vara här tycker du lägger för mycket negativ energi på dem

piotrr
18

Det är kostnaden för hyran av lokalen plus kostnaden för resor och boende för talarna plus maten för deltagarna som väljer att äta, delat med det förväntade antalet betalande deltagare på kongressen. 

Tanken är att kongressen skall gå på ett ut, alltså varken kosta föreningen något eller tillföra något till kassan.

Ifall man nu verkligen ville veta, alltså.

Personligen tycker jag att det är för dyrt och jag är inte så jätteintresserad av att lyssna på människor vars åsikt jag redan håller med om - men jag förstår att det finns gott om människor som tycker att det vore jätteintressant att lyssna på utbildade och erfarna föreläsare som aldrig talat förut i Sverige.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Joppo
25

Varför tar du ens upp detta Jane, när du uttryckligen inte vill att denna sida ska besökas av skeptiker? Det förefaller kontraproduktivt att då starta trådar om de "skeptiska internettrollen". Du skriver ju själv såhär i era regler:

"O-tolerans av "skeptiker" och andra internett troll - sidan är till för troende- sökande som vill lära mer inom området Spiritualism , mediumskap,healing, andlig folosofi och urkraft!"

För övrigt tycker jag också att priset är väldigt högt. Dock tycker jag inte att detta påstådda skinnande går att jämföra med er verksamhet, eftersom det som levereras på den skeptiska kongressen inte bygger på medvetet eller omedvetet bedrägeri. Man kommer med andra ord att få det man betalar för, till skillnad från om man besöker en storseans där xxxxxxxxx redigerat //Jane.

blombuketten
6

Tja, det kostar ungefär som att åka till en uppfödarträff i hundvärlden :)

Jane-Lyzell
1

4 Lite måste man få ifrågasätta deras agendor- och jag är inte intreserad av vad skeptiker anser om det dom själva gör - utan jag vill höra det ur ett troende perspektiv😎

Jane-Lyzell
2

5 intresant -måste vara välldigt dyra arvoden och lokaler då - jag hoppas det redovisas för er skeptiker som är med i vof.

Men ja vist är det mycket pengar!

Jane-Lyzell
1

6 se inlägg 8

piotrr
14

#9, Jane,

Se inlägg #5.

Anledningen till att jag inte skrev "arvoden" i mitt inlägg - läs det gärna igen om du behöver - är att inga arvoden betalas. Hyran, resorna, boendet och maten (och kaffet!). Inga arvoden.

Lokalen kostar över 100 000kr för den stora salen och 12 000kr per dag för ett extra rum, sedan väktare, ljud och ljus, garderob med personal, lite trycksaker, gästlistor och så en hemsida för alltihopa. 

Även om vi bara betalar för resorna och boendet så är det ganska dyrt att ta emot 20 gäster i Stockholm, och för de 15 gästerna som reser till Sverige från hela världen. Multiplicera även en ganska liten kostnad med 20 så blir det ganska snabbt mycket pengar. Jag tror inte att det totalt kommer att kosta strax under en miljon kronor, inklusive moms, vilket sedan behöver delas på antalet besökare. 

Om det inte kommer så många som vi väntat oss kostar maten för besökarna mindre, men kostnaderna för lokalen och föreläsarna är desamma. Det är i den situationen vi riskerar att gå med ett underskott och behöver betala för skillnaden med föreningens kassa, som består av alla medlemmars medlemsavgifter. Eftersom inte alla medlemmar kan eller vill gå på kongressen, vill vi helst undvika att det blir så.

Jag ber om ursäkt om detta var något som du inte var intresserad av att höra, men om det är någon tröst tror jag att kostnaden för hyra, mat och resor hade varit precis likadana "ur ett troende perspektiv".

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
3

11.

Jag ber om ursäkt om detta var något som du inte var intresserad av att höra, men om det är någon tröst tror jag att kostnaden för hyra, mat och resor hade varit precis likadana "ur ett troende perspektiv".

_exakt - men då skinnar vi folk enligt er😎
_

Denna kommentar har tagits bort.
piotrr
16

_exakt - men då skinnar vi folk enligt er😎
_

Ni skinnar människor när ni tar betalt för något ni inte kan leverera, inte när ni betalar hyra, mat och resor för tillresta talare på en kongress. 

Jag förstår om du tar bort det här inlägget, men du tog dig friheten att försöka påstå vad "vi" har för åsikt, så då är det väl inte mer än rätt att jag rättar dig.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
2

14 Per - det är vad ni påstår att vi inte gör (levererar)och det kan inte ni veta, sorry😉 vi har lika mycket utgifter som ni- så😂

Varför ska jag ta bort inlägget ?

piotrr
13

Det går att veta om ni kan leverera vad ni säger er kunna leverera, men varje gång ni testas så misslyckas ni med det ni innan testet sa att ni skulle lyckas med. 

Eller också undviker ni att svara på mail när man kommit halvvägs in i diskussionen om hur det skulle kunna testas. Jag misstänker att du inte vill ha den här konversationen heller. 

Jag tycker inte att du skall ta bort inlägget, men jag trodde att du skulle göra det eftersom det är skeptisk kritik xxxxxxxx Redigerat person angrepp - varning!//Jane

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Maikailoa
2

Inlägg #16 bryter mot noll-toleransen. Och för övrigt kan en tvivlare inte vara säker på något.

Jane-Lyzell
2

16 Där står ord emot ord Per - bara för att ni inte kan eller får bevisa oss - det betyder inte !!! att det inte skulle vara sant😎

piotrr
14

Givetvis säger du det nu, när du har förbjudit alla motargument.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
1

19 Nej - det säger jag en då 😎

piotrr
7

Bevisa det.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

herj
9

redigerad - tillbaks till ts //Jane

Jane-Lyzell
1

21 Behövs inte - jag vet det räcker😎

Jane-Lyzell
2

herj
1

Redigerat //Jane

ru4real
6

Hej

Varför visar ni inte vad som redigerats? Eller varför ngt inte passar i tråden? När man kommer in som läsare efter en stund, så blir det hyffsat obegripligt ibland…

Jane-Lyzell
0

26 därför att det är redigerat (kan ju inte visa det som inte ska stå där )

ru4real
5

Så mycket fattar jag med 🤔. Det jag tänkte på var att det samlas ngn stans eller så. Det som är borta är ju borta, det vet vi ju alla.

piotrr
6

Eller förklaras varför det togs bort så att ingen råkar göra om samma misstag som tidigare inlägg togs bort för.

Annars är ju risken att folk bara tystnar och inte orkar kommentera eftersom inlägg kan försvinna när som helst utan förklaring.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
2

29 vi har 0 - tolerans för skeptiker 🤪om det tystnar blir jag glad!

Jane-Lyzell
0

28 sammlas 🤔 ????

piotrr
15

#30, Jane-Lyzell,

Det stämmer inte. Om du hade haft nolltolerans för skeptiker hade jag inte kunnat kommentera dina inlägg. Det du har nolltolerans mot är kritik.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Indiananden
14

fast jag är troende så tycker jag att du Jane lägger alldeles för mycket negativ energi på dessa skeptiker

ru4real
2

En liten fråga, eftersom ämnet på ngt vis är skeptiker.

Vad är det som är så farligt med att bli ifrågasatt? Vad är det som är så hemskt med "skeptiker" (de är inte en homogen grupp, fast många tror motsatsen)?

piotrr
6

Det kunde ju hedra Jane, och ämnet för sajten, ifall Jane berättade lite grand om sina utgifter.

Det är nog inte alla som förstår att inte alla pengar man tar in för ett evenemang är vinst eller pengar ner i fickan.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
1

35 jag klagar inte på att de tar betalt - det är ett konstaterande som jag finner mycket rorande då skeptiker klagar på oss troende att vi tar betalt - läs ts en gång till😎

Jane-Lyzell
1

36 Inga pengar är vinst här på Våran Gård - allt går in i driften av gården som har enorma omkostnader och reparationer ständigt…😎

Men nu var det inte det ts handlar om!- så tilbaks till ts tack !!

piotrr
9

#35,

Som vi redan har gått igenom är inte klagomålet att ni tar betalt för omkostnaderna så som nu redovisats för kongressen, utan att ni tar betalt för något ni inte kan leverera. Du låter mig inte argumentera för det, men det är fortfarande varför vi gör det.

#36,

Nej, så kan man ju också se det. Min lön är inte vinst, allt går in i boendekostnader, elräkningar, telefonen, mat och resor…

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
0

39 - Nu får du en andra varning - så tänk dig noga för vad du skriver - du är snubblande nära nu…….

Du är inne på ett troende forum och vi vet vi levererar- så glöm dina asspekter av det vi gör - att du inte tror på det vi gör kan du hålla på din egen skeptiker forum.

tycker du ska titta efter dina bevis här ; http://spiritualism.ifokus.se/discussions/517fc82fce12c47c4d00033f-bevis-for-medialitet?discussions-1

Jane-Lyzell
1

41 Nu är det sandlåda- och det verkar som ni vill ha 0-toleransen minutsiöst - fine för mig vill ni inte följa våra regler så sluta skriv.

Indiananden
2

är det 0-tolerans här eller inte?

Jane-Lyzell
2

45 0-tolerans

Inlägget är låst för nya kommentarer