Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmedialitet
Läst 4186 ggr
Hellas
3

Telepati

Telepati är ett otroligt spännande område, jag skrev en kort artikel för länge sedan om just telepati.

Är det någon här som på allvar har suttit och utvecklat telepati?

Det är ju en medial form som mycket väl lämpar sig för cirkelarbete på avstånd där man inte behöver träffas.

Jag har varit sugen på att starta upp en grupp men det har inte blivit av, kanske har det inte varit rätt tid eller så är det inte min uppgift i livet helt enkelt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[kliinda]
0

Om du menar tanketeleparti så ja, det tror jag på. 

Jag kan själv göra det och känner även andra som kan göra det!

Jane-Lyzell
1

Ja telepati är spännande - i princip är det det man gör som medium 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
1

Hittade den gamla artikeln Telepati

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Zeffe]
1

Väldigt intressant och spännande tycker jag. Tack Hellas för den finfina artikel du skrivit och som jag nu har tagit del av. 🙂

[Zeffe]
1

Glömde skriva att när jag började med medial utveckling hade vi cirklar i meditation. 5-6 personer satt i ring och en person som ledde det hela. Under den sessionen berättade vi våra upplevelser och även om vi fick in från någon av de andra deltagarna. Ofta blev det lite ihopblandat, men i slutet kunde vi ändå sortera ut vad som tillhörde vem. Det kanske man kan hänföra till telepati eller? 🤔Jag hade en mentor under min tid och träning i mediumskap som hette Clar-Ann Säterbö. Vet inte om det är okej att nämna namn, men jag vill ändå göra det för hon var för mig en fantastisk människa och vän. Hon hade en förmåga att just kunna se in i mig och leda i tanken. Jag träffade henne under en öppen seans i Västerås och efteråt ville hon prata med mig och på den vägen blev det många sessioner och hon var ofta med på kurserna på Ramsbergsgården vid den tiden.

Jane-Lyzell
0

5 Zeffe - ja att börja med en meditationscirkel är bra -antar det var vägledda sådana! Ja man måste känna sig för och lära hur ens medialitet fungerar och med en duktig ledare - blir det något bra🙂

Clar-Ann har jag träffat en mycket härlig kvinna och medium- vad var det nu hennes ledare hette ? vist var det Amos- mins du?

[Zeffe]
0

#6 Jane - Jo, det var vägledda meditationer i grupp och jag tycker det var en väldigt bra start. Vi hade Lennart Bendix och Solveig Fredriksson (inte Marianne som jag först skrev, sorry) som ledare. För mig var det en utmärkt början att delta i dessa cirklar. Tyvärr rycktes Lennart bort hösten -85 väldigt hastigt och tragiskt. Saknar fortfarande hans gemytliga sätt och han var min första kontakt med Spiritualisterna och jag har honom mycket att tacka för.

Javisst, Clar-Ann var en fantastiskt härlig kvinna och visst var det Amos hennes ledare hette, om nu inte min hjärna blandar ihop allt 🤔. Inte att förväxlas med Ulla-Britt Johanssons Amos. Jag börjar ju bli gammal 😃

Jane-Lyzell
0

7 Zeffe Lite avis på dig - han aldrig träffa Lennart Bendix i fysisk form men har träffat han andligen ett flertalet gånger - det var han som fick hit mig till Ramsbergsgården bla… Har kontakt med hans dotter Marie och har träffat hans fru några gånger- bland annat första gången på en seans som hölls av Marianne tror jag det var - mycket spesiell seans andakt - clar- ann var med också - på ljuset vänner avesta. Lennart ställde sig bakom mig och pekade o sa "här är mediumet" sen finns det en liten annan historia där med ett möte efter seansen med ljuset vänner och clar -Ann😉

Har mycket tacka Lennart för med - jag kommer snart ut med lite historik som jag tror du kommer gilla 🙂

[Zeffe]
0

7. Jane. Det var en fin tid och jag någonstans hoppas att kunna få återuppleva något liknande, för jag vill bli mer aktiv idag. VI var mer eller mindre som en storfamilj 🙂Men jag får börja med ett besök på Ramsbergsgården tror jag om jag är välkommen. 🙂

Clar-Ann hade sin hemvist i Avesta om jag inte kommer ihåg fel.

Ska bli väldigt intressant att ta del av historiken 👍 

Är Marie aktiv idag? Minns att hon målade mycket och fick sina budskap just genom konsten.

Jane-Lyzell
0

9 .Klart du är välkommen till Ramsbergsgården🙂Ja tror det var så om jag mins rätt med Clar - Ann. Ja Marie är lite aktiv idag😉

fast nu har vi kapat telepati tråden🤐Vi får starta en gamla minnen tråd😃

Annisangel
1

Jag vet inte om jag utvecklat telepati direkt men mellan min dotter och mig funkar det klockrent. Hon säger väldigt ofta det jag tänker på och jag känner vad hon vill innan hon ger uttryck för det i ord. När det blir så tittar vi på varandra och ler strålande mot varandra och fortsätter det vi tänkte… Helt härligt! Skulle vara kul att vara med i någon form av cirkel för att kunna kontrollera och behärska sig, för det är inte lätt att handla presenter till dotra, hon har ju redan "sett" mig köpa det!!!!!! Gaaaah!! 😂❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
0

11. Ha ha ha känner igen det där… min mamma var alltid sur på mig och trodde jag hade tjuvkikat i presenterna 😉

Annisangel
0

#12 Hihiiihiii! 😃 Ooops!❤️😉

Många Goa Kramar

Annisangel

Bybo
0

Ej försökt att utveckla, det bara händer

[kliinda]
0

På tal om telepati, kan ni se när någon telepaterar* till någon?

Jane-Lyzell
0

15 hur menar du ser?

[kliinda]
0

Kan du se energier? Det är som om att man skickar energier till någons huvud

Jane-Lyzell
0

17 Ja jag kan se dem :-)

[kliinda]
0

#18 har du sett när någon telepatierar* till någon annan? Det ser lite ungefär ut som om att man skickar energier mot ens skalle

Denna kommentar har tagits bort.
[Litenklen]
1

Men som tvivlare, finns det ens några belägg på att telepati VERKLIGEN fungerar?

Obs! anekdoter gills inte.

[kliinda]
1

#21 ja , jag har själ gjortdet med goda resulta

[kliinda]
0

japp, det var så jag menade men framförde det på fel sätt så jag ändrade det så det inte skulle bli några missförstånd :P

[kliinda]
1

Ja men jag har ju redan skrivit att jag kan telepatera*?
Telepatera mina tankar till någon annan och så även komunicera som ett vanligt samtal via hjärnan

[kliinda]
0

Nej det tror jag inte :)

Men jag kan ju ta till exempel att jag och min kompis satt och skickade över nummer och så skulle man gissa vilket tal det var man tänkte på. Den ena skrev ner det först så fick den andra gissa. Det blev alltid rätt.

Sen så har vi försökt säga varandras meningar och det gått galant med hjälp av teleporti*

Sen så kan jag även se när någon teleporterar / tankeöverför tilll någon annan.

intressant
0

det sker spontant för mig….kommer signaler från folk man vet vad de vill eller inte vill 

ha en bra kväll

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

[kliinda]
0

#37 Ja, det är både sant och bevisat. eller vill du höra något mer?

Jane-Lyzell
1

_så då hoppas jag tråden går tillbaks till den intresanta tråd den var innan det blev sandlåda - så skärpning// Jane _

mayolica
1

Jag vet att telepati existerar, har upplevt det många gånger.

~ mayolica ~

Elpida
1

Jag tycker det är superkul att öva telepati. Ibland går det bra.. och ibland lite mindre bra 🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
0

50 Ja vist är det skoj🙂