Negativa kunder
Igår fick jag uppleva något märkligt.
En person kom till mig för en sittning.
Det första var att hon kom 30 minuter före, sedan så går hon rakt in i mitt kök och öppnar ett skåp och tar ut ett glas och ska ta vatten. Frågade inte ens.
Sedan så börjar jag sittningen, beskrev anden och hon bara nekade och sa hon känner jag inte igen. Jo, kanske från ungdomen.
Hon sa "Denna ande ska till någonn annan".
Jag gav henne budskap och hon bara satt och sa NEJ hela tiden.
Jag började bli lite störd på detta.
Till slut så drog anden bort och ville inte vara med längre.
Sedan när hon skulle gå så sa hon "Jag vet inte vad jag ska tro om detta".
Blev så illa berörd av detta så jag blev påverkad hela dagen.
Hur ska jag nu kunna ladda om och göra fler sittningar för detta kommer att vara kvar i mitt huvud.
Någon som vill hjälpa mig??
Oj vilken märklig människa eller rättare sagt märkligt beteende…
Man kan ju fråga sig varför hon kom, vad var vitsen med det? Ett budskap till dig?
Det är inte superenkelt att bara blåsa bort negativa energier som landat lite varstans i kroppen. Och jag är inte så mycket till hjälp där är jag rädd. Reagerade däremot starkt på det du skrev.
Fråga universum Angel3 varför kvinnan dök upp i ditt hem? Vad ville hon egentligen.
Och hur gick det med dig sedan…kunde du jobba tillfredsställande efter det?
Kram till dig
Lena
Angel3 - glöm det och gå vidare!
Uppenbarligen en person som tog sig friheter och inte respekterade dig som person.- 
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Som Medium kommer man alltid att arbeta med olika typer av sittningar och bland dem är de som inte blir helt lyckade.
Medium är inte mer än människor och kan givetvis misslyckas med sittningar.
Det viktiga är hur man hanterar situationen.
I ditt fall skulle jag tacka så mycket för besöket och själfallet inte debiterea kunden. Sedan skulle jag släppa det hela och gå vidare.
En sittning får ALDRIG påverka nästa, känner man som du, att det kanske kommer påverka dig negativt skulle jag ta ett steg tillbaka och diskutera händelsen med min hemcirkel och se till att få tillbaka självförtroendet.
Sedan kan man ju ha åsikter om din kunds uppförande, det verkar ju minst sagt konstigt men kanske är det så att du kan göra lite tydligre riktlinjer.
Kanske även förbereda en plats där din kund kan sitta ner och vänta, kanske med lite tidningar och en kanna med vatten och glas.
Även om man har sin mottagning i sitt hem kan man inför besök sätta upp ett provisoriskt vänthörn.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Wow vad hämskt! man kommer ju för att få svar, man ska ju inte komma tidigt och tar ett glas vatten utan att fråga och sedan bara neka det du säger!
Ush, du får bara ignorera den personen! Försök att glömma bort henne! vissa personer i världen är konstiga.
Tack alla för era svar.
Jag tog inte betalt.
Nästa dag skulle hennes vän komma men hon kom inte.
Har funderat och tänkt varför denna kvinna skulle till mig.
Det är väl för att se att folk kan va såhär, jag tänker gott om alla.
Men jag fick mig en törn i min medialitet, tror att jag inte kan och jag tänker lägga ner och inte göra nå mera sittning.
#5 Angel3, när började du utveckla ditt mediumskap och vilken "skola" har du gått?
Jag tror att om man är ny som medium är det så lätt att man tappar självförtroendet, speciellt om man inte har någon lärare/mentor eller hemcirkel att luta sig tillbaka mot.
Gör några träningssittningar och kanske en liten träningsseans utan press eller krav så ska du se att ditt självförtroende återigen spirar.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Skulle gärna vilja ha en mentor eller någon annan som håller på med detta att bolla saker och ting med.
Har gått kurser men det var bortkastat, lärde mig inget nytt, det var en lekskola där.
Mediterade nu på det: "Stå på dig och låt inte din säkerhet få svaja iväg".
Hej Angel3
Folk kan säga väldigt mycket till dig om vad du ska göra, exempelvis glömma bort, gå vidare - tyvärr tycker jag att det är inte ett så lyckat råd genom att det som har hänt, har förankrat sig i dig. Jag har själv haft folk som bokstavligen bryter sig in i mitt hem och saknar all hänsyn för mig, min tid, min tro och mina gåvors funktion. När jag inte ser något för dessa människor så har jag blivit anklagad för att vara falsk eller så ska jag arbeta med min gåva gratis för en massa krav och ursäkter.
Lär dig från början att det finns dessa människor och de tar aldrig något ansvar för sig själva, de förnekar allt för en massa orsaker.
Jag tycker din kund uppförde sig ohyfsat och utan hänsyn till dig. Jag tycker du borde ha slängt ut henne och markerat din tid. Men det är lätt att komma efteråt och utomstående och ge råd. Man måste vara där i stunden. Det kan vara chockerande att en främling går i ens skåp och tar för sig - jag vet inte hur jag skulle själv reagera första gången. Andra gången skulle jag vara förvarnad, reagerat och agerat med att sätta gränser vad jag tycker är acceptabelt.
Det jag tycker du ska fokusera på är att du försökte hjälpa denna människa, det säger väldigt mycket om dig som person. Trots hennes uppförande så genomförde du ditt arbete - BRA GJORT! Du vet vilken ande du talade med. Du gav ditt budskap. Du förmedlade det! Det ska du ha betalt för! Du kan alltid hänvisa till att du lägger ner din tid på kunder - det ska du ha betalt för. Det får alla andra yrkesarbetare i Sverige! Det är inte ditt fel att din kund inte tror på dig eller vill ta i mot ditt budskap. Hon hon inte tror på detta så varför beställde hon då tid? Hon var inte redo för detta eller dig. Det är din kunds ansvar - INTE DITT!
Det jag har lärt mig är att inte ta ansvar för omvärldens beteenden, val och ageranden. När du separerar dig från henne och slutar se felen i det du tror att du gör, utan lägg hennes agerande som hennes ansvar. Så kan du släppa, se, förstå och få insikt. När du är där så kommer du att kunna gå vidare.
Ett råd från en person som har slutat mitt mediala arbete på grund av för mycket människor som saknar hänsyn - ta hand om dig själv för det ska gå först!!!!
Jag har lärt mig en sak med folk som förnekar ens visioner - de har aldrig upplevt denna verklighet så de har ingen egen referens som de kan känna igen sig i. Det är inte ditt ansvar! Dessutom när jag läser ditt inlägg igen så bekräftade kunden anden som kom till dig, men hon var inte nöjd - Det finns människor som är så med. Det lär man sig aldrig att hantera. De är bara där för att skada, förstöra och förvirra än i ens egna process för de har inte startat sin egna utveckling! Det är skit! Förlåt språket!
Jag hoppas jag har gett dig något på din väg, du gör vad du vill med mina råd!
Hälsningar Yantra
Angel3,
beklagar din upplevelse, men kamma ihop dig och gå vidare ifall du menar allvar med att arbeta som medium - sagt i all kärlek! 
Vart har du gått i "lekskola" och vad fick dig att känna som att det inte var på allvar?
Angel, var finns du?
Kanske du kan komma vidare genom att träna lite på
personer du känner?
7 Mediumskap är hård träning och inget man trycker på en knapp så ramlar det i knät - så om du slås ned av en person i din träning - kanske du ska fundera på att göra något annat!
Det finns nämligen fler som den personen!
Negativa kunder ingår i arbetet som medium/rådgivare, det är en reaktion vi måste vara förberedda på och skapa oss sj'älva ett inre lugn och öven yttre regler som varje klient ska rätta sig efter, speciellt när man tar emot i sitt eget hem.
Vi kan inte ta för givet att en klient kan och vet hur vi vill ha det. Att agera som medium betyder inte att man har toppendagar/sittningar varje gång, ibland blir det inte så bra och det måste man också ta och undersöka ännu djupare om sig själv och sitt arbete med Andevärlden.
Det finns människor som är ohyfsade överallt, inga undantag för de som går till medium.
Sedan så måste ju en klient ha fått information innan, vad hen kan förvänta sig utav oss innan de bokar en tid, då kan man inte efteråt komma å säja att det var inte vad man tänkt sig.
Jag tycker att det är jättetrist att det blir så här men om du verkligen litar på ditt eget inre och ditt arbeta så har du inget att vara ledsen över, du har gjort vad du skulle göra. Om nu inte klienten kände igen det du sa, så behöver det inte vara att det var fel, utan endast icke igenkändt.
Ett medium som verkligen vill hålla sin gåva på topp, bör utveckla och utbilda sig själv hela tiden, man blir aldrig färdig så kanske är det tid för det nu för din del.
Att meditera och träffa likasinnade är jätteviktigt, kanalen man har behöver påfyllnng hela tiden.
Ge inte upp, tro på dig själv, och fortsätt att vidarutbilda dig på ett sätt som för dig framåt.
Lycka till
Carpe momento
Tack för alla svar!
Nu går jag vidare och lämnar detta bakom mig.
Ska göra en sittning med någon för att se hur det går då.
Lycka till! 
Be om supersittning! Prova - skriv ner hur din supersittning ska se ut och vad som ska hända. Efteråt kan du se om det stämmer 
13 låter bra - lycka till!
Lycka till, det går nog super!!
#13 Jätte bra att du inte låter dig motasbort av en människa som uppenbarligen inte hade respekt för dig. Eller det du gör. Eller för dem som kom.
Hon satte ju gränserna redan från början… Här är det jag som bestämmer vad som skall hända.
Kanske är budskapet till dig o för dem som läser detta att…där det inte finns grundläggande respekt, kanske man redan från början kan avstyra besöket…
Man behöver inte alls vara så snäll även om man vill hjälpa människor. Trampar de på en så är det dags att sätta ner foten rejält. Och inte låta sig kuschas av människor som inte har ett intresse av att möta något annat än sina egna sanningar.
Varför göra ett jobb som man ändå inte varken får betalt för eller blir uppskattad för. Och dessutom nästan går in i väggen för också!
Jag har träffat på den typen av människor i andra samanhang o lärt mig att sätta ner mina gränspålar….för det är inte ok att klampa in i mitt liv o röja runt..för att sedan kasta mig på sophögen!
Så spotta upp dig o lär av denna erfarenhet…att vissa kan man bara inte hjälpa..för de vill egentligen inte ha någon hjälp.
kram
Du skötte dig exemplariskt..jättebra att du tar upp detta här….tvivla aldrig på din medialitet.
Det är just sådant här som gör att det blir obalans…låter nästan som om det var uppgjort att "störa" dig i din mediala utveckling.
Kanske det är kampen mellan svart och vitt =)
Yantra synd att du har "slutat"….det är väl dags att börja igen tycker du inte det =)
Många kramar till oss alla……..

Sånt ingår tyvärr i arbetet. Människor är olika och beter sig olika. Man måste lära sig att inte ta det så allvarligt, hennes beteende har absolut inget med dig eller ditt arbete att göra.
Utan problemet ligger hos kunden och hennes sätt att förhålla sig till det hela. Man kan ju fråga sig varför hon kom, vad förväntade hon sig av besöket?
Du gjorde det bra, ditt sätt att hantera henne var alldeles perfekt! Tänk inte på det mera nu, utan se framåt med tillförsikt! Nu är du bättre rustad för flera kunder som inte beter sig precis som man väntat sig! För såna råkar man ut för förr eller senare, förhoppningsvis senare..