Dåtid, nutid och framtid
Sitter och tänker på det som varit och på det som skall komma.
För några år sen gick jag ett par mediala kurser för Rosie Bengtsson. En person jag beundrar för ditt mod att våga säg vad hon tänker och tycker och jag lärde mig en hel del om mig själv och min mediala gåva eller förmåga som en del vill kalla det. Men för mig är det en gåva.
Sen blev det fokus på mitt privat liv och det kaos som min omgivning skapade. Ett förhållande som tog all min energi ur mig och även drog ned mig ekonomiskt. Vist det har gett mig ett nytt djup och nya insikter.
Nu har jag lyckats bryta det destruktiva mönstret och gå vidare i livet. Även om det blev en flykt på ett sätt för att klara av att bryta.
Känner att jag trivs med mig själv och livet.. Kan väl säga att jag har hittat balansen i mig själv igen.
Det är alltid lätt att vara efterklok men ser nu att mitt ex sökte sig till mig och min styrka och trygghet i mig själv. och drog ur mig all min kraft och energi. allt blev fokuserat på att hjälpa honom och stödja honom.
Jag som är oerhört lojal och trogen. kunde inte låta bli att hjälpa och stödja. Efter allt jag varit med om har jag svårt att säga nej när andra behöver mitt stöd..
Men nu har jag kommit till den punkten i livet då jag har raderat ut allt och alla som är negativa och drar ut energi ur mig.
Har ibland funderat på att kontakta ett medium för att få lite råd och stöd på vägen. men jag har ansett att jag inte har råd att lägga ut några pengar på det. Så istället har jag arbetat med mig själv och tagit emot den hjälp som mina andar och guider givit mig.
Så om någon medial person känner sig kallad att stödja och hjälpa mig så skicka gärna ett pm. Även om jag nu känner att jag är på rätt väg så är det ändå skönt att få råd från en annan person som inget vet om mig.
Nu är det bara att fokurera på mig själv och första peioritet är att arbeta för att få ordning på de sista när de gäller ekonomin.
Sen är det dags för att tänka på mig och mitt eget intresse..
i balans med jobb och familjeliv.
Så nästa steg är att fortsätta där jag började med att utveckla mig medialt. gå på kurser. Känner väl att de är dags att söka en annan lärare. mentor. även om jag beundrar Rosie.
Har pratat lite med dig om det Jane på ett annat furum 
Men då under mitt riktiga namn. Vet inte varför jag för länge sen valde att kalla mig sol här.
Men just nu känns de ändå skönt att vara lite anonym för stunden.
Kommer väl en dag då jag får in ett kort till min dator på mig själv och andrat bilden till mig själv. Men sen jag bytt dator har jag inte en enda bild i min dator.
kommer nog att dig Jane förr eller senare angående en av dina kurser när ekonomin tillåter.
Men just nu ska jag bara landa igen och känna att jag är där jag vill vara. för nu känner jag att jag har gjort det jag behöver för egen del.
Nu kan jag bara njuta av nuet och vara mig själv utan att andra drar ut mig all energi.
Undrar var detta inlägga passar in??? under vilken grupp 
Kram sol
sol - vilken resa du gjort - och bra jobbat- tror igentligen inte du behöver hjälp av någon annan du har svaren själv 
Du har jobbat med dig själv helt rätt och gjorde alla som du behövdes inte vi medium.
Rosie är en härlig person så jag håller med dig - och jag tycker även man ska pröva många olika lärare/mentorer - 1 har inte alla svaren(tyvärr)
att lära sig av andra medium är viktigt - både det som är bra och det som är dåligt!
du är anonym så länge du vill det- inget måste att synas här !
Önskar dig all lycka 
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Vilken resa du gjort Sol! Tack för du delar med dig!
Tror att det beror på att jag kommit så pass långt i mig själv och är i balans med allt.
Förhoppningsvis ger de andra nya insikter så de inte heller hamnar i den sits jag varit som har tagit all energi från mig..
För det handlar ju om att ge och få.. inte om att ta och kräva..
Varje dag är en lärdom och varje möte med andra kan ge nya insikter.
Om vi är lyhörda och öppna och tar emot det andra är villiga att ge..
Kram sol
3 så vist så 
Nu har jag kommit underfund med dessa siffror ni skriver 
Men jag är ju en dinosarie när de gäller data och internet.
Har ju inte facebook eller internet på mobilen.
Men klarar mig utan det..
Är nog gammeldags gillar att prata i en lur och höra rösten.
möjligvis skriva 
5 ha ha ja det blir lättare hålla koll vem man skriver till
Du verkar vara en otroligt stark person Sol. Jag vet själv hur ett destruktivt förhållande är och hur svårt det är att ta sig upp på fötter igen och ta sig ur. OTroligt starkt gjort.^
Och att du tagit dig ut på andra sidan ännu mer säker på dig själv och vem du är och vem du vill vara :-)
Jag brukar tänka som så att allt som händer mig i livet, även det dåliga som det bra sakerna, har en mening och gör mig till den jag är och hjälper mig att komma framåt i livet. :-)
Massa kramar
Those who don't believe in magic will never find it 
Ja jag är nog stark i mig själv. har blivit det genom åren efter alla goda och även bittra erfarenheter.
När något går emot brukar jag tänka att du ska inte vinna över mig.
Så ger jag mig fasen på att jag ska upp och i balans igen.
Men vist har jag blivit utnyttjad för mig snällhet och för att jag bryr mig så mycket om andra. men jag har lärt mig att hitta en balans i det.
Jag ger av mig själv så länge jag känner att jag får något tillbaka.
På lika villkor. För det handlar om balans i livet.
Du kan inte låta energitjuvar ta alla din styrka och energi.
Du har helt rätt i att det vi upplever både goda och dåliga saker i livet formar oss till dem vi är i dag.
Man uppskattar de man har nu mera genom att man ser det negativa kontra positiva.
Som tex. jag testade och byta jobb ett litet tag.. alla på mitt gamla jobb va jätte ledsna att jag slutade. De nya jobbet va kasst så jag slutade efter en vecka och gick tillbaka. har aldrig fått så mycket kramar och så glada att de mig igen. Så jag känner verkligen att jag är uppskattad och en bra kollega. fick en helt annan känsla av vem jag är i gänget på jobbet och känna vikten av min närvaro.-
Kram sol