Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmedialitet
Läst 2514 ggr
[Sol69]
0

Flour

Läste en artikel om att man lättare fick kontakt med andra sidan om man inte använde flour eller andra gifter.

Tror ni att de har betydelse om man använder tandkräm med eller utan flour?

Tror ni att det stämmer att man får bättre kontakt då?

Undrar bara vad ni tänker om det..

Jane-Lyzell
2

Nää det tror inte jag ett dugg på Tungan ute låter som skrämselhicka!

Vist ska man undvika gifter för kroppens skull - men floure i tandkräm är så liten mängd!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2

Själv har jag börjat dra öronen åt mig, inte pga att det skulle påverka medialiteten, men väl hälsan.

Borstar idag tänderna med bikarbonat, som f.ö är bra till mycket. Undviker fluor, faktiskt..

Annars är min huvdregel att inga gifter är bra för någon, då tänker jag enbart på hälsan! Räknar även sprit och kaffe och kött till viss sorts "gifter", utöver diverse ämnen som läggs till all mat bl.a. numera.

mindless
4

Att diskutera gifter är alltid lite vanskligt, eftersom allting är giftigt i tillräckligt stor mängd. Till och med vatten är dödligt om man dricker för mycket. Ett par liter (säg 5-7) konsumerade under ett par timmar kan mycket väl döda dig. Vilket betyder att ett glas vatten innehåller en styv tjugofemtedel av den dödliga dosen.

Flour är dödligt i mängder runt 15mg/kg. Det betyder att en person på 75 kg riskerar livet om hen får i sig mer än ett gram. Förgiftningssymptom uppstår vid en tredjedel av denna mängd. En rejäl klick tandkräm innehåller kanske 5 mg flour, det vill säga långt under de nivåer där det blir farligt. Det krävs 200 klickar tandkräm för att det ska vara dödligt.

Man kan sätta detta i ett sammanhang genom att jämföra med koffein, som är dödligt i doser över 10 gram. En kopp kaffe ger cirka 100 mg koffein, vilket är detsamma som en hundradel av den dödliga dosen. En kopp kaffe är med detta väldigt förenklade sätt att mäta dubbelt så dödligt som en klick tandkräm, men inte alls lika dödligt som ett glas vatten. Det väl säga inte dödligt alls.

Min poäng, för att vara extra tydlig, är att man inte kan gå från att ett ämne är giftigt i en viss dos till att det är onyttigt även i små doser.

Jane-Lyzell
0

3 Tack mindless intresantGlad

millam
1

#3# Du är faktiskt den första som håller med mig om att för mycket vatten kan döda- folk brukar inte tro mig när jag säger att det finns nåt som vattenförgiftning. Man brukar ju alltid säga att man skall dricka mycket vatten, där jag replikerar att inom rimliga gränser =ca 2-2,5 l/dygn.

Håller med dig att allt är farligt i olika mängder, med fluor är enligt mitt tycke ett kapitel för sig. Bara historien varför man började använda den. Det var väl en restprodukt dom inte visste hur man skulle kunna tjäna pengar på, och hittade på visst, tandkräm, bl.a. Med väldig reklam till följd. Pengarna har talat.

Under många år gav man små barn fluortabletter, dom påverkar ju hela kroppen, kanske tillhör du själv den generationen? Barn är små och ömtåliga, man bombarderas överalltifrån med gifter. Mängderna dom fick var med tiden stora nog för att orsaka skada.Tills man kom underfund att det visst inte var så lyckat. Jag ångrar idag att jag då på 70-talet mot bättre vetande gav mina barn dessa piller.

Dessutom är andra känsligare för dessa gifter. Jag går på känsla, och min känsla säger mig, bort med alla gifter jag själv kan påverka, och som jag är medveten om!

Elpida
1

#5 Det är ju faktiskt inte så länge sedan en ung flicka avled av vattenförgiftning. De spelade vattenpoker, alltså att man var tvungen att svepa ett glas vatten om man förlorade. Hon förlorade lite för många gånger, och tyvärr även livetGråter

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
3

Dricker man för mycket vatten förlorar kroppen sina spårämnen o mineraler.

Många av dem är direkt livsuppehållande som ex Kalium som måste finnas för att hjärtat skall slå rytmiskt o bra… etc

Inte heller förlite vätska är bra då koncentreras allt i kroppen och blodtrycket påverkas, man får huvudvärk o blir trött…Så lagom är bäst!

Ca 1,5-2L kan man med säker marginal dricka /dygn…Om man inte har problem med njurarna pga någon sjukdom…för då bör man följa läkarens ordination!

Att spela vatten poker låter oerhört korkat!

Men till TS….

Det finns så många som har de mest underligaste föreställningar om andevärlden…o vad de gillar o inte gillar!

Man får gå på hur man själv känner inför vissa saker! Fluor är inte nyttigt för kroppen i för stora mängder…men hur ofta borstar man tänderna?

Att man inte bör använda sig av ex sprit o andra droger inför en seans är väll självklart….vem tror på någon som är lite lullig? Men det är en sanning här…i andra kulturer så har de andra referenser för det.

Vem som har rätt? Ja det vet vi väll först när det inte spelar någon roll…..

Jane-Lyzell
0

6 men fy vad hemskt Gråter

7 Ja detta har du koll på !

[Sol69]
1

Blev vist om gifter. Men låter inte som om ni heller tror de påverkar medialtiteten om man använder flour Glad

Ians
2

#9 Nej det tror inte jag iaf… Som sagt innan det finns många förseställningar om allt, i från hur man skall klä sig som troende på det spiritualistiska till vad man skall äta o tydligen borsta tänderna med också.

Att man väljer vad man äter o borstartänderna med ur hälso synvinkel, det är En sak. Och där är det kanske relevant. Men jag tror inte att det har någon betydelse för kontakten med andevärlden.

De föreställningarna är väll mer egna idéer om saker. Någon har upptäckt att den får bättre kontakt om den inte använder fluor tandkräm, eller tror så iaf.

Kan det vara så att personen är allergisk mot fluor? Och mår bättre i den egna kroppen utan fluor, och i och med att Hen mår bättre rent allmänt så upplever hen att hen har bättre medialkontakt….

Så görs detta till en sanning o har man riktigt otur till en skola i ämnet!!!!

Känn efter själv, men köp inga dyra ersättnings produkter för att någon annan påstår att …det är den enda rätta vägen. Det är mitt råd!

millam
0

Håller fullständigt med föregående! Tror inte det har med medialiteten att göra alls.

Sen, det finns tandkräm utan fluor på marknaden..

Allra billigast blir dock bikarbonat, bakpulver duger bra det med.. ännu billigare för den som vill slippa fluor.Skrattande