Kollektiv Ängla Noja
Vad är det med den andliga och Mediala världen egentligen - fick tidningen nära i brevlådan då min man annonserat i den tidningen om våran Gårds utbud - som en kontrast till allt annat!(då får man hem den) - Hela tidningen bygger på Änglar - Har hela branchen fått fnatt - är någon kollektiv noja inför 2012 - Då vänder vi oss till änglarna - vad fasen säger jag bara :( Jag ser en fara med detta - att människor kan bli förblindade i ett saligt änglarus!
Varför denna plötsliga hysteri av Änglar - änglarna har alltid funnits där- inget nytt under solen! Ängla ministeriet har alltid funnits och de arbetar i det fördolda mer eller mindre- De har verkligen inget ego - som denna trippen visar… så trist att människor låter sig vilseledas - hoppas fler vaknar upp ur Ängla koman!
Inget fel på änglar men de ska ses ur sitt rätta element och för vad de är och deras uppgift - detta dravel gör mig arg - att missbruka Änglarna på detta kommersiella sett :((
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
När jag ser sådant, blir den omedelbara tanken: "Jaha! Här är charlataner i farten igen."
(Man kanske inte får säga så… Isf har jag inte sagt det. ;))
Jag tycker det är underbart!! 
Jag vet ju själv hur positivt det varit för mig när jag inriktade mig mer på änglar så det kommer jag fortsätta med oavsett vad ni kallar mig…

Jane, frågar mig samma sak! Änglars namn används överallt, i syfte att tjäna pengar..Gillar det inte!
Är änglarna verkligen med på allt detta??
Ända tills i dag hade jag hållit med dig Jane - men nu råkade jag i dag händelsvis snubbla över en gammal repris av TV-programmet Det Okända - det första programmet som "Änglamediet" Birkan Tore var med i.
För att göra en lång historia kort så kändes det som att många poletter trillade ner - han sa att vi alla - var och en - kan åkalla "änglarna" för hjälp när/om vi vill..
Fine tycker jag - vad är det för fel med det?
Som du kanske vet sedan tidigare så är jag en person som gärna vill klara mig själv utan "mellanhänder" och om det betyder att ha direktkontakt med "änglar" så vad är problemet för dig?
Måste man vara "spiritist" för att få tillgång till "ängla-gräddfilen" eller?
Änglarna har alltid funnits för lilla människan och alla har dem hos sig när det behövs - det är kommersen på Änglar jag blir arg över - (((
okej då förstår jag hur du menar.
#5 Jane ja änglarna har alltid funnits hos oss för att hjälpa oss men ingen av er medium har fört fram detta så folk har förstått det, det är vår uppgift för oss som jobbar med änglarna att göra det!
Om ni alltid vetat det så kommer frågan varför har ni inte informerat detta till folk då?
Jag själv började så smått att be änglarna om hjälp innan jag träffade och hörde talas om Birkan men det var han som gav mig verktygen!!!
7 På det sätt Änglarna förs fram är skandalöst och inte värdigt änglarna- därför för man inte fram dem ,lika lite som vi för fram guider (en guid kan vara en ängel) De är båda guds budbärare!
Änglar och Guider är heliga och inget jädrans jiippo.
Om man utvecklar sig tålmodigt i mediumskap och spiritualismen bör man känna till Änglarnas roll - så vilka du gått för vet jag inte! - Men om du hadde läst spiritualistisk litteratur - så hadde du sett dem där.
Och de fins i våra 7 Prinsiper!
Guider och änglar har inget ego och behöver inte synas - de jobbar i skymundan- om man vill föra fram dem är det personens eget ego!
#8 Hur vet du vad som är värdigt eller inte för änglarna, hur har du fått den informationen?
9 . Spiritualismen 
Jag håller med dig Jane!
Denna komers med änglar o änglapratare….man blir matt av allt som går att köpa med mördande reklam.
Sett ur ett seriöst perspektiv så är det något helt annat. Änglarna är för mig Guds hjälpare som kommer till vår hjälp när vi behöver. Men det är min åsikt Och tro.

Kanske reagarar vi för att det helt enkelt inte talats om änglar så mycket tidigare ur det här perspektivet. Om änglar som hjälpare, inte bara några som svävar omkring där uppe i sina vingar och ser vackra ut.
Någonstans läste jag att änglarna kommer att ta mer plats framöver - fast jag tänker att det inte är mer plats, de blir bara mer …synliga. Vi blir mer upplysta. Jippon finns det väl runt allt, likväl inom mediumskapet, tarot eller änglar. Det är fortfarande upp till var och en att bedöma och ifrågasätta när pengar är inblandade. Titta bara på alla tarotlinjer som mjölkar pengar ur folk - och då lägger jag själv tarot (inte på linje dock utan för husbehov till mig och mina närmaste.)
Jag är inte på något vis för att vi ska "sälja" änglar, de kommer inte ändra sitt arbetssätt för det. Jag menar bara att det kanske inte är så mycket att hetsa upp sig över, låt var och en använda sitt eget sunda förnuft precis som runt allt annat i branschen.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hej på er !
Jag vet inte vad man skall tycka, men jag älskar änglar och att de säljer en massa i affärerna tycker jag bara är bra så att fler kan ta del av dem.
Jag tror att de behövs för att fler skall pynta sina hem med dem för att få balans här i världen
Hysteri… kanske du upplever Jane men det verkar som om det behövs, för att fler skall vakna för det som finns bortom vår värld.
Ha tålamod med dem som inte har upptäckt detta med medium och änglar.
Kram på er därute 

Ber redan på förhand om ursäkt att jag lägger mig i. Det jag funderar över när jag läser tråden och frågan som kommer direkt i mitt huvud är….HUR vet man vad änglarna vill? Har änglarna sagt det och till vem i sådana fall?
Mer frågor som uppstår
Varför blir det ett sådant ståhej för att visa föredrar att använda sig av änglar istället för andar?
Kommersen är väl lika illa oavsett om det handlar om änglar eller något annat? Bedrägeri (eller vad det nu är som vissa säger i denna tråd) är väl bedrägeri oavsett vad det handlar om? Blir väl inte värre bara för att man säger sig prata med änglar, andar eller vad det nu kan vara.
Vem bestämmer vad som är rätt och fel? Vem bestämmer att änglarna inte vill vara med? Har de berättat det för någon och vem är denne någon? Vem har tolkningsföreträde vad gäller det mediala och hur det SKA vara?
Jag själv, som inte är troende som de flesta av er, gillar Birkan Tore. Gillar hans sätt att prata med andra människor. Om han har rätt eller fel, tja det var ju det här med evidens
. Om han gör sig pengar på att påstå sig prata med änglar, tja, vilka inom den övernaturliga branchen gör inte det? Väldigt många, eller hur?
Se nu inte det här inlägget som något "tjafsande", för det är inte så menat. Jag förstår helt enkelt inte "bråket" mellan olika troendebranscher, om ni förstur hur jag menar.
#14 jag håller med dig <3
Åter igen inget fel på Änglar eller Guider - det är på sättet de exponeras
Jag måste faktiskt hålla med Jane här,för det har blivit på tok för mycket tjäna pengar på änglarna men ser absolut inget fel i att jobba med dom men önskar många gånger att andligt utövande har mer respekt för både guider och änglar och som Jane skrev här ovan (Änglar och Guider är heliga och inget jädrans jiippo.)det kan jag bara hålla med om.
Jag har flera bekanta inom spiritualismen och visst pratar dom om änglar men spritualismen går ju ut på att bevisa andevärldens existens och därför under seanser och sittningar jobbar dom mer med just anhöriga och såna vi kan känna igen och det blir inte så mycket änglaprat men änglarna finns med även där fast man inte hela tiden pratar om dom.
Absolut är det bra att änglar pratas om så människor får kunskapen men det känns inte rent när dom blir uttnyttjad att tjänas stora pengar på.Jag jobbar inte som medium och tar inte betalt för andlighet och tycker det har blivit på tok för mycket av buissnes i dom andliga kretsarna.
Visst har man kurser kommer lokalkostnader osv men en del tar alldeles hutlöst betalt för just änglar och andevärld där känns det inte alls okey.Det har blivit på tok för mycket jippo och det ser jag som respektlöst mot en intelligent andevärld.
Detta får mig att tänka på ett utdrag ur boken Ett av Richard Bach när Richard får tag i den heliga skrift med sanningar…
"Vad händer om de publiceras, hur förklarar du det så mänskligheten kan verkligen förstå? Kommer du skydda dessa dokument med ditt liv, om du dör vad händer då med den heliga skrift, kan du garantera att det hålls dolda för den som inte kan hantera sanningen?"
Jag tycker att många människor förstår, medans andra inte gör det. Många kan ta det till sig, men åter andra kan det inte.
Personligen gillar jag när det blir såna här artiklar, men det handlar ju egentligen bara om upplevelser som inte behöver "vara skrivet i sten" så att säga…
Man väljer det man vill ta in och lämnar det som inte berör!
Kram på er
Många Goa Kramar
Annisangel
#17 så det är mer ok att tjäna grova pengar på andevärlden?
19 absolut inte!
# 19 Tror du missförstod mig där men det är det absolut inte,läs sista raderna så skriver jag både änglar och andevärld 
Koperar in texten: Visst har man kurser kommer lokalkostnader osv men en del tar alldeles hutlöst betalt för just änglar och andevärld där känns det inte alls okey.Det har blivit på tok för mycket jippo och det ser jag som respektlöst mot en intelligent andevärld.
Jag har väldigt stor respekt för Colin Fry, med det inte sagt att han vet allt men han säger i vilket fall som helst att änglar inte pratar med människor. De har inget att diskutera med oss om, såvida vi inte råkar vara profeter. Sådär, nu har jag väl rört runt i grytan
själv har jag ingen tro i detta fallet, jag konstaterar bara att jag inte vet.
22 Håller med Colin
Varför denna plötsliga hysteri av Änglar - änglarna har alltid funnits där- inget nytt under solen!
Ponera att de verkligen finns…
Vad ska vi med änglar till om de nu är ouppnåeliga och okontaktbara för oss jordbor?
Vad är deras existensberättigande?
Flyter de omkring på små moln hela dagarna och käkar popcorn studerande oss strävande människor som värsta Big Brother-TV eller…
vad gör de egentligen?
25 Ja , vad tror du?
Jag tror att det finns ett universellt "ekosystem" liknande det som finns på jorden - där varje livsform är beroende av de andra för att det ska fungera och hållas i balans.
Vi människor har väl först på senare tid begripit att "det vi gör (eller inte gör) mot de allra minsta - det gör vi mot oss själva.
Jag tror att änglarna är smarta nog - för helhetens skull - att ge oss en hand när vi behöver det, och jag tror inte alls att de sitter på några "höga hästar" och gonar sig i sin egen "fullkomlighet".
Huruvida vi vanliga dödliga kan kommunicera med dem vet jag inte - men jag hoppas det - både för våran och deras skull. För vi är alla bitar i samma pussel.

#22 och 23. Ja men då är vi ju där ändå. Colin säger att änglar inte pratar med människor, de har inget att diskutera med oss om….Hur vet han det? Vem har berättat det för honom?
Ska man utgå från Birkan Tore så säger han tvärtom. Ljuger han då? Vem har sagt att det han säger inte är sant? På vilket sätt är det som Colin säger mer sant än det Birkan säger? Hur vet vi det? Vem har rätt?
Är det på något vis mer ärligt att tjäna pengar genom andeprat än änglaprat?
Kan det kanske vara så att du Jane (och andra med dig) inte har förmågan att få kontakt med änglarna på samma sätt som t ex Birkan (eller andra), för varför skulle hans sanning vara mindre värd än Colins?

#27. Ja men precis. Så skulle jag också se på det, om jag vore mindre skeptisk av mig :) Det var den bästa förklaringen, eller sättet att se på saken jag hitills stött på. Ekosystem….det tilltalar mig mycket.
Ja "så som i himmelen så och på jorden" det står ju i Bibeln 
# 0
Jag tror att du reagerar för starkt efter att ha läst ett nummer av tidningen Nära. Jag har läst fler än ett nummer och vet att de har olika tema. Just det här nummret handlar om änglar, så någon hysteri tror jag inte det handlar om. 
Förra nummret handlade om tankens kraft/Attraktions lagen, nummret innan om healing. Så… hade du läst det nummret så hade du nog tänkt: "Vad fasen, hela tidningen bygger på healing!". 
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
ja, jag har själv funderat över allt detta. Jag tror på dem och när man känner sig otrygg så ber man en bön om hjälp ….
Måste det till mer?
Jag blir riktigt chockad varje gång jag ser dessa konstiga budskap som någon fått från någon ängel och sen har vi flera 100 som tror på detta.
Visst de får tro på vad de vill men jag tycker att man borde få folk att börja utforska lite mer på egen hand …… Finner jag detta troligt? Varför har denna person fått budskap likt 12000000000 andra men inte jag? Varför finns det personer som tar betalt för ett budskap från änglarna.
Jag tycker det är helt ok när det är ytlig till så sett att man ber en bön likt som man ber en bön till gud för man känner sig trygg med det. Och detta har väl alltid pågått. Men nu börjat det skrivas mer och mer i sådana här tidningar. Och när det sprids så dyker fler folk in och det svämmar över till galenskap.
Det är väl så allt är uppbyggt…när det blir för mycket så blir det kaos och kalabalik tills det når botten och sen så är det som om allt dör.
Går till baks till inlägget igen .IHuvudinlägget- läs vad jag skriver !
Varför denna plötsliga hysteri av Änglar - änglarna har alltid funnits där- inget nytt under solen
Man gör änglakort och ängla böcker iall oändlighet och Ängla sprayer och ängla healing - Änglamassage etc….
Nä fy för den lede…..
får be om ursäkt, jag gör ofta så…har koncentrationsvårigheter vid att läsa så läser en ra och tror ja vet resten av vad som skrivits men ibland så har jag helt förstått fel.
jag förstår din frustration även om jag inte har läst tidningen det gäller.
Du frågar "varför". Är det inte uppenbart? Änglar säljer tydligen - gjorde de inte det så hade vi inte sett dem i tidningarna.
Jag försvarar inte komersen med änglar då jag anser att det är endast ett nytt sätt att tjäna pengar på människor som längtar och söker efter någon form av andlig kick, ett sätt för den sökande människan att hitta ytterligare redskap att "vara någon" i den "andliga familjen"-
Klart att det finns änglar, enligt Biblen så finns det det och är jag kristen så tror jag på den men det har funnits bevingade budbärare ännu längre tillbaka i tiden….tusen tals år före bibeln ens var påtänkt. I de flesta stora religionerna och i många väldigt tidiga kulturer. Budbärare från högre makter med förmågan att informera och hjälpa människorna.
Det som sker nu är god marknadsföring och ett hysteriskt sådant. Trenden med att änglarna ger oss budskap är just nu inne i Sverige men har varit det i många år i USA och trenden har letat sig hit. Första boken jag läste om Änlgar och Andlig utvecking skrevs av Terry Lynn Taylor 1990 och kapitel i denboken är bl.a Änglapsykologer, Specialdesignade änglar, Att hålla änglakonferans, Läggdags med änglarna, En änglalik livsstil, Änglaskönhet, ….och bara där så börjar i alla fall jag undra lite.
Det finns inget som säjer att det ska vara på ett visst sätt, naturligtvis inte men lite sunt förnuft och lite eftertanke tror i alla fall jag skulle vara på plats när man läser viss typ av information om allt det som ängar besitter och kan förmedla till människan.
Det känns som hysteri, hittepå, rena rama löjan….det saknas respket för just begreppet änglar (om man så tror på att de finns eller inte).
Det är nervärderande, oseriöst och affärsmässigt att bygga upp en sådan geschäft runt dessa mytiska andliga väsen och det leder förmodligen till en skara besvikna och en skara som ler på väg till banken.
Ängalpropagandan liknar det som sker i USA när en president ska väljas, kampanjer som drivs i stora konferenser, workshops i idorttsarenor och lyxhotell. Det drar samma skaror av åhörare som alla dessa frikyrkopastorer gör, seminarier i all oändlighet.
Pengar byter ägare, nya prylar tillverkas, sparyer, änglakort, T-shirts, vykort, böcker. Det finns allt bara man har pengar att köpa för. (tror inte att änglarna får nån procent på det som säljs)
Något jag funderar över är varför inte alla dessa fantastiska änglar mycket hellre befinner sig i krigshärjade länder och hjälper till…nej i stället verkar de sitta och lyssna på ett gäng "andllig sökare" som ber om mer och mer och mer och mer för sin egen del….
Vilken underlig matematik det är….eller är det självutnämnda egotrippade wannabes som ser tillfälle att utnyttja sökare och samtidigt tjäna sig en hacka….ja nåt måste de ju hitta på när det snart är dax att inse att Mayakalendern inte stämde….
Ja, det var mina tankar det.
Carpe momento
# 36 det var ett bra inlägg. Stämmer bra överens med mina egna tankar. Intressant tråd.
Allt har inte en mening om du inte ger det en……
#36,bra inlägg,tål att tänkas på…det är ju inne med änglar nu och dom har ju alltid funnits.
36 Kanon inlägg och jag håller med i varje stavelse
Jane ja änglarna har alltid funnits hos oss för att hjälpa oss men ingen av er medium har fört fram detta så folk har förstått det, det är vår uppgift för oss som jobbar med änglarna att göra det!
Kvasthilda, med all respekt, det har vid åtskilliga tillfällen, även härinne på detta forum påtalats att Änglatro finns inom Spiritualismen. Jag vet inte riktigt vad Du menar med "folk" men jag vet med all säkerhet att Spirutalismen pratar om Änglar och dess funktion.
Huruvida andra icke Spiritualister ser på saken kan vi naturligtvis inte ta ansvar för.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Varför denna plötsliga hysteri av Änglar - änglarna har alltid funnits där- inget nytt under solen.
Money Money, Money….
//Hellas
Är det på något vis mer ärligt att tjäna pengar genom andeprat än änglaprat?
Spontant skulle jag vilja svara nej, jag tycker det skulle vara lika illa om man säljer Andespray och påstå att det är klientens mormor som kanaliserat receptet och som garanterat kommer öka klientens chans till att bli medial.
//Hellas
Vad exakt är änglasprej? Vad påstås den ha för effekt? Jag har aldrig hört talas om denna produkt innan så jag blev lite nyfiken 
#43 Vet inte vad det var egentligen bara ett exempel jag drog, jag har själv hört benämningen tidigare och tyckte den var bra att använda.
//Hellas
Varför blir det ett sådant ståhej för att visa föredrar att använda sig av änglar istället för andar?
Jag tycker nog inte att det är ett ståhej, mer en vanlig diskussion mellan troende som har olika synsätt, vilket är ok.
//Hellas
Änglar eller ljusvarelser är väl detsamma, här sökte de kontakt själva och har så förblivit i 14 år, från början gick mun mot mun metoden nu är de kända i flera länder på grund av att de kan ses med blotta ögat på kvällarna även om de är där dygnet runt. Jag har skrivit om dem förut i en tråd. Det togs aldrig betalt under åren, nu tar de 70 kronor för städning på marken och sådant som till kommer.. med ljusvarelsernas vetskap, även om de inte förstår att man måste betala för något som är vårat som moder jord, vi är visst unika med det
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
1
2
Hmm undrar hur det var när hela spiritalismen kom..var det inte en hysteri då också? Men allvarligt..nu ser ni inte skogen för alla träd.
Och ni menar att ni inte använder andarna för att tjäna pengar då?? *harkel* Vad är det för skillnad? Att ni håller på 7 principer? Dom principerna är värda vatten egentligen..dom betyder inget!
Vänta nu..en guid kan vara en ängel! Kan man prata med en guid? Så om man kan prata med en guid och den är en ängel..då kan man ju prata med en ängel då..eller hur?
#49 Tack för dina synpunkter för visst finns det en annan sida av myntet också och även om man inte håller med varandra så är det intressant att diskutera olikheter.
Starta gärna en Ny tråd om Du är intresserad och nyfiken på hur Spiritualismen ser på olika specifika frågor.
Hmm undrar hur det var när hela spiritalismen kom..var det inte en hysteri då också?
Sv. Håller du alltså med om att det just nu är hysteri kring Änglar idag?
Och ni menar att ni inte använder andarna för att tjäna pengar då?? *harkel* Vad är det för skillnad?
Sv. Det är inget fel att ta betalt för arbete man utför
Att ni håller på 7 principer? Dom principerna är värda vatten egentligen..dom betyder inget!
Sv Starta en Ny tråd om Du vill diskutera de 7 principerna och försök då vara mer specifik, vi förutsätter även att du har studerat principerna och kan argumentera för ditt ställningstagande.
Vänta nu..en guid kan vara en ängel!
Sv Enligt min tro så kan man inte ha en Ängel som Guide
Kan man prata med en guid?
Sv Ja, man kan kommunicera med sin Guide, det finns en hel del artiklar kring det ämnet om du vill veta mer.
Så om man kan prata med en guid och den är en ängel..då kan man ju prata med en ängel då..eller hur?
Sv Guider är inte Änglar (enligt min uppfattning), starta gärna en ny tråd om det eller lyft upp en befintlig tråd som handlar om Guider.
//Hellas

#52 Jag ber dig hålla en god ton och respektera att jag inte håller med dig, om du avser att vara sarkastisk kan du vänligen men bestämt lämna detta forum.
Att påbörja ett inlägg som Du gjort är inte en vänlig ton utan extemt nedtryckande och ett försök till att använda härskarteknik som inte är ok hos oss.
Dessutom har jag sedan tidigare uppmanat dig att starta nya trådar om Du är intresserad av att diskutera de frågor Du dragit upp.
Ingen av dessa hör till trådämnet!
Därmed får du även en varning! Fortsätter Du att vara respektlös och sarkastisk mot oliktänkande människor enbart för att DU inte håller med dem i sakfrågor kommer du bli avstängd!
//Hellas