Andlig? Högre Jag? Kommit långt?
Det finns så mycket påstående och tro om de här ämnena och för mig väldigt underliga sådana. Funderade en stund…..
En andlig person ska tydligen vara mer eller mindre felfri, vara ödmjuk, alltid finnas till hands, ta hand om andra, inte ta betalt, vara urskicklig på sitt andliga arbete och aldrig ha fel, ha ett fläckfritt liv, lyssna och ge goda råd i tid och otid, veta allt, kunna allt och känna in allt utan misstag.
Att vara i kontakt med sitt Högre Jag innebär att man vet hela Universums sanning, kan allt om det andliga, hör en gudomlig röst i sitt inre, har svaret på livsgåtorna, kan förutsee det mesta, är tillfreds med allt, blir alltid vägledd av nån inre kraft, har inge problem i livet utan kan se vad som ska hända, vet hur det fungerar i livet utan problem.
Man har kommit långt? Ja, när då? När man mediterar mycket, är medium, är medial, jobbar med det andliga, har kontakt med änglar, ledare, andar, guider, tomter och feer. Känner på sig allt möjligt i tid och otid, vet vad som ska hända. Läser av folk utan att de bett om det, bara för att en inre röst säjer det, man är i kontakt med sitt högre jag och är andlig då har man kommit långt.
Ja, så är det….det är i alla fall vad en stor grupp människor tror på….
Välkommen till verkligheten??
Nä, om man läser så inser jag ganska snabbt är att en verklighetskontroll behövs även inom det andliga, mediala och mediumkretsar….
Men livet kan ju vara roligt ändå..
Carpe momento
Å nej, att fela är ett sätt att lära sig nya saker 
Jag skrev om det för en tid sedan på ÖN, just för att poängtera att "bara" för att man är andligt troende/medial (ja ur eget perspektiv) så gör man inte de rätta (valen) hela tiden - tror man det, ja då har man nog många steg kvar, innan man har kommit långt 
Det är väl just det, en bra kombination av ödmjukhet och att man är "medveten" om att man är en människa också, att man inte glömmer det "verkliga" livet.
Sajtvärd på Övernaturligt
Fjäril, ja visst är det så och jag blir mer och mer fundersam på hur många det är som har en alledels konstig hemsnickrad bild av AM-människor (AM=andlig medial) och inte bara skeptiker utan även sk troende.
Undra varför det har blivit så? Hur kan människor som söker sig till te.x rådgivning, vägledning, andekontakt, healing inte har mer ansvar inför sig själva när de bokar tid och betalar dyra pengar till "konsulter" som de inte har undersökt först om de är bra eller dåliga utan tar för givet att de bokar tid hos en felfri ängel?
Klart att man är människa ocks娅vad är det som det heter i reklamen "jag är bara (tandläkare) medium jag är (mamma) människa också 
Efterlyser lite mer ifrågasättande från allmänheten faktiskt.
Så långt kommet jag bara kan i det här skeendet i livet….
Carpe momento

inne på dina tankar också, saker o tjänster kommer alltid att finnas tillhands så länge de efterfrågas, även marknaden som är oseriös. Jag förstår inte varför en medial person nödvändigtvis inte ska få lov att vara mer männsklig än egenskaperna som nästan "helgonförklarar" dem?
Vi ska kanske akta oss också för vad vi anser är "bättre" leverne. Att söka sig till fattigdom, att tro att man är mer i ett med naturen osv kan vara falskt och mindre för "mänskligheten" än vad vi tror (och nödvändigtvis inte dess totala motsats heller men vi vet faktiskt inte alla gånger vad syftet är förrän efteråt).
Alis volat propriis 

om man ska vara som i #0 är man ju en ängel, Jesus eller vad man nu vill namnge …
fast jag blir lite förvirrad, och samtidigt lättad, för alla dessa krav är ju ouppnåeliga, även om man kanske omedvetet försöker uppnå dem, fast man vet att det är omöjligt
det är kraven från omgivningen som gör det hela jobbigt.Eler sättet som man själv bemöter omgivningen kanske 
Alla andra gör ju misstag, så varför får inte ett medium göra det?
Ingen är bäst och ingen är sämst, man bara finns och gör det man ..gör
U R us
Ja du Annika - det kan man undra - bra inlägg
en del blir shockade då man gör mänskliga saker
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"