En liten fråga...
Går en yogautbildning o min yoga lärare sa att man genom yogan kan öka sin clairvoyanse…..?
Att yogan är bra för kroppen det vet jag ju redan……men undrar lite om någon har Den erfarenheten av att yoga?
Jag förmodar att vilken övning som helst som stillar sinnet kan upplevas som främjande för klarsynen/clairvoyance. Klarsynen är nog där hela tiden men kanske inte märks lika väl genom ett rastlöst sinne.
Jag har utövat Yoga och har väl inte direkt märkt någon skillnad men som Maikaialoa skriver så lugnar det sinnet vilket i sin tur har en påverkan.
Man brukar säga att man möter sig själv på mattan, jag har varit med om människor som börjat gråta uner övningar pga. att det kommit upp gamla fördolda minnen. En deltagare slutade, det blev mentalt för jobbigt.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Absolut Ians all form av dessa träningar ökar din sensetivitet
och har man gåvan för clairvoyans så vist kan yougan hjälpa till!
(pst flyttade ditt inlägg till Urkraft)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Bra Jane! Visste inte riktigt vilken rubrik som passade till denna fråga 
Så då fortsätter jag att yoga på, så får både kroppen o sinnet sig en duvning…inte illa med tvåflugor i en smäll 
Det kan ju vara svårt att få till det tidsmässigt att göra Allt…så då blir man extra glad om man hittar något som gör nytta på mer än ett sätt.
Ett tips för dem som har svårt att komma ner i varv o meditera…efter ett yogapass går detta alldeles utmärkt…en är så glad för att få sitta still då 
Också något som vi lärde oss på den kursen.
Endel precis som jag sätter sig för att meditera o så kliar det i hela kroppen….och man sitter mest o undrar när detta är slut. Men efter ett ordentligt yogapass så har jag ingen önskan alls att denna sköna stund skall ta slut så fort som möjligt.

När jag pratade med en kvinna nuligen som är yogalärare sedan lång tid tillbaka sa hon att du löser både det ena och det andra genom yogan. Särskilt om man går på kundaliniyoga. Jag är övertygad om att man kan lösa gamla "knutor" och även öka sin sensivitet på olika områden
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus