Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: medialitet
Läst 1737 ggr
Iceland
3

Kan jag arbeta om medium?

Hej allihopa!

Jag har hängt runt på iFokus ett tag, men det var väldigt nyligen som jag trillade in på denna sajten. Vilket jag är väldigt glad över att jag gjorde Glad

Jag är då en tjej på 18 år. Ända sedan jag var ung så har jag varit väldigt öppen för andevärlden. Jag har alltid varit väldigt kännslig för olika energier och ju äldre jag blivit ju mer har det blivit.

Ända ifrån mitt första möte med en ande så har jag alltid sett dem väldigt klart. Det är ungefär som om att personen står mitt framför mig, men samtidigt som jag ser den så får jag bilder i huvudet ifrån dens liv, filmer som spelas. Jag kan även känna det den kände fysiskt. Eller hur man nu ska förklara det? Stundvis kan jag även höra dem helt klart.

Jag har vid två tillfällen hjälpt andar att gå vidare till andra sidan. En gång var det en ande som kom till mig, pratade en stund, tackade för sig och sa att han nu äntligen kunde gå vidare.

Andra gången så bad jag en av mina avlidna släktingar, samt mina änglar till hjälp. Sedan sträckte jag fram händerna och kände hur anden tog tag i dem, gick in i mig och försvann. Allt blev ljust för en stund, sedan helt lungt.

Jag har även haft en liten seans med mamma och hennes vänner, där jag faktiskt förvånade mig själv. Det blev en del tårar, men väldigt mycket leenden efteråt.

Även när jag kommer till hus och liknande så kan jag känna av massvis vad som hänt där, jag kan känna av andarna som kanske finns där och jag brukar kunna få upp en hel del minnen därifrån med.

Min mormor har alltid varit den som hjälpt mig på traven. Ända ifrån första mötet fram tills nu. Hon har hjälpt mig utväcklas massor genom åren och utan henne hade jag inte varit där jag är nu.

Nu undrar jag dock, vad ska jag göra för att utväcklas mer? På sistonde har jag börjat arbeta lite med änglar. Mest då min ängel (min skyddsängel)

Vad krävs det för att arbeta som medium?

Kan jag göra det?

Nu blev detta jättelågt, men hoppas någon orkade läsa! Hoppas även att någon kan hjälpa mig!

Ju mer tiden går, ju mer känner jag att detta är något jag är menad till att göra..

http://isabellarun.weebly.com/

profca
0

Jag skulle nog föreslå att du tar kontakt med något erfaret medium för att höra mer exect hur man går tillväga om detta är något du vill satsa på. Någon kurs/utbildning vore inte heller fel :)

Jane-Lyzell
0

Icleland

Välkommen in på vår sidaSkrattande

spännande och vist låter det som du har en gåva där - säger som 1 hitta ett bra medium som kan hjälpa digFlört

du skriver att mormor lärt dig massor - är mormor på denna sidan livet ? eller andra sidan?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Iceland
1

Tack så mycket! Skrattande

Mormor är på denna sidan :) Hon har dock varit som jag ända sedan hon var liten, så hon har lärt mig utöver det hon kunnat :)

Vart någonstans kan man kolla efter bra medium? Glad

Hellas
0

Så roligt att Du vill fortsätta utveckla din medfödda gåva.
Jag håller med ovanstående, försök att finna en bra mentor med många års erfarenhet som du har förtroende  för.
Mediumskapet innefattar så mycket vilket jag är säker på att du redan idag vet.
Det är inte bara kontakten med andra sidan det handlar om utan även den viktiga kontakten med de levande som söker hjälp hos ett medium.

Jag blir även glad över att du arbetar med kontakten med din skyddsängel, eller som jag kallar denne för "Huvudguide" eller Doorkeeper.
Det är din allra viktigaste vän i arbetet som medium och där är där Du kan säka stöttning och svar.

Läs även artiklar och gamla trådar härinne och var inte rädd för att fråga om det är någonting otydligt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Iceland
1

Ja att mediumskapet innefattar mycket mer det har jag lärt mig. Men det känns även ganska lågiskt. Jag menar, samtidigt som man kan hjälpa anden att få ro, så hjälper man även de anhöriga att få ro med.

Min skyddsängel har hjälpt mig massor och jag känner att ända sedan jag började be henne om hjälp så har jag märkt av henne oftare. Vid ett tillfälle så fick jag se henne riktigt snabbt. Uppfattade dock helt hur hon såg ut och det var den vackraste jag någonsin sätt!

Vissa pratar om att man har en andlig guid är det samma som skyddsängeln eller är det någon annan?

Hur fungerar det att ha ett annat medium som mentor?

Fler frågor lär komma och gamla trådar ska jag skana igenom! :)

Tack så mycket alla som tar sig tid att hjälpa mig!

Elpida
0

Vilken spännande tid du har framför dig och vilken gåva! Fina råd har du fått, att gå en utbildning ger så mycket mer för dig. Svar på massor av frågor, för att inte nämna den personliga utvecklingen som är minst lika viktig.

Det måste kännas jätteskönt att kunna bolla frågor och funderingar med mormor. Glöm inte heller att leta efter din egen sanning och det som känns rätt - it's a jungle out there…Flört. Det finns massor av bra länkar och jag vet att Lady Oona skrev en väldigt bra artikel om just olika guider, hjälpare och deras funktioner.

Lycka till med din fortsatta bana inom medialitetenGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
0

3 Kanon du har din mormor som kan dela sina erfarenheter med dig - härligtGlad

Att hita en mentor eller medium som är värd sitt rykte kan vara svårt - beror ju lite på vart du bor i sveriges avlånga land med ?

ta en titt på våra föreningar - du kanske kan börja hos någon där!

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/4f131b6fd3b4fd064f000bf3-spiritualistiska-foreningar-i-sverige?discussions-1

Lycka till - ska bli spännande följa din utvecklingGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Iceland
0

#6 Mormor har varit helt underbar och det är jätteskönt att kunna gå och prata med henne. Men ja, jag känner att det kanske börjar bli dax att kolla runt lite mer och se vad mer det finns! :)

Jag ska ta och leta upp den artikeln!

Tack du! :D

#7 Okey.. Jag bor lite nedanför Jönköping. Men ska kolla in din länk! Tack så mycket!

Men hur fungerar hela mentor grejen? :)

Jag är ganska spänd på detta själv! Ska bli väldigt interessant! Tack! :D