Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmeditation
Läst 2830 ggr
leemland
0

Meditationsställning ?

Hejsan,

Jag hoppas att jag kommit rätt och postar min fråga rätt. :)

Jag har börjat meditera lite och ökar hela tiden -tiden. Men jag har märkt att jag ibland blir avbruten i min meditation då min rygg börjar värka eller något sånt. Jag mister hellt enkelt min koncentration. (eller vad man säger)

Nu till frågan: Finns det någon annan "ställning" än skräddarställningen när man mediterar? Kan man tex ligga ner? 

Tacksam för svar :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

Beror på syftet  med din meditation - jag rekomenderar endast vid avslappningsmeditation att ligga ned!

Däremot behöver man inte sitta i lotus ställning - det går bra sitta i en bekväm stol! eller fotölj!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

leemland
1

Det är mest för avslappning och liksom tömma kroppen just nu. Men snart så vill jag "utveckla" och kanske prata med mina skyddsänglar och hålla på med rekarnation och sånt. Hoppas du förstår vad jag menar. :)

Ska testa i en stol nästa gång :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

AnnikaIII
0

En bekväm ställning är A och O när det gäller meditation. Och det går inte att sitta i en ställning när man är nybörjare som andra haft flera år på sig att träna in.
Om du får ont så är det ett tecken på att du måste hitta nåt annat sätt att sitta. Jag håller med Jane, sitt upp om du mediterar över något som du förväntar dig "ett svar", ligg ner om du vill meditera för att öka din enerig och din kraft i kropp och själ.
Lycka till.

Carpe momento

leemland
0

#3 Jo de förstår jag ju, att det som passar för dig kanske inte passar för mig. Men jag tänkte mest generellt. Man kan ju alltid sätta en egen prägel på de. Men tack för svaret :)

/ J 

Elpida
1

Som Jane säger, sätt dig bekvämt på en stol eller i en fåtölj, kanske du har en bra soffa… Det är bra om du kan ha fötterna i golvet men är det inte bekvämt så är det inte hela världen. Se till att du är ganska så rak i ryggen så att energierna har fritt spelrum. Det luriga när man ligger ner är att det är så himla lätt att somna…Tungan ute.

Lycka till!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus