Var Dags Bubbel:-)
Här kommer lite vardags bubbel från mig!
Solen stålar och värmen är fantastisk - tänk att vi kan få fina höstdagar varma som sommaren - det är ju en gåva!
Jag lyckades få min man med på att köpa en ny hel madrass till vår dubbelsäng - så nu sover jag så gott så de är inte klokt- en sådan där madrass som formar sig efter kroppen!
Idag ska jag göra lite brevsvar för Veckotidningen jag skriver för och i kväll har jag min fysiska cirkel(alltid lika spännande)
ska försöka hiinna med gå ut o promenera med:-)
Såg på x - faktor sönd - månd. och jag går emot tidningarna - jag tycker det är jätte bra - blir så glad då man ser dem som lyckas
Önskar alla en fin Tisdag och berätta gärna hur din dag ser ut?
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
pyss på pannan Jane!
Vill du veta Jane?
Lever i ett kaostillstånd med mycket tårar, dagligen. Bor mycket här inne på iFokus för att få tröst, stöd och råd.
Dagen idag inte annorlunda. Dock lite energi från mina elever men ramlade likt förbaskat ihop på lunchen med massor av tårar. Igen och igen och igen…
Och i skrivande stund känner jag att en förkylning är i antågande - lite så där rivigt i halsen.
Förutom att livet saknar ett väderstreck är det nog bra. men oerhört lycklig för allt ni ger mig här inne. Det är en livslina ska du veta.
Och i södra Sverige regnar det.
Herregud sicken dystergök jag är men du frågade och jag svarade…
Kram till er alla
Lena
2 Oj då Lena då ber jag om en önskan till dig att ditt liv ordnar sig , snart så du kan känna lycka och glädje igen!
Ibland är livet tufft och man förstår inte allt - men håll ut i vetskap om att tiden läker alla sår - en del sår tar lite längre tid bara
Vad skönt du känner dig stärkt här inne
Pst det regnade lite här med på kvällen:)
#2 önskar dig också att allt ordnar upp sig snart för dig!
Perioder man går igenom då man känner så är innan något nytt föds in i ens liv…en vis sa att " det gamla måste dö för att något nytt skall kunna födas"
Kanske är det helt enkelt så att vi måste bli så leda på vår situation för att Önska oss något nytt…och därmed leta efter det.
För så länge vi lunkar på o är nöjda så har vi ju inga tankar på att söka ett nytt spår…elller en ny stig i vår tillvaro.
Så iaf för mig har dessa perioder varit ett ont som haft något gott med sig…tillslut.
För när man är mitt i dem så är det inte roligt inte! Men efteråt kan man se tillbaka o inse att hade inte det varit så hade inte detta kommit…
Spännande tider framför dig nu mao…något nytt bereder plats för sig i ditt liv 
Onsdag i dag och vi har haft besök av ett par som bott i england i 25 år och nu ska bosätta sig i sverige - intresant par och mycket för att hela vår jord- ska bli intresant följa dem
I dag ska Rocky klippas - så nu åker tjocka pälsen av igen- stackarn- men välbehövligt!
Önskar er alla en fin dag
#2 lenjon1, Önskar dig allt gott, det låter som en väldigt påfrestande period i ditt liv, hoppas på att det snart vänder
.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Denna onsdag började tidigt med besök hos osteopaten, denna kvinna gör underverk må jag säga!
Sedan gjorde jag ett snabbesök hos min dotter innan jag skulle på ett möte med TRR. Kvistade därefter in i en klädbutik och "råkade" hitta ännu en svart kjol som var tvungen att följa med hem
.
Eftermiddag har kantats av Fröknäcke bakning alá LCHF, strykning och bök med tvättmaskin som behöver rensas.
Så jag tycker att jag hunnit med en massa smått och gott, nu mumsar jag på mina knäcke tillsammans med Ringblomm/Lavendel te.
//Hellas
Tack alla ni för era tröstande ord….det är därför jag just nu "bor" här! Letar ord, läser ord, letar förståelse osv osv osv
Läser gamla trådar, dammar av dem genom att läsa dem och ta in…
Och NI hjälper genom orden.
Kram

Måste bara visa hur vacker vår moder jord är

God förmiddag!
Sitter sista dagen vid mitt skrivbord, är inne på kontoret för att lämna taggen, mobilen, mejlsvar osv. Med tanke på att jag trivts väldigt bra med mina arbetskamrater borde jag kanske vara ledsen - men sådan är ju inte jag. Jag ser istället fram emot det som komma skall, det som håller på att utkristallisera sig som en ny väg för mig. Vänner som är äkta blir kvar även om man byter jobb!
Hellas, tycker du att du får hjälp av TRR? Min coach talar om var jag kan vända mig med olika saker, men den där enorma potten han talade om som skulle användas till kompetensutveckling verkar han inte vara så intresserad att dela med sig av….
Lejon, kloka fina råd har du fått och ibland är det som Ians säger. Man måste ibland tvingas in i förändring, göra ett aktivt val. Nu vet jag inget om din situation så, men jag ber oxå en bön till änglarna och universum att de ska hjälpa dig på din väg. 
Igår var jag hos tandläkaren, det är ju alltid så fantastiskt roligt.. not! Men, som tur är så för varje utgift jag har så får jag dubbel inkomst!!!
Visst är LoA fantasiskt!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#12 Jag kan varmt rekomendera TRR, de arbetar på ett sådant sätt som AF borde göra. De har även kontakter med arbetsgivare och det är inte helt ovanligt att företag vänderr sig till TRR innan de lägg ut annonser publikt.
De har även företags/rekryteringsdagar där man kan möta arbetsgivare direkt.
Många företag letar ju ständigt efter resurser även om de inte har annonser ute.
//Hellas

Jag har ju en coach på TRR, får väl börja pressa han lite mer….
"Du har alltid två val"
Hejja Elpida!
Det kommer att bli bra tillslut detta! Tornet har slängt ut dig….o nu är det starten på något nytt!
kram o många tankar skickar jag dig!
12 Klart det kommer bli bra - nya vyer

#15 Ja det kan man nog säga. När jag fick en tarotläggning i våras för min höst som instruktör mm så fick jag just tornet. Kände att den speglade rätt mycket av hela min situation redan då. Att skaka av mig gamla föreställningar, gamla tankesätt och en ny tid tar vid 
#16 Tack
"Du har alltid två val"
Har varit och svängt mina volanger i badhuset - Kul och skönt med bastu:-))
Fredag och det drar ihop sig för kurs i helgen igen - nu mer avancerad grupp - så nu ska de få jobba hårt
Önskar alla en skööön fredag
Jobbar hela helgen jag också…men i annan branch 
Lite tungt just nu har fått förkylning 2 på kort tid! Men de e bara o ta några panodil o köra på….
För med flera borta från jobbet redan, så blir en nog hackad i små flis om en sjukskriver sig!
Varför de nu skall vara Så….. men det är verkligheten vi lever i…så är det bara!
Kram till Dig Jane o ha en trevlig kurshelg!
20 kramar tillbaks och krya på sig
Jag bakar frökex som ska förtäras ikväll ttillsammans med kräftor och annat smått och gott. Planen är att vi efter ätandet ska idka lite spabad under stjärnorna.
Solen skiner och dagen är fantastisk. Ha en fin lördag allihop
//Hellas
22 åh så mysigt - hadde varit skoj varit med:-)) - men plickten kallar - vi har det mysigt med här
solen skiner ju på oss!

Oh, frökex måste jag få tummarna ur och baka! Hoppas ni hade en rolig kräftskiva Hellas!
Ja du Ians, en får fortsätta preppa sig och tänka positivt…. Har dragit i min en flaska Kan Jang, vitlök, vitaminer och är inne på 4:e veckan med upp och ner-gångar… Men nån gång ska väl skiten lämna in!
Jane, fullt upp som vanligt. Antar att de blir ännu mer drillade denna helgen
"Du har alltid två val"
24 Japp oj vad de drillades, stackarna

Övar mig för fulla muggar att ta det lugnt. Idag har jag faktiskt lyckats ganska bra, hejja mig
. Bilen blev iallafall städad, det behövdes verkligen!!!! Färgade håret på äldsta dotern så då bjöd hon på fika som tack, fin avslutning på kvällen.
"Du har alltid två val"
Godmorgon,
Har svettig o yrslig tagit mig upp ur soffan…där jag o vovven tillbringar våra dagar sedan i söndagsmorse.
Helg jobbet med en begynnande förkylning tog knäcken på mig totalt…feber, döv på höger öra, snorig, snurrig o svettig!
Då är det bäst att ligga där en ligger o vänta ut att skiten går ur kroppen!
önskar er alla en bra dag iaf….
.här har vi regn o åskat har de gjort också…så det känns helt ok att ligga på soffan o gosa med hunden!
Men fy Ians krya på dig
Här regnar det och är kaaaalt - snart ska vi till badhuset- sen full rulle handla för kursen i helgen- så har jag min fysiska cirkel i kväll - ja så ser dagen ut!
Usch Ians vad man känner sig ynklig när man mår som du gör nu…drick mycket så klart och vila vila och vila men det verkar det ju som om du gör det också…
Då återstår bara massor med krya på dig.
Kram
Tack söta ni…
Dricker mängder med Robioos the m vanilj….2 kannor redan idag..i det slänger jag lite färskriven ingefära o lite citron…sötar med Stevia…
Någon sa till mig en gång att man ska ta färsk vitlök och stoppa upp i både öron och näsa när man känner sig förkyld. Det drar ut det "onda" liksom.
Kan säg att jag har testat det, även lagt färsk vitlök under läppen som en snusprilla. Ögonen rinner ordentligt iaf…och så luktar man så gott!
Kram
Vitlök fungerar åt båda håll….dödar baciller o håller ev smitthärdar på avstånd genom lukten ;) Hehehehe
snygg bild Lejon1
Ians ,vilök är bara bäst! snacka om mirakelmedecin!
I dag blir det stockholm och cirkel där - i morgon föreläsning:-)
#33 Tack
Idag har jag hantverkare på plats vilket gör att man blir lite låst, därfför har dagen kantats med att läsa en bok och hälla upp Handkräm på burkar samt märka upp dem ordentligt.
Bjuder Er på en bild av Handkrämen i en lite annorlunda tappning.
Handkräm för gäster vid speciella tillfällen
Varför använda tråkiga Creméburkar när man kan spritsa ut härliga små gräddbakelser på ett litet fat.
Handkrämen är precis så gräddig i koncistens som den ser ut att vara och går under arbetsnamnet "Cissis Handkräm".
//Hellas
Risk för att de tar sig en Slick
Hellas! Om det är den ljuvligt doftande som vi fick pröva på sajt träffen!
Så vackert iaf!
Hellas - det ser ätbart ut…mycket vackert! och jag litar på Ians att det doftar ljuvligt…
Kram
Det är ätbart, alltihop men jag tror inte att det är speciellt gott 
Ian, ja det är samma doft och det är verkligen mummalukt!
//Hellas
Hej på Er!
Sakta sakta klingar min förkylning av o man åtevänder till livet igen…väntar nu bara på att den där dövheten på höger öra skall ge med sig.
Ledig är jag iaf natte tid fram till nästa fredag då jag går på mitt nya schema.
Gott att få blir riktigt frisk innan det är dags igen!
Önskar er en trevlig helg med allt ni skall företa er…eller inte…kanske skall ni bara få lite välförtjänt vila! Glöm inte att det är en viktig bit det också…för att orka!
kram
så fin kräm Hellas och härligt du mår bättre Ians
Körde hem på dimmiga 0 gradia vägar i natt efter föreläsning hos parapsykologerna(berättar mer sen)
Nu laddar vi för kurs "Minde and mediumship" med Carol!

Oj, Hellas, vilket ha-begär den krämen väckte!!!! Vill ha, vill ha!!!
Ians, skönt att se att livsandarna så smått börjar återvända.
Även här är det på bättringsvägar. Dottern som låg i hög feber och svimmade på vårdcentralen i onsdags fick en dunderpenicillinkur av läkaren och hon är mycket piggare. Det var så att maken till och med var lite orolig där ett tag. Nu kommer pojkvännen och sköter om henne i helgen så då är hon nog snart på benen igen
.
Idag är det verkligen supergrått ute, jag har fått släpa med hunden för att han skulle kissa av sig ordentligt. Inte ens han ville vara ute och sprang hem, stelbent som han är. Det är fredag, det är mysväder och familjen är samlad i helgen - skönt
"Du har alltid två val"
God morgon i regnet - här en ny kursdag - hoppas er lördag blir fin:-))
#41 Gott o höra Elpida! kram till dig o familjen
#42 önskar Er en bra kurshelg!
Elpidia hoppas dottern är bättre nu
Här har vi haft healing kurs i helgen som var - så gott
Idag så ska jag ha min fysiska cirkel som är endå godare
Önskar alla en fin dag- solen tittar fram här emellan regn skurarna
God morgon alla -Healing inne i Ramsbergsgårdens Fb grupp i kväll
Här har vi sista dagen för vår kurs på gården - så snart blir det lugnt igen:-))
Ha en fin dag alla
#45 Låter som att ni haft en härlig helg
Själv ska jag höstpyssla i trädgården, plocka undan trådgådsmöbler och göra ordning poolen inför vintern, nu är det slutbadat för iår.
Jag ser inte fram mot det trots det fina vädret. Det är alltid ett visst vemod man säkrar upp allt inför vintern.
Ha en riktigt fin söndag allihop!
//Hellas
Hoppas det gick bra göra trädgården fin inför vintern har mitt kvar här!
Ja nu stundar en ny vecka - så passar på att fånga dagen - "Carpe Diem"
Idag har jag blandannat varit till Osteopaten så eftermiddagen/källen kommer jag ta det lugnt. Jag har tidigare gjort misstaget att ge järnet vilket straffat sig rejält.
Ha det bäst, för det ska jag ha!
//Hellas

Igår gick jag rakt ut i skogen, som jag förövrigt aldrig varit i innan. Hittade mig ett vackert ställe och bara tankade massor av energi. Vilken kick jag fick!!! Jag som knappt varit ute i naturen sedan jag flyttade, nu ska jag komma iväg varje vecka. Tänk jag som alltid var ute och gick i skogen innan!
Önskar er en fin tisdag!
"Du har alltid två val"
Gött Elpida!
Man behöver verkligen en stund i naturen, som påfyllnad både för kropp i själ!
Låter härligt Elpidia
Naturen är min Lag!
I dag har jag min fysiska cirkel - ser jag fram emot:-)))