Var börjar jag ?
Hej !
jag är helt ny här. Hittade sighten i kväll och kände mig direkt lättad. Har jobbat mycket med min personliga utveckling under många år, men det senaste halvåret upplever jag något slags "medialt öppnande" som går fort och som känns väldigt främmande.
Efter att ha surfat runt för att leta efter något att hålla mig i verkar jag åtminstonne ha förstått att det jag upplever tydligen kallas clairaudient.
Min fråga till er som har erfarenhet är : Var börjar jag nu ?
Jobbar i min vardag som coach och har på sista tiden börjat plocka fram gester och böner som kommer till mig för att ge till mina klienter. Klienternas reaktioner har varit starka och mycket tacksamma, men jag själv fattar knappt vad som händer.. behöver kunskap för att växa in i den här nya rollen. Upplever ochså mycket konstigheter i ett öra och undrar hur man bäst hanterar sånt ?
Tacksam för feedback
Kram <3
Välkommen in Charlottix
Som du skriver har du jobbat mycket med din personliga utveckling och troligen det som även öppnat upp för din mediala sida och i ditt fall Clairoudient =klart hörande.
Frågan är om det kommer klart hörande eller om det är mer inspirations tankar?
Konstigheterna i örat kan tyda på ett klart hörande är på g….
Det bästa är ju att träffa likasinnade i en cirkel eller kurs för att få mer förståelse hur du ska utveckla det - finns även tipps här på sidan att ta del av!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Hej Charlottix och välkommen,
Du frågar om vart du ska börja och jag tycker att du redan har börjat genom att hitta forum med likasinnade!
Här har i ett uppdukat smörgåsbord med allehanda ting som man kan botansera i samt ställa frågor ifall någonting är otydligt eller helt enkelt känns galet.
Det viktiga är sedan i den här världen att man inte "köper" allt utan man frågar sig själv, är detta rimligt och slår det an på ett positivt sätt inom mig.
Som Jane skriver så är det sedan bra om man hittar en kurs, cirkel eller förening så att man kan prata med andra troende.
Någonting som jag tycker är bra början är att gå en sk. "Prova på kurs" där man har möjlighet att prova alla möjliga olika saker inom området.
Vi har te. här på forumet alldeles nyss haft en Forumträff där vi jobbade med olika typer av medialitet samt även nätverkade förstås.
Meditation är annars en bra grogrund i väntan på att finna likasinnade.
Det finns många bra vägledda skivor att använda sig av.
Den jag själv använde är Iris Hall´s vägledda meditation.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Tack för er feedback. Jag är osäker på vad som är skillnaden mellan klarthörande och inspirationstankar. Det började defenitivt med stark inspiration. Det har jag kanske alltid haft, men det nya har varit mer storstilat (!)
Jag har hela mitt liv upplevt det som att naturen, speciellt fåglarna, har talat till mig. Inte med klara ord utan snarare som budskap/hälsningar.
Det har ofta hänt i samband med att närstående dött.Men även annars.
Men det som är nytt för mig under de senste månaderna är att jag känner mig som en kanal för något som inte är jag. Jag kan säga och göra saker i mitt jobb som coach, som jag känner vibrerar genom min kropp. Min röst blir aningen förändrad, bara aningen, men jag känner att det är stor skillnad. Något som kommer från en annan plats än allt annat jag säger..Och ändå känns det såååå sant och såååå äkta <3
Häromdagen upplevde jag min egen röst utan för mig själv. Och för en kort stund, även att jag hade som två kroppar.. Vad är det ?
Jag har inga ambitioner att på något sätt satsa på "nån medial bana". Anledningen att jag är här är att det händer konstiga saker med mig och jag vill försöka landa i dem och lära mig att leva med detta , för mig ,nya sinne.
För att inte bli sinnessjuk på kuppen försöker jag ta det hela med en gnutta humor..
Skönt att vara här. Skönt att kunna bolla med er ! Berätta gärna om ni vet något om det jag beskriver.
Och förresten det där i örat är skit jobbigt. Känns som att något vill födas fram ur höger öra…
Och jag vill tillägga att jag aldrig försöker få fram något "medialt" det bara händer och jag blir lika förvånad, och lite rädd, varje gång…
Det du beskriver om örat känner jag igen, jag hade igen aning om vad som hände och jag var öppen hela tiden, blev som en kanal. Det var jobbigt, visste ju inte hur jag skulle stänga av elr på.. visste igenting om såntdär.. men jag fick hjälp så nu vet jag hur jag ska stänga av och på iaf, hur jag ska visualisera saker .. men det kan ju vara bra att kunna stänga av det så du inte går öppen hela tiden. Men jag vet ju inte vad du kan, du kanske redan vet hur man gör :) bara en tanke som slog mig :) känner mig lite töntig när jag skriver, kan ju somsagt inte mycket om detta, det är så nytt för mig. men det är ju aldrig dåligt med en påminnelse :)
Hej Knorran,
nej jag kan ingenting… Jag läste nån stans att man kunde försöka lyssna mer koncentrrerat. Testade och låg i ett tyst rum och slappnade av. Kändes som att min hörsel färdades ner under jorden och att det var ett väldigt tjatter där. ..som väsen.. Men som sagt, jag har ingen att fråga, så jag vet inte ens om underjorden brukar tjattra..
Ganska lost just nu faktiskt.
<3
Något som är väldigt viktigt är att kunna stänga av allt. Det är du som ska bestämma när du vill ha kontakt med andevärlden. Skriv till mig på privata meddelanden så kan jag ge dig några tips som ett mycket, mycket bra medium lärde mig om du vore intresserad :)
Det handlar om att disiplinera sig och bestämma sig för styra när man vill ha kontakt med andevärlden och när man vill bli lämnad ifred.
Det finns många metoder och ofta får man prova sig fram till vad som passar ens personlighet bäst.
Sedan är det hårt arbete och envishet som gäller!
Det man även ska ha klart för sig är att man aldrig är helt stängd så uttrycket "stängd" blir lite missvisande.
Här finns en gammal artikel som beskriver en metod som jag själv använder.
http://spiritualism.ifokus.se/articles/4d713665b9cb46223904e71c-disciplinera-dig?articles-2
//Hellas
#8 jätte bra skrivet! men som du säger det handlar ju om att hitta vad som passar en så olika metoder från olika håll gör väl ingenting :)
#9 Jag tycker man SKA titta på olika metoder, det finns oftast inga rätt eller fel utan många gånger plockar man lite här och lite där och skapar sin egna lilla metod.
Jag har provat allt från att visualisera såpbubblor till att stånga chakran men idag har jag bara en på och av funktion.
Det vi önskar är ju att Ni medlemmar delar med er av era metoder och hur ni gjort så att smörgåsbordet och mångfalden blir större.
//Hellas
Jag delar gärna med mig hur jag brukar "stänga av" men tyvärr så får jag göra det senare eller imorgon har inte tid nu :)
3 låter som du är inspirerad och lite överskuggad av en ande vän- som förmodligen hjälper dig i ditt arbete
Även om du inte ska jobba som medium i klassisk bemärkelse är det du nu gör en del av mediumskap och bra lära dig mer om det- så du slipper vara osäker o rädd!
Tack för all inspiration och hjälp.
@jane - vad är en ande vän ? berätta mer !! Kan det vara den andra kroppen som jag kännt och rösten utanför mig själv, som låter snarlik min egen ?
<3 / Charlottix
13 Svårt säga utifrån ett forum - men helt klart en andevän som finner ditt arbete intresant - troligen en hjälpare eller inspirerare i andlig form
Det låter fin-fint. Vips så känner jag mig mindre ensam.
Tack för din input. Det är betydelsefullt för mig.
<3
15 varsegoo