Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 1432 ggr
PiganX
0

Tyda citatet?

För ett par år sen så sa en medial (fd) vän till mig att jag en dag inte kommer att vara lycklig längre. Men hon berättade inget mer, hon sa att hon inte kunde. Men hon gav mig en "gåta", och det var väldigt viktigt att jag kom ihåg för resten av mitt liv.

Jag har grubblat i flera år nu på det där utan att komma fram till något.. Någon som vill försöka tolka citatet? Ni får tolka det precis hur ni vill, jag är bara glad om jag får höra flera olika tolkningar.

"Om du dör i en dröm och är smart, behöver du aldrig vara mörkrädd igen".

Gahella
1

Bra att det är en f.d vän för en sann vän skulle aldrig säga något sådant! Och som man aldrig kan veta! Det kanske var en projektion av sin egen olycka h*n såg eller kände av?

Vi dör många dödar genom ett liv, alltså sådant som vi helas ifrån. Din mörkrädsla handlar om att något måste belysas och förstås, och när det gör det kan mycket förändras i ditt liv.

Och nästa gång någon påstår saker och ting om dig eller ditt liv så känn efter om det är din sanning också. Kram på dig Glad

Jane-Lyzell
1

Håller med i Gahellas inlägg- försök att inte ta in sitatet - gåtan!

gåtan är obegriplig i mina ögon och ser ut att vara en form att skrämma dig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
1

Utan att ha satt mig in i det hela så vill jag påstå att det verkar vara nonsens. Någon har försökt emulera en gåta.

Ians
0

Säger som någon sa innan…Gott att det är en fd vän.

Verkar inte riktigt sunt det där!

Endel anser att man skall vara så djup som medial…så det svartnar tydligen för ögonen på dem. Så kommer deras förutsägelser utifrån det svarta djupet.

Själv känner jag en enorm glädje över att se människors liv förändras o ta nya vändningar till det bättre genom meddelanden de fått.

Har ett ex i  min närhet där allt Var svart innan…men tog en vändning som blev en riktig U-sväng i livet! Från en dag till en annan…..helt fantastiskt Glad

Inte blev H*n lovad varken guld eller gröna skogar men ett enkelt meddelande fick saker att förlösas.Jag är så tacksam till den som bar fram detta budskap en människa med båda fötterna på jorden…och utan hokus pokus. En sann o varm människa som jag beundrar mycket.

Använt på detta sätt är medialitet en Gåva till mänskligheten…..att sprida hopp o ljus…. även i riktigt svåra situationer…att förutsäga olycka o elände i människors liv är för mig ren svart konst.

Visst alla meddelanden och förutsägningar är kanske inte bara ljus o kärlek…men det skall leda till positiva förändringar i människors liv. Bekräfta något de innerst inne redan vet… o ge en vägledning om vilken av vägarna de skall ta.

Men framför allt skall den som mottar budskapet känna att det är rätt. Det skall klinga igenkännande…..något man funderat på eller redan anat som sagt innan.

….

Tyvärr har jag träffat flera som mött dessa svartkonstens mästare där jag känt att detta stämmer inte alls. Och jag blir ledsen varje gång! Så illa de gör….

PiganX
0

Nästan ingen tolkar gåtan, alla bara berättar hur dålig hon var, att jag inte ska lyssna osv. Jag är säker på att ni menar väl, men jag vill inte höra mer om det. Jag vill bara höra era tolkningar, no more. Men tack iallafall.

Ians
1

Förlåt OT i din tråd då.

Eftersom JAG inte har samma tankesätt som den som gav dig denna gåta….så avhåller jag mig från att tolka något dyligt.

Lycka till!

mvh

Maikailoa
0

Jag håller med Ians.

Man skall inte försöka tolka detta, då det förmodligen bara är någon som vill sätta griller i huvet på folk.

Jane-Lyzell
0

5 jag skippar tolkning av samma anledning som alla andra - jag tycker du ska skippa tolkning med((

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

PiganX
0

Herregud alltså..

Jag ber Sajtvärd eller Medarbetare att låsa tråden då jag inte fått nån hjälp alls, och inte vill höra fler åsikter.

Tack.

Inlägget är låst för nya kommentarer