Problem med guide...
Hej, jag har nyligen försökt att ta kontakt med min guide mycket.. har inte lyckats än.
Och så nu idag så försökte jag visualisera att jag var på en strand (gjorde massa andra saker före det fast vill inte gå in på detaljer just nu)
Och på den stranden så såg jag allting väldigt klart, jag såg sanden mellan tårna och allting, sen försökte jag se min guide, och allt jag såg var en suddig figur och jag tappade koncentrationen och gick ut ur min visualisering. Jag hade ingen kontrol.
Så jag försökte igen, samma sak hände.
Och jag provade nu precis igen bara genom att visualisera stranden och min guide (inte allt det andra) och det hände igen! jag försöker göra så jag ser min guide fast det bara går inte! jag kan se andra människor fast inte min guide!
Så.. har jag ens en guide? Har försökt prata med min guide men jag får alldrig svar. Har till och med försökt ta kontakt med han/hon i en lucid dream(klar dröm) och det gick inte heller…
Så någon som har tips? börjar bli lite orolig att jag kanske har gjort något fel som inte min guide gillar. Vet inte om jag har en guide fast han/hon inte vill prata med mig för jag har gjort något, eller om jag ens har en guide =(
skynda långsamt - vist har du en guide där - fast du är otålig och vill se klart - låt allt ha sin gång och var tacksam på de sätt du faktiskt ser(suddig figur)
Tillit och tålamod är ledord i medial utv.
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
jag har lite samma problem. Men lärt mig att det kommer gå bättre med tiden.
Jag känner idag skillnaden på min huvudguide och en annan guide jag har vid sidan om. Och började utforska detta för 1 år sedan.
Jag har varken sett eller hört han eller henne.
Men jag kan känna när de är nära. Och vilken av dem 2 det är.
Tidigare så vart jag så ivrig på att jag skulle se och höra vilket gjorde att jag skapade ur mitt eget.
Nu försöker jag ha tålamod och endast hålla mig till det lilla jag egentligen upplever och känner.
Mest är det känslor jag får. typ som ett pirrande glatt HEJ!! som gör att jag börjar le. Ju närmare de är ju mer trygghetskänsla får jag.
Och så upptäckte jag i början att man ska nog ta det långsamt för kändes som om jag var yr hela tiden och inte alls var på marken. Så nu försöker jag 1 gång i veckan och ibland mer sällan eller mer ofta eller jätte stora mellanrum.
När jag känner att jag är i balans och vill så att säga.
Jag vill känna när jag får till mig något att " DETTA ÄR" och inte "kan det här stämma" minsta osäkerhet så blir jag skeptisk.
En sak som jag aldrig förstått och jag vet inte vart det kommer ifrån men när de är jättenära eller vill säga något då låter det PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP!
Jag förstår inte det språket lixom.
så tålamod är nog bra.
Samma problem här. Jag har en munk och en älva som guider, men jag når inte dom.
Har bara sett dom vagt, förutom när jag deltog i en meditation på en cirkelträff, då syntes dom väldigt väl…….men jag bara såg dom….dom säger aldrig något.
Men vad sjutton….jag har ju alla andra andar som jag kommunicerar med, det räcker!!
Men visst vore det väl kul om jag hade haft bättre kontakt med guiderna!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

när man är redo kommer det. Vi tror att vi är redo, men det finns så mycket mer i att ta det steget. Och vi rår inte över allt utan får acceptera att de vet mer än oss ;)
Alis volat propriis 

Antagligen finns det nåt du skall lära dig innan du är redo-- Ge dig till tåls, försök inte för mycket! Gör man det kan man blockera sig själv och då händer ju inget..Det kommer tids nog!
Sen.. har jag hört att alla inte har nån guide. Eller om man uttrycker det så här: man ör sin egen guide,, Men det gäller bara så högt utvecklade själar som inte behöver nån..
Håller med jane….att allt har sin tid. Och att skynda långsamt är en dygd inom den mediala utvecklingen.
Själv var jag med på forumsträffen o var riktigt taggad när jag kom hem…snabbt iväg till min mentor
tänkte att NU skall här jobbas på utveckling!!!!!!!
Så säger hon….du skall sitta 20 min varje dag i ..The power of silence. 
-Men skall jag inte göra något?
- Nej! Det är i total stillhet som du utvecklas….o det börjar hända saker.
- Men ingen liten liten övning?
-Nej!
Börja med 20 min o öka det upp till 45 min o återkom när det börjar hända saker!
Tack för den ! 
Så nu sitter jag fördet mesta varje dag 20 min….först gångerna kliade det i hela kroppen…men nu börjar jag orka med 20 min utan att det känns jobbigt!
Hänt något? Inte än…iaf inte något dramatiskt…..men kanske kan jag se tillbaka sedan o se att det hände massor trots allt 
så jag skriver dagbok varje dag…för att följa de små förändringarna…frustreradne? Jo
Men nödvändigt för en stressad själ…som helst vill fixa det mesta handgripligt! 
så ha tålamod! Allt kommer när det är redo för det…..
6. härligt!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"