Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 2944 ggr
Ians
2

Återanvänd!

Tänkte slå ett slag för återanvändning som Jane tar upp i sin tråd…Trädgårds Tips.

En väninna till mig gjorde ett nyårslöfte att inte köpa nyproducerade kläder. Ett bra tips för både plånbok o miljö.

Det finns så mycket fint i secondhand butiker, för en billig peng. eller varför inte samla några vänner med ungenfär samma storlek o byta kläder…..sånt som ändå bara hänger i garderoben. Fel köp, gått ner i vikt, gått upp i vikt etc etc

Ja det finns många orsaker till att saker blir hängande! Och det kan ju glädja någon annan.

Vill man ha reda pengar..så varför inte sätta ut en annons?

En annan väninna har dragit in en heldel på att heltenkelt sälja av det som skrotat i garderoben.

Ja det finns många sätt att Både spara pengar och göra något för vår över konsumtion!

På mitt jobb, får vi handsprit flaskor över när innehållet är slut. Jag tar hem en o annan emellanåt och sköljer ur och använder till handtvål…som jag köper i refill förpackningar då. Även diskmedel är bra i sådana pumpflaskor…lättare att ta en liten klick då!

Fler tips? skriv ner dem i tråden här!

Jane-Lyzell
0

Oj vilka bra tipps!!!Glad Ja det är viktigt att återanvända!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
0

Vilken bra tråd, det där med handdiskmedel kör jag stenhårt med, jag har en pumpflaska som doserar ut en lagom klick, dessutom kan man späda ut medlet med lite vatten så räcker det ännu längre.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

liawilson
1

man kan tvätta disktrasorna i maskinen ;) Nu kostar väl inte disktrasor sådär jätte mycket men ;) Eller så kan man klippa egna av gamla tygtrasor som man ändå inte använder, damma med tex..=)

*Kärlek & lycka*

Ians
2

Själv köper jag bara microtrasor numer…..o använder till allt…in i maskinen vips så är de som nya.

Inbillar mig iaf att det sliter mindre på miljön att tillverka några trasor som användrs länge, än många trasor som slängs när de är äckliga!

Men visst vanliga trasor går allt att fräscha till några gånger de också med tvätt!

[Månkatten]
3

Jag vill återanvända min kärlek <3

Jane-Lyzell
1

5 Ha ha ha ja den är en neverending storry om man villFlört

Delfinen
2

Försöker återanvända så mycket som möjligt. Får ofta bomullsgarn över när jag har stickat vilket jag då stickar trasor av som jag har när jag städar och dammar. Stickar även många gånger disktrasor av annat garn som passar. Samt att jag tigger gamla trasiga lakarn och påslakarn av vänner och bekanta som jag klipper till trasor och stickar väskor av.

Har även en ide om att använda plastsäckarna vi har pellets i och klippa och sticka plastmattor till kallhallen. Bara att spola av och torka sen när dom blir smutsiga av leriga skor och stövlar.

Lill-Mari
0

#0 vilka bra tips det där med handspritflaskorna,,vi får ju sådana över på mitt jobb också som bara slängs så det ska jag tänka på.

Det där med att byta icke användbara kläder har jag varit inne på,men jag har givit bort alla mina kläder,sen har jag varit tvungen att köpa nya , ingen kom med något i byte.

Tack för tipsen

Ians
0

#7…det var riktigt bra tips det där med överblivna tyger i form av gammalt som man kan göra nya fina saker av!

Och gammla påsar som man kan göra mattor etc av!

Här skall stickas!

Kan du lägga in en bild kanske?

Kerstina-61
0

Vad mycket bra tips det kommit in här Glad
Jag själv är urkass på att återanvända så det är jättebra att få hjälp på traven Flört

Jag har en stor klädgarderob. Älskar kläder, men ledsnar fort och så var det detta med vikten..men tänker att jag kanske gå ner i vikt igen och vågar inte göra mig av med det gamla. Men förmodligen är de omoderna om den dagen kommer Cool

Jag ska lägga ut dem på nätet!
Tack för hjälpen Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
0

8 Kanon bra tipps:-)))

Delfinen
1

*9 Har inte fått tag i någon kamera ännu för att ta bilder. Men kommer bilder så fort jag har fått dom plåtade Glad

Hellas
1

Jag har hittat en toppensida på Fcebook gällande smarta lösningar och återanvändning, håll till godo.

Different Solutions

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/