Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: off-topic
Läst 930 ggr
Jane-Lyzell
1

Googla = Sanning?

Att Googla verkar vara nyatiden sanning - men är det det??

Ser en farlighet i det - att tro att allt är sanning bara för man googlar fram svarCool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
0

Förstår vad du menar… men lite sunt förnuft får man ju använda när man kollar en del länkar..

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

JonasDuregard
3

Googla + källkritik = sanning kanske?

Jag ser varken större eller mindre risker med google jämfört med andra kanaler.

AnnikaIII
1

Att goggla är alltid ett risktagande och den som inte tror det eller förstår det kanske ska tänka lite till.

Annars så gillar jag uppslagsböcker i papper…att komplettera med.

Keep up the good work.

Carpe momento

Jane-Lyzell
0

2 oj jo nog är det större risker med google och internett - där kan vilka osanningar som helst få mark((

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
4

Har man bara koll på varifrån ursprungskällan kommer så borde det inte vara några problem.

Problemet är att många hittar en artikel i någon nättidning (vilken som helst) och blir eld och lågor över denna, utan att ha tagit reda på varifrån källan kommer.

JonasDuregard
2

#4 Jämfört med vad? Att lyssna på saker som ens kompis berättar borde vara minst lika riskabelt. Det är ganska vanligt att böcker och tidsskrifter helt saknar källhänvisningar också. Nästan allt det galnaste du hittar med en googlesökning finns även i bokform Rynkar på näsan.

Hellas
0

Man ska nog båder lyssna och läsa med kritiska och nyfikna ögon och öron.
Sedan behöver man värdera det som skrivs och kanske till och med fortsätta söka för att komma lite närmre "sanningen".

Problemet på forum är att man inte alltid ger sig tid till att göra en fullständig grundanalys, mycket pga. att man känner sig tvingad att svara snabbt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Geru
1

Och ofta orkar inte människor läsa det som dom länkar helt ändå:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

groblad
1

#ts

"Att Googla verkar vara nyatiden sanning - men är det det??"

Finns det verkligen fortfarande de som tror på allt som finns på Internet? Tror inte ens barn i förskoleåldern gör det.

Skolverket har för övrigt en bra sida om ämnet.