Skeptiska medium
En sak jag har funderat många år på är varför vissa medium inte tror på demoner/onda energier. (för de har aldrig upplevt en).
Vad är det för skillnad på ett medium som inte mött en demon/ond energi (som därav inte tror på demoner/onda energier), och en skeptiker som inte tror på andevärlden (för att denne inte ännu upplevt andevärlden) ???
Varför ber medier om skydd innan de jobbar, när det "inte finns" onda energier?
Blir jag skinnflådd nu så bjuder jag på det 
Bra fråga Woozy :)
Jag känner inget medium som inte tror på Yin och Yang….
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
#0 Jag känner igen det du talar om. Intressant att du tog upp det
- men jag återkommer lite senare om det… måste iväg…
Klart jag tror på….finns det vitt så finns det svart, finns det upp så finns det ner och finns det ja så finns det nej….
Vad man inte tror på är väl alla de skrämmselberättelser som florerar.
Men en sak är säker allt man upplever som demoniskt och ont är inte det, ibland så finns det andra svar på vad det är man upplever.
Självklart finns det sfärer/dimensioner/medvetandetillstånd som inte är rosa fluff och solsken den som förnekar detta har aldrig haft en total upplevelse av "det andliga".
Om man bara vill ha det rosa fluffet, ljus och kärlek så visst men då fattas en stor del av kunskap och visdom.
Och din sista strof i TS är så sann så det är ruskigt sant! Det som förnekas är inte samma sak som om att det inte finns.
Carpe momento
När ja var sämre - så dök det upp riktigt otäcka figurer för min inre syn.
De letar ju upp de som e svaga - för att kunna stjäla energi från dem.
Jag bad det "Allra Högsta Ljuset" att blockera ut dem & skicka ut dem att gå vilse i Universum - samma figur dök heller aldrig upp igen - men det kom nya istället. Ingen var heller den andra lik - alltid ett helt nytt utseende. De såg alla verkligen hemska ut.
/L
Lynxx, har varit med om precis samma sak som du! Och var så häpen över att de hade helt personliga utseenden allihopa och de var hur många som helst!
Men inte bara när vi är svaga, utan även från dem som lyser starkt också.
Som jag har upplevt det vill de både släcka ljuset vissa av dem, medans andra vill till ljuset och tillbaka hem
#6 - Just därför e det väldigt viktigt att kunna stänga in/av sin mediala förmåga (elr vad man kallar det) - så att man inte lyser hela tiden.
Det lockar till sig div. olika väsen - precis som när en lampa lockar olika flygfän på natten.
Men ja har inte sett till ngr otäckingar på länge. De e mest mammsen som dyker upp nu för tiden.
/L
Ja så gott man kan. Men vi tror att vi har en egen vilja i detta men detta sätter sig de ofta sig över och tycker de har rätt att göra så enligt deras egna vilja :(
TS:
"…och en skeptiker som inte tror på andevärlden (för att denne inte ännu upplevt andevärlden) ???"
Vetenskaplig skeptisism handlar inte om att man inte tror på något för att man inte har upplevt det.
I dag finns det mängder av fullt naturliga förklaringar till att man kan se saker som verkar vara spöken, att man kan tycka sig att någon vet saker om ens liv de inte borde veta, och så vidare.
Jag har upplevt saker som du kanske skulle sett som övernaturliga, medan jag med andra kunskaper och ett annat kritiskt tänkande än du, tolkar det som naturliga saker.
Alla troende har inte sett vad de anser vara spöken eller liknande, och alla(?) troende har sett saker som troende anser vara andar eller hört ljud som du och andra anser är andar.
Så din teori att man är skeptiker för att man inte upplevt andevärden hållert inte.
Håll dig till ämnet!

#0 Om man följer ditt resonemang så måste väl medium tro på precis allt som alla säger (för att inte vara skeptiker)? Det låter jobbigt. Måste man tro både på allt som står i den kristna bibeln och det som står i hinduiska veda till exempel?
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Tråden handlar inte om att tro allt vad som sägs. Tråden handlar om erfarenheter och upplevelser, samt tro (men inte den tro du syftar på).

#12 OK, men man måste ändå tro på alla erfarenheter som alla påstår sig haft, samt deras förklaringar till vad det beror på?
Finns det inget som du inte tror på men som en del andra andliga tror på?
Nej det finns inte förklaringar till allt enligt mig.
Jag tror på demoner, eller rättare sagt det vet att de finns. De flesta medium i Sverige tror inte på det eftersom de ej upplevt det. (det är det ts handlar om mm).
Jag kommenterade ett av dina påståenden, på ett mycket seriöst sätt.
Jag tror de flesta inom andlig tro både "tror" på, och vet om att det finns en mörk sida också. Det vore knepigt om det bara fanns en sida. Det är ju så med allt: Sött - Salt, Varmt - Kallt, Glad - Ledsen. Och så vidare.
Däremot så väljer man om man vill fokusera på det eller inte.
Sajtvärd på Övernaturligt
Håller absolut med om att både mörker och ljus existerar där borta. Andevärlden är ju ingen spa-weekend precis…
Inte som jag har förstått den i alla fall.
Sen tycker jag att man kan fundera på om det bästa sättet att beskriva detta är i termer av ondska/godhet. Jag menar, vi har så många föreställningar om vad som är "ont", som väl ofta är speglingar av våra egna rädslor Det kan ibland göra det svårt att skilja de inre helvetet från det yttre, Som Annika III skrev i #4… Det som verkar vara demoniskt är det inte alltid, det kan finnas andra förklaringar.
För egen del tänker jag ogärna ont/gott, hellre ser jag på mörker och ljus som förstörande/uppbyggande energier. Och båda fyller sin funktion i universums stora balansakt.
Att tänka så gör inte mökret mindre mörkt eller skrämmande när man stöter på det. Men möjligen lite lättare att bemöta???
Vad som är ont eller gott är bara våra värderingar, dessa är skapade av påverkan och erfarenheter.
Men finns det gott finns det ont, svart eller vitt, lite tur för annars var livet bra grått ;)

Helt ärligt så är jag personligen övertygad om att demoner m.m existerar inom oss själva… genom tro, önsketänkande, rädslor och itutat från någon annan. Min erfarenhet är att genom erfarenhet om ämnet så vet man att dessa demoner och onda andar endast existerar i ens egna sinne.
Lättförtjänta pengar för oseriösa(?) medier att åka ut och rensa bort sådant som endast behöver en annan sinnesstämning. Jag har lite erfarenhet av att experimentera med personers påstådda demoner… och har jag deras förtroende så behöver jag inte göra ett skvatt, bara säga att det är klart, den är borta nu. Och visst känner då den drabbade att det hjälpte.
Ren psykologi, enligt mig.
Edit: Givetvis har jag talat om för den drabbade att jag inte gjort ett skvatt och att hen har gjort allt själv genom en föränding av tankemönster.
Nog finns det mycket emellan himmel och jord och mig veterligen tror jag inget medium förnekar en sk mörk sida - men sanorligheten råka ut för den är minimal om man inte är där själv! eller söker det!
Människans egna rädslor skapar fängelser av demoner för allt för många! Okunskap blir monster- men kunskap elemineras rädslor!
varför ge den destruktiva energin energi!?
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Placebo är ingen nyhet. Den funkar även utmärkt på smärta.
Håller med om att rädsla för det okända kan skapa hjärnspöken.
Ja rädslor för det okända kan ge många rädslor. Och det är mycket vi förnekar och inte vill se av den anledningen….
Vad är en "demon", en död människas ande?

som jag har skrivit fler gånger innan:
Pessimisten ser mörkret i tunneln.
Optimisten ser ljuset i tunneln.
Realisten ser tåget som kommer.
Det är bra att känna till vad som finns utan för den delen vara superfixerad vid mörkret. Det är värre att dessutom förneka existens av den. Bättre som sagt att vara realist. Varken mer eller mindre.
Fler medium skulle ha träffat på mer av det "onda" men de flesta medium är otroligt beskyddade. Så även om det står framför näsan på dem betyder det inte att de faktiskt får lov att se det och med det riskera att utmana det…
Alis volat propriis 
Ett ont väsen som kommer från lägre frekvenser.
En demon har inte varit en levande människa.
Dock så finns det teorier om andar med demoniskt beteende.
Demoner tar vanliga andar som slavar. Det finns teroier om att demoner inte kan komma in i vår dimension utan de vanliga andarna hjälp.
Det enda jag kan säga är att man vill ogärna ha med en demon att göra. Tro mig.
Demoner är experter på att manipulera. De utger sig gärna för att vara nån annan. De börjar oftast smått och eskalerar. De vill inge trygghet innan de slår till. (min erfarenhet).
För min del så tog det två år och 40-50 inblandande personer att besegra demonen. (medier, shamaner, mediala)
#26 "Ett ont väsen som kommer från lägre frekvenser." - "Demoner tar vanliga andar som slavar."
Vilken lägre frekvens och hur då liksom, varför är dom "onda" och vad har dom slavarna till?
"demoner inte kan komma in i vår dimension"
Hur fungerar det med olika dimensioner OCH olika frekvenser?
Är "andevärlden" någon annan frekvens eller dimension, är "i ljuset" och "andra sidan" olika frekvenser/dimensioner?
Är dom i andevärlden" eller i "vår värld" eller någon annanstans?
"besegra demonen"
På vilket sätt besegrade du/ni den och vad gjorde den för att du/ni var tvungna att "besegra" den?
Vilken lägre frekvens och hur då liksom, varför är dom "onda" och vad har dom slavarna till?
Annan dimension då.
Slavar tar de för att få energi, och att kunna sa sig in i vår dimension.
Hur fungerar det med olika dimensioner OCH olika frekvenser?
Jag vet faktiskt inte det. Det mesta bygger ju på teorier än så länge.
Är "andevärlden" någon annan frekvens eller dimension, är "i ljuset" och "andra sidan" olika frekvenser/dimensioner?
Andevärlden är en annan dimension.
"Andra sidan", brukar ju benämnas som "ljuset".
Är dom i andevärlden" eller i "vår värld" eller någon annanstans?
Eftersom jag inte räknar demoner som andar, så är de från deras lägre frekvenser.
På vilket sätt besegrade du/ni den och vad gjorde den för att du/ni var tvungna att "besegra" den?
Tar alldeles för lång tid att förklara. Sen vet jag inte exakt hur, då ingen sagt det till mig rakt ut. (det hyschas en hel del har jag märkt).
Vad demonen gjort vill jag inte gå in på. Det tar för lång tid + jag vill inte ha en massa flashback.
#28 > "(det hyschas en hel del har jag märkt)"
Om bytet inte känner till faran med jägare, är väl bytet lättare att fånga. Kan det vara demoner som ligger bakom sedvänjan att ämnet skall tystas ner?
Kan det vara demoner som ligger bakom sedvänjan att ämnet skall tystas ner?
Nej det tror jag absolut inte. Möjligtvis rädslan för demoner.
Alltså är det de som tror på demoner som är rädda för dom, varför skulle de vilja tysta ner ämnet?
Alltså är det de som tror på demoner som är rädda för dom
Nu tar du förhastade slutsatser igen. Det finns de som tror på demoner som inte är rädda för de. Men det beror ju på att de inte stött på nån demon (enligt mig).
varför skulle de vilja tysta ner ämnet?
Finns många svar på det egentligen.
Vet inte vilket svar jag skall ge dig.
"Nu tar du förhastade slutsatser igen."
Jasså? Vilka andra än de som tror på demoner menar du då är rädda för dem?
Och var mer anser du att jag dragit förhastade slutsatser? Det vore väl bra om vi redde ut det, en gång för alla. Eller hur!
"Det finns de som tror på demoner som inte är rädda för de. Men det beror ju på att de inte stött på nån demon (enligt mig)."
Fortfarande är det endast de som tror på demoner som är rädda för dem.
"Finns många svar på det egentligen. Vet inte vilket svar jag skall ge dig."
Ta några random anledningar.
Demoner ingår inte i svenska mediers tro och lära.
Man ska inte föda genom att ge energi.
Det man inte tänker på, existerar inte.
Räcker det?
#28 "Jag vet faktiskt inte det. Det mesta bygger ju på teorier än så länge."
Hur/vad menar du här, VILKET bygger på teorier, allt eller bara dimensioner och frekvenser.
"Eftersom jag inte räknar demoner som andar, så är de från deras lägre frekvenser."
Nu är jag inte med. Hur/vad menar du att dom är "från lägre frekvenser"?
Förstår jag dig rätt, att andar och demoner finns i en annan, men samma, dimension där demonerna tar andar till slavar för att ta deras energi så att dom kan komma in i vår dimension och vara onda?
Varför är demoner "onda" och vad gör dom för "ont"?
Varför behöver dom "energi" och vilken sort energi är det andarna har som dom tar, och varför har inte demonerna en egen energi som tydligen andarna har?
Varifrån får andarna sin energi?
"Demoner ingår inte i svenska mediers tro och lära.
Det man inte tänker på, existerar inte."
Men i inlägg #30 skriver du att det möjligtvis är rädslan för demoner som gör att det tystas ner. Vad har du för några som är rädda och därmed försöker tysta ner?

#35 Det är inte meningan att man skall ställa så många följdfrågor när någon börjar prata om frekvenser
. Man skall bara nicka och se ut som man nått en ny nivå av insiktsfullhet
.
Varför handlar det alltid om frekvens men aldrig om amplitud i de här diskussionerna?
Demoner är helt enkelt andevärldens motsvarighet till långvågsradio, det är bara att acceptera
.

Om det handlar om frekvenser borde det väl vara mätbart?
Men jösses, är det skeptikermöte här? 
Hur/vad menar du här, VILKET bygger på teorier, allt eller bara dimensioner och frekvenser.
Det var väl nån forskare som hade bevisat nio olika dimensioner nyss om jag minns rätt.
Nu är jag inte med. Hur/vad menar du att dom är "från lägre frekvenser"?
Demoner är väsen från lägre dimensioner.
Varför är demoner "onda" och vad gör dom för "ont"?
Ja du, varför är demoner sjukt onda? Jag önskar jag hade svaret själv.
Vad dom gör för ont, tar för lång tid att förklara här. Sen har jag ingen vidare lust att gå igenom allt igen (flashback). Sen är det lite OT.
Men i inlägg #30 skriver du att det möjligtvis är rädslan för demoner som gör att det tystas ner. Vad har du för några som är rädda och därmed försöker tysta ner?
Varför frågar du inte tio olika medier om vad de tror om demoners existens och varför?
Varför handlar det alltid om frekvens men aldrig om amplitud i de här diskussionerna?
Andevärlden kör bara med FM. Det är länge sen de övergav AM 

OBS ironi…..

#38 Tja, det finns en SI-enhet i alla fall (Hz)
. Det är bara att dividera antalet oberverade händelser med tiden i sekunder. Tyvärr är det lite oklart viken typ av händelser det är vi räknar här.
Woozy: vad är det vi mäter frekvensen av?

Vad menar du nu?
Missade din fråga.
Energi är oxå mätbart.
Man kan mäta andenärvaro med EMF-mätare.
Det var ironi bara. -Trodde det var öppenbart.
Hmm - Demoner http://sv.wikipedia.org/wiki/Demon
http://paranormal.se/topic/demon.html
Oj så mycket religösa tros former!!!
Ja du.
Jag önskar jag hade svaret på allas frågor, men det har jag tyvärr inte.
Det finns en anledning till att jag startade denna tråden.

Då har det förmodligen gjorts tester på detta, t.ex. genom att jämföra dessa mätningar med mediums avkänningar (eller vad man ska kalla det?)? Där borde det synas ett samband.
"Det var ironi bara. -Trodde det var öppenbart."
OK. Nej, eller jag fattade inte det i alla fall, uppenbarligen. Sorry. :-)
(Hoppas dessutom att du skrev "öppenbart" med flit, för det blev roligare så.)
Då har det förmodligen gjorts tester på detta, t.ex. genom att jämföra dessa mätningar med mediums avkänningar (eller vad man ska kalla det?)? Där borde det synas ett samband.
Det har det absolut gjorts. Även jag och en kompis har labbat lite med det. Man kan säga att det blev positiva besked.
(Hoppas dessutom att du skrev "öppenbart" med flit, för det blev roligare så.)
Korrekt uppfattat 

demoner utnyttjar människor till sin egen vinning och/eller för att manipulera samt att skrämma dem.
Kan vi förstå allt? Nu har ju forskarna börjat se att tiden är böjbar o flexibel här på jorden. Inte bara i rymden. Det hade inte varit en möjlighet bara i förra årtusendet.
Alis volat propriis 
Demoner nyttjar inte bara att ställa till det för levande människor. De jävlas med andar oxå 
Manipulera är de experter på. Spelar ingen roll om det är medium eller inte.
Tids nog så kommer forskningen ifatt och man får rätt instrument och kunskap att mäta. Tills dess så är det erfarenheter och teorier som gäller.
Demoner verkar gilla att börja lugnt. Inge förtroende. Sen PANG

>"Det har det absolut gjorts. Även jag och en kompis har labbat lite med det. Man kan säga att det blev positiva besked."
Helt klart intressant! Hoppas att ni går vidare med detta och låter alla ta del av era testprotokoll så att fler kan göra samma tester.
Visst, jag är skeptisk, men jag förstår ändå det intressanta i undersökningar liknande dem du talar om. Det är bara det att för att få mig att bli övertygad så behövs det fler och mer kontrollerade tester, det hoppas jag att de troende har viss förståelse för.
>"Korrekt uppfattat
"

jag utgick från oss levande, här o nu. demoner har tålamod och bidar gärna sin tid. Det märks väll om inte annat när tonåringar tycker det e kul med anden i glaset och öppnar upp och sedan 10-20 år senare får det tufft antingen psykiskt eller rena hemsökelser…
Alis volat propriis 
Du fick bra inlägg av mig 
-Problemet är ju att jag inte har den kunskapen som jag önskar jag hade.
Jag har inga medier att vända mig till längre heller då de vänt mig ryggen. Jag har kontakt med ett enda medium idag. Denne accepterar min erfarenhet, upplevelse och tro.
Jag ogillar ordet "tro", för i min värld så "vet" jag.
Gällandes de testerna jag pratade om så filmade jag med IR och kompisen körde med K2 (EMF-mätare) på en kyrkogård. Han ställde frågor och K2 började blinka. Givetvis har jag det på film. Men grejen är ju att vi bara vet att K2 reagerade på frågorna.
Naturligtvis så tror jag på paranormala fenomen.
Här är en video som skall föreställa andemanifestation.
Jag personligen vet ej vad detta är för nåt. Det enda jag vet är att jag aldrig någonsin sett liknande. Fast på denna video så gav ej K2 utslag (K2 till höger i bild).
Visst, jag är skeptisk, men jag förstår ändå det intressanta i undersökningar liknande dem du talar om. Det är bara det att för att få mig att bli övertygad så behövs det fler och mer kontrollerade tester, det hoppas jag att de troende har viss förståelse för.
Medier är oxå skeptiska (trådens namn).
Man skall vara skeptisk. Men man kan ju inte sopa allt under mattan som det idag inte finns bevis för.
Jag är delvis skeptisk. men saker som jag upplevt en bra massa ggr tror jag på.
Eftersom tråden ändå är OT så kan jag berätta att jag en gång var på en storseans. jag blev så himla arg, så jag var tvungen att lämna i paus. Lämnar ej ut namn på detta medium (då denne kunde haft en mkt dålig dag).
Ja demoner har enormt tålamod.
I mitt fall så hade den väntat i nästan 15 år innan demonen började slå till.
Egentligen så är demoner smarta. Om man nu kan säga så. De planerar, och de vet exakt vad de gör och på vilket sätt.
Klass…
Vad tror du det hade behövts för upplevelser för dig för att du skulle börja fundera på en paranormal värld?

Jag funderar på "en paranormal värld" nästan varje dag.
Jag tror att för de flesta beror tolkningarna av det man upplever beror på vad man redan tror från början.
Jag tror att det finns
1) de som upplever saker de inte kan förklara men som de helt enkelt skiter i att försöka förklara, eftersom de inte bryr sig.
2) de som upplever saker de inte kan förklara men inser att det finns förklaringar de inte är medvetna om, bl.a. om hur människans psyke fungerar.
3) de som upplever saker de inte kan förklara och därför antar att det är oförklarligt och detsamma som att andar finns.
#40 "Demoner är väsen från lägre dimensioner"
Så jag förstod dig fel då alltså. Andar och demoner kommer INTE från samma dimension.
Och hur var det med energierna?
Varför behöver dom "energi" och vilken sorts energi är det andarna har som dom tar, och varför har inte demonerna en egen energi som tydligen andarna har?
Varifrån får andarna sin energi?
Har demonerna energi så dom kan ta sig in i andarnas dimension och ta dom som slavar, var får dom den energin ifrån?
Kan dom inte använda den energin direkt och ta sig in i vår dimension utan att först ta sig till andarnas dimension och ta deras energi för att sen ta sig till vår?
Behöver dom olika sorts energier för olika dimensioner?
Och sen, HUR vet du allt om detta med dimensioner och att demonerna tar energier mm?
#40 "Vad dom gör för ont, tar för lång tid att förklara här"
Jo men du kan väl nämna något… Retas dom eller slåss, eller skräms, vad gör dom, säg något bara..! Kan dom materalisera sig?
"Det var väl nån forskare som hade bevisat nio olika dimensioner nyss om jag minns rätt."
Ehhh..?
Tror att jag tappat tråden
, handlade den om Demoneri?
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Nej den handlade om skeptiska medier. Tråden gick tyvärr OT.

Att utreda vad demoner är, är väl en bra början?
Ja kanske det, men skapa gärna en ny tråd om det.
Jag är själv ganska bra på OT 
Fast nu skall jag kika på tv så jag fortsätter gärna i den nya tråden imorgon. 

och vad är ett klockrent bevis på andra sidan existerar? som ett exp
Om jag är sist ur köket och först in (att det rör sig om en minut och ingen mer än jag finns i huset) och inte hör ett ljud när jag befinner mig i hallen o kommer tillbaka in i köket och alla köksluckorna står på vid gavel och ett par stolar på bordet. Skulle det räcka som ett bevis på andra sidans existens (för mig då), eller finns det en fysisk förklaring (naturliga -vilket jag mer än gärna skulle vilja höra) eller blir jag stämplad som idiot eller sinnessjuk direkt?
Visst finns möjligheten att någon skulle kunna bryta upp ett fönster, klättra in (fönstrena är ungefär ca två meter ovanför marken och relativt smala ca 30-40 cm styck) öppnar o lyfter upp allt, tyst naturligtvis och hinner ut igen och stänger o reglar fönstret - inifrån-naturligtvis igen. Men bortsett från den förklaringen menar jag.
Alis volat propriis 
#61 Tja, men varför MÅSTE det direkt vara just "andra sidan" (jag förusätter att du menar döda människors andar)?
Varför skall det alltid, så fort det är något som man inte har förklaring på direkt, som du säger en "fysisk förklaring", vara just "andra sidan"?
(finns där egentligen något som vi inte har "fysisk förklaring" på förresten. Som inte bara är personliga upplevelser?)
Vad är det som säger att det inte är varelser från andra planeter som är osynliga och ljudlösa som är där och skojar lite med dig, eller kanske en granne som kan styra materia med sina tankar, eller någon som kan styra din hjärna så att du ser detta fast det inte är på riktigt?
Varför måste "förklaringen" till "allt" alltid vara just "andra sidan", kan det inte vara något annat som vi typ inte heller vet existerar än?
För det finns inga som helst bevis för, eller tecken på att varken aliens (och finns dom, se Fermis paradox), hjärnstyrande grannar, småtomtar som bor under diskbänken eller "andra sidan", finns..!
#57 Kanske ett ganska tunt ämne, just "skeptiska medium" ;-]
Varför skall det alltid, så fort det är något som man inte har förklaring på direkt, som du säger en "fysisk förklaring", vara just "andra sidan"?
Har du nån annan bra förklaring?
Om du har sett nån ovanlig fågel 2000ggr. Tror du på att du sett den fågeln då eller tror du det är inbillning?
Det är inte ett tunt ämne, men däremot så tycker jag så här (när jag fått fundera lite) att det är korrekt att ta upp ämnet som gör medier skeptiska.
#64 "Har du nån annan bra förklaring?"
Nej, MEN VARFÖR är det ALLTID just SPÖKEN som är "förklaringen", och kan inte vara något annat? Det kan väl lika bra vara en massa annat som är lika "troligt", eller?
Och sen, förklaring till VAD?
Jag ser att du inte är så sugen på att svara på frågor om det du säger, men kan du säga VAD som inte är förklarat?
#62 "finns där egentligen något som vi inte har "fysisk förklaring" på förresten. Som inte bara är personliga upplevelser?"
Jag är också mycket intresserad av dina uttalande om energier och dimensioner. Svara/förklara gärna mina funderingar om det i #56
Sen vet jag inte om en fågel är så särskilt ovanlig om jag sett den tvåtusen gånger..!

#65 Visst kan man byta ut demoner och andar mot vilken annan övernaturlig förklaring som helst. Till exempel "det är alltid gud som gör allt jag inte kan förklara", "det är alltid aliens" eller "det är alltid storpotäten".
Nej, MEN VARFÖR är det ALLTID just SPÖKEN som är "förklaringen", och kan inte vara något annat? Det kan väl lika bra vara en massa annat som är lika "troligt", eller?
Det är bara att inse fakta att många saker finns det inte några naturliga förklaringar till. Varför tror du att det alltid måste finnas naturliga orsaker till saker och ting?
Det låter på dig som att mediala människor tror allt är paranormalt, men så är det inte.
Jag kan ta ett exempel så du förstår.
Jag och en kompis satt i var sin soffa och pratade. På bordet stod det två PET-flaskor. Dessa flaskor började hux flux att skaka. Sofforna var inte i kontakt med bordet. Det var inte storm i rummet.
En annan gång så stod det en PET-flaska på golvet ca 20-25cm från soffan. Plötsligt så LÄGGER sig PET-flaskan ned på golvet och börjar rulla mot mig. Sen tvärstannar flaskan (utan gungningar).
En annan gång så satt jag på muggen och gjorde behov. På badkarskanten så stod det en tandkrämstub (en sån där som står på locket). Tandkrämstuben ställer sig i uppskattningsvis 50-60 grader, står så 1-2 sekunder, för att sen ställa sig rakt igen.
Har du nån vetenskaplig förklaring till dessa fenomen?
Kan tillägga att dessa exempel bara är få av allt paranormalt som hänt.
Sen vet jag inte om en fågel är så särskilt ovanlig om jag sett den tvåtusen gånger..!
Så du menar att en fågel du sett 2000ggr är vanlig? -hur vet du att du kan lita på dina sinnen att du verkligen sett en fågel? Förstår du vart jag vill komma?
#62 "finns där egentligen något som vi inte har "fysisk förklaring" på förresten. Som inte bara är personliga upplevelser?"
Du är medveten om att du pratar med dig själv nu?
Så jag förstod dig fel då alltså. Andar och demoner kommer INTE från samma dimension.
Korrekt uppfattat.
Varför behöver dom "energi" och vilken sorts energi är det andarna har som dom tar, och varför har inte demonerna en egen energi som tydligen andarna har?
Allting i universum består av energier.
Jag har aldrig sagt att demoner inte har sin egen energi. Jag sa att de tar energier av bland annat förslavade andar. Skulle en demon inte ha egen energi så skulle den knappast existera.
Det märks att du ej stött på nån demon (vilket du skall vara otroligt tacksam för), men du anar inte vilka krafter de har. Både fysiska och psykiska.
Har demonerna energi så dom kan ta sig in i andarnas dimension och ta dom som slavar, var får dom den energin ifrån?
Jag vet faktiskt inte allt. Vad som sker i andarnas dimension vet jag ej då jag inte varit där.
Än en gång så finns det energier precis överallt, så att demoner kan tanka energi lite här och var är inget konstigt enligt mig. Däremot så tycker jag det är konstigt att demoner är så fruktansvärt mkt mer starka än vanliga andar. Hur lagrar demonerna den energin???
Kan dom inte använda den energin direkt och ta sig in i vår dimension utan att först ta sig till andarnas dimension och ta deras energi för att sen ta sig till vår?
Jo teoretiskt sett så bör de kunna det. Men vi levande människor (påstådda skeptiker som troende, och icke troende) har skyddsguider. Antagligen så finns det fler väktare. Teorier från min sida.
Jag kan inte svara på om demonerna tar sig in i vår dimension via andar med demoniskt beteende eller inte. Däremot så vet jag att de tar slavar i vår dimension.
Behöver dom olika sorts energier för olika dimensioner?
Jättebra fråga. Hade jag kunnat svara på alla dina frågor så hade jag haft Nobelpriset 
Får jag gissa så tror jag att det rör sig om samma sorts energi.
Jag kan bara Joule och Watt. -kan du fler?
Och sen, HUR vet du allt om detta med dimensioner och att demonerna tar energier mm?
För att jag tyvärr haft en demon efter mig i många många år. Men den är puts väck nu efter ca två års arbete med en massa människor inblandade. Det är inget jag vill uppleva igen, tro mig när jag säger detta.
Jo men du kan väl nämna något… Retas dom eller slåss, eller skräms, vad gör dom, säg något bara..! Kan dom materalisera sig?
Hade en demon bara retats så hade det ju knappast varit ett bekymmer 
Jag vet inte vilket exempel jag ska ta utan att det blir följdfrågor.
Slåss kan de göra, för jag har blivit hårt slagen i sängen. Även vanliga andar kan ge en örfil, men vi pratar andra krafter när vi pratar om demoner.
Jag kan ta ett exempel då. Rinnande vätska ur garderobsdörrarna samt dörrar som står och smäller.
Ja dom kan materialisera sig. De kan visa sig som den de vill visa sig som enligt min erfarenhet.
Ehhh..?
Jo det stämmer. Tyvärr så hittar jag inte den informationen om nio dimensioner. Jag kommer inte ihåg om jag såg det på vetenskapsprogram på tv eller om jag läste på nätet om det.
"Varför tror du att det alltid måste finnas naturliga orsaker till saker och ting?"
För varje dag som går, får allt fler saker naturliga förklaringar, hittills har ingenting fått en övernaturlig förklaring.
Har du funderat på vad det kan bero på?
Har du funderat på vad det kan bero på?
Rädsla???
Inga kände metoder att mäta???
För lite kunskap???
#67 "Du är medveten om att du pratar med dig själv nu?"
Nix, det är en "upprepning" av vad jag undrade. Undrar här igen!
Kan du ge något exempel på det?
"Rädsla???"
Här i forumet finner vi massor som uppenbart inte är rädda, så det faller. Tyvärr, inget hållbart argument.
"Inga kände metoder att mäta???"
Kan du och andra se det ni påstår er se? Bra, då har vi metoder för att mäta. Inga problem. Tyvärr, inget hållbart argument.
"För lite kunskap???"
Vad menar du här? Om du säger att det finns ett spöke i din garderob, så är det väl inte så mycket information mer än det man behöver ta till sig för att fatta att du anser att det är ett spöke i din garderob, eller hur tänker du? Tyvärr, inget hållbart argument.
#52 "Jag har inga medier att vända mig till längre heller då de vänt mig ryggen."
Varför har dom vänt dig ryggen, om man får fråga?
#67 "Jag vet faktiskt inte allt. Vad som sker i andarnas dimension vet jag ej då jag inte varit där."
"Däremot så vet jag att de tar slavar i vår dimension."
Ja jag är jallafall imponerad av att du vet allt detta om dimensioner, frekvenser, energier och förslavade andar med mera!
Och tycker nog att du förklarar det hela ganska bra själv med ditt;
"… hur vet du att du kan lita på dina sinnen att du verkligen sett en fågel?"
Kan du ge något exempel på det?
Jag tror det enklaste svaret blir: alla!
"Inga kände metoder att mäta???"
Kan du och andra se det ni påstår er se? Bra, då har vi metoder för att mäta. Inga problem. Tyvärr, inget hållbart argument.
Så man kan mäta vad tex jag sett IRL? Va bra, då är forskningen på G 
Vad menar du här? Om du säger att det finns ett spöke i din garderob, så är det väl inte så mycket information mer än det man behöver ta till sig för att fatta att du anser att det är ett spöke i din garderob, eller hur tänker du?
Kunskap = erfarenhet.
#52 "Jag har inga medier att vända mig till längre heller då de vänt mig ryggen."
Varför har dom vänt dig ryggen, om man får fråga?
Du förtjänade ett "bra inlägg" på din iakttagelse!
Ja du, jag kan bara spekulera om varför.
Jag tror helt enkelt de var rädda. Jag har blivit lovad flera ggr av medier att de inte skulle "ge upp" mig. -att de skulle komma och ge sig an demonen. Men inte har de dykt upp inte.
Det har även snackats bakom min rygg, och jag ahr blivit anklagad av flera medier att det var mitt fel gällandes demonen. Ett medium t.o.m anklagade mig att det var jag som skapade demonen! Och det bygger på teorier på vad ett "tredje" mediums teorier.
Jag ska inte spy galla nu, för jag har mina misstankar på hur det gick till när demonen besegrades. Men varför svarar inte medium på PM eller mail?
Varför var så många medier rädda att besöka gamla lägenheten?
Jag har tagit väääldigt illa av mig hur vissa medier behandlat mig.
Sen varför de tar avstånd från mig kan jag som sagt bara spekulera i, men jag tror de är rädda att ha å göra med mig utifall demonen kommer tillbaka.
(jag har haft "vanligt" folk som sprungit ut ur lägenheten när demonen presenterade sig).
Jag har t.o.m kostat på yrkesfolk (målare) som granskat garderobsdörrarna. (där det rann vätska ur).
Han lämnade oxå lägenheten ganska så snabbt efter två "skitsaker" som hände i lägenheten.
Så vill du ha ett korrekt svar utan spekulationer så får du nog skapa en ny tråd om detta och hoppas att några medier vill svara.
Ja jag är jallafall imponerad av att du vet allt detta om dimensioner, frekvenser, energier och förslavade andar med mera!
Jag vet ej om jag ska tacka eller inte, då dessa erfarenheter bygger på negativitet. Men om du tycker "jag" är imponerande. Vad skall du då inte tycka om ett riktigt erfaret medium?
Jag är bara en vanlig snubbe som råkar vara medial och har bott på fel ställe, samt fått en demon efter mig.
"Jag tror det enklaste svaret blir: alla!"
Så Breiviks massmord på Utöja är bara upplevelser. Där ser man, tror du de som drabbades också ser det så?
"Så man kan mäta vad tex jag sett IRL? Va bra, då är forskningen på G
"
Självklart. Vid exempelvis kliniska studier använder man sig otroligt mycket av de mänskliga sensorerna.
Om du sätter dig in i hur man utför studier istället för att hävda att det inte går, så ska du se att du kommer förstå att forskningen inte bara är på G som du säger, utan att den faktiskt varit så bra många år.
"Kunskap = erfarenhet."
Menar du att din erfarenhet är påhitt?
Så Breiviks massmord på Utöja är bara upplevelser. Där ser man, tror du de som drabbades också ser det så?
Det där var otroligt lågt och oförskämt av dig. Jag hoppas verkligen du försökte skämta (jävligt dåligt skämt).
Om du inte fattar vad jag skriver så ta för faen inte upp massmördare här!
Självklart. Vid exempelvis kliniska studier använder man sig otroligt mycket av de mänskliga sensorerna.
Va bra. Då är ju "gåtan" löst. kan du berätta lite mera hur det går till? Hur man man se vad jag såg 1Feb 1995 kl 19.05 ? Vart lagras den informationen nånstans?
Om du sätter dig in i hur man utför studier istället för att hävda att det inte går, så ska du se att du kommer förstå att forskningen inte bara är på G som du säger, utan att den faktiskt varit så bra många år.
Ok va bra. Då kan du förklara lite hur långt vetenskapen kommit.
Då kanske man slipper ödsla tid på påstådda skeptiker?
Vad heter verktygen som man kan läsa av andevärlden med?
Kan du dela med dig av lite godbitar. Coolt att tekniken kommit så pass långt
men varför finns det då skeptiker kvar. Litar ni inte på vetenskapen alls 
"Kunskap = erfarenhet."
Menar du att din erfarenhet är påhitt?
Varför skulle jag mena att min erfarenhet är påhitt? vart får du det ifrån?
Snart är jag uppe på 1kcal!
#74 Har du sökt "hjälp" från kyrkan med/mot demonen?
Jag frågade innan, men fick inget svar på det. Men om demonerna och gud så liksom "hänger ihop" i samma dimensioner eller något. Kanske en exorcistpräst kan göra något? Jag vet inte..?
"Det där var otroligt lågt och oförskämt av dig. Jag hoppas verkligen du försökte skämta.
Om du inte fattar vad jag skriver så ta för faen inte upp massmördare här!
Du skriver att det inte finns något som har en fysisk förklaring, du får jättegärna förklara hur du menar om du inte menar att ett massmord som det i Ötöja skulle vara en fysisk händelse. Det är du som påstår saker, inte jag. Jag frågar mig fortfarande hur du tror att de anhöriga känner om du hävdar att det inte är en fysisk händelse.
"Va bra. Då är ju "gåtan" löst. kan du berätta lite mera hur det går till? Hur man man se vad jag såg 1Feb 1995 kl 19.05 ? Vart lagras den informationen nånstans?"
Att man kan mäta något är INTE samma sak som att man kan få fram det du vill.
Informationen om vad du såg lagras i din hjärna. En metod för att få fram den informationen används dagligen i så kallat förhör när det skett brott. Man frågar inblandade personer vad de sett, vad de registrerat osv. Dessa uppgifter använder man sedan i olika brottsmål.
Givetvis kan man använda sig av dina ögon i studier.
"Ok va bra. Då kan du förklara lite hur långt vetenskapen kommit. Då kanske man slipper ödsla tid på påstådda skeptiker?"
Du vill ju inte förstå. Om du verkligen vill, ta reda på hur vetenskap fungerar istället för att trilska emot.
"Vad heter verktygen som man kan läsa av andevärlden med?"
Förstår du verkligen inte det? Försök vara minsta kreativ! Om du ser ett spöke i ett spökhus så kan man göra blindade studier med andra som också ser spöket. Jagh förstår faktiskt inte varför du tycker det skulle vara ett problem.
Varför gör du inte egna studier? Det är bara att sätta igång, överbevisa de där besvärliga skeptikerna istället för att hela tiden behöva tjaffsa här!
"Kan du dela med dig av lite godbitar. Coolt att tekniken kommit så pass långt
men varför finns det då skeptiker kvar. Litar ni inte på vetenskapen alls
"
Det finns skeptiker för att du inte har lyckats påvisa några andar, förstår du verkligen inte det? INGEN har det, inte en enda människa i hela denna värld. Däremot har man kunnat visa att de som ser spöken och tomtar har vanföreställningar med mera.
"Varför skulle jag mena att min erfarenhet är påhitt? vart får du det ifrån?"
Det är ju DU som säger att det saknas erfarenhet, inte jag!
#74 Har du sökt "hjälp" från kyrkan med/mot demonen?
Jodå jag har mailat katolska kyrkan. De behagade inte ens att svara. 
(jag ser nu att jag blandade ihop trådarna ang religionen)
Woozy, har du filmat eller fottat vätskan ur garderobsdörrarna, eller något annat "hyss" som demonen hittat på?
Du verkar ju ha diktafoner, video och kameror igång massor annars…
Du skriver att det inte finns något som har en fysisk förklaring, du får jättegärna förklara hur du menar om du inte menar att ett massmord som det i Ötöja skulle vara en fysisk händelse. Det är du som påstår saker, inte jag. Jag frågar mig fortfarande hur du tror att de anhöriga känner om du hävdar att det inte är en fysisk händelse.
Vart har Utöya med skeptiska medier att göra?
Att man kan mäta något är INTE samma sak som att man kan mäta det du vill.
Informationen om vad du såg lagras i din hjärna. En metod för att få fram den informationen används dagligen i så kallat förhör när det skett brott. Man frågar inblandade personer vad de sett, vad de registrerat osv. Dessa uppgifter använder man sedan i olika brottsmål.
Givetvis kan man använda sig av dina ögon i studier.
Hypnos är inte 100% tillförlitligt.
Men va bra. Fixa så att mina ögon läses av då. Jag ställer mer än gärna upp. Då dår du svart på vitt det jag gått igenom 
Du vill ju inte förstå. Om du verkligen vill, ta reda på hur vetenskap fungerar istället för att trilska emot.
Är det jag som trilskas? Jag försöker svara på era omöjliga frågor så gott jag kan. Det är du som trilskas då mina svar inte passar din tro.
Förstår du verkligen inte det? Försök vara minsta kreativ! Om du ser ett spöke i ett spökhus så kan man göra blindade studier med andra som också ser spöket. Jagh förstår faktiskt inte varför du tycker det skulle vara ett problem.
Va bra. Jag kan nog skrapa ihop ett par hundra mediala på iFokus som sett andar IRL. Då är ju saken ur världen 
Tänk att det var så lätt att överbevisa skeptiker 
Varför gör du inte egna studier? Det är bara att sätta igång, överbevisa de där besvärliga skeptikerna istället för att hela tiden behöva tjaffsa här!
Jag ahr gjort egna studier. Och dessutom delat med mig av de.
Behöver jag påminna dig om vilken slags sajt du befinner dig på?
Så du tycker jag tjafsar? Ja men va bra, för då ska jag inte ödsla mer energi på dig och dina frågor. 
Det finns skeptiker för att du inte har lyckats påvisa några andar, förstår du verkligen inte det? INGEN har det, inte en enda människa i hela denna värld. Däremot har man kunnat visa att de som ser spöken och tomtar har vanföreställningar med mera.
Jasså jag är orsaken till skeptiker?
Jag la fram massor med bra bevis i form av EVP. Men då ni blev överbevisade att dessa EVP ej var gjorda av levande människor så bärjade ni med: hur vet du att dessa ljud kommer från andar då bla bla bla bla.
Orka….
Woozy, har du filmat eller fottat vätskan ur garderobsdörrarna, eller något annat "hyss" som demonen hittat på?
Nej. Det exemplet med vätskan från garderobsdörrarna är när vi bodde i förr-förra lägenheten och då ägde jag inte ens en kamera.
Jo jag har en film med en demon.
Jag har lagt upp skärmdump på denna film, men skeptiker kunde ju inte se ett smack trots att jag markerat på bilden.
Du verkar ju ha diktafoner, video och kameror igång massor annars..
Det stämmer att jag spelat in en del. Jag skaffade dessa grejer för jag ville ha bevis för att jag inte var kocko i skallen. I förra lägenheten så var det väldigt hemsökt.
Idag så har jag ingen anledning att fota, filma eller spela in EVP längre. (jag vill inte bjuda in).
Dom bevis jag var ute efter har jag fått.
Såg nu att ett svar hamna i båda trådarna.
Ja jag har filmat demonen.
Tack Woozy för att du delar med dig av detta som är så oerhört kontroversiellt! Jag har också haft besök av dem, men är oerhört tacksam att jag inte haft det så jobbigt som du haft. Vet inte om jag skulle klara det som du gjort med vettet i behåll!
Har även respekt för att du orkar svara på dessa "skeptiker" med detta pedagogiska tålamod du visar dem. Hade inte klarat det heller med vettet i behåll…
#84 "Ja jag har filmat demonen."
Ligger det ute någonstans?
"Va bra. Jag kan nog skrapa ihop ett par hundra mediala på iFokus som sett andar IRL. Då är ju saken ur världen 
Tänk att det var så lätt att överbevisa skeptiker
"
Jättebra, gör det!
När får jag se en vetenskaplig studie med evidens för något paranormalt?
Om en vecka, en månad, ett år, aldrig?
Tacksam om du Woozy kan skapa en ny tråd, här eller på skeptisism, där du kontinuerligt presenterar dina forskningsresultat.
Tack Woozy för att du delar med dig av detta som är så oerhört kontroversiellt! Jag har också haft besök av dem, men är oerhört tacksam att jag inte haft det så jobbigt som du haft. Vet inte om jag skulle klara det som du gjort med vettet i behåll!
Har även respekt för att du orkar svara på dessa "skeptiker" med detta pedagogiska tålamod du visar dem. Hade inte klarat det heller med vettet i behåll…
Du behöver inte tacka mig.
Jag gör detta för att ge mig självterapi.
Jag har lärt mig hur påstådda skeptiker fungerar på iFokus.
Det är faktiskt ett eller om det var två medium som tyckte jag skulle behålla allt material jag sparat på mig inför framtiden. Att jag en dag kanske kan hjälpa andra som varit med om liknande.
Jag är mkt medveten om att jag bränner de broar som eventuellt kanske finns kvar.
Sen att påstådda skeptiker gapar om bevis hit och dit bekommer inte mig för fem öre. Men jag försöker svara alla så gott jag kan.
Nä den filmen finns ej ute på internet. Den ligger på en USB-hårddisk väl nedpackat i svärföräldrarnas källare. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag är psykiskt förberedd på att rota runt i gammalt material.
Men du kan få se skärmdumpen om du vill.
Jag har markerat ögonen och handen med fyra fingrar. Den som sitter i soffan är en levande människa.
#85 Vad "gör" demonerna, kan ni inte berätta lite..?
Hur vet man att det är en demon, kan det inte vara en ond ande?
Jag slutar "skriva" om demonerna i denna tråd och fortsätter bara i tråden, "Demon, vad är det egentligen?." ( om någon bryr sig ;-] )
Tacksam om du Woozy kan skapa en ny tråd, här eller på skeptisism, där du kontinuerligt presenterar dina forskningsresultat.
Förstår att du tycker det, men det kommer aldrig hända.
Som jag skrev tidigare så håller jag inte på med så mkt med filmkamera, kamera eller diktafon. Det händer att jag kan ta med de när jag besökt känt spökhus. Men här hemma är det tabu att bjuda in.
Jag erbjöd Joppo att göra test där jag visar mina mediala sidor, men det testet rann ut i sanden då jag tappade lusten pga skeptiker förstörde i EVP-tråden. Jag hade fixat både medium och avlägset hus, där vi skulle bjuda in skeptiker och visa hur man spelar in EVP.
Efter allt detta tjafs så hoppade jag av. Jag orkar inte med människor som inte ens är villiga att försöka lyssna.
Så Njet.
"Jag gör detta för att ge mig självterapi."
Vad behöver du terapi för?
"Förstår att du tycker det, men det kommer aldrig hända."
Du har en världssensation att visa oss, och lägger ner för att ett par skeptiker inte tror på dig?!
Skärp dig, visa var du står och se till att fixa Nobelpriset nu (inte ett snack om saken, du skulle få det!).
Fixa nu Woozy, eller acceptera att vi inte tror dig.
#88 Vad är "påstådda skeptiker"?
Är det folk som INTE är skeptiska utan bara säger (påstår) det, men sen "tror" på saker utan evidens ändå?
"Jag gör detta för att ge mig självterapi."
Vad behöver du terapi för?
Tror du jag kan sopa allt under mattan gällandes demonen som det vore att trycka på en strömbrytare?
"Förstår att du tycker det, men det kommer aldrig hända."
Du har en världssensation att visa oss, och lägger ner för att ett par skeptiker inte tror på dig?!
Sluta fjanta dig. Det räcker med hur EVP-tråden slutade. Inte tusan hade "ni" gett er om ni sett en filmsnutt. Då hade man väl blivit anklagad för att manipulera eller liknande.
Lite har jag lärt mig om hur "ni funkar" under de år jag varit medlem här.
Skärp dig, visa var du står och se till att fixa Nobelpriset nu (inte ett snack om saken, du skulle få det!).
Så du lovar mig Nobelpriset om jag kan visa upp en film som kan kontrolleras som äkta? Du förstår säkert att jag inte tror på dig.
Fixa nu Woozy, eller acceptera att vi inte tror dig.
Får jag vara lite halvfräck i mun, så skiter jag blanka faen i vad skeptiker tror och inte tror. 
#88 Ja visst kan man se att det ögon om man ser bra :)
Men jag minns en annan skärmdump du visade för något år sedan inne på UJ som såg ut som en brontosaurus. Och såna har jag också sett och efteråt blev jag jättesjuk, och den sista gången fick jag t.om självmordstankar som aldrig hänt förrut.
Tittar du noga så ser du även handen med fyra fingrar.
Jag har en annan bild där demonen visar sig som en annan. Oxå med fyra fingrar.
Demonen lurade många medier att han hade skadat handen och därav endast fyra fingrar. (han manipulerade alltså medier till att tro att han var min morbror).
Men jag minns en annan skärmdump du visade för något år sedan inne på UJ som såg ut som en brontosaurus
Jag kan tyvärr inte minnas den bilden då jag har så mkt att hålla reda på. kan det vara den som är på sovrumsdörren?
Den här?
Ja det är den. Hela jag rös och kom av mig när jag såg den då…
Jo men det var en slump att jag såg den själv.
Den där skärmdumpen är faktiskt från min första film jag spelade in i gamla lägenheten.
Tror jag spelade in 9-10 timmar nånting. Jag hade pausat filmen för att jag skulle på muggen. Sen när jag kom tillbaka till datorn så upptäckte jag ansiktet.
Här är bilder men fotade med vanlig digitalkamera.
Som vanligt så gör energierna så kameran tappar fokus, men på det röda (vad det nu är) så hittade kameran fokus.
Jag vet inte om det är samma energier som ansiktet i #97
Absolut samma energi men ser inget ansikte här.
Men på den nedre delen ser jag som ett öga som påminner om det jag har sett. Vet inte om det är ett öga men det ser verkligen bekant ut
"…och den sista gången fick jag t.om självmordstankar som aldrig hänt förrut."
Om du tar livet av dig, så vore du inte den första som gör det på grund av fantasier eller saker som andra påstår du upplevt.
Verkligheten kryllar av kusliga exempel.
Okidoki.
Jo det hände en del del saker i gamla lägenheten om man säger så.
Det är först nu när jag fått ny lya som jag börjat att bearbeta eländet.
Lova mig groblad och c:o att inte kissa i brallan om ni själva skulle vara med om detta någon gång. För det krävs viss power för att få besök av typer som dessa, och många sitter på hem då de inte klarade av det. Tro mig!

#95 Det är det tragiska med sjukvården sedan psykiatrireformen, man lyckas inte "fånga upp" fler/rätt personer i tid.
Varför ska jag lova det?
Jag vill för övrigt inte ha egna upplevelser eftersom jag vet hur det kan förvirra, jag vill ha evidens - något som ingen har kunnat presentera. Woozy är stöddig fram tills det att hen ska visa på "bevis".
Visa något istället för att "hota" med att jag ska kissa på mig. Jag är inte det minsta rädd för att göra det.
"…och många sitter på hem då de inte klarade av det. Tro mig!"
Du får gärna presentera någon av dessa. Är Woozy en av dom?
De hade gjort i byxan på två röda om de hade mött en demon.
Trots att skeptiker gapar efter bevis, så önskar jag inte att de får de bevisen av en demon. Så elak kan jag bara inte vara 
"De hade gjort i byxan på två röda om de hade mött en demon."
Jag ser inte det som ett problem. Det är okej att jag skiter på mig om jag får se ett spöke eller en demon.
Trots att skeptiker gapar efter bevis, så önskar jag inte att de får de bevisen av en demon. Så elak kan jag bara inte vara 
"Nähe, så nu vill du inte att vi ska få evidens för det paranormala? Hur vill du ha det?
#106 Hota?
Nä nu missuppfatttade du det…Jag menade att du själv inte ska vara så stöddig då världen är mycket större och mer komplex än du vill tro att den är ;)
Och ibland blir man bönhörd, så om du skriker tillräckligt ofta efter bevis kanske du kommer få det….i ditt hem du med?
Nä nu orkar inte jag prata mer med er, solong :)
"De hade gjort i byxan på två röda om de hade mött en demon."
Jag ser inte det som ett problem. Det är okej att jag skiter på mig om jag får se ett spöke eller en demon.
Okej då vet jag det.
"Nähe, så nu vill du inte att vi ska få evidens för det paranormala? Hur vill du ha det?
Så du vill inte hellre ha evidens av en vanlig snäll ande, än en demon?
Knepigt tankesätt måste jag säga. Ja ja, alla är vi olika.
Woozy är stöddig fram tills det att hen ska visa på "bevis".
Du har ju fått hur många bevis som helst. Vad vill du jag ska göra. Ska jag be en ande komma och skaka hand med dig? Ge dig.
Och på vilket sätt är jag stöddig?
#106 Hota?
Nä nu missuppfatttade du det…Jag menade att du själv inte ska vara så stöddig då världen är mycket större och mer komplex än du vill tro att den är ;)
Nu var det ju inte ditt inlägg jag svarade på, men okej.
Jag inser att livet och världen är mer än vad jag förstår, jag har inga som helst problem med det. Jag har inget behov av att finna egna lösningar och hitta på saker, hur är det med dig?
"Och ibland blir man bönhörd, så om du skriker tillräckligt ofta efter bevis kanske du kommer få det….i ditt hem du med?"
Tänk om det vore så väl.
"Nä nu orkar inte jag prata mer med er, solong :)"
Klart, jobbigt när du inte längre har några svar.
Du kan väl återkomma när den där studien med evidens för spöken är klar ;-)
"Och på vilket sätt är jag stöddig?"
Genom att hävda att du vet precis allt, du känner till allt, du kan allt, men du kan inte påsvisa ett dugg av det du påstår.
Du har uppenbara problem med att förstå hur man tar reda på saker, med att inse att man faktiskt kan uppleva fel.
#94 Du menar pseudoskeptiker, då alltså. Inte PÅSTÅDDA skeptiker..?
Något som är påstått är något som INTE behöver vara det det påstår sig vara..!
Fast pseudoskeptiker är också skeptiker, inte påstådda. Bara en viss sorts skeptiker.
Jag censurerar mitt eget svar.
Nu är du ju riktigt larvig.
Jag censurerar mitt eget svar om alla hästar i stallet och släckta lampor hos forskarna och alla samband med Woozy.
Jag censurerar mitt eget svar om alla hästar i stallet och släckta lampor hos forskarna och alla samband med Woozy.
Är det ett löfte? 
"Är det ett löfte?
"
Jag gjorde ju det, vad var det du inte förstod?
Härligt. 
Woozy:
När ska du fixa den där klockrena evfidensen för dina demoner?
Eller ska jag räkna med att du som tidigare bara är sugen på att tjafsa, och nu ger upp?
#114 ?
Med risk för att bli avstängd, jag tror aldrig jag försökt prata med en mer blåst person än Woozy.
Är det vanligt att gå ut med personangrepp som den wannabe-skeptiker du är, när argumenten tryter, eller gäller det bara tonåringar?
#122 Vad är en "wannabe-skeptiker"?
Vad tror du själv?
#124 Tja, eftersom jag frågar dig så vet jag inte. Och att bara tro, när man kan få reda på fakta, är inte min grej…
Det enda jag tycker är tråkigt med wannabe-skeptiker är att när de blir överbevisade, så börjar de trasa sönder trådar. Och som groblad syssla med personangrepp.
Nu misstänker jag att Groblad bara är 12-13 år, så därför så bryr jag mig inte om hans inlägg. Men det är synd att såna som Groblad får förstöra trådarna för de som är intresserade.
Groblad har mångt och mycket bevisat för oss alla vilken nivå han ligger på. Jag kan vara ganska flexibel, men så pass flexibel så att jag sjunker ned på Groblads nivå går bara inte.
Nu tycker jag att vi går tillbaka till det tråden handlar om!
Pseudo- (från gregiskan, falsk) är en förstavelse som används för att beteckna något som falskt, oäkta eller skenbart.
Pseudoskeptiker och påstådda skeptiker, är alltså synonymer. De två betyder samma sak.
*viskar*
jag tänkte skriva "same shit, different name" i #114 men hejdade mig och censurerade mig själv. 
Men Groblad och Challe kan ju inte läsa mellan raderna så därför så skrev jag det nu 
#112 Jo det var det, läs ditt eget inlägg i # 106…
Ja som sagt ni "skeptiker" kan verkligen sänka och trasa sönder trådarna med ert svammel. Att ni inte blir trötta på er själva någon gång?
#127 Nja, fast jag tror pseudoskeptiker "betyder" just en viss sorts skeptiker..?
Och sen är väl inte påstått alltid lika med falskt? Något kan väl vara påstått och sen visa sig vara sant, eller..?
De följer sin skeptiker-agenda med pompa och ståt 
#131 Ja till punkt och pricka…. ;D

Vilket är det du menar "groblad" blivit överbevisad om?
#126 "när de blir överbevisade"
Är det något som blivit bevisat här?
#131 Vad är "skeptiker-agenda"?
Har du inte hängt med från början av tråden?
Då får du börja läsa nu.
Vet du inte ens det? Ja då är du nog ingen riktig skeptiker 
#136 Nej jag tycker du kan tala om det, för jag kan inte läsa det du skrivit mellan raderna!
Vem har sagt att jag är "skeptiker"?

#129 Tyvärr är det väl så att svamlandet står Du och Woozy för. Tack och lov verkar svamlet inte ha något större genomslag på den här saiten
.
Den här tråden och liknande fantasier passar nog bättre i Din lilla fascistoida värld på KiF.
Läste precis reglerna på sajten här:
"Inlägg där någon säger sig veta att en person är besatt, att främmande energier kommit in i personen eller prat om demoner och liknande är inte tillåtet."
Jag vill inte bryta mot reglerna…
#139 Varför har då vi inte moderatorerna sagt det själva kan jag undra då?
Främmande energier tar vi in hela tiden, bara att sitta så här och skriva innebär att vi gör det. Sitter du på bussen gör du det, kanaliserar du så gör du det som den här sajten handlar om bl.a.
Och jag har undrat många gånger om vissa medier vet vilka de egentligen kanaliserar?
Vem har sagt att jag är "skeptiker"?
Du, det behöver man inte vara raketforskare för att förstå.
#129 Tyvärr är det väl så att svamlandet står Du och Woozy för
Tråkigt att du ser mina inlägg som svammel.
Du kanske befinner dig på fel forum?
Aj då - här jobbar man och vuxna människor kan inte bete´sig - jag stänger tråden! omedelbart!!!!
//Jane