Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: medialitet
Läst 1050 ggr
[Charles B Rosma]
1

Svart eller vitt!

Vi/jag diskuterar ju lite om medium här.

Tänkte bara höra med andra om vad ett medium är eller vad ni anser det vara.

För mig är det en person som påstår att dom kan kommunicera direkt med döda människor.

Och det "innebär" för mig att antingen kan dom det, eller så kan dom det inte! (svart eller vitt)

Jag har sett att medium säger sig ha även andra förmågor, men det finns väl inga medium som inte kan kontakta andar?

Hellas
0

Vi gör skillnad på Medium, Medialitet och vägledning.

En person som tex. drar Tarot kort ger vägledning och har inte kontakt med Andevärlden.
Som vägledare behöver man inte ha kunskap till att kunna ta kontakt med Andevärlden. Man arbetar med sin intuition och Psychic

Ett Medium däremot måsta vara både Psychic och kunna kommunicera med andevärlden.

När man säger sig arbeta som Medium ska man ha kontakt med andevärlden.

Det här gör att det är viktigt att ett Medium vet när denne arbetar Psychic och när den har Andekontakt samt är ärlig mot sin sitter eller på en seans.
Man talar alltså om att "nu har jag ingen konakt med andevärlden utan arbetar med min ituitiva sida".

Spiritualistiska lärare är noga med att lära ut den här formen och att man måste hålla ordning på vad det är man gör och vara ärlig i det.

Det finns artiklar om de här bitarna, Jane har säkerligen massor att tillägga då hon är Spiritualistisk Läraare.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/