Andlighet?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag undrar ibland hur äkta är dessa s.k. andliga människor är.
Har blivit väldigt illa behandlad av dessa. Bland annat utesluten från föreningar p.g.a. att jag inte alltid har hållit med den ledande i föreningen, haft egna åsikter.
Kom en gång lite försent till en cirkel träff, (de var vinter, mycket snö, och plogat utanför vägrennen så jag råkade hamna i diket, tog tid att ta sig upp), cirkelledaren kommer ut svart i blicken och säger "Du ska inte tro att du kan komma försent och tro att du ska bli insläppt. De finns inte i min värld och nu kan du gå" jag blev faktiskt mycket ledsen över detta svar, till saken hör ochså att jag bor en bit utanför sta'n och har alltid varit först av alla. Jag tycker att han först borde ha frågat varför jag var sen Men de fanns tydligen inte heller i hans värld.
Har även gått ett par kurser på en s.k. andlig skola, och även där fått bemötande som jag inte hade väntat mig från dom som vill vara så andliga och kärleksfulla.
Är de bara pengar som styr även denna verksamhet. Undrar ibland
Var finns den kärlek till nästa som dom pratar om???????????
1 klokt svar och jag kan bara instämma!
0. Jätte tråkigt du råkat utför dem du har - men lär av det och gå vidare - du har ju lärt dig hur man inte ska bete sig!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Hej biafia !
Så får det ju inte gå till och min första tanke var när jag läste var finns toleransen för andra människor.Att komma försent pga snö eller något annat hinder är ju bara mänskligt men tyvärr finns det en del utövare som vill vara förmer än andra men också dom som verkligen jobbar med ljus och kärlek och där inte pengar står i centrum.
Tror du haft oturen att stöta på dessa och jag skulle ju inte gå tillbaka igen.När en andlig person sätter sig på andra för att göra sig själv lite bättre kanske inför en grupp eller medvetet trycka ner på något sätt då har man fattat den andliga innebörden fel.
För mig handlar det om att alla är lika värda oavsett var vi står i vår utveckling.Alla är barn i början och måste i sin takt utvecklas.När folk gör som du skriver då bottnar det i deras egen självkännsla en balanserad person behöver inte agera som en Gud utan kan vänligt bemöta en individ som råkar komma försent.
Säger så här jag,,,det finns inte i min värld att behandla andra på ett sånt fräckt sätt att inte släppa in till en cirkel det låter lite som en sektledare som talat, där vet man det går till på många knasiga sätt med övesitteri men sånt hör inte hemma i andligt utövande det gör kärlek och tolerans,att kunna dela med sig av det vi kan till andra alla är lika ingen förmer oavsett hur långt vi hunnit utvekclas.
Sen är det ju alltid så vi trivs inte i allas sällskap och alla blir arg sur grinig ibland men som du beskriver låter det mer som enbart översitteri och det är ett bland det lägsta vi kan företa oss.
Hoppas innerligt du inte skrämts iväg av dessa typer utan att du vågar fortsätta ditt sökande för alla är inte på detta viset.Här inne tex finns massor av trevligt folk och du är så välkommen så i vår gemenskap precis som den du är 
Ljus och kärlek till dig ! Heike
#0 biafia. Jag får beklaga att du haft sån otur och jag hoppas verkligen att du kommer att få en annan uppfattning om människor.
Det är väl så att i alla "yrkesgrupper" finns det rötägg. Tyvärr.
Men som sagt….Jag hoppas att du får möta motsatsen till vad du hittills mött!
Visst finns det rötägg även bland andliga människor, de finns i alla grupper!
Präster, Poliser, Politiker, Läkare osv.
Överallt finns det lurendrejare……….men jag tycker också det är viktigt att poängtera att man inte får dra alla över en kam.
Det är hemskt ledsamt att du själv råkat ut för detta och jag tycker det är bra att man vågar prata öppet om att sådant inträffar + att även varna andra som kanske är påväg att använda sig av just den andliga person som du själv blivit lurad av.
Jag tror det är väldigt viktigt att man försöker använda sig av tips från andra människor om vem man kan vända sig till då man tex. vill utveckla sin andlighet.
Man kan förstås inte skydda sig till 100% men chansen är dock bättre att man träffar på en ärligt sinnad person om det finns goda vitsord kring denne.
Lycka till med ditt fortsatta sökande!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Jag ändrade även din rubrik och tog bort alla frågetecken, det blev bara otydligt att ha dem där 
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Jag har också blivit väldigt besviken på människor som haft högt anseende "andliga kretsar".Men I de fallen, så tror jag att de just då, gick igenom en fas av andligt högmod. En fälla som nog så förädisk för det mänskliga släktet… (Har drabbats av det själv, en och annan gång.)
Fast samtidigt har det även funnits många andra, som har sträckt ut en hjälpande hand. Precis när jag har behövt det som mest.
Önskar dig bättre upplevelser framöver!!
Myy.
Tyvärr måste jag hålla med ovan. Vet många som inte alls borde vara ledare för dessa kurser. Många mycket sköra mäniskor söker sig till dessa cirklar, och borde där möta den kärlek som andevärden ger. Man kan ju ha dessa cirklar med minimal utbildning, om man har någon alls. Många riktiga klåpare finns både män och kvinnor, men så är det på många områden.
Råder dej sök vidare då hittar du kärleken, jag kallar detta en kärlek för, andevärden ger så mycket
Problemet kanske ligger i att man inte är lämplig som kursledare enbart för att man är andligt utvecklad.
Och det verkar ju uppenbar här som att vederbörande ledare satt sig själv på väldigt höga hästar. Men ju högre man sätter sig själv desto mer ont gör det den dag då man trillar ner på ändan.
Kanske det finns ett budskap i allt detta, att du inte ska ansluta dig till en grupp utan att du själv ska söka och finna 
När människor sviker kom ihåg att andevärlden den kan vi alltid lita på.Våra anhöriga och guider där finns den största kraften och den renaste kärlek att hämta,något vi aldrig fullt kan finna i den fysiska världen.
Dom andliga sviker aldrig eller sätter sig på oss utan erbjuder enbart kärlek ljus och värme,vi kan i alla siuationer vända oss till dom och dom finns med oss i varje steg vi tar oavsett om livet blir hårt eller lätt.

Håller med om det som sa ovan i ett av inläggen att ju högre en människa sätter sig och beter sig så dessto högre fall…
Vi får alla stå tillsvars för det vi gör. Det e verkligen tråkigt att du har blivit bemött så och tyvärr finns det det röt ägg överallt och lika väll underbara människor oxå…
Alis volat propriis 
Biafia, jag tycker inte det låter klokt vad du upplevt. man måste alltid få lov att tänka själv. Och vinten råder ingen av oss över. Det kanske fanns en mening med att du kom försent så du fick se vad cirkelledaren gick för… Du kanske inte skulle öda din tid på honom mer
Det finns i min mening alltid en risk när man ansluter sig till en fast grupp. Sådana grupper har oftast en eller flera ledare och om de inte är ledare av rätt anledning så finns risken att de blir lite maktgalna och ska diktera vad som är rätt och fel osv. Jag tror att det är bättre att söka sin egen väg och vara med i nätverk av likasinnade där man tex skiftas om att ta ledande/sammankallande roll.
Det finns väl inte någon annanstans så många maktgalna människor som bland ledarna i olika sekter världen kring. Och de pratar ju ofta om kärlek, broderskap och andlighet men det stämmer inte alltid när man väl är inne i sekten.
I vissa cirklar jag deltagit i tycker jag nästan att ledaren blivit som en sektledare fastän syftet för cirkelen var att vi skulle lära, inte ingå i en ny sekt.
Man får som ni andra varit inne på lära sig och gå vidare. Det finns sanna andliga, goda och underbara människor också. Du kommer att hitta dem om du fortsätter söka.
Lycka till på din väg // Danda
Jag håller med om det som redan skrivits att endel människor sätter sig på lite för höga hästar…har också råkat ut för människor som anses vara både duktiga och rekordeliga..som inte alls har hållit måttet!
Men sedan har vi ett annat problem…det Finns männsikor som anser att bara för att de gör detta på sin fritid så kan de droppa in lite när som och det kan verkligen vara störande!
Dock löser man det bättre om man klart och tydligt talar om detta i på annonseringen av kursen/träffen…..istället för att lacka ur och gå på enskilda personer.
Man kan hoppas att det var den dagen det brast för denne kursledare….totalt! Så att det inte är ett normalt beteende!
Tyvärr blir det ju någon som sitter i kläm när man inte orkar ta en sen ankomst till….
Det försvarar inte beteende men det Kan ju vara en förklaring! …ev
Men som sagt upplyser man om detta från början att dörren låses strax innan kursen börjar så vet alla vad som gäller….och då kan man faktiskt gå ut och skälla lite på dem som knackar på iaf 
Hej, det du beskriver har inget med andlighet att göra, även här finns det många människor som skulle behöva träna sig i att vara ödmjuka mot de nyfikna människor som de möter. Jag är medium och tyvärr måste jag säga att bland mina kollegor finns mycket avundsjuka och missunnsamhet. Änglarna, andarna och guiderna talar bara om kärlek! Hoppas att du hittar någon som bemöter dig med respekt nästa gång, det finns så mycket viktigt och härligt att lära sig i den andliga världen. Lycka till!