Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övningar
Läst 4406 ggr
Elpida
3

Rensa dina energier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varje dag samlar vi på oss energier från vår omgivning. Ibland kan det vara bra att rensa sitt energifält. Jag tycker James van Praagh har en enkel och bra metod - Rosen. Kommer inte ihåg den ordagrant men försöker återge den så gott jag kan!

Sätt dig och andas djupt, stilla ditt sinne.

Tänk dig nu att du ser en rosenknopp framför dig. Låt den slå ut, kronblad för kronblad. När den slagit ut så ser du hur den börjar cirkla runt din kropp. För varje ställe där det finns dåliga energier stannar rosen till och samlar upp dessa. För varje gång blir den större och större. Runt hela kroppen!  När den tagit upp alla oönskade energier sänder du upp den nu stora rosen upp mot himlen där den löses upp och energierna i den återgår till där de kom ifrån.

Nu passar du även på att fylla på ditt energifält med ren, vit energi. Känn hur den strömmar in i ditt kronchakra och fyller upp hela dig med ett vitt, rent ljus.

Lycka till!

Det är inte för inte som vi använder rosenkvarts till att ta bort/skydda oss från, dålig energi från datorn, tv:n och så vidareFlört.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
0

Bra tips, tack. Jag har en annan. Stå eller sitt med fötterna stadigt i marken. Visualisera hur det ur dina fotsulor går ut rötter eller dräneringsrör. Fortsätt visualisera en ljuspelare strilar in i dig, och fyller på dig uppifrån och alla negativa energier rinner ur dig. Stå en stund och andas. Fokusera på att för varje andetag så kommer det rena vattnet längre och längre ner i dig tills dess det bara är rent och friskt vatten i dig. Jag brukar tänka att jag är en skål/ vas och i takt med att friskt "vatten" strilar in så trängs det dåliga undan och rinner ur mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mums vilken rosSkrattande låter som en bra visualiseringsteknikFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
0

1 ja inte dum den heller - själv ber jag sonika helt enkelt om rening och ber min energi komma tillbaka till migSkrattande passar även på ibland att göra det i durshen och vattnet i sig blir ju en reningsprosess.

Annars är just meditaionen ett kraftigt redskap där - kul med så många olka ideér om reningFlört(om vi nu behöver rena oss?)

[Lady-Oona]
0

Storstädning och rening av alla de sorter tror jag är bra för oss, om inte annat för att påminna våra inre sinnen att vi är elektromagnetiska till vår natur, vi drar till oss elektriska partiklar som en magnet. Partiklar som innehåller tankar och känslor från vår omgivning och naturligtvis från oss själva…

Vilken skön ros….övningen låter fin och kanske jag prövar nån gång. Likaså med vatten, det har jag gjort åtskilliga gånger…. Vind är bra, tänk va skönt att bli friblåst…. och eldsken…men det går också bra att stoppa fötterna i jorden och låte Moder Jord ta hand om det hela.

Tack för påminnelsen jag är alldeles för slarvig med det här men så blir jag också trött "utan anledning"!

Tungan uteona

Elpida
0

Ibland är det svårt att med bara tankens kraft känna att man blivit "ren", lagt tex en dålig dag bakom sig. Då är visualisering ett ypperligt sätt tycker jag. Vad bra att det kommer fler tips, bara fyll på i tråden vetja!Glad

"Du har alltid två val"

Maian
0

Nu när det är mörkt på morgonen, åker med 06.30 bussen, står jag vid busshållsplatsen och sträcker ut mina armar, står brebent och vänder upp mitt huvud mot himlen och ber om att bli renad av moder jord och högsta ljuset. Står så en stund och ber sedan om påfyllning och sist men inte minst ber jag om vägledning och skydd och så sätter jag på mig en kastrull på huvudet Skrattande.

Har inte fått så många kommentarer, men en var av en väninna som åker förbi (vi ska inte åt samma håll) som undrar varför jag står så konstigt. De flesta som åker förbi ser mig nog inte…

Kram till er alla.

Jane-Lyzell
0

6 ha ha - vad skön du är:-)))

Skogshumblan
0

Alla sätt är bra utom de dåliga heter det ju.Tyst

Kastrullen var toppen, jag skrattade så gott åt ditt mod att våga vara den du är!

/ Skogshumblan

Elpida
0

#6 Du är ju bara sååå härlig MaianGladKyss

"Du har alltid två val"

[Ravenna]
1

Tack för tipsen och påminnelsen. :-) Jag tycker att det är häftigt att det finns så många olika varianter att använda sig av, lika många som det finns människor.

Själv vet jag nog inget bättre än elementen när det kommer till rening. Att gå ut och ställa sig på balkongen, gärna när det blåser, är toppen för mig när jag känner att jag behöver "fräschas upp". Inga visualiseringar behövs heller. Bara att låta vinden/luften ta hand om det hela så man blir totalt genomblåst! :-)

Bästa reningen finns i naturen, stående på en klippa eller stranden vid havet, när det samtidigt blåser och solen skiner. Inte så konstigt kanske, alla elementen är närvarande och hjälper till. Helhet.

Skogshumblan
0

Ravenna så kan jag också känna. Låt mig bara vara ute så blir jag jordad, renad, omladdad och uppiggad helt utan att jag gör ett dyft. Är ute och leker med mina barn och får det andra på köpet oftastSkrattande

/ Skogshumblan

[Ravenna]
0

#11 Visst är det underbart! :-)

Skogshumblan
0

Absolut!

/ Skogshumblan

[kvasthilda1972]
0

själv använder jag mig av ärkeängel Michael som kapar negativa energiband och så sätter han upp fina sköldar runt om..

jag försöker också att be ärkeängel Metathron att rena och balansera mina chackran med gudomlig geometri en gång om dagen…

Hellas
0

Knuff Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[skymningsaga]
0

låter som en jätte bra övning. Men jag som är så petig som blir irriterad när jag bygger upp bilder i huvudet och sedan så blir de fel. först ska rosen vara på huvudet sen står det " runt hela kroppen" Hur är en ros runt hela kroppen. Nu har jag feber och är lättirriterad så ta ej illa upp. Har ingen energi alls. Men hur menas ska den va på huvudet eller inte?

Elpida
0

Nja. Det står att du ska se en ros framför dig. Den rosen cirklar sedan runt din kropp tills den är fylld o du känner dig klar. Sedan stiger den alltså upp till himlen. Det enda som står om huvudet är att du ska öppna ditt kronchakra och fylla på med ny, ren energi :-) Om du hittar på en egen variant som passar dig bättre är ju det helt okej. :-)

"Du har alltid två val"

[skymningsaga]
0

oki tackar hjärtligt

Elpida
0

Tänk vad bra att jag gick in och läste gamla trådar, detta är nog precis vad jag behöver göra just nu!

Knuff knuff

"Du har alltid två val"