Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettandlighet
Läst 6078 ggr
Hellas
5

Inkarnerar Änglar?

Nu en fråga….
Jag läste på ett ställe att en person säger sig vara en Inkarnerad Ängel.
Vad tror du, är det verkligen så att Änglar Inkarnerar till människor lite då och då och skulle de i sådana fall tala om det?

Själv har jag inte en aning om hur det förhåller sig så det skulle vara intressant att få höra dina tankar.

Här kan vi egentligen bara prata om vår personliga tro….tror jag.

Men, Moder Teresa, Jesus och ett fåtal andra människor kan man kanske ibland fundera på om de inte varit lite mer än jordbor.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

Inkarnerade änglar skulle inte ha behovet av att tala om det - de har inget ego!FlörtOm de inte är fel sida om ängla hirarkin -the bad Ängles!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
1

de finns några, men det är bara runt 10 på jorden just nu.

tyvärr är det alldeles för många som tror att de är inkarnerade änglar både hit o dit. Klart de har ego, precis som vilken person som helst. Det är också en föreställning som människor har "skapat". Har ni verkligen inte kommit en tillräckligt nära för att se personen? I så fall har ni missat något. Jag rekommenderar verkligen att se igenom det ni möter, ljuset, fjädrarna och allt, så får ni en helt ny upplevelse!

Dessutom ska man vara lite försiktig med att säga sådant, själar är skapt under änglarna, och har färre egenskaper än vad de har, så det är bara vi själva som anser att vi är för mer än något annat pga att vi inte vill vara "osynliga" o "mindre". Risken är stor att vi bara är en i mängden uoch då måste vi framhäva oss, som indivier och som civilisation

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
0

#2 Fast jag funderar också på om de verkligen går ut öppet och talar om det, speciellt i samband med att de arbetar som medium?

Men som jag skrev finns det ju fantastiska människor som aldrig någonsin skulle kalla sig för vare sig Ängel eller Gudomlig och frågan är om dessa personer egentligen är någonting annat.
Gandi, Teresa, Jesus osv….

Men ja, man ska nog öppna ögonen lite bättre!

//Hellas

Elpida
0

Hmm, svårt att svara eftersom man gärna har sin egen höga tro på hur någon "änglalik" person ska vara. Det jag verkligen tror är att änglar ibland tar människoform när de behöver stiga in fysiskt i en händelse, tex för att uppehålla någon för att den inte ska gå in i en affär som håller på att bli rånad/sprängd.. eller så. Ni förstår vad jag menar. Men sedan finns det ju även som Hellas säger människor som verkligen är ngt utöver det vanliga!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

millam
1

Ingen vet ju med säkerhet!

Själv tror jag inte på det. Tror änglarnas vibrationsnivå är så stor att komma tillbaka hit kan bli svårt för dem, inte minst för hur det skulle påverka oss andra..

Och så andra dagar tror jag på att om det kniper kommer någon undantagsvis ner hit för att se efter oss på plats..Inget är ju omöjligt för änglar! Men att tala om det till alla, känns fel..

Jane-Lyzell
0

Änglar är änglar - inte människor och därför inkarnerar dom inte så som vi människor -att de gör besök ja, en del men långt ifrån alla änglar!Tungan ute

yamher
1

Jag trodde det var omöjligt men de har tillgångar till en bit mänskligsjäl så kan de födas ner på jorden. Det handlar om eget lärande och förhoppningsvis något de kan ge i genäld tillbaka.

Man känner igen dem på sitt sätt att vara på. Men för dem som anser dessa egolösa så är det väll som stirra sig blind på något.

Det finns möjligheter att veta. Veta kan man göra hur mycket som helst. Bevisa är svårare. Att ha misstolkat det kan man också. Men med tillräckligt mycket bevis, öppenhet osv i oändligheten kan man inte tvivla på vissa saker längre. Även om jag eller någon annan för den delen inte kan förklara varför.

Hellas
0

Tack för fina inspirerande svar, det är nog så att vi kan bara tro och ha vår egna övertygelse. Själv vet jag inte utan får lyssna in i mitt hjärta.

//Hellas

yamher
1

det kanske också beror på vad man är mogen att förstå. När man är det då vet man :)

Stjärna
1

Hej på er! Tråden är lite gammal men jag kände att jag ville svara ändå, kanske kan det hjälpa någon. Det finns inkarnerade änglar. Men en inkarnerad ängel är inte bara ängel i kropp utan har en mänsklig personlighet också, med mänskliga känslor och mänskliga fel och brister, precis som alla andra. Man kan t.ex känna att man vill ge villkorslös kärlek till andra samtidigt som det finns en känsla av vrede inom en, det kan bli dubbelt med de två naturerna inom en, den mänskliga och änglanaturen. Det är inte helt lätt. man kanske brottas med att hantera sin mänskliga personlighet med alla känslor den bär på. Man ger gärna utan behov av att få något tillbaka, det är ens väsen, och tro att alla andra gör lika dant. Iden om att inkarnerade änglar aldrig skulle tala om att de är en inkarnerad ängel bygger på föreställningen om att det skulle vara lite bättre att vara ängel än människa, men vi är alla jämlika, det existerar ingen värdering i att vara vare sig ängel eller människa, det bara är något man är, det bara är. Vi är jämlika med Jesus också alldeles oavsett vilka mirakel han kan utföra som inte vi kan, alla är vi på samma nivå. Iden om att inkarnerade änglar inte har några egon vill jag ock säga något om, i ängla naturen finns inget självhävdelse behov, men i den mänskliga personligheten kan det finnas det, dålig självkänsla och bekräftelsebehov kan man ärva av sin familj som den människa man också är, precis som alla andra. Men vill man ha bekräftelse finns det enklare sätt att få det än att säga att man är inkarnerad ängel. Med vänliga hälsningar, stjärna

Jane-Lyzell
0

10 intresant teori Stjärnan tack för den!Glad

Stjärna
0

Varsågod. :)