Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: länkgalleri
Läst 1708 ggr
Jane-Lyzell
3

Vaccin & biverkningar

http://vaccin.me/2012/05/21/efter-vaccinationen-slutade-magnus-att-prata-och-titta-oss-i-ogonen-vacciner-ar-rent-kvacksalveri/ 

”Efter vaccinationen slutade Magnus att prata och titta oss i ögonen” – vacciner är rent kvacksalveri….

Läs mer i Länken!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[spacebeam]
5

http://www.vaccinationsfaran.se/

Är övertygad om att vacciner är orsak till långt fler sjukdomar än vad vi idag är medvetna om…men sanningen börjar nystas upp . Skulle aldrig vaccinera vare sig mig själv eller mina barn i dagsläget, med all information som finns. Tyvärr kan man inte backa tiden ….

Jane-Lyzell
0

skrämande läsningRynkar på näsan

AnnikaIII
3

Men jag bor i Södermanland och fästingarna här finns i överflöd det går knappt att gå ut i skogen längre och det enda jag vet är att vaccinera sig mot alla de sjukdomar som de bär på. 
Jag blir galen på det här…jag vill inte vaccinera mig men jag vill inte bli sjuk heller.

Carpe momento

Pan Narrans
4

Jag hoppas man kan få bidra med lite balans?

http://vaccininfo.wordpress.com/

Vänligen,

Pan Narrans

"Utan tvivel är man inte Tage"

Medarbetare på Ateism i fokus

Joppo
1

Här kommer lite mer balans: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa021134 (Det är en dansk studie som innefattade mer än 500.000 barn)
_
Conclusions_

This study provides strong evidence against the hypothesis that MMR vaccination causes autism.

Jane-Lyzell
0

Balance - hmmm….

De barn som i TS blir sjuka då - jag undrar om ni ens läst inlägget!

mindless
0

# 6

Att händelse A följs av händelse B betyder inte att A orsakade B, även om det känns som en naturlig slutsats. Och om man tittar på befolkningen som helhet kan man i alla fall notera att om det finns en koppling mellan vaccin och autism, så är det i vart fall oerhört svår att belägga. Jämför med kopplingen mellan pandemrix och narkolepsi, där det inte dröjde särskilt länge innan man såg sambandet.

Att vaccin inte skulle ge skydd låter märkligt. I USA har man stor vaccinationsgrad men 90 procent av de som får t ex mässlingen är ovaccinerade. En på tusen som får mässlingen får hjärminflammation vilket är mycket allvarliget.

Med dessa siffor som grund, varför tveka? I ett inlägg ovan tvekar någon att vaccinera sig mot TBE. Det finns inget som tyder på att detta vaccin är farligt medan risken med TBE är högst påtaglig. Hur resonerar man när man väger för och emot och kommer fram till att inte vaccinera sig?

Hellas
6

Nja, jag är tveksam till att utesluta vaccinering i mitt liv.
Att det kan innebära risker är väl ingenting nytt, det har jag hört sedan jag var liten flicka.
Men samtidigt har jag själv känt att det skulle kunna bli etter värre om jag drabbas av den/de sjukdomar jag undviker att vaccinera mig mot.

Men jag har alltid varit restrektiv och gjort bedömning från gång till gång huruvvida jag ska vaccinera mig eller inte.
Jag brukar avväga riskerna, är det större risk att jag insjuknar i sjukdomen än om jag blir sjuk av vaccinet så blir mitt val enkelt, trots att det finns biverkningar.

Influensavaccinet har jag endast tagit en gång….men jag måste medge att det året var ett bra år med få sjukdomar,om det sedan var en slump vet jag inte.

Men att det är harmlöst att ta vaccin är ingen information jag själv fått, jag tycker det har varit ganska tydlig infomation att det finns oönskade biverkningar som kan vara direkt skadliga.

Sunt förnuft tror jag man kommer långt på + att man alltid ska se till att vara frisk vid vaccinationstillfället.

Som AnnikaIII skriver, att inte ta vaccin mot fästingarnas sjukdomsspridning innebär att man inte kan visstas ute i naturen på vissa platser i sverige.

Likaså, åker jag utomlands så ser jag det som en självklarhet att uppdatera ex. stelkrampvaccination, Hepatit, Malaria och även andra vaccinationer.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

orsakverkan
3

Hellas uttrycker det bra. Ingen påstår att vacciner är helt utan biverkningar (det är en halmgubbe från antivaccinrörelsen), men sjukdomarna som de skyddar mot är ofta så mycket värre att den lilla biverkningsrisken är värd att ta.

Kerstina-61
1

Jag är av samma uppfattning som du, Hellas. 
Tänk vad mycket bra vaccinationer gjort. Många hemska sjukdomar som vi slipper tack vare vaccin. T.ex den mycket smittsamma och dödliga sjukdomen Tuberkulos. Den är fortfarande vanlig i bl.a Afrika, men vi slipper den.

Tidigare bodde jag på en Ö utanför Mariestad. Där fanns  väldigt mycket fästingar och TBE-smitta. Då man läser om de som drabbats av TBE så är det inget man vill riskera att få. Tror risken är mindre att bli sjuk av vaccin än att få smittsamma sjukdomar, som tack vare vaccin idag är de flesta utrotade.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
1

Helt eenig med dig hellas!Glad

Fast måste vi vaccinera för våra barnssjukdommar - som var naturliga när jag var barn! - kanske behöver det tänkas om där - att ev riskgrupper endast vaccineras!

Pan Narrans
1

Jane, barnsjukdomar t.ex. som kikhosta och mässlingen är potentiellt farliga. Kikhosta kan leda till andningsstillestånd hos spädbarn och ett barn av tusen som får mässlingen får hjärninflammation som kan leda till bestående hjärnskador och till och med döden. Jag har själv haft flera av dessa barnsjukdomar och klarade mig utmärkt, men jag vill ändå gärna skydda min dotter från risken att bli det där tusende barnet med hjärninflammation.

Riskerna med själva sjukdomen har helt enkelt bedömts som allvarligare än riskerna som vaccinering medför. Den här typen av riskbedömningar görs hela tiden inom sjukvården. När det gäller dessa barnsjukdomar överväger fördelarna med vaccin kraftigt.

Vänligen,

Pan Narrans

"Utan tvivel är man inte Tage"

Medarbetare på Ateism i fokus

Hellas
0

Min dotter ick trippelvaccinationen som liten, däremot min son som hade släng av småbarnsallergi fick vänta så där gjorde vi en riskanalys och jag tillsammans me läkare ansåg att det var större risk att han kunde bli sjuk av vaccin än i en barnjukdom.

Alltså bör man nog se till vrje enskilld individ och göra en bedömning om det är lämpligt eller inte vid det aktuella tillfället att ge vaccin.

Jag tog inte vaccin mot svininfluensa av den enkla anledningen att jag var så förkyld under en längre period, när jag väl återhämtat mig var faran över.
Återigen, gör en riskanalys och fundera på vd som är bäst, pest eller kolera.

Jag vill verkligen inte förminska det hela och påstå att vaccin inte medför risker, för det gör det och det är fruktansvärt de gånger en vaccination slår helt fel.

Men jag tror utan at ha beläggg, att det är fler som får njurfel pga. Ipren eller andra värkmediciner än att männikor bli sjuka av vaccin.

//Hellas

Joppo
1

Jag har läst att man beräknar att ca. 30 barn skulle dö varje år i Sverige om vi var helt ovaccinerade mot mässlingen. Som Pan Narrans skriver så skulle de flesta barnen klara sjukdomen alldeles utmärkt, men några skulle drabbas av mässlingsinducerad hjärninfektion vilket kan leda till både skador och döden. Eftersom mässling är så pass smittsamt så får man räkna med att i princip alla skulle drabbas av den om vaccinationerna upphörde. 

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=36&t=16600&start=45

Min åsikt är också att fördelarna med barnvaccin kraftigt överväger nackdelarna. På sikt kan de också leda till att vi lyckas utrota vissa av sjukdomarna helt. Man håller till exempel på att försöka utrota polion nu med hjälp av kraftiga insatser i u-ländernas. 

"WHO har som ambition att polio kommer att vara helt utrotad från världen inom de närmaste 10 till 20 åren."

http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/polio/

Avslutningsvis blev jag glad när jag läste Hellas och Kerstins poster. Mitt intryck av den "alternativa" delen av Sverige är att antivaccinrörelsen är väldigt stark där, så det var trevligt att läsa lite positiva kommentarer.

Hellas
2

Måste även lägga till:
Eftersom min son som barn hade allergi bafann han i i en riskgrupp, dvs. om han tagit vaccin hade han kunnat bli sjuk för livet.
Men då får man inte glömma att han dessutom befann sig i den riskgrupp som vid smitta på den "naturliga" vägen, utan vaccin som hade kunnat var förödande.

Jag var glad över att så många vaccinerade sina barn eftersom det då minskade risken för min son att få tex. mässlingen.

Det jag menar är att de barn som befinner sig i "riskgrupp" har problemet att tar de vaccin kan de bli dödligt sjuka….blir de smittade på naturligt sätt så har de även här ökad risk till att bli sjuka.

För varje gång ett barn får vaccin mot en smittsam sjukdom så ökar chansen för de som ligger i riskgrupperna att överleva.

Ja det är lite så jag tänker!

+ Att trots allt så är det faktiskt så att vi lever längre idag och det är färre barn som avlider i olika sjukdomar ilket gör att jag tror det finns en viss nytta med vaccination trots allt.

//Hellas

AnnikaIII
0

Nu har jag ändå tagit första "fästingvaccinet" och fick naturligtvis en reaktion med huvudvärk och träningsvärk i kroppen, ovanligt tydligen men naturligtvis får jag den! Ska ta en ny spruta om en månad.

Mina barn (vuwxna nu) har fått alla vaccineringar den här debatten fanns inte då, det var aldrig nån som ifrågasatte vaccin, inte vad jag såg i alla fall.

Bra inlägg för övrigt i den här tråden.

Carpe momento