Reaktion vid meditation
I helgen har jag varit på healingkurs.
Vi var ett litet lagom stort gäng som tillsammans hade jättefin stämning
Vi började dagen med meditation. Inget nytt för mig då jag går i flera cirklar, både utvecklingscirklar och trans/fysisk cirkel i flera år.
Men en helt ny erfarenhet fick jag erfara denna helg:
Första dagen (fredag kväll) då hade vi meditaion som jag upplevde mycket starkt. Jag har aldrig varit så starkt påverkad (positivt). Kände i hela min kropp att min guid var mycket nära. Mitt ansikte som det brukar småpirra i, på ena sidan var nu ett enda pirr i hela ansiktet, nästan på bedövat.
På lördagen började vi dagen med meditation. Jag kom ned i samma tillstånd som på fredagen, men mitt i mediationen blev jag kraftigt illamående. Då vi var tilbaka allihop så ser min ledare att jag är kritvit i ansiktet och jag ber att få gå ut och ta lite luft. Efter en kort stund får jag rusa till toaltten och kräks riktigt mycket.
Det kändes mycket bättre efter en liten stund…och jag fick sedan en healing behnadling och efter den var jag som en ny människa. Pigg och alert
Idag, sista dagen på healingkursen så valde jag att inte gå ned i meditationen så jag satt med nästan öppna ögon. Blev ändå påverkad av min guid, men mådde inte illa.
Däremot i kväll då jag åkte hem så kom ett kraftigt illamående igen. Idag har jag inte fått någon healing då jag tyckte jag fick så det räckte igår, så jag gav healing. Jag slocknade i soffan direkt då jag kom hem. sedan var illamåendet över igen då jag vaknade.
Är det någon mer av er läsare som varit med om att ni reagerat på meditaioner? Berätta gärna hur och vad ni upplevde.
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
- Redigerat 2020-09-10 13:58 av Niklas
Nu får du nog reda ut begreppen lite - vad gjorde ni för meditation? - vad var syftet + och vilken guide pratar du om??
Eftersom du var på healingkurs så kan jag tänka mig då att din healingdoktor/guide kom lite nära- och det du beskriver är sådant jag kallar barnsjukdommar - de vibbrerar på en så hög vibbration att man kan i början bli lite illamående - för man inte är van vid dess energi - det ger med sig efter ett tag!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#1 Precis, Jane. det var min healingguid. Jag har ju tidigare jobbat med reiki, men på den tiden var det ingen som pratade om healingguider osv. Så detta var första riktiga mötet med honom.
Jag trodde, eftersom jag är van vid kontemplationer/meditationer vid annat medialt arbete så skulle jag vara "van", men tydligt är att denna energien var högre än jag är van vid. Lite överraskande 
Ja, det är ju inte så trevligt….men varje gång som det händer stora känslomässiga saker så blir vårt solar plexus starkt påverkat. Den astrala världen kommer oss mycket när under t.ex meditation och sätter igång ett vibrerade flöde i detta center.
När magen har rullat runt en stund så blir det en ren fysisk reaktion och det är gammalt skräp, blockerade känslor, upprördhet mm så nu får fritt spelrum och vill ut när kontakten med dina följeslagare blir så påtaglilga. Det skulle symboliskt jämföras med en skvätt grädde i pressad citron…ser ju inte så roligt ut och det skär sig, måste separeras bort.
Jag har varit med om liknande och för min del så var det bara bra att spy ut och dricka friskt kallt vatten för att skölja rent i de inre systemen och också lite yoga så ställer den fysiska delen av solar plexus på plats igen.
Kroppen vänjer sig och under tiden är det bara att "gilla läget" och ta det väldigt lungt, inte allt på en gång….
Carpe momento

Tack för svar, AnnikaIII 
Ja, det var ju precis så det blev, jag fick upp hela maginnehållet…drack en massa vatten och fick sedan en lugn och skön healing.
Idag är jag väldigt trött. Ska hålla seans ikväll, men brukar piggna på mig då jag går in i de energierna 
Så jag ska laga till svärmors goda grynkorv strax, äta, njuta och sedan åker jag och deet kommer bli en bra kväll 
4 Lycka till med seansen

Tack, Jane
Det gick bra 

Oj, vilken stark upplevelse.
Obehagligt i början, men det ger sig… Då funderar jag lite så här. Hur kommer det sig att vi är så ..okompatibla i energierna?. Det betyder alltså att guiderna inte själva kan styra vibbarna? Synkar man ihop sig sen, så att man hamnar på en gemensam rätt frekvensnivå?
Superintressant!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
7 andevärlden ser endast din andekropp - inte din fysiska kropp- därför blir dessa reaktioner - de ser endast vad din ande kropp tål - inte din fysiska - därför måste vi tala om det för dem hur nära de kan komma
6 Viste jag väll 

#8 Okej, tack för svar Jane
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
9 Vassegoo

*1 Tack Jane nu har jag fått förklaringen på varför jag mådde så illa för en del år sedan när jag skulle lära mig meditera. De gick inte alls utan jag fick avbryta eftersom jag mådde illa blev väldigt yr,
Men de försvann sen när jag började meditara i cirkel, 
12

Jag har ju, som jag skrivit innan, suttit i meditation många gånger innan detta hände och aldrig blivit dålig. Kan man säga att det är andra energier vid en healingkurs, än vid mentalt mediumskap och plattformsarbete? Menar du alltså meditationerna innan dessa övningar börjar. Andra energier som ska synka sig med mina?
14 exakt
olika vibbrationsnivåer och kanske en ny healing guide/doktor är på väg in!!!