17 maj
Idag Gratulerar vi våra grannar och önskar dem en fantastisk dag på deras Nationaldag…
Som bara de kan fira med en sådan entusiasm….De går man ur huse o klär sig i nationaldräkt o firar så hela landet rister av stolthet o glädje.
I år än mer viktigt efter förra årets tråkiga attentat mot ett mångkulturellt och öppet samhälle! En tragisk händelse som slänger en skugga över "syttene mai" men gör det än mer viktigt att åter ta nationalismens stolthet o glädje, o låta den växa i rätta händer….inte låta sig kväsas o låta mörka krafter ta över!
Leve Norge och…. Våre tanker o hjerter er med dere i dag …. Vi ønsker dere alle en lykkelig nasjonaldag
Ja, vi elsker dette landet……..
Grattis Norge
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jo takk skal dere har!
Det ble spådd bare regn i Oslo, men jeg tenkte så hardt at vi måtte få sol, og det fikk vi ;)
Det var visst mange svensker her i går, og noen musikk korps fra sverige pleier det alltid å være i barnetoget. Jeg tror de synes det er kul å få spille på Karl Johan
(selv om vi egentlig feirer at Sverige og Danmark ikke bestemmer over oss lenger)
Jeg hadde kjøpt meg ny folkedrakt, og så glad for å få vise meg frem i solen(jeg er den minste på bildet)

Grattis kära grannland i efterskott!
#2 Vad härligt att ni fick lite sol oxå !!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
2 så flott du var
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Vilken vacker bunad ellen1960! Gillar norskornas sätt att klä sig i bunad när det är festligheter!
En norska undrade vad har ni på er när det är fest då? Som kommentar till att folkdräkten inte har samma status här.
De är så vackra! Och borde användas mer…men här känner man sig mest utklädd i stället för uppklädd när man bär folkdräkt.
Heja Norge! Som stolta klär sig i sin Bunad och firar så det skånglar på Karl Johan! Något att ta efter!
Å så gratulerade jag min lilla tös som blev 18 månader denna dagen!!
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel
Takk, kanskje er det #5 fordi vi er et lite land lengst nord og ut mot havet og bare 5 millioner som bor her, veldig viktig for oss å føle gjemenskap.
Men dere er bedre på å fira midtsommer enn oss og valborgs tradisjonen. Før så vi alltid på sverige som storebror og mer kontinentale enn oss, mrn nå er vi bare gode naboer ;)