Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övriga-mediala-områden
Läst 1146 ggr
[Northbridge]
0

Min tro på "Gud"

Hur tror ni? Jag tror att Gud är en ängel, inte Jesus far. Jag tror att han är vår skyddsängel och vill oss väl, om han själv tycker att våra böner låter som bra förslag. Skyddsängeln finns som en osynlig ikon ovanför oss, fyller vår aura och ger oss kärlek när vi behöver den. Så tror jag. Men jag tror även att solstrålarna/ljuset ger både oss och skyddsänglarna kraft, så vi orkar leva - ta kontakt med änglarna. En liten händelse…(Man får tro som man själv vill): Var igår orolig att det hade hänt min pojkvän något. Smsade honom på morgonen och sen på kvällen tre gånger, men inget svar. Gick och la mig vid halv nio, men somnade inte förens tio ändå, passade på att be till Gud om att min pojkvän skulle skriva. Var mest orolig att det hänt honom något. En halv timme senare skriver min pojkvän. Kanske var det bara slumpen? Men det känns ändå skönt att ha något att tro på, tro och hoppas på. :)

Elpida
0

Precis så är det väl Northbridge, att ha sin egen tro.

För mig är Gud bara ett namn för …. universum, världsalltet, det där som styr.. högst upp liksom. Jag har ingen personifiering i ordet men jag kan likaväl säga; God morgon Gud, som att säga God morgon universum.. eller God,morgon Fader i himlen och Moder i jorden. För mig är det egentligen bara ett ord, det är vad vi fyller det ordet med. Jag är inte religiös, inte kyrklig (fast jag älskar kyrkor) utan det är min egen tro på världsalltet, det där som håller oss alla samman, livsväven vi ingår i…

Men jag tror, och det är det viktigaste för mig Glad. Och vad skönt att du fick svar på din bön, för bönens makt är otroligt stor!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
1

fin beskrvinging av Gud tycker jag - ja vad vet vi ? Det viktigaste är ju vi har en egen tro!

Den energin ser jag som den villkorslösa kärleken i alla sammanhangKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Northbridge]
1

#1: Precis! Ändå tycker jag bara att det hjälper att enbart säga 'Gud' vid böner. Men det är väl min egen ensak och min egna tro. Glad
Vill ändå gifta mig i en kyrka, även om jag inte har den tron för Gud som kanske andra religösa.

Jane-Lyzell
0

3 det viktigaste är ju at man erkännser en energi som man skaffar sitt eget umgänge med/kommunikation:-)

Kyrkbröllop är fint!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MikeW]
1

Gud för mig är det som skapade allt. Vad jag menar är att från allra första början så måste vårat universum ha varit precis ingenting, och sen så hände någon som gjorde att något kom till, och då skapades planeter, liv och allt det där. Det är gud för mig, det som skapade allt :)

Sen kan man ju säga att vi människor (och djur) är en liten gud också, eftersom tillsammans så kan vi skapa liv. :)

[Månkatten]
0

Jag tror inte på den kristna guden. Jag tror ist på andra gudinnor och gudar (som olika typer av energier eller företeelser). Den kristna guden är laddad med mycket negativa saker och en sträng dogmatisk tro, som inte passar in i mitt sätt att se på världen. Men det är ju bra att man kan tro och tycka lite olika :)