Åldersgräns för healing?
Finns det åldersgräns för healing? Och är det någon som kan förklara lite mer om just healing?
Ja det finns åldersgränser på healing, minns inte helt nu men om du går in på sajten healing i fokus kommer du säkert kunna läsa dig till svar på dina frågor där.
Lycka till.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
8 år är gränsen för healing med målsman!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Är den här åldersgränsen lagstiftad eller är det en regel som healers satt sins emellan?
Jag vet att mycket små barn har fått någon form av skyddshealing med föräldrarnas tillstånd.
#3 "lagstiftad" vet jag inte men det är en regel som alla seriösa healers håller.
Om man vill dela healing till ett barn under 8 år, så kan målsman hålla i barnet och healern lägger sin händer på målsmans axlar. Healingen filtreras då genom målsman och barnet får "lagom dos"….
Ingen under 18 år ska gå ensam till en healer, utan alltid har en ledsagare med sig.
Men det finns som sagts tidigare en healingsite där finns det säkert bra info.
Är det skillnad om det handlar om healing på distans?
#5: Finns det healing på distans? Hur går det till? 
*5 Trodde att distanshealing var ganska känt. Kanske jag har använt fel ord eller så finns det olika ord för det.
healing på distans är när den som får healing och den som ger healing inte befinner sig på samma plats. Man använder sig av tanke, känsla, energier, visualisering etc.
Vet inte hur det går till, och det finns säkert dom som använder sig av olika "verktyg" vet bara att det fungerar.
#7: Skulle vilja pröva.
*7 Kan inte vara så svårt att få uppleva. Finns många som ger healing på distans.
Jag har fått healing för att fylla på energi, lindra värk ett par gånger. Har även fått skyddshealing en gång. För mig har det funkat alla gångerna.
Detta var för flera år sedan och har tyvärr ingen kontakt i dag med någon av dom så tyvärr kan jag inte rekomendera någon som jag vet gör detta.
Men var ordentligt kritisk om du hittar någon som ger detta. Var säker på att motparten är stabil i sitt eget innre och verkligen kan detta.
Tack för informationen, ska försöka leta och leta och leta. :}
DET ÄR ENLIGT SVENSK LAG - MAN FÅR INTE BEHANDLA BARN UNDER 8 ÅR. VARKEN PER DISTANS ELLER ANNAN FORM. lÄS PATIENTVÅRDSLAGEN!(GAMLA KVAKSALVERILAGEN)
*10
Jag har kollat runt lite och hittat några sidor. Har inte haft kontakt med någon av dom tidigare. Kan inte bedömma om dom är seriösa eller inte.
Arbetssättet är lite olika men du får nog en lite bättre uppfattning och insyn än den jag har kunnat ge dig här.
Det är tur att vi har Jane, hon är ju lärare i ämnet och har både Reiki och Andlig Healing i botten och många års erfarenhet.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

#11 Patientsäkerhetslagen tror jag du menar. Precis som du säger är det åtta år som gäller, och det finns även en rad andra begränsningar.
Här finns lagtexten: https://lagen.nu/2010:659#K5P1
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Tack Jane….visste inte om detta. Alltid lär jag mig något nytt 
14 tack Jonas du la in en länk - han inte förut - då jag har fullt upp här