Drøm
I natt hadde jeg en litt ubehagelig drøm. Jeg var inne i en labyrint og ble forfulgt av flere ubehagelige mennesker. Plutselig i drømmen forsto jeg at jeg bare drømte og "bestemte" meg for å våkne, og det gjorde jeg. Klokken var 0200 om natten og jeg pleier ikke å våkne da, men det var skjønt at jeg gjorde det.
Syns selv at det var ganske konstigt, men var også glad for at jeg/mitt indre jag eller hva nu det var klarte å ta kontroll over situasjonen.
Er det noen som har åsikter på hva dette kan komme av?
I tråden finns tipps för tolkning
Min tolkning blir att du nu är redo ta kontroll över din situation med dig själv och människor runt om kring dig
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Takk Jane, jeg tenker litt i de baner. Ofte at mann våkner av seg selv når mardrømmer blir for ille, men at jeg klarte å "tenke" ga meg håp…
Jag tror att du är vlsen just nu, och vill inte riktigt erkänna alla de sidor hos dig själv som vill ha uppmärksamhet och kommunicera med dig för att sedan få lämna dig eller samarbeta med dig på ett bättre och annat plan. Det är ett arbete som du behöver bearbeta och ta tag i men du känner dig vilsen och inte redo ..
Om jag vore du hade jag stannat upp nästa gång du drömmer liknande Drömmar, (för du kan ju välja att göra det) och därigenom se vad för personligheter som jagar dig och du vägrar inse att du har.
Eller så kan du intala dig själv innan du somnar att: "nu vill jag se den personlighet i mig som är enklast just nu att bearbeta"..
Ta en personlighet/beteendemönster i taget..
då slipper du känna dig vilsen i dig själv.
Tänk/meditera också att du kan blunda, hålla i ett nystan, fästa ena enden av det i början på lybyrinten, och sedan går du in i den för att söka upp dessa beteendemönster ( som ju har skapat en del av dessa personligheter i drömmen) ..se vad den gör, hur den ser ut och hur den känns..osv. Blir du ledsen, eller glad av den eller annat?
Då du har vaknat kan du fundera över vad som stör dig i denna personlighet och sedan kan du se om du kan hjälpa den/dig på något sätt.
Det kan också röra sig om att du känner att du inte är tillräcklig och vill fly från andra personers sätt att behandla dig på…
att du inte orkar längre och behöver lugn och ro, lite eller mycket semester från all stress och alla måsten.
U R us