Fokusera...
I en tid då jag ägnade mig åt "kyrkligverksamhet" då det var för mig ett sätt att visa att jag var troende….
Så hamnade jag i grupper där de medverkande var en grupp med likasinnade…
Men jag fann tillslut att de var mer intresserade av vad …deras ev motståndare sysslade med…ex icke troende, Satan etc
Detta blev mycket tröttsamt o dränerade hela glädjen med att tillhöra en grupp med likasinnade….
Jag tror att vi även här får börja i första hand att fokusera på det Vi är intresserade av o inte föra tröttsamma diskussioner med ev belackare!
Det är tröttsamt o tar Fokus från det man valde att gå med i denna gruppen för.
Gör en mer missmodig än upplyft 
Så låt oss fokusera på vårt egna o låta det växa, istället för att föra krig med dem som ändå inte är här för att lära sig något om det vi tror på. Utan bara för att så splittring o oro mellan oss!
Vad tycker Ni?

Det skriver jag verkigen under på!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ja jamensan tiill 100 %
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag håller med!tycker att det känns så i hela vårat samhälle….fokus läggs på att leta efter fel och brister i stället för att se vad som är bra och njuta av det;-)
Men om nån ägnar sig åt påhopp är det svårt att vända andra kinden till.
Även fast det mest effektiva är att inte bry sig om dom, utan låta dom sparka sig trötta.
> "Men jag fann tillslut att de var mer intresserade av vad …deras ev motståndare sysslade med…ex icke troende, Satan etc"
Gick de kanske till och med och hälsade på hos icke troende, Satan etc och skrev på deras diskussionsforum, för att sedan dra sig tillbaka till sin egen kyrka och predika raka motsatsen?
> "Detta blev mycket tröttsamt o dränerade hela glädjen med att tillhöra en grupp med likasinnade…."
Självklart!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism