100 000:- till dig?
Har haft en lång mailväxling med Börje Peratt.
Han har ju ett längre tag trott att jag är densamme som en annan person som kallar sig Gesus Persson.
Som "bevis" har denna "skicklige" journalist Börje Peratt hörsägen via ett par mail som jag antar kommer från ett flertal av personer som skriver på denna sajt, Övernaturligt iFokus samt Spiritualism iFokus. Mailen innehåller bl.a. spekulationer och missaktningar mot min person, och grova kränkningar mot min familj och mina barn. Att jag misstänkter att mailen kommer från användare på ovan nämnda sajter, beror på att indicier i mailen som bara dessa personer känner till tas upp.
Men strunt i det. Det verkar vara många här som inbillar sig att jag skulle vara denne Gesus Persson. Att jag inte skulle klara av att argumentera under mitt egna namn (vilket jag bevisligen kan utan problem) utan måste "vara någon annan".
Det verkar som om flera här tror att "VoF organiserar alla skeptiker" men plötsligt så finns det bara en skeptiker i hela världen och det är jag. Jag blir beskylld för att vara Garvarn och jag blir beskylld för att vara Gesus.
SÅ, eftersom en del är så förvillade att de tror jag är Gesus så erbjuder jag ur min egna ficka
SEK 100.000:-
till den som kan bevisa eller visa på belägg att jag skulle vara Gesus Persson.
Jag gör detta för att bevisa för er och för Börje Peratt att OM ni ska smustkasta mig så gör det för de saker jag själv skriver om. Smutskasta inte MIG för vad ANDRA skriver eller gör.
Dessutom är det knappast kul för Gesus att hans jobb med de utbildande videoklippen plötsligt tillfaller en annan person.
Jag korspostar detta i flera forum för nu är jag trött. Trött på att jag får skit för vad andra gör.
Ha ha ha ha John morgonens skratt
– ursäkta ”Men det man ger ut får man tillbaks” en universell lag som alltid fungerar!
Efter all raljerande om mig och alla andra som ni kallar Woowos – så känns det ganska bra att du får smaka på egen medicin. För det kanske får dig att förstå din framfart med oss troende!(jag är enormt trötta på din framfart och andra nyateisters)
Sen försvarar jag inte alls det som sker dig – men att lägga in detta inlägg och anklaga oss här inne är ju också taget ur luften (som alla andra beskyllningar)– och det var på gränsen jag tog bort inlägget! - Men tyckte det var så dumt – så det får stå kvar!
Såg sen i inlägget längre ned att det vist inte endast är inne hos oss du anklagar , sajter – du verkar famla i mörkret.
Så kommer pengar in i bilden ha ha ha 100 000kr för … bevis. Ha ha ha jag kissar på mig av skratt- fast egentligen borde jag gråta av din materialism- Pengar är inte allt i livet! Man blir inte lyckligare av dem och man kan inte köpa sig bevis. - Du följer din gamla mentor Randis taktik, ser jag!
Sen är det väll inte helt otroligt du skulle kunna vara denna Gesus – du var också en snäll skeptiker – len i mun och tillmötesgående – precis som Gesus – i början, för att sen trycka på med tunga artilleriet! - så att en del tror ni är en o samma kan jag förstå!(samma gäller med GARVARN)
Antar ni gått i samma skeptiker skola hela högen – om det är Vof – Humanisterna eller nyateister med flera är oväsentligt! Kallas för ÖVERSITTERI att bestämma vad som är sunt förnuft för andra människor. Och att organisera det – ja vet inte vad jag ska kalla det någon form av diktatur. Eller jag vet bäst lagar. Som om era åsikter skulle vara lag.
Lite märkligt du skriver här – vad jag kan minas skriver inte Börje Peratt här inne på våran sajt – tror inte ens han e medlem!
Tack för morgonens bästa skratt – Pst tycker inte det är okay om de hoppar på din familj. Men det är offentlighetens baksida om man sticker ut hakan för mycket!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
John: Ja jag förstår att du är upprörd, det är aldrig kul att bli anklagad för något/någon man inte är. Och framför allt inte när det blir som att man anklagas vara skyldig fram tills att motsatsen bevisas.
Men vänta, jag känner igen det här! Är det inte lite sådant som medium får stå ut dagligen från er sida??
Nja, att komma och gråta en skvätt här inne tror jag inte att du får mycket för. Ger man sig in i leken, får man leken tåla. 
Ljus och kärlek
Jadu, Jane…. Man blir förvånad över din skadeglädje som den sanna "humanist" du utger dig för att vara.
Vad du missar TOTALT är att jag står för det JAG skrivit eller sagt men jag vill inte stå för vad ANDRA skrivit eller sagt. Varför är det så svårt att förstå?
Men låt mig få svara på några av dina felaktiga påstpåenden i din "trevliga" post:
> Efter all raljerande om mig och alla andra som ni kallar Woowos – så känns det ganska bra att du får smaka på egen medicin.
Det är ju det jag inte får. Det är ju för vad någon ANNAN skrivit.
> För det kanske får dig att förstå din framfart med oss troende!(jag är enormt trötta på din framfart och andra nyateisters)
Nej, Jane. Du är inte trött på någon "framfart". Du är trött på att få frågor och att folk ifrågasätter det du gör. Stor skillnad.
> Sen försvarar jag inte alls det som sker dig – men att lägga in detta inlägg och anklaga oss här inne är ju också taget ur luften (som alla andra beskyllningar)– och det var på gränsen jag tog bort inlägget! - Men tyckte det var så dumt – så det får stå kvar!
Nej, Jane. En del av de mailen härledde till incidenter på detta forum som bara jag och den personen vet om, så jag är väldigt säker att det kommer från dessa personer som skriver på iFokus generellt (inte bara denna sajt alltså).
> Såg sen i inlägget längre ned att det vist inte endast är inne hos oss du anklagar , sajter – du verkar famla i mörkret.
Nej, jag famlar inte i något mörker. Jag korspostar (så heter det) så att det ska få maximal spridning.
> Så kommer pengar in i bilden ha ha ha 100 000kr för … bevis. Ha ha ha jag kissar på mig av skratt- fast egentligen borde jag gråta av din materialism- Pengar är inte allt i livet! Man blir inte lyckligare av dem och man kan inte köpa sig bevis.
Pengar är alltid av intresse. Om inte för sig själv så kan jag betala in pengarna på valfri välgörenhetsorganisation. Eller varför inte till Peratt/Sasserssons Vetenskap & Kunskap?
> Sen är det väll inte helt otroligt du skulle kunna vara denna Gesus
Varför tror du det? Varför tror du ena gången att VoF "organiserar skeptiker" och sedan tror du att det bara finns en skeptiker och det är jag. Jag som då enligt dig ska vara både Garvarn och Gesus?
> du var också en snäll skeptiker – len i mun och tillmötesgående – precis som Gesus – i början, för att sen trycka på med tunga artilleriet!
AH, du menar att om man i början ställer frågor som är lätta att svara på och sedan, ju fler frågor som ställs, du känner dig trängd för att dina argument tar slut så är det "det stora artilleriet"
> så att en del tror ni är en o samma kan jag förstå!(samma gäller med GARVARN)
Detfinns ju massor av skeptiker som ställer frågor. Varför just jag?
> Antar ni gått i samma skeptiker skola hela högen
Ja, grundskolan.Men det har väl du också gått? Det är där man får lära sig att ifrågasätta och ställa frågor.
> Kallas för ÖVERSITTERI att bestämma vad som är sunt förnuft för andra människor.
Vem bestämmer över andra människor? Inte jag i alla fall.
> Lite märkligt du skriver här – vad jag kan minas skriver inte Börje Peratt här inne på våran sajt – tror inte ens han e medlem!
Jag har mailväxlar med Peratt i dagarna tre nu. Jag har personlig kontakt med honom så jag är inte ute efter att nå honom. Jag vill nå de som påstår att jag är någon annan och be dem bevisa detta. Jag står nämligen för det JAG skriver och inte för vad ANDRA skriver.Svårare än så är det inte.
> Tack för morgonens bästa skratt – Pst tycker inte det är okay om de hoppar på din familj. Men det är offentlighetens baksida om man sticker ut hakan för mycket!
På samma gång du inte tycker det är OK så tycker du att det är OK. Hur ska du ha det? Har DINA barn blivit uthängda när man diskuterat om fysisk seans med dig på forum? Nej, tänkte väl det.
Jag vill vara ärlig och därför skriver jag ALLTID med mitt egna namn. Jag söker information om paranormala fenomen och därför söker jag upp paranormala pesroner och frågar dem. Det är ju det du och andra efterlyser; att skeptikern ska ta reda på det själv.
ATT jag skulle smutskastas för att jag är ärlig är en sak. Men jag vill gärna i så fall bli smutskastad för det JAG skrivit och inte vad någon annan skriver. Och lämna mina barn och min familj utanför. Tack.
Men tack för din "vänliga" post Jane. Man ser verkligen hur "humanistisk" och kärleksfullt det doftar om den posten och säger väl egentligen allt…
3 Patetisk
Är det patetiskt att jag står för det JAg skriver men inte vill stå för vad andra skriver?
Är det patetiskt att pga detta dras min familj och mina barn in i en kränkande svartmålning och smutskastning?
Du är sannerligen en riktig humanist, Jane.
Jag kommer aldrig någonsin acceptera att familjer blir lidande och påhoppade.
Det finns ingenting som rättfärdigar sådant spel
!
Jag vet att det förekommit direkta påhopp tidigare mot skeptikers familjer och småbarn och jag tar direkt öppet avstånd från allt sådant.
Det finns absolut ingenting som rättfärdigar sådant.
Att Du själv sedan blandas ihop med andra skeptiker är ju trist och förvisso tycker jag inte det är ok men……
….det kanske Du själv ska tänka på innan du drar alla Troende över en kam.
Alla är faktiskt inte banditer, lurendrejare och bedragare.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Hellas, bra att du har lite förståelse.
Sedan; Jag drar verkligen inte alla över en kam. OM jag gjorde detta så skulle jag väl knappast försöka hjälpa Carina Landin att få göra sin test? Jag skulle väl knappast hjälpa Per Ola Tornell i frågor och ställa upp i hans kommande bok, jag skulle knappast då och då prata i telefon med Jörgen Gustafsson och jag skulle knappast bli ingbjuden att komma till ett av Sveriges större påstådda mediums kurser för att prata om fallgropar medium kan hamna i?
Vad jag inte gillar är de internettroll som bara förstör vettiga diskussioner. Dessa håller jag kort då de bara förstör.
Jag står för det JAG skriver så hoppas jag att andra står för vad de skriver. Det vill inte jag göra.
Jag förstår inte riktigt vad din familj kommer in någonstans JH?
Har inte sett några på hopp på din familj….
utan på Dina åsikter!
Så vem drar in din familj i detta?

#3 "Det du sår, ska du och skörda"
" Den illa gör, han illa far"
Ska jag fortsätta…
Du kan gott stå där med Hundhuvudet, detta har du ensam skapat…
Tugga,tugga svälj…
Var god skölj…

Nu stillar vi oss lite o tar denna diskussion till en civilicerad nivå….inlägg #9 är det sista som acceperas i den tonen….
Må vi tycka vad vi vill om TS men väv in det lite.
..så det inte blir en slask o snask tråd bara …och ren person mobbing!
Det står i reglerna att man inte får mobba o rent löjlig göra någon…så vi håller oss till det här med….
Finns finare sätt att ändå få fram sin åsikt på….
Detta gäller alla!
Namnge bevisen och ta pengarna, innan någon annan gör det. Jag skulle ha gjort det, om det var jag som satt på dem.

och vem är du???
I de mail som skickats till Börje beskrivs min familj och mina barn på ett högst otrevligt sätt. Det var detta som var till grunden för Börje Peratts angrepp på min familj på hans blogg (vilket han nu reviderat men hotar att "ta upp igen" om inte jag "erkänner att jag är Gesus").
kanske skulle jag satt moderators ikonen framför mitt förra inlägg…gör det nu! Så det blir tydligare
Ljus och kärlek på dig med.
Bra sagt. På andra sajter hade #9:s påhopp raderats. Just sayin'.
Mycket otrevligt JH! Inget jag skulle ställa mig bakom!
Skulle nog polisanmäla ett sådant hot!…om jag var i din sitts!
Jag tror att vi alla gör klokt i att inte spekulera i de Nickname som folk väljer att använda på iFokus.
Det är idag tillåtet att vara anonym härinne och det är inte tillåtet att avslöja andra människors identiteter ifall man nu skulle råka lista ut det.
Jag kan förstå att det finns många som kan känna lite "skadeglädje" eller i alla fall ett uns känsla av "nu vet du hur det känns"
…….
Men låt oss inte nedlåta oss till den typen av människa.
Själv skulle jag bli oxtokig ifall mina barn och min familj blev involverade mot sin vilja på grund av mina ageranden.
//Hellas
Polisen skulle bara lägga ner det och jag slösar på deras resurser.
Jag försöker bara få Börje att inse att INTE rikta sin islska och frustration på mig pga att han tror jag är Gesus.
Om han hatar och avskyr mig för det jag själv skriver eller säger är helt ok. Det är så många som hatar och avskyr mig ändå mest för att jag är "obekväm" (vilket man ser en bråkdel av bara här).
Rätt ska vara rätt och att min familj dras in… där går gränsen.
#15 jag lät…medvetet… nr 9 stå kvar eftersom några inlägg innan heller inte var så snälla o jag vill inte att det skall tolkas som att De fårlov att säga vad de vill o ingen annan!… endast i syfte att inte anklagas för Insider politik mao
inlägget i #10… var för att visa att Nu är måttet rågat!
vi för en sansad diskussion i ämnet …eller inte alls mao
Tack Hellas. Givetvis ska de som vill vara anonyma. Ingen har sagt något om det heller.
Låter bra. Fortsätt hålla denna höga novå i din moderering.

Förstår faktiskt att det måste vara otroligt tröttsamt att behöva försvara sig från något som andra skriver. Att sedan dra in familj är oförsvarbart!
Tycker sedan att Ians och Hellas skött tråden bra! Håll er till ämnet!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Nu är jag tillbaks - haft min cirkel!
John jag skrev patetisk för att du börjar dra upp mig och som en "rättskaffens humanist du är" så börjar du anklaga mig hit o dit i en tråd som handlar om dig! och dina kortahavande med Börje!!??
Jag skrev klart och tydligt att jag inte gillade att din familj blandades in vet inte ens vad du talar om ,om det så hur ska jag veta vad han gjort eller inte gjort!
Du hugger direkt och säger jag är si eller så en äkta humanist etc….
förväntar du dig att vi som du jagar ska försvara din skism med Börje!???
du e inte lite fräck - komma in här och anklaga oss för att ha något med detta att göra! DET ÄR FÖRTAL! och direkt oförskämt!
Jane, du är så förblindad av hat mot mig att du inte ser vad jag skriver, eller så gör du det ock låtsas inte om det.
Din post #1 du skrev tror jag att många här höll upp en skämskudde inför.
Håll dig gärna utanför diskussionerna då du inte tillför något.
Vill bara svara på ditt sista påstående då du inte alls förstod:
> du e inte lite fräck - komma in här och anklaga oss för att ha något med detta att göra! DET ÄR FÖRTAL! och direkt oförskämt!
Jag har korspostat på tre olika forum samtidigt så att ingen ska direkt känna sig utpekad. De som mailat Peratt vet vilka de är. Jag har aldrig t ex nämnt ditt namn, Jane, även om du kände dig träffad…….
23 Hur kan jag hata dig John!?? - Jag har aldrig träffat dig IRL
du gör en massa påhopp och antaganden om mig hela tiden - så sluta med det är du snäll och Jag är den som till låtid denna idiotiska anklagande tråd ligga kvar - så nog kommar jag finnas med i diskutionen så den håller sig som den ska!
Skulle sk korspostning göra det mer legetimt att anklaga oss tror du- det tycker inte jag!
Jag har aldrig känt mig träffad - här går du på och anklagar mig igen!- skärpning!
Men Jane. Kan du inte läsa vad andra skriver? Allt det du skriver finns redan svarat på innan.
Men du kan alltså inte "hata" någon då du inte träffat denne IRL (vilket dina poster säger en helt annan sak) men du kan direkt tro att skeptiker "hatar" andra människor per automatik?
Och; Läs vad jag skrivit. Jag har aldrig anklagat dig. Däremot försvarar du dig oerhört mot något du inte gjort……
du är så förutsägbar! återgå till topic !
"men du kan direkt tro att skeptiker "hatar" andra människor per automatik"
Inte andra människor Men andra åsikter! JH….det är skillnad de se!
Så det är dina åsikter som du gärna delar med dig av vitt o brett…som vi inte gillar! Inte dig personligen för som Jane skriver ….det är svårt att ha hat till någon person som man inte träffat i RIL …om jag tolkat det hon skriver rätt.
> Så det är dina åsikter som du gärna delar med dig av vitt o brett…som vi inte gillar!
Intressant. Ni gillar inte mina ÅSIKTER. Hur är det med humanismen att mnan ska acceptera andras åsikter? Läs vad Peratt skriver.
Jag tror (vet) det är det och att jag ifrågasätter, ställer frågor, som inte gillas.
Att ställa en fråga till en paranormalist kan anses i paranormalistens subjektiva tänk att det är "en attack". Gärna organiserad av VoF där alla skeptiker går på kurs och sedan förljer de en bok ochalla order som VoF styrelse säger. Skeptikerna väller in i drivor….. men så plötsligt är vi så få att EN person är både Gesus och Garvarn.
Ja, jösses. Tror det var enklare att följa med i svängarna på Illuminati i Fokus ;-)
Om man uttrycker en åsikt så hör det väll till sakens natur att man blir emotsagd av dem som tror annorlunda eller anser sig veta annorlunda.
tyvärr har det visat sig att ex Jane är högvilt bland de paranormala tänkarna o det mesta hon säger utlöser en skur av både diskussions mässigt acceptabla kommentarer och personliga på hopp!
Visst kan man tycka olika men som du sj fått erfara så finns det gränser som dem med motargument inte Skall eller bör överträda om man skall hålla en dialog…..ang olikheterna i tänkande.
Från det och till personligt hat av dem man diskuterar med är det väll en ganska långtdragen växel att dra av det som sagts här…
Däremot så kan jag förstå om ex Jane känner ett visst igen kännande i situationen som uppstått o kan tycka att " Det bidde inte så roligt när Du utsattes själv…eller??"
Och flera med henne här.
Men hatar en rak diskussion är det nog ingen som gör….om man håller epitet som " mindre vetande, schalataner, bonfångare, etc"….från diskussionen!
Ingen mig veterligen har påstått HÄR att Du även är Gesus eller Garvarn…men en viss likhet i tillvägagångs sättet i diskussioner gör det möjligt att skönja en viss likhet!
Det vore inte första gången heller som en kontroversiell samtals partner som dyker upp på sajten byter nickname lite då o då för att dra uppmärksamheten från sin egen person o inte bli av stängd från diskussionerna totalt.
Men från en misstanke till att gå in för att skada en person är det ett låååångt steg!
> tyvärr har det visat sig att ex Jane är högvilt bland de paranormala tänkarna o det mesta hon säger utlöser en skur av både diskussions mässigt acceptabla kommentarer och personliga på hopp!
Nej, Jane är fullständigt ointressant, faktiskt. Diskussionerna med Jane STARTAR med Jane och personpåhoppen kommer FRÅN Jane i 99,9 % av fallen.
Men som psykiskt- och fysiskt medium etc är hon helt ointressant för skeptiker.
> Visst kan man tycka olika men som du sj fått erfara så finns det gränser som dem med motargument inte Skall eller bör överträda om man skall hålla en dialog…..ang olikheterna i tänkande.
Som jag sagt har jag ingenting emot att jag blir kritiserad etc för det jag själv sagt, inte för vad andra sagt.
Det finns mig veterligen inget påstått medium som fått sin seasn förstörd av inrusande skeptiker, eller?
Står skeptiker utanför storseanser och hindrar folk att komma in?
Det ni kallar "attack" är när en eller två skeptiker ställer frågor och vill se bevis på det mediet påstår sig kunna etc, etc.
> Från det och till personligt hat av dem man diskuterar med är det väll en ganska långtdragen växel att dra av det som sagts här…
Det är det väl. Men hur kan då ni säga att skeptiker "hatar" alla medium?
> Däremot så kan jag förstå om ex Jane känner ett visst igen kännande i situationen som uppstått o kan tycka att " Det bidde inte så roligt när Du utsattes själv…eller??"
Det är ju två helt skilda situationer. Jag blir utsatt för vad någon ANNAN har skrivit. Jane har väl aldrig blivit ifrågasatt för något någon anna gjort?
> Men hatar en rak diskussion är det nog ingen som gör….om man håller epitet som " mindre vetande, schalataner, bonfångare, etc"….från diskussionen!
Tror inte att någon jag vet av spm kallar någon "mindre vetande" förutom paranormalister som säger så om skeptiker då skeptiker "inte förstår andlighet".
Men visst; Nedsättande ord bör gå bort och det är ju därför ord som woowoo ersatts av paranormalister t ex.
> Ingen mig veterligen har påstått att Du även är Gesus eller Garvarn…men en viss likhet i tillvägagångs sättet i diskussioner gör det möjligt att skönja en viss likhet!
Du måste skoja! Vi tre har stor skillnad på allt vi skriver. Gemensamma är att vi är skeptiker och tänker rationellt. Men t om Stevie Wonder skulle kunna se att texterna har totalt olika verkshöjd gällande språk och bildning.
Det är som om jag skulle säga att du och Jane är samm aperson för att ni tror på spöken och är kvinnor. Befängt.
> Det vore inte första gången heller som en kontroversiell samtals partner som dyker upp på sajten byter nickname lite då o då för att dra uppmärksamheten från sin egen person o inte bli av stängd från diskussionerna totalt.
Det är möjligt men så oärlig vill jag inte vara. VARFÖR skulle jag annars gått ut med mitt riktiga bnamn redan från början? Jag har ju absolut inga problem att argumentera för min sak så varför skulle jag ta in ett annat alias som (ursäkta mig nu Gesus) är långt ifrån lika beläst som jag är i ämnena?
KAN man förresten ha flera konton här? Godkänns samma epostadress till ett nytt alias? Och kan man inte se det någonstans på IP-adresserna?
JAH DÅ GÅR VI TILLBAKS TILL tS IGEN - TYCKER DET SVÄVAR UT SOM VANLIGT OM MIG
vad jag gör o inte gör! så så ointresant är jag nog inte för er skeptiker!
Kan bara inte låta bli -var in och tittade på Ön - i den tråden erbjuder du John 10 000 och här inne 100 000- opsan hejsan
ska vi käna oss hedrade då!?
Nej, Jane. Du ÄR ointressant ur ett skeptiskt perpektiv. Däremot hardu en förmåga att bråka när skeptiker skriver så där får du din fix.
Ja, det blev fel. Men klok som du är så har du väl läst tråden och ser vad som står där?
Nej, det hade du inte gjort nej.
Tack!
Nu slutar jag skriva i denna tråd.
Ni som mailat Börje Peratt vet vilka ni är och vad ni skrivit. Jag har mina aningar också.
Nu överlämnas allt till dessa personer som tror att jag är Gesus att bevisa detta. Ni får 100 000:- rakt i fickan om ni lyckas.
Givetvis kan ni också bevisa för dessa personer att jag INTE är Gesus. Ni vinner inga pengar men ni vinner respekt.
Tack för nu!
33 jovist

34 hoppas du finner vad du söker- lycka till! din vanliga sorti- när du skriver här inne!
Om du inte ska skriva mer kanske jag ska låsa tråden?

Fortfarande Hellas……du är så klok och jag menar det verkligen
.
Jag låser tråden, det känns som att det mesta nu är sagt.
Är det någon som vill ta kontakt med John så finns tråden kvar.
De kan då ta kontakt via PM.
//Hellas