Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettfilm-tv
Läst 1347 ggr
Jane-Lyzell
2

Det Okända!

Såg det" okända" i kväll och jag måste säga att jag inte gillar upp lägget - skrämmande inslag rena rama skräckfilmen - min son på 9 år- blev mörkrädd av att bara se en scen - när han var på väg i säng - och då har han ett medium till Mamma- Jag själv som Medium tycker det är obehagliga effekter - vad ska då inte andra tycka - Nä skärpning - på det okända!!!Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
2

Jag såg också på programmet, och även jag reagerade på dessa effekter och ljud. Ibland höll jag för öronen *fniss*

Elpida
1

Jag har oxå reagerat på att man gör detta så skrämmande filmatisering. Vet inte varför, tanken borde väl vara att visa upp att andevärlden INTE är skrämmande? För det är ju så varje program slutar, att de får  hjälp, ev. accepterar och välkomnar sina "besökare".

Gårdagens program gav mig ännu en gång funderingar med hur det här fungerar när vi fastnar i limbo. Den här damen igår, som inte gått vidare, som trodde att hon fortfarande var vid liv.. Har inte kanske inte levt något liv innan, eller i parallell värld. Jag menar så här:

Om jag lever ett liv, återföds som en annan människa. Kan ett medium då få in mig som båda de personer jag levt. Förstår ni vad jag menar? Om jag var Hilda som dog 1893 och sedan Bertil som gick bort 2005, kan hon få in båda mina liv (inte samtidigt nu då..), jag är ju egentligen bara EN själ. Eller dröjer det så länge mellan mina återfödslar att ingen har behov att få in de gamla liven?

Kanske skulle skriva i en ny tråd…nu kapade jag denna lite.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

lizaohman
1

Tittar nästan aldrig på Det Okända nuförtiden. (J-a dator/sida att hoppa så jag får skriva om och om igen Skrikandes)

Deras efterforskningar är pinsamt dåliga så jag har till och med skrivit till dem en gång när de visade en folkförteckningssida (engelsk) för att bevisa att det inte fanns någon Ted på en adress utan att veta att namnet är ett vanlig smeknamn på Edward, som tydligt syntes på sidan. Kanske inte var exakt dessa namn, det är en hel del år sedan nu, men principen är densamma. Det är bara en i raden av gånger som vi här hemma känt oss besvikna och frustrerade.

Igår såg jag däremot programmet endast för att jag är nyfiken på Pierre eftersom han finns i Norrköping nära mitt hem och jag har hittat en del goda vitsord om honom på nätet. Han gjorde ett gott intryck på mig också, men jag undrar - efter att ha lyssnat på andra mediers åsikter - hur det kunde ha samlats så många som inte hittat till ljuset. Jag har fått lära mig att det är ytterst sällsynt och att dessa själar i så fall får hjälp från andra sidan. I vissa fall förs de till en cirkel där människor på denna sidan kan hjälpa till. Någon som har åsikter om detta????

För att återkomma till programmet igår. Det var väl upplagt som vanligt, ett  j-a tjatande, så det känns som att man ser reprisen samtidigt (svårt att fylla sändningstiden??) OCH som Jane skriver, en del skrämseleffekter - bilder av skelett som blixtrar fram och annat. Precis som er har jag också reagerat på att programmet oroar ofta - oftare än det lugnar. Vendela är förresten ljuvligt jordbunden och förmedlar detta också även genom rutan. Jätteduktig på att få spöken att låta trevligt :)

Jane-Lyzell
0

Jag är verkligen alergisk emot ordet "Fastnar"  - det är att göra sig som medium mer behövd en man behöver!

INGEN FASTNAR en del dröjer sig kvar av olik andledningar för de behöver det- men ingen fastnar!

Och jag blir hiskligt arg när medium  i TV står och påstår att barn skulle fastnaSkrikandes J-La skitsnack! Barn är oskyldighetens själva och tas om hand om på andra sidan- det är grymt at påstå barn skulle fastna- för de föräldrar som mist ett barn!- Snacka om att skapa ångest för dem((((

Ett mediums uppgift är hjälpa dem på denna sidan förstå vad anden vill säga - inget annat!

millam
0

Tittar inte nuförtiden annat än i undantagsfall. Egentligen finns det då och då nåt man kan snappa upp och lära sig av, så det vore bra att se, om inte annat så för att se vad man INTE borde göra..

Visst är det dumt att man försöker skrämma folk med det "övernaturliga", och på det viset göra det intressant. På vissa funkar det väl.. men egentligen skulle programmet heta "Det mest naturliga", och behandla frågan därefter. Men det dröjer väl innan vi är där.

Jane-Lyzell
0

5 så sant milliam - det skapar bara rädslor som blokerar för utvecklingFörvånad

Ians
1

Jag tittar aldrig på sådana här program….finns ingen anledning att låta sig skrämmas av Tv underhållning.

Har sett några klipp fr USA oxå med medium som ställer upp i tv…känns inte heller speciellt lockande…. som någon form av TV pastorer.

ibland zoomar de in den de talar till som står o nickar…..och ibland inte..är det för att de står o ruskar nekande på huvudet då? allt blir så buissnes fokuserat på något sätt.

men det säljer väll böcker etc som de skrivit tänker jag.

Jane-Lyzell
0

Jag gillar inte att TV ska styra Medium Branchen - det ger en snev och skev bild av vilka som är duktiga medium i sverige!

millam
0

Fast den serien från Australien.. Sensing murder heter den, den gillar jag skarpt! Lite annorlunda, verkar mera seriöst också.

Jane-Lyzell
0

9 håller med! Glad

lizaohman
0

9   Jaaa, tycker serien är suverän. Men det är välan ändå märkligt att ingen kropp någonsin hittats, trots att dessa duktiga medium verkar veta precis var kroppen finns?

Jane-Lyzell
0

11 Det är ju funna redanFlört - och precis på de platser mediumen säger!

sven-g
1

Tycker inte alls det okända speglar verkligheten, mycket bättre den serien känna mord frå Australien.
Speglar mer mediums arbetssätt, och mycket bra med att gämföra resultat.
Men det är väl TV det med ;)