Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 2115 ggr
Ians
2

telepati.....

Min lilla vovve var igång kl 03 inatt….orolig o skällde

Inget som verkade utlösa det hela…så jag var lindrigt glad! Rädd som man är att väcka både resten av familjen o grannar…för att inte tala om att man sj vill sova.

Jag bannade henne o blev mer o mer irriterad.Hade tom haft henne i sängen o försökt att klappa o krama henne lugn, flera ggr……i ett sista försök när inget annat hjälpte började jag skicka healing till henne…

DÅ fick jag en bild inom mig som visade varför hon var orolig…..så jag började skicka en bild till henne att hon är trygg med mig o kan sova gott där i min säng.

Och se på rackans hon gosade in sig suckade tungt…..som äntligen fattade matte…..så somnade vi gott om igen!

Elpida
1

Vad fint Ians, och vilken tur att hon har dig till matte!Kyss Det påminner om ett program jag såg för inte så länge sedan.. Tror det var Pehr Trollsveden. Han lärde oxå en matte att skicka lugnande bilder till sin vovve som blev orolig varje gång hon blev lämnad.

Mycket bra tips faktiskt!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

white lady
0

Ians nu föll det en tår.  Fy vad jag saknar min hund.

Tröst och lugn behöver alla varelser. Glädjs med dig och din vovve.

Vad är det för ras ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

ellen1960
0

Oj, hva fint!

Ians
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 …hon är en liten blandras tjej på 5.5 månader… Shih tzu - pudel - Bishonfrisé

helenahi
0

En sån sötnos :))

tro hopp och kärlek...

Jane-Lyzell
0

Men så söt- och vad bra hon har dig till matte:-)) - vist funkar telepati med djur - sist hos Paraspykologerna pratade vi just om detta!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
0

Kan man bli arg på en sån liten prinsessa?Kyss Eller är det en sån där som ligger på en ärt?Skrattande Otroligt söt i alla fall och fattas bara att hon inte skulle förstå mattes lugnande tankar. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
0

Det som var en alldeles ny upplevelse för mig var ju att hon visade mig vad som gjorde henne orolig!

I en klar bild!

white lady
0

ÅÅÅ jösses vad underbar Ians.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
0

8 HäftigtGlad

Neutralis
0

Det handlar mer om att du ändrar din egen sinnesstämning och därav ändrar både ditt kroppsspråk och beteende gentemot din hund… vanlig enkel hundpsykologi med andra ord. Jag är hundmänniska sedan urminnes tider och har märkt hur lätt de märker sinnesstämningar och kroppsspråk utan att man själv märker något. De reagerar på väldigt små signaler och är ett naturligt inslag i att vara en "följare".

Det är i alla fall vad jag anser om det hela genom min erfarenhet av de små rackarna. En bra metod i vilket fall får jag säga.

Ians
1

#11 jomenvisst! Flört och hade det inte varit för den klara bild jag fick….hade jag fortsatt vara sur på en hund som skäller igång kl 03 på natten…..

Men i och med bilden så förstod jag vad problemet var…..och hon blev lugn när hon förstod att jag förstått vad problemet var….suckade o lugnade ner sig…

Vanlig hundpsykologi är ngt annat…. Vad än någon säger så kan det inte tabort upplevelsen av bilden jag fick in……

Visst har jag förstått förut vad mina djur vill säga mig…men detta var ett snäpp bättre!

Neutralis
0

Ok, menade att bilder hoppar inte bara in i skallen, utan vi har en hjärna som är inblandad och tolkar signaler… och utifrån dem skapa en bild.

Det kan vara ett effektivt sätt att köra det baklänges som hundpsykologi, alltså att måla upp en harmonisk bildsekvens i sinnet, som då i sin tur gör kroppens uttryck därefter. Ungefär som en målbild när man är ute och springer… man ser sig själv pigg och alert, istället för sanningen… pisstrött och sliten.

Ians
0

Absolut där har du helt rätt…bilder hoppar inte bara in i skallen…precis som med SVT finns det en sändare o en mottagare för att få till det där Flört Idetta fall en vovve i nöd o en potensiell hjälpare…..

Neutralis
0

Nja, jämförelsen haltar. En TV-mast sänder en signal som alla TV-mottagare tolkar exakt likadant… En hjärna tar till sin erfarenhet, alltså sina förutfattade meningar blandat med alla våra sinnen som vi alla tolkar olika… Ganska långt ifrån SVT skulle jag vilja påstå.

Ians
0

hahahahaha here we go again! #15 …vi har olika bild av livet du o jag…..däremot inte sagt att någon av oss har fel!

Alla tolkar vi det som händer runt oss på olika vis! Utifrån våra erfarenheter o vart vi är i livet….inget att ha ordklyveri omkring…Så är det bara!

För mig låter Din snusförnuftiga bild av din verklighet tråkig…och för dig låter min bild av min verklighet helt barock….Men på vårt eget lilla vis har vi rätt kul båda två!

Är det inte härligt att vi kan vara så olika…och trivas med det! Jag tycker det är det bästa med livet….att man får lov att tycka olika !

Vad mycket man kan lära av varandra, vilka möjligheter! kram Glad

Neutralis
0

Tråkig? Nej, knappast. Har hunnit uppleva en herrans massa saker inom en herrans massa områden inkl. Mediumskap, trans, healing, homeopati och sist men inte minst djurkommunikation. För min del så var det extremt intressant att syssla med dessa olika saker, men det fanns en spärr inom mig som sa stopp till att låta mitt sinne helt okritiskt skena iväg. Så med det sagt så menar jag att bara för att man låter sinnet skena iväg så innebär det inte per automatik att man har mer roligt.

Men absolut är vi olika och uppfattar saker och ting annorlunda inom vissa gränser, och det är då det är intressant med en diskussion.

[MargaretaA]
0

Den som vågar lita på sina inre bilder har ett kraftfullt redskap i sin hand. Själv har jag först nu vid 50+ vågat lita på det fullt ut och har slutat tro att det handlar om "inbillning".

Vad gäller djurkommunikation är jag djupt imponerad av mina hundars förmåga att läsa mig. De vet precis vad som är på gång när jag reser mig upp ur sittande ställning - ska jag bara gå på dass sover de lugnt vidare - är tanken att gå ut med dem så står alla fyra redo vid dörren på en nanosekund…. Förvånad

Neutralis
0

Det är ju du själv som skapar dina inre bilder, så då är det inte speciellt svårt att lita på dem… Men det är klart att det förenklar att nå dit där man skapar de bilder man vill ha… så som jag ser det.

Ja, kan bara hålla med att de är fenomenala på att läsa sin husse eller matte… ibland tycks det räcka med tanken, men som bara är deras förmåga som "en i flocken", att läsa av små små förändringar i både det ena och det andra. Men de är fantastiska helt klart.

[MargaretaA]
0

jag har fått inre bilder som var helt tvärsemot det jag önskat - dessvärre var de rätt också - så där har du fel

Neutralis
1

Japp, det har jag ditt ord på.Kyss

[MargaretaA]
0

Det är det enda jag kan ge dig - take it ore leave it Obestämd

Neutralis
0

Ja, du fick en kyss i retur.

[MargaretaA]
0

Förvånad?!

Neutralis
0

He he, i #21 fick du faktiskt en kyss i form av en smiley.

Hellas
0

Jag är jätteintresserad av telepati men har aldrig provat utveckla det.
Men telepati är ju den typen av utveckling som man med fördel (läs måste) träna på distans så det är konstigt att inte fler försöker utveckla detta inne på forum.

Jag var inne på att försöka starta upp en grupp inne på Praktiken för länge sedan men min tid räcker inte till och framöver kommer jag ha ännu mindre utrymme.

Finns även en artikel kring Telepati

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

26 det kräver exakt tid- vet inte om det går att genomföra då man behöver sändare och mottagare- man kan ju pröva men……

Hellas
0

Jag är säker på att det går att genomföra det viktiga är att deltagare absolut INTE får vara minsta lilla försenade.
Inte en endaste minut, så det duger inte med att man var tvungen att kissa först eller natta barnen och därför blev några minuter försenad.

Jag tror att stenhård diciplin och dedikering är A och O.

Det är därför jag vet att jag inte har tid, ska jag ge mig in i någonting är det 100% och det fungerar inte i mitt liv just nu.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
1

28 Har gjort en övningFlört