Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: off-topic
Läst 2105 ggr
Hellas
0

Fy *svordom*

Det här har ingenting med andlighet, Spiritualism eller paranormala fenomen att göra. Jag vill svära men det får man ju inte så jag säger &%#/8^%.

Vad kan vi som troende göra för att arbeta MOT denna okunnighet?

http://www.expressen.se/kvp/pastor-kommer-atalas-for-andeutdrivning/

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
0

Detta var det värsta jag hört!

Men inte ett helt ovanligt tanke sätt  bland många friförsamlingar tyvärr….

Har själv träffat på det! Och det finns människor som inte talar med mig längre för att jag är enl dem satanistisk.

Läs …med i Deras församling!

Tror de är värre än VoFarna tom i att dömma ut saker som inte sker i deras egen lilla vrå!

Ett bra ex är Maoftedal som på sin tid bjöd in en schaman i kyrkan….då fick hon snabbt gå ifrån sin tjänst som präst.

Häxjakten är inte på något sätt avskaffad den sker bara på lite annorlunda sätt numer.

Hellas
1

Ja, visst är de värre än Skeptiker, jag håller med dig, det här handlar om ren Häxjakt och är helt sinneslöst.

Så det finns bekanta eller fd. bekanta till dig som tror att du är från Hin Håle själv Obestämd?

Dumheter, strunprat och rappakalja, det är vad det är.

Men det är även i sverige idag år 2012 sådant här händer Skrikandes.
Nu är jag ju fast förvissad om att det inte är ett vanligt senarie men tydligen förekommer det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
1

hehehehe….jag speciellt eftersom jag fick ett meddelande till en pastor….som jag överlämnade i skrift till honom.det framgick klart att han kontrollerade sin församling med sin egen person. Och att han skulle tas ner från podiet om han inte slutade med det.

Det hela utmynnade i att han höll en predikan ang demoner och att hann inte tog emot meddelanden från demoner…

Någon personlig konfronation var han inte angelägen om…så det meddelades enbart på detta sätt!

Ett tag senare gick församlingen i graven…..och pastorn själv fick cancer o dog….så man kan väll med råge säga att han togs ur tjänst!

Där av häx stämpeln …trots att jag bara meddelade vad jag kände att någon med mer makt än pastorn ville säga till honom.

Men de flesta tror nog att jag satt hemma o gjorde dekokter o omrörningar i grytan med ett lårben eller nått…. Flört

Sen har det tagit många år innan jag vågat …..

Choklad
0

Men usch ..jag vet inte vad jag ska säga, det  är ju över alla gränser hemskt..

stackars tjejGråter

U R us

ellen1960
1

så kan mann jo bare spørre hva slags ånd som drev foreldrene til slike hemskheter…usj usj usj

Ians
2

De omtalade demonerna hemsökte nog snarare föräldrarna o inte flickan!

Elpida
0

Oj, där kändes det som att kastas tillbaka ett par århundrande - vad "#¤%&,  är det ens möjligt undrar man ju att folk kan bedriva häxjakt pga en elak kärring???

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

white lady
0

Just detta har Koalani och andra tagit upp i en annan sajt här på iFokus.

Det finns så mycket vi inte kan förklara som avstängda människior.

Jag kan nästan tycka synd om dessa männniskor som är så besatta.

Dags att rensa i träsket.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Tuva-Lena
4

Förra veckan hade jag ett långt samtal med en präst, där jag också gavs tillfälle att berätta om min tro. Inga bibelord, inga knäppar på näsan men en förstående attityd, och samtidigt kunde jag skönja en aning nyfikenhet hos honom. En intressant diskussion som utmynnade i att vi båda kände respekt för varandra och den kunskap vi har inhämtat fast på olika håll. Det finns alltså guldkorn även inom kyrkan.Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Kerstina-61
1

Får verkligen hoppas att detta är ett stort undantag i kyrkans värld Rynkar på näsan
Men..jag har själv mötts av stor rädsla från kyrkans människor då jag berättar att jag jobbar som spirituellt medium…så..risken finns att det förekommer mer än man vill tro det gör, även om det inte är på detta hemska vis.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Ians
1

Absolut Tuva-Lena …. det finns människor som har öppna sinnen överallt…. generellt kan man nog säga att Frikyrkorna är mer Demon rädda…..och lägger ner en himla energi på att kriga mot den "lede fi".

Där möter man mest motstånd mot dem som tror på oförklarliga krafter….. Mest av den anledningen att det ingår i deras eget koncept mer än den traditionella kyrkans.

Det kan tom vara så illa att man behöver tillhöra rätt falang för att bli accepterad dessutom…. Vissa falanger är Mer demon rädda än andra.

En mkt känd pastor talade ju tom om att handikapp var ett tecken på dålig tro, och attack från det onda…

Han rörde om i grytan rejält för många år sedan, med sina kontrversiella uttalanden åt det hållet…..att man inte hör så mkt därifrån numer beror inte på att demon jagandet avtagit…utan mer på att pastorn blivit mer slipad i sina uttalanden.

Att dyka upp där o påstå att man har mediala gåvor, skulle få dem att genast starta exorsistisk utdrivning. För i många av den falangens församlingar på går ett ständigt krig mot Demoner o andar av tveksam karraktär!

I vissa fall överskuggar det tom deras egentliga tro, detta krig! Och man ägnar Oerhörd energi åt detta Krig!

Många som råkat ut för deras "tro" har mått oerhört dåligt i längden, över att ständigt gå runt o fundera på om omvärlden är smittad av Satanistiska krafter…

Men som sagt innan det finns öppna människor överallt….tack o lov!

Tuva-Lena
1

#11 "För i många av den falangens församlingar på går ett ständigt krig mot Demoner o andar av tveksam karraktär!"

Eller möjligtvis ett krig mot nytänkande..Glad fast man stämplar det som "satanism", för på det sättet får man med sig heeela församlingen, som är dörädd för "satan och hans anhang". Och ändå behöver dom bara sticka ut huvet på gatan så knallar h*n omkring där i egen hög person.. skickligt förklädd till pastor.

Ians
1

#12…Japp!

Det roliga är att de anser sig vara nytänkande…när de egentligen ligger på en nivå som man var under 1600-talet enda skillnaden är att de inte bränner häxorna på bål längre.

Men en kommer långt med psykisk krigsföring också Flört Då man totalt kan förstöra andra människors liv och rykten, för att pastorn/ledningen har monopol på rätten att utnämna någon till "djävulens redskap"

Oftast beror det på rädslan för ur kraften! Trots att de säger sig tjäna den själva …handlar det ju till syvendes och sist om deras egen ställning i toppen av herarkin med de förmåner som kommer med det!…Då släpper man inte en Dj-l över bron! Utan motarbetar med näbbar o klor!

Inom judendomen säger man att det finns två typer av mord…..det fysiska mordet och till intet görandet av en människas trovärdighet genom smutskastning!

Båda lika effektiva när det gäller att ta heder o ära och livet, av dem man inte gillar eller är rädd för. Blandar man dessutom in Gud o det eviga livet så låter sig fåren gärna vallas mot en trygghet i himmelen…..hur knepigt det än kan te sig om man hade vågat se objektivt på det!

Men vågar det, och riskera att sj hamna i den evigt brinnande elden i Gehenna?

Att man inte sansar sig som pastor när denna styvmor sakta men säkert gör sig av med ett styvbarn är helt otroligt! Ett föräldrabeteende från 1800-talet!

Förr kunde släkten låsa in oönskade familje medlemmar/personer på Dårhusen, och på så sätt bli av med dem!

…..man belös helt enkelt allt de sa o gjorde i fel ljus…..Vem som helst kan verka lite knäpp om man bara har fel ljus fokuserat på helt vanliga beteenden…en vänlig o hjälpsam individ kan lätt beskrivas som naiv o gränslös….och som i behov av skydd från sig själv. Säger man det tilllräckligt många gånger så blir det ju sanning!

Väl på Dårhuset blev de knäppa av behandlingarna! Och så blev utsagon sanning tillslut!

Men det går likabra med att mangla någons psyke o rykte…även idag som synes av trådens ämne!

Häxjakten är på inget sätt avskaffad, från överheten …en kan bli tokig av mindre!

Smålänning
0

Känns lite som det är häxjakt efter oss vi som fortfarande tror på de treeninga Guden och går till Svenska kyrkan och tycker det är trevligt…

Kyrkan har ju faktiskt hjälp många och mkt..faktiskt.

Så känna sig hotat hät inne ska de behöva slippa…ni alla är välkommna. Var inte rädda för det mediala, alla har vi gåvor.

Jag är troende och tror verkilgen inte på allt som sägs i en predikning, och heller tror jag inte på allt som skrivs här heller…

Men vet alltid att det finns en som tycker om mig ändå;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Ians
1

#14.. Som jag skrev i mitt inlägg så är det en generalliserad bild av församlingar i allmänhet…..och den bilden av församlingar som jag talar om har med trådens ämne att göra….

Det finns  människor med öppna hjärtan i alla läger…..

I vilka samanhang upplever Du att det bedrivs häxjakt på troende Kristna?

Sedan tror jag att man alltid skall vara kritisk till vad som sägs, framför allt använda sig av den intuition man föds med.

Allt är inte ja och Amen för att det sägs av en präst/pastor eller ett medium. Utan vi har en förmåga att kunna känna in vad som känns riktigt och den skall vi använda oss av.

Dels beror det ju på vart vi själva är i vår utveckling, vad vi kan ta till oss. Men också på den som predikar eller "får till sig" ,….hur den tolkar det den förmedlar.

Det som diskuteras i denna tråden är , där det går riktigt snett o människor blir illa behandlade för att man har en bild av sin mission i livet som dåligt stämmer med verkligheten.

Jane-Lyzell
0

Ja många blir saliga på sin tro och alla har den rätten att tro oavsett - men då tron tar sig sådana utyck som i ts - ja då undrar manRynkar på näsan Och tyvärr oftast är det männen som intar den styrande positionen - ganska intresant med tanke på att det var Gudinnor från början innan Gud- sen så togs innor bortFlört Kviinnan var ett hot emot Mänen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
2

Ha ha, kul inlägg Jane! Skrattande Man tog bort -innor och så blev det -ar istället! Men då gör det ingenting om vi tror på -innor också, för i första budet står det: "Du skall inga andra gud-ar hava jämte mig", men inget om gud-innor.. alltså Tungan ute Då utgår jag ifrån att vi kan tro på våra gudinnor utan att dom som slutar på -ar tar illa upp.Cool

Jane-Lyzell
0

17 ha ha ha javistSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"