hur tolkar ni detta?
Jag har valt ett vykort, som en beskrivning av en person…..hur skulle ni tolka detta kort som en beskrivning ?
I dåtid….nu tid…framtid….
skriv era reflektioner så åter kommer jag med min tolkning o vem det är imorgon!
Framgångsrik ung kvinna. Framgångsrikt socialt.
Flyger genom livet med både goda vänner och har egenskaper för att lyckas komma dit hon vill.
En man , en liten son och en liten flicka.
Men lite senare i tiden vid 34 års åldern.

Jag tolkar detta som att den personen har haft medvind och sått frön som givit viss utdelning, men ändå inte riktigt den förväntade lyckan/ vinsten. Det har legat gammalt kvar som bromsat utveckling till nytt.
Senare så kommer personer in som visar vägen och kärleken blomstrar. Tyvärr så blev personen utnyttjad (kärleken är blind) men jag upplever personen ändå som relativt stark och står rätt så stadigt ändå och ser ändå möjligheterna. Får en känsla av att personen driver eget företag.
Har en stark integritet och behov av ensam tid. Litar inte gärna på andra utan det tar tid att vinna personens förtroende. Detta beroende på att personen gått på nitar och förlorat en del pengar i sprucket äktenskap.
Jag tycker dock att det ser positivt ut framåt och att personen lärt sig på sina misstag och är stark, kunnig och har ett stort självförtroende. Tycker det ser ut att vara stor växtkraft i företaget/arbetet. Känns som det finns någon som står mycket nära och de kompletar varandra tillfullo.
Jaha…nu får jag se om jag gjort bort mig imorgon 

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
I nuet finns en längtan efter kärlek då det i det förflutna inte har varit personens allara lättaste område. Det är en drömmande och romantisk person somv verkligen önskar balans i livet.
Ser en tro på Andevärlden och en förhoppning om att öppna dörren till den världen inom en snar framtid men är ingen novis alls utan har sina erfarenheter i området.
I det förflutan finns en stark förankring bland familj, syskon, vänner osv Kan ana 3 syskon och att en förälder förmodligen är i andevärlden.
Personen tycker inte om att inte ha kontroll, och vill gärna helst veta utkomsten av en sak innan man ens har påbörjat hantera den. Kan ju vara lite tufft ibland, då livet ofta består av chansningar av allehanda slag.
Rött och Gult dominerar bilden och det röda som står för bl.a för trygghet, överlevnad ocj kontakta med Moder Jord och den gula för känslolivet och det emotionella i alla dess formar, visar på en person som tycker om känslor och agerar och reagerar utifrån dem i många fall.
Tron på gemenskap och trygghet är viktigt och hen väntar på att få öppna dörren till framtiden men för tillfället så är det lite rörigt innan alla pusselbitarna är på plats.
Ja Du Kerstina….inte behöver du skämmas inte!
Första stycket är i det närmaste en perfekt tolkning! av då tiden…men det om kärleken o personer som visar väg skulle stå i omvänd ordning det har varit en hel del blindhet o mkt utnyttjande…mycket sår i hjärtat men inte enbart av traditionell kärlek utan sår av närstående också….
Strävan har varit att hitta harmoni och en egen plattform som ingen kan ta ifrån personen…en plats i livet…
Strävan efter den har gjort personen reserverad mot nya personer…men också format en förståelse för de som verkligen söker hjälp, närhet och förståelse. Och en sensibilitet för dem som inte är ärliga i sitt uppsåt….dvs en förmåga att kunna göra blixt snabba av läsningar av det som finns dolt bakom skalet hos människor…
Erfarenheterna bakåt har också format en stark person, med mycket självförtroende, som lärt sig sin läxa…men också kunnat resa sig så många gånger att det blivit en styrka i sig….misslyckas man är det bara att resa sig o gå vidare…shit happens! 
Behov av ensamtid och en stor integritet stämmer…på pricken!
Det finns förlorade pengar o spruckna äktenskap….men inte nödvändigt vis förknippade med varandra….snarare förlorade pengar i andra nära relationer med starka band
Det kommer in personer som visar på vägen….och dörren där nyckeln som formats under Dåtiden…. passar alldeles utmärkt..
Personen har inget företag men har en auktoritet och självsäkerhet i sin personlighet som gör att folk lyssnar…..och följer råd och instruktioner.
slut klämmen på din analys om en ljus framtids vision med stor potential till tillväxt och en nära person som kompletterar är också rätt tolkad…
Vindarna har vänt och det som såtts och grott i dåtid har inte varit förgäves…det fanns en plan och det gamla var Tvunget att dö för att det nya skulle kunna resa sig….där det finns många taggar växer det oftast rosor tillslut!…det röda stora hjärtat är krönt av en ros.
Så Din analys var som sagt i det närmaste korrekt!
Personen?….är naturligtvis jag 
Tycker om din tolkning också Oona den ramlade in under tiden Jag skrev….finns mycket sanning i den också…
Och javisst är det lite rörigt just nu men det finns mål som sagt!
synd du gav så snabbt svar- han aldrig ge min tolkning- men du har ju fått så bra svar endå
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
en person som är väldigt kärleksfull och ger av sig själv till andra. Kan mycket om kärlek och vill tala om det för andra.
Mankan nästan säga att det är en änglaik person.
Personen har nyckeln till sitt hjärta, sitt inre jag och har förmågan att öppna upp just sitt inre.
Men personen bär också och tar in en melankoli som lite hindrar denne att hitta själva låset till nyckeln så att denne kan öppna upp för kärleken fullt ut.
Personen har en kanal till andevärlden och andra personer, som ger denne värdefull kunskap och även om hon är böjd att följa sina invanda mönster, så fungerar det ändå.
Kanske vissa erfarenheter hindrar denne att våga ta steget fullt ut, därav melankonin och de lite mörka rorsorna av kärlek som har slagit ut till mognad, men som nu är lite överblommade..det är nu dags att lämna denna lärdomen ha den med sig och nu börja så sitt frö för att fortsätta att sprida sin kunskap.
Men; som sagt; något hindrar..
U R us
Choklad…. mkt bra reflektioner det också!
Även om jag svarat till viss del så känn er fria att göra mer tolkningar….för eftersom det rör sig om mig så finns det nog flera korn som jag kanske inte ser själv….
Ex är de tolkningar som ramlat in efter….
Jag valde bilden för den talade till mig! Inte för att jag hade en fix o färdig uppfattning om vad den egentligen berättade om mig…..
Det är en rolig övning med bilder, för det kan säga så mycket om en person. Och talar om saker till olika personer på olika sätt…
Inget är ju egentligen rätt eller fel så länge den som valt bilden inte känner att det är helt åt skogen…
Jane jag var kanske lite snabb förlåt!
ville ju bara leverera
8 Jag förstår det - man bra om det får ligga några dagar så alla hinner skriva
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#4 Tack, Ians
Det var roligt att du kunde känna igen en del av det jag tolkade
Och tack för en jättebra övning! Sådana här övningar är nyttig träning och en bra feedback med 
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Duktiga ni är!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/