Fundering
Har denna fråga inne på ett dolt forum men vill gärna höra med er hur ni skulle agera i en sån här situation om ni möter den.Kopierar in mitt inlägg från den sajten.Tacksam om någon kan ge tips om detta 
Kom just att tänka på en sittning jag var på för några år sedan och det var första sittningen för Mia Ottosson.Minns jag tänkte på detta lite efteråt men nu kom det upp igen hur det ibland kan vara svårt för medium att i vissa fall når fram helt.
Sittningen med Mia var klockren som alltid men just den fick mig att tänka lite längre i detta med privata sittningar.En tid efter besökte jag en av hennes elever som är tränande medium och här fick jag bevisen för det jag under en tid grunnat på.
Vi tar mig som exempel och jag föddes i Tyskland kom till Sverige som treårigt adoptivbarn och min biologiska far dog i början av 80-talet.Under sittningen med Mia så kom en far igenom och från början kopplade jag det inte till min biologiska far efter som min adoptivfar är i livet så det tog en stund innan det gick upp vem det var.
Allt eftersom informationen kom fick jag klart för mig när han sa att han inte alls var med på noterna att jag skulle direkt efter födseln föras till Goslars barnhem.Min mor kunde inte ta hand om och inte han heller men han var emot detta något hemskt.I dom orden då fattade jag vem han var men nu kommer det jag finner svårt både inom det mediala och shamanska när släktingar från en biologisk släkt dyker upp som man inte alls känner igen.
Hos Mias elev blev det så,en massa folk som jag inte alls kände till,mycket katoliker var det med i bilden och inte konstigt när dom är från Tyskland.Här var jag lite fräck och frågade henne vilket land dessa kom från och hon prickade in Tyskland utan att veta jag är därifrån.
Ni vet att jag inte jobbar med varken seanser eller sittningar som medium men ibland vid husrening och shamanskt arbete kommer det folk igenom som har en herrans massa att förtälja och ännu har jag inte mött just detta men hur sjutton handlar man om det exempelvis rör sig om en adopterad där denna inte känner till sin släkt alls från biologiska sidan.
Jag menar det kan ju blir så totalt fel och personen lämnar utan att ha fått ut någonting alls.Vissa vet inte ens om att dom är adopterad utan tror dom finns hos biologiskt släkt.Hur hanterar man sånt ? för hur det är så är ju dessa andar på besök och vill förmedla men istället kan sittern gå därifrån missnöjd och förbannad över vad den tror är ett uselt medium när det rör sig om andekontakt som sittern inte alls kan känna igen pga tex adoption.
Tokfunderingar kanske men möter jag detta så vill jag veta hur hanterar man den situationen och det är ju inte meningen nån ska vara missnöjd med ens hjälp oavsett det gäller mediumskap,shamanismen eller något annat sätt att jobba på.
Bara hoppas man slipper undan detta men risken finns man står inför faktum och en person får inte ut ett skvatt.
Hur skulle ni agera i såna lägen,jag vet inte alls.Inte alltid får man ju till sig vilket land och än mindre om en adopterad inte vet om sin adoption.Marigt värre måste jag säga.
Tacksam för alla tips och råd i frågan,hur hade ni handlat och reagerat ?
Vilken bra frågeställning och det är även otroligt vanligt att det faktiskt går till på det här sättet. Jag brukar säga att som sitter gäller det att ha koll på släkten för det kan faktiskt dyka upp släktingar man aldrig träffat på den här sidan av livet.
Jag skriver mer imorgon men hoppas även på att andra svarar, både från en sitters perspektiv och utifrån ett mediums arbete och hur man kan hantera sådana situationer.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Svår fråga det där om inte personen vet att den är adopterad…
En annan fråga är om de "anhöriga " inte borde veta om att den de söker inte Vet om att den är adopterad.
Det är en jättesvår fråga och inne på det dolda forumet födde den ytterligare en fundering,att sittern inte vet om sin adoption och om mediet skulle berätta en sån sak under sittningen om den informationen når mediet.
Personligen anser jag att föräldrar ska avslöja sånt om ett medium berättar kan det rasera mycket i en människas liv om man tror man är biologisk med familjen och plötsligt får veta att man är adopterad.
Man konfronterar sina föräldrar,rötter rycks upp och vill det sig illa så kan familjeband förstöras.
Har tänkt som dig Ians att dom "anhöriga" på andra sidan borde veta att vi inte känner igen i såna här situationer men så var jag på sittning och in kommer ivriga som ville förmedla allt mellan himmel och jord.Nu har jag alltid vetat om min adoption redan från det jag kom till Sverige och hade en tolk innan jag lärt mig Svenskan men tyvärr berättar inte alla har man sett och då kan det verkligen skapa oro om det genom en sittning kommer fram.
Jag kunde ju förstå att dom som kom var Tyska släkten men vet man inte kan man gå därifrån väldigt missnöjd i tron att det är ett dåligt medium när det är tvärtom.Än värre man får veta man kanske är adopterad och hur tar man till sg sånt som vuxen och eventuella konsekvenser med adoptivfamiljen.
Ja jösses det här är inte lätt det inte men på något vis borde man kunna hantera en sån situation snyggt frågan är bara hur !
Jag tror full och fast att andevärlden skull aldrig utsätta någon för ett sådant '"uppvaknande" det är inte särskillt kärleksfullt.
Jag blir också fundersam om ett medium får in en massa "släktingar" som ingen känner igen och lutar sig mot att sittern kanske är adopterad..om så är fallet så ska man naturligtvis inte säja nåt, det är oetikst och oseriöst. Om det är en god kontakt med andevärlden så borde också mediumet få information om det.
Det här är en situation som aldrig borde uppstå om inte en sitter vet om att hen är adopterad och vill ha upplysningar.
Det är vad jag tycker…..
4 håller fullständigt med Oona här - mycket märkligt om andevärlden skulle avslöja saker som inte sittern vet om i sådana känsliga frågor- väldigt tvivlnde till detta!!! varför frågar du WB??? och varför hos oss???
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack för svar.Anledningen jag frågar er är för ni jobbar med just sittningar och seanser vilket jag inte gör men stötte på detta under sittningar.
Min far gick det ju att känna igen även om jag inte direkt kopplade och andra sittningen så var det ett tränande medeium men hon kom rätt på väldigt mycket bortesett från att jag inte kände igen en del,men min vetskap om adoptionen gjorde att jag kunde förstå vilka men inte känna igen.
Har vart inne i samma tankar som # 4 och 5 men tydligen kan sånt komma igenom och det bli ju svårt att veta hur man hanterar om en person inte vet.
Tack för era tankar och svar.

Bra frågeställning tycker jag!
Jag har varit med om en liknande sak. Vid en kanalisering kommer det igenom en man som är från min fars sida. Jag känner i princip inte den sidan av släkten alls. Han berättade saker som jag senare kollade upp, det visade sig att det stämde mycket bra och jag fick reda på en hel del jag aldrig vetat innan. Saken är att den här mannen verkade ledsen över att jag inte visste vem han var för han tyckte så mycket om mig och ville finnas med mig.
Det här blev ju jättekonstigt för mig. Han borde väl vetat att jag inte visste vem han var? Samtidigt kunde jag inte negligera det eftersom han berättade saker som visade sig stämma så väl in
. Jag har funderat en hel del på varför han kom igenom och om det kan vara så att vi känt varandra i tidigare liv och han tyckte jag borde känt av bandet? För enligt den som kanaliserade fanns det så otroligt mycket kärlek till mig från den här mannen…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Elpida, det kan mycket väl hända att mannen i andevärlde inte visste allt om dig och du visste inte allt om honom. Säjar som jag alltid gjort, bara för att man går över så vet man inte allt.
Jag kan tänka mig att mannen i fråga drogs till din utstrålning och kände en gemenskap med dig, inte bara biologisk sådan, och tyckte själv att det var läge nu att göra sig känd. Sådant händer ganska ofta men det viktiga är att du kan kolla upp och verifiera det som mediumet säjer, annars har det ju inget värde…jo vänta det har det ju men inte som en igenkänd förmedlare, budskapet kan ju vara suveränt ändå.
Jag själv lägger aldrig in begreppet tidigare liv i sådanan här frågor men det utesluter ju inte att det skulle kunna vara det.
Kärlek är härligt, finns inga gränser….men om du i livet gick på en viktig stig, var i situtation i livet som han kände igen och som han ville ge dig extra boost som inspiration och kraft så är det väl gott det också…
Ha en fin dag, det var lite av mina tankar.

#8 Jag blev naturligtvis glad över att han vill finnas hos just mig och ville vara min "skyddsguide". Jag fick även ett möjligt igenkännande på personen av min far. Det som jag funderade lite på var att han just var lite ledsen över att jag inte kunde verifiera honom själv.
Jag håller förövrigt med dig - kärleken har inga gränser och han ville mig så otroligt väl. Mediumet menade att han sällan sett så starka band mellan två personen så där…
och det kändes bara gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
6 tack då förstår jag
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag känner att det är ganska vanligt att det kommer andebesök där sittern aldrig själv har träffat anden.
Det kan handla om en gammelmormor eller gammelfarmor som avled innan man föddes.
Det är i de fallen väldigt svårt som sitter att kunna ta till sig den anden med tanke på att de inte har tillräckligt med information kring just den personen.
Däremot så tror jag inte att de skulle komma och orsaka chock, ledsamhet eller annat som skulle ställa till oreda i sitterns liv.
Det finns ingen anledning helt enkelt att de skulle göra någonting sådant.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/