Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmedialitet
Läst 997 ggr
Angel3
0

Förvirrad

Jag blir så förvirrad när vissa medium beskriver en ande och sedan ger budskap medans andra medium bara ger budskap.

Finns det något rätt och fel i detta, eller är det bara hur olika medium arbetar.

sven-g
1

Förstår inte detta med att bara ge budskap, det bör ju beskrivas vem det kommer från. Mediums uppgift är att bevisa andevärdens exsistens. Genom att beskriva tex hur personen såg ut i livet vilka sjukdomar h-n hade, släkt eller annan knytning, detta och många fler saker, för att styrka vart från budskapen kommer. Först när anden är helt igenkänd leverera budskap.
Man kan inte säga så här tex jag har din mormor här hon vill att du städar lite bättre, om man säger så ska det åtföljas med din mormor tex Greta, har mediumet sån koll är väl det ok att lämna budskap.

Hellas
0

Jättebra tråd och bra fråga!

Jag håller med i det #1 sven-g skriver.

Ett Spiritualistiskt Mediums främsta uppgift är att kunna ge bevis för andevärldens existens och att man har en nära annhörig med sig.

Som medium lämnar man först en beskrivning på den ande man har med sig, ju mer detaljerat desto bättre är det.
När man som medium känner att man inte har mer information att ge frågar man sin klient om hon/han kan känna igen beskrivningen.
Om anden blir igenkänd lämnar mediumet ett budskap.

Men det finns olika typer av skolor och alla har olika filosofier och självklart finns det för och nackdel med alla metoder.

På din fråga om det finns rätt eller fel skulle jag vilja säga att det nog är en smaksak.

Det som jag själv känner är att för mig är det viktigast att vi kan bevisa andens existens.
Budskapet ser jag som en bonus, det händer ganska ofta att en andevän kommer igenom och endast vill visa att denne fortfarande finns med oss men i en annan form och då kanske budskapet "bara" är att lämna kärlek och stöttning.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
1

Ett medium ger belägg som sen mottagaren avgör om det är bevisSkrattande

alltså ett mediums uppgift är inte att bevisa utan ge beläggbara detaljer som motagaren sen kan ta som bevis för den kommuiniserande anden!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Angel3
1

Om kunden inte just då vet vem personen är, tex det kan ju vara en avlägsen släkting, en granne som dom inte vet något om.

Kunden går hem och sedan kommer den på vem det var.

Kunden kan ju även vara nervös när den sitter där medan mediumet ger beivs

Kerstina-61
0

#4 Så händer det ju då och då..att den som länken är till inte känner igen den just då, utan det kommer senare, när de är hemma.
Det är ju lite trist både för den som länken är till och för mediumet, så klart. Men så får det bli. Jag kan inte lämna budskap från någon man inte känner igen..

Men kommer man på senare vem det var så kan man ju ändå ta till sig att anden kom och ville hälsa på just dig. Många gånger är inte själva budskapet så speciellt, även att det ibland händer. Ofta kommer de "bara" för att få säga att de vet om vad som händer med oss här i levande livet och vill ge en hälsning från andevärlden Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Ians
0

Själv var jag hos ett medium för några dagar sedan….en dam kom med mig in i rummet ….en dam som dykt upp vid andra tillfällen….

Men detta var första gången jag var hos denna kvinna….Damen som var med mig ville bara tala om att hon var där o sitt namn…

Jag tolkar det som att hon ville vedimera resten av det som detta medium sa…

Och jag vet att mediumet inte vet något om denna kvinna som gått ur tiden för längesedan….och dessutom är min ena dotters guide i livet….

Vilket gjorde att jag kunde känna en trygghet i det hon sa i övrigt. Bla fick jag för första gången svar på Vem som följer mig genom livet….och det är ju inget jag kan kolla rent fysiskt.

Men det var en fråga som jag ställt till ande världen innan jag gick dit…och detta var exakt vad sittningen började med utan att jag ställt frågan till mediumet….

Därför kändes det tryggt att "min" dam var med mig.