Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 1329 ggr
Hellas
1

Kvitter!

Vad gör du i nuet?

Jag surfar lite planlöst och dricker Prenet pulver i väntan på att kaffet ska blir färdigt

Själv ska jag gå igenom mina semesterbilder, senaste veckan har jag tillbringat i Egypten och värmen men inte hunnit med att titta på korten vi tagit.

Det är ruskigt kallt ute, över -20 så min kontrast från värme till kyla är 45-50 grader….fatta att det känns in i benmärgen.

Men närmast aktivitet är att inta en rykande varm, färskmalet kaffe tillsammans med min älskade Kyss.

Just ja, lite salvkok blir det nog även idag + att jag ska tillverka ansiktscremé.

Jag vill även skriva lite mer om Egypten, jag var bara där en vecka för att sola och bada men vilket land jag fann.
Så spännande om man tar sig tid till att prata med befolkningen. De flesta av dem kan sin historia må jag säga.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Ambrosia]
0

Underbart du varit i egypten. Det låter härligt. OJ vad kallt det är hos dig. Hoppas du har en vedkamin.

Jag har också tittat runt lite på nätet och lyssnat på Vivaldi.

Men ska stänga av snart och gå ut och gå en promenad i solen.

Ha en fin dag och helg.

I kväll blir det melodifestivalen för min del :).

Kram från Ambrosia :)

Hellas
2

Tjohooo….äntligen har jag fått tag på boken om Agnes Röklander Skrattande.
Begagnad från bokbörsen 60:-.

//Hellas

Fjäril
0

Godförmiddag!

Här är det en lugn dag, håller oss nog inte hela dagen.

Ansiktskrämer, ååå, då har du kanske en bra variant för svullnader?

Jag vet att mycket handlar om sömn och vatten (har även fått lymfdränage) men det vill inte bli bättre.

Jag blir inte svullen under ögonen, utan strax ovanför kindbenen. Jag blir inte klok på det.

Tacksam för tips

Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Hellas
0

#3 Det låter mer som om det kommer innifrån.
Har du provat Näsköljning, jag köpte en sådan på apoteket för mer än ett år sedan eftersom jag då hade ständiga bihålsbesvår med svullna gångar + att jag var nässprays beroende.
Ett par veckors användande så var alla mina problem borta.
Idag sköljer jag näsan vid behov.

Det man annars skulle kunna tänka sig är att använda sig av Rosenolja eller göra en lättare salva med bas av rosenolja.

//Hellas

Fjäril
0

Ja nässköljning har jag aldrig provat, det vore kanske något! Tack för tipset!

Sajtvärd på Övernaturligt

Elpida
0

Läser ikapp allt jag missat under min datorfria helg! Vore intressant om du skrev mer om Egypten och livet bakom turismen Hellas!!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

hahaha, har hamnat på dator i fokus - försöker hjälpa en tjej med fel på näverket. Ja tack iFokus för uppdaterade inläggTungan ute ibland undrar man varför man e så nyfiken

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
0

Sitter och bearbetar bilder från semestern, suck…vad jag vill tillbaka, en vecka är för kort.

//Hellas

Pagan
0

ack vad vore väl en bal på slottet….om inte alldeles alldeles uuuuunderbarFlört

Sajtvärd Tarot

lizaohman
1

Jag var också i Egypten förra veckan och lider svårt av kylan. Känner mig så stel så stel. Att gå i ide vore en god idé :)

Var i Egypten var du?

Jane-Lyzell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stel - Nyss hemkommen från Kiruna med minus 40 grader - snacka om stel)))Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Delfinen
0

Skall alldeles strax krypa till sängs. Skall upp 05.00. Passar inte mig alls egentligen som är nattmänniska och morgontrött men det får gå.

Har gjort min första vecka på nya FAS-3 platsen. Trivs ganska bra.

Skall försöka under veckan få ordning på mina händer som är illröda, torra och nariga. Hoppas det löser sig innan dom spricker sönder och blir såriga som förra vintern ( aj aj aj )

Godnatt alla goa och sov gott och dröm sött.

Jane-Lyzell
0

Iväg straxt på Begravning en vän som gått överGråter

Kerstina-61
0

Jane, du ser verkligen ut att ha haft det kallt Brrrr
Beklagar din väns bortgång Gråter

För egen del så sitter jag och bar pustar idag.
Kom ju hem i söndags efter dryt en veckas sjukhusbesök och som sedan slutade med att min släkting somnade in.
Då jag kom hem så fick barnbarnen bo hos mig då deras mamma (min dotter) blev akutopererad.

Nu är det lugnt och barnbarnen får bo hos sin mamma i natt.
Jag funderar på vad jag ska överraska min sambo med för god mat.Tungan ute

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hellas
1

Beklagar sorgen Jane Gråter.
Skönt att du är hemma igen, vi är inte skapta till att leva i -40 grader Flört.

Kerstina, skönt att du också är hemma igen Kyss.

Själv kom jag hem efter några dagars visstelse i Stockholm så ikväll blir det soffhäng och mys med min älskling.

//Hellas

Jane-Lyzell
0

Jag är inget bra på at natta barn - jag somnar dirket- nyvaken nu och får ta ikapp lite här!

Det blev en fin begravning av min vän, tack! och jag han med hälsa på vår allas Eva Å med:-))

Elpida
1

Beklagara bortgången Jane!Kyss Skönt att läsa att det var en fin begravning!

"Du har alltid två val"

Hellas
1

Jag kom på att min egentillverkade tvål nu fått mogna över 4 veckor och är därmed färdig för att omsmältas och överfettas så nu sitter jag och planerar vad jag vill ha för egenskaper i min tvål.

Det här är första gången jag gör tvål och jag räknar kallt med att jag får mixtra fler gånger för att få den bra som jag vill ha den.
Men intressant är det att vanlig kaustiksoda och lite andra ingredienser kan bilda en hård tvål genom den kemiska process som sker då ämnena gifter sig med varandra.

//Hellas

Pagan
0

Duktig är du Helena, blir lika inspirerad varenda gång.

Själv hänger jag bara vid datorn, har sovit middag, underbart!! Så nu blir det ännu mera slappa!! Har en massa citat i huvudet från en bok jag nyligen läst. Lustigt hur det blir.

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

#18 Härlig Hellas, måste vara spännande att doftsätta sina tvälar!

Lagar just nu potatis-och purjolöksoppa, lyssnar på senaste Zumbaskivan och hänger här Flört. Snart blir det soffhäng med resten av familjen.

"Du har alltid två val"

Hellas
0

Ett litet latmanstips är att man kan omsmälta "färdiga" tvålar, gärna oparfymerade och sedan doftsätta samt lägga in eteriska oljor som är bra för just din hud.

//Hellas