Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 2976 ggr
Elpida
0

Drakens år 2012

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enligt det kinesiska horoskopet är det i år Drakens År. Jag hämtade ihop lite fakta från nätet och här får ni en beskrivning av vad vi har att vänta oss från drakarna Glad

23 januari 2012 – 9 februari 2013: Elementet Vatten

Drakens år är det femte året i den kinesiska astrologins zodiak. Draken är, eftersom den inte existerar i verkligheten, en viktig legend i den kinesiska mytologin. Drakens år är också kejsarens år. Det är ett år som symboliserar makt, framgång och lycka för folket.

Drakens år är innovationernas och företagsamhetens år, den oräddes och stoltes år. Draken är en ohämmad varelse med massor av energi och kreativitet. Den är eldig och passionerad och drar sig inte för någonting.

Drakens tecken - för er som väntar barn i år…

Är man född i drakens tecken är man orädd och extremt självsäker. Man tror att man klarar av vilken utmaning som helst och den tron underlättar verkligen. Är man född i drakens år är man en riktig risktagare. Det är därför drakar ibland kan lyckas med stordåd som ingen annan klarat av. Inget tecken är lika storslaget tursamt. Det enda negativa är att drakar ibland förväntar sig alldeles för mycket av tillvaron. De får inte alltid den respons de tycker att de förtjänar och har svårt att se andra människors fel och brister.

Människor födda i drakens tecken är aldrig sena med att hjälpa andra och detta gör dem väldigt populära. Själva anser de sig inte behöva särskilt mycket hjälp. De tycker att de klarar sig alldeles utmärkt på egen hand. På grund av det har de kanske svårt att få riktigt djup kontakt med andra. De har få nära vänner och många ytliga. Men det gör inte draken så mycket eftersom denne uppskattar att få vara själv väldigt ofta.

Man kan inte anklaga draken för att vara speciellt hemmakär. De vill helst inte vara hemma alltför mycket utan gillar att vara ute på stan, hos vänner eller vistas ute i naturen. Som partner är draken väldigt monogam och trogen – har han/hon väl hittat sin livspartner brukar de vilja hålla kvar vid denne.

Som karriär bör drakar välja någonting där de kan få utlopp för sin energi och fantasi. De vill gärna synas, höras och märkas mycket och behöver mycket uppskattning i sitt arbete. Monotona jobb passar de inte alls, de vill gärna att varje dag på jobbet ska vara olik nästa. De är stora ledare och kan vara mycket envisa och är kända för sitt högmod.

Är du själv en drake?

År som var drakens år: 1904, 1916, 1928, 1940, 1952, 1964, 1976, 1988, 2000, 2012.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Elpida
0

Själv är jag en liten råtta - som passar utmärkt ihop med drakarSkrattande

"Du har alltid två val"

Farwuq
0

Jag är en tupp även om jag nu ser ut till att vara en drake.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Allamej
0

Jag är drake, eller Katt om man ska gå in på mytologin ordentligt.

Katten var också inbjuden till festen som skulle hållas för de 12 (13) djuren, men råttan sa att dom hade ändrat tid så katten kom inte med. Så när katten blir arg så blir han drake.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tuva-Lena
0

Nej va roligt! Tungan ute

..och jag är en "liden vid kanin.."Skäms

Hoppas att det är okay att jag gör en länk på AB Elpida..?ObestämdTyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pagan
0

Jag är en get och som sådan är jag mest kompatibel med grisenTungan ute

Under drakens år kan jag få det lite kämpigt, hmm, Råttan och Apan har det tydligen perfekt under drakens inflytande.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

#4 Det går så bra såSkrattande, det är ju oxå *min* sidaFlört

"Du har alltid två val"

Jane-Lyzell
0

Vadskoj Elpidia för detta - kul med andra kulturestolkningar - sj'älv är jag som du en råttaKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
0

Superkul Elpidia, tack, mera sån´t vill vi ha Kyss

Jag är ingen Drake utan en Råtta (tror jag) Tungan ute

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

8 du medFörvånad

Jane-Lyzell
0

I numerolgi är det 5 ans år  "överste prästens kort" i tarot och även mitt kortGlad