Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: kurser
Läst 4760 ggr
Mia-Ia
0

Mediumskap på distans

Hejsan. Jag vill läsa till medium,men på distans. Jag bor på Gotland. Jag kommer un´der våren att läsa på komvux,men därefter önskar jag utbilda mej till medium. Kan man läsa såna kurser med studielån?

Jane-Lyzell
0

Mia-Ia Jag skulle vara välldigt försiktig med att gå medium kurser per distans - inte riktigt ett forum jag rekomenderar!

Läsa literatur kan du ju göra själv utan att gå kurs!

Man behöver personer att öva på och få träffa likasinnade - sen behöver din lärare träffa dig för att utverdera dina gåvor och hur på bästa sätt kunna hjälpa dig!Glad

Se om det finns någon föreening där du bor - är mitt råd - för bästa utbildning! nedan en länk till spiritualistiska föreningar!

http://www.narrator.se/narratorse/boken/vyer/adrlista60911.htm

Lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

liawilson
0

listan skulle behöva uppdateras..=) Det är en förening åtminstonde,

som inte finns i v-ås längre..Kyss

*Kärlek & lycka*

Jane-Lyzell
1

2 Det är sant- du kanske ska maila dem:-)

me80
0

Jag har hittat en distans utbildning på nätet  http://www.sinnligkunskap.se/shop/medialutveckling.htm omden är bra eller dålig och hur hon är som lärare har jag ingen aning om……

me80
0

Hittade en till men ni träffas 2 kurshelger per termin  http://www.anna-lena.se/kurser/mediumkurs.html

[Lady-Oona]
1

Distanskurser tycker jag personligen att man ska se upp med. Det finns så mycket som händer ini en människan under djup meditation, utveckling av samtalen över gränserna, fysiska fenomen vid kontakt med andevärlden…för en mediumutbildnen innebär kontakt med andevärlden och vem ska stödja, hjälpa, vidarutveckla och råda dig när dessa kontaktar börjar? Vem ska du fråga, vem ska ge dig goda råd, vem ska se vad det är du upplevler och leda dig på rätt väg….INGEN om du sitter själv och gör alla dessa övningar….

Det är absolut inte farligt eller dumt att börja meditera själv och lära sig förstå sina inre bilder och testa sin medialtiet (känslighet) men att verkligen ta in och förmedla andevärlden behöver du en grupp människor åtminstone 2 personer till som kan leda dig när du sitter i flödet.

Jag vet inget om de kurser som har rekommenderats dig men bara för att de finns betyder det inte att de är bra…eller?

Ta det försikt för har du inte kontroll över ditt psyke så kommer någon/något annan att ta den kontrollen.

Sök dig till föreningar, grupper osv…innan du går så långt som att öppna upp själv.

Jane-Lyzell
0

4-5 kan jag inget om - och kan inte svara varken bra eller dåligt- men dyrt för distans kan jag tycka och välldigt mycket text och utbud - vilket jag brukar varna lite för!

Ju mer och flashigare erbjudanden - i mångfald dest större risk för mindre kunskap i alla de ämnen som erbjuds!