Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: länkgalleri
Läst 3776 ggr
Jane-Lyzell
0

Svenskars Hemliga Liv - Medium+ Häxor!

http://www.tv3play.se/play/258314/?autostart=true

Svenskars Hemliga Liv

Kontakt med andevärlden - onaturligt för en del, helt naturligt för andra

Läs mer

De flesta av oss är lite tveksamma till om det finns ett liv efter detta. Den typen av skepsis har aldrig drabbat Paula och Pehr, de är båda medium och har regelbundet kontakt med andevärlden. Paula är det kommunicerande kärlet för den egyptiska guden Toth. Och Pehr kan både tala med levande djur och döda människor. Häxan Eva är prästinna i moder jords tjänst och har ett speciellt förhållande till naturen. På sina promenader i skogen kan hon språka med stenar när andan faller på.

Eva, Pehr och Paula är alla begåvade med speciella förmågor, sådana som folk vanligtvis inte har. Att kunna kontakta döda människor, tala med djur eller åkalla naturens makter förknippar de flesta av oss med det övernaturliga. Men för ett fåtal människor är dessa saker en helt naturlig del av livet.

Transmediumet Paula har sedan flera år förmågan att framkalla en 3500 år gammal egyptisk gud som talar genom henne. Guden Toth har sagt till Paula att han en gång levde ett vanligt jordeliv. Nu är Paula hans verktyg och under seanser talar han genom henne. Två månader innan intervjun i Svenskar Hemliga Liv gav Toth Paula tillstånd att genomföra inspelningen.

Pehr har flera övernaturliga förmågor. Han ser sig som överkänslig och kan uppfatta tankar, utstrålning och aura hos dem han möter. I kvällens avsnitt pratar han med storpudeltiken Vilda och håller en seans där avlidna andar kan få prata med sina anhöriga.

Eva och hennes vänner är praktiserande häxor. I aftonens program förbereder de en häxceremoni för att åkalla sig naturens andar. Ceremonin utförs i en stencirkel där de bygger ett altare. Innan de kliver in i cirkeln renar de varandra med salviarök. Sedan dansar häxorna och sjunger gudinnesånger och dricker gudinnemjölk.

Svenskars hemliga liv
I Svenskars hemliga liv kommer vi att möta kvinnor och män vars udda intressen, annorlunda livsstil, modiga karriärbeslut eller osannolika öden skiljer dem från mängden. Seriens åtta avsnitt presenterar ett antal originella och starka personligheter, både utomlands och i Sverige, vars livserfarenheter och vägval skiljer sig markant från gemene mans. I vissa fall kan de inspirera, i andra fall lär de provocera.

Avsnitt 6 av 8.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
0

Ja vad säger man, jag ska titta en gång till med rodnande kinder.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

1 ja herregudRynkar på näsan

[Lady-Oona]
2

Häxorna gjorde vad en grupp nyhäxor gör idag….de var i alla fall enkla, seriösa och fulla av glädje.

Transmediumet blev jag lite fundersam över….jag undrar i mitt privata stilla sinne, var har hennes cirkelledare lärt henne och förresten undra om mediumet sitter i cirkel för att vidarutveckla sitt arbete? Det var mycket att undra över där. Måste också i ärlighetens namn säja att i mina ögon så var detta inte ett särskilt bra program om ett trancemedium, nä kändes inte bra.

Det mentala mediumet säjer jag inte så mycket om då det inte är ok för mig att göra det då det är en privat vän men känner att det var absolut inte det bästa framförandet han gjort. Utblidning är A och O inom mediumskap, vilken sort man än sysslar med, då det är olika utbildningar för olika typer av mediumskap och jag tror också att om man ska forsätta att arbeta offentligt med sina kunskper så fortsätter man också att utbilda sig, det tar aldrig slut och man är aldrig färdig.

Efterlyser bättre program och bättre upplägg på dylika.

Hellas
3

För mig är det inte ens ok att hålla en Transdemonstration i TV oavsett om mediumet är erfaret eller inte.
Trans är någonting man gör inför en mycket liten grupp och ALLTID i samråd och tillsammans med Cirkelledaren.

Tyvärr spär sådana här program bara på min känsla av att jag börjar förstå varför så många människor anser vi Tramsar istället för Transar.

De Transdemonstrationer jag själv har sett är på ett helt annat plan utan Ticks.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

Jag håller med er två - detta är resultat utav influenser ifrån Brasilien - det finns två sorters transmedium där vad jag förstår - ett led arbetar med de närmaste jorden (bundna) andarna (inga höga entiteter, utan vanliga dödliga-  vamliga människor som gått över!

Sen finns det de led som arbetar med de mer utvecklade andarna - som befunnit sig i andevärlden en längre tid och utvecklats till hjälpare /guider - för människorna.

Det vi såg här bör vara det första- med tanke på kvalie´n.

Vilken 3000 årig ande använder modernt språk, som okay och liknelser med gräddbakelse om sitt medium!?

utan sin Cirkelledare - är ett Transmedium lost och det blir trams medium!

Sen har jag synpunkter på att tillåta sitt barn vara med - Nää - alldeles för ung för det!

Jätte synd -menar nu hadde hon ju endast 2 år? av vad då? - cirkel träning? ja som ni ser mycket frågetecken?

Eva Häxa - var ju gulligt!(kan inte så mycket där)

Per - ja han har iallfall ändrat sina seanser sen jag såg han i på en  mässa i Orsa - 2003 -så det får han ett pluss för - men……….

Jag skulle så gärna vilja att han utvecklade det med djuren - tänk vad fantastisk om han kunde beskriva - här kommer en shäferhund och sätter sig brevid dig - får känslan av……. Han hette ……..

Det är bevis som rör om i känslor

vore ju fantastiskt! Snälla Per om du läser detta - kan du inte träna på detKyss

Jane-Lyzell
0

Sen kan man ju undra hur TV3 valde dessa 3 - vilken resurths hadde de innan - eller vill det som den rajlerande kanal de är över medium - dra ned fler medium i smuttsenRynkar på näsan

[Gesus]
1

Jag vill c Jane på TV, så det blir lite ordentligt mediummat ;-]

[Lady-Oona]
0

#7 Jag tror inte att Jane ställer upp på några demos i TV men säkerligen för att ge information, undervisning och dela med sig av sin kunskap vad mediumskap är och vad det inte är….men vet kan jag ju inte..kanske gör hon det om hon själv får bestämma hur, när och varför. Jag har själv redan varit i Tv flera ggr under första hälften av 90-talet och det var väl intressant men inte igen tror jag.

Jane-Lyzell
0

7 ha ha ha du e rolig duSkrattande

8 Du har så rätt såKyss

[Gesus]
1

Lady Ona finns det ngt man kan kolla på av/med dig?

Joppo
2

JA!!! Jag vill också se Jane i TV:n! Cool Kom igen Jane… Visa alla noobs var skåpet ska stå Flört

OnTopic: Jag kollade också på programmet, förutom de delar som innehöll den där transkvinnan. Det blev alltför pinsamt när hon satt och trummade på sin kudde och trodde hon fick kontakt med en svensktalande egyptisk gud, så jag var tvungen att byta kanal.

Häxorna verkade ha rätt kul i alla fall. Coolt att kunna säga att man har en dagisfröken som är häxa på fritidenSkrattande

[Lady-Oona]
2

#10..kanske ska kolla om det finns nåt kvar i några arkiv…men inte nu, har inte tid…för mycket julstök…påminn mig gärna 2012…tycker själv att det skulle vara kul att se igen.