Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettlänkgalleri
Läst 1376 ggr
Jane-Lyzell
1

FORSKNING!!!

http://www.tidningennara.se/Reportage/En-forskare-som-skriver-om-hemsokta-platser/ 

Människor har i alla tider haft upplevelser av väsen och andar. Sett föremål som förflyttas, upplevt gestalter i form av människor, djur och folktroväsen. Det vi i folkmun kallar spökerier kallar forskaren och författaren Sara Duppils entitetupplevelser. Och hon lyssnar gärna på dig som har upplevt något sådant! TEXT: LOVISA GRANBERG, FOTO: MARIE-THERESE KARLBERG   Sara Duppils, 36, forskar kring platsbunden entitetkontinuitet, eller spökupplevelser som vi vanligtvis kallar det, ur ett religionspsykologiskt perspektiv. Hon arbetar även som universitetsadjunkt inom religionspsykologi och just nu är hon också doktorand på Åbo Akademi och forskar kring människors upplevelser av entiteter på arbetsplatser, främst inom vårdyrken.   Nära träffade Sara i hennes hem i Gävle och fick möjligheten att ställa frågor kring hennes spännande forskning. Och även prata lite om hennes bok ”Hemsökta platser? En religionspsykologisk tolkning av platsbunden entitetkontinuitet”.
– Boken behandlar ett ämne som är kontroversiellt, platsbunden entitetkontinuitet, eller hemsökta platser som det benämns i folkligt tal, säger Sara. Något som är relativt vanligt förekommande, men som inte har utforskats närmare inom det religionsvetenskapliga paradigmet. Min bok är banbrytande eftersom den är den första nordiska religionsvetenskapliga boken. (läs mer i länken)

Forskaren Sara Duppils är intresserad av olika nyandliga strömningar som spiritism, folktroväsen, parapsykologi/parapsykologiska fenomen, till exempel telepati, klärvoajans och psykometri.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
0

Kanske något att önska sig i julklapp Flört

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Elpida
0

Lät väldigt intressant måste jag säga!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

chik
0

Instämmer i kören ovan..

Läsvärt"""

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
0

Ja vist är det intresant - synd bara att det är utifrån religonen!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"