Att vara medium och ta antidepressiva?
Hej,
Jag undrar om det finns någon här som tar antidepressiva och jobbar som medium. Eller om ni vet någon som gör det.
Jag vågar inte ta mina då jag är rädd för att inte kunna utveckla min medialitet.
Min mentor har rådgivit mig att inte ta dom då hon tror att min depression har och göra med att jag känner av både levandes och dödas mående.
Vilket jag tror stämmer och jag är inte deprimerad så just nu men är väldigt väldigt känslig och sårbar när jag inte tar medicinen. Jag fungerar helt enkelt bättre när jag tar dom.
Hur som helst är jag förvirrad i detta och hoppas att ni har några råd/tips till mig.
tack på förhand
vänligen
Zaden
Herregud Zaden - du ska inte sluta med dina medeciner för en mentor sagt det(ingen bra mentor) Det är alltid din läkare som ska avgöra det i sammrådan med dig!
Jag är ingenförespråkare för antideppresiv medecin med anledning att jag tycker läkarvården skjuter problemen framför sig - det du behöver är ju proffetionell samtals terapi. eller likanade!(psykoterapi)
I vissa fall är det behövligt med antideppresiv medecin som ett hjälpmedel vid djup depprition.
Är man depprimerad och går på dessa medeciner ska man inte hålla på med mediumskap överhuvud taget!
Du behöver personlig utveckling och andlig - men defenetift inte medialt!!!(det kan röra till det mer en vad som är nyttigt för dig)
Man ska ha ett starkt psyke för att hålla på med mediumskap och det passar inte om man är i obalnce.
Nej jag känner inget medium som går på det - om Jag gjorde det skulle jag råda det mediumet att inte hålla på med mediumskap under medecinering!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Okej tack =)
Men som sagt jag är inte deprimerad utan väldigt känslosam och därför behöver jag medicinerna för att hålla känslorna i chack..
Hon är en utmärkt mentor. Hon skulle aldrig avråda mig att sluta ta dom om jag hade varit deprimerad.
Bortsett från att jag kan vara känslosam har jag Ett starkt psyke Så jag kommer inte sluta med att utveckla min medialitet.
Att vara i obalans är inte samma som som att vara känslosam.
Vet hur och vad jag ska göra nu.

I det här fallet tror jag att du redan har bestämt dig, och du jobbar med din magkänsla. Följ den.
Normalt är det svårt att överhuvudtaget ge re råd i sådana här fall eftersom det finns så mycket om o men runt detta. Så länge du förstår vidden av det du gör, vad du ger dig in i och kan säga ifrån när du inte klarar av det och framför allt lär dig att skydda dina känslor gentemot andra och andra sidan. Med det på resan är du ganska så bra förberedd.
Alis volat propriis 
Tack yamher känns som att du har förstått vad jag menar…
Uppskattar när man är lite mer ömjuk i sitt sätt att säga/skriva saker och ting. Annars kan personen känna sig lite smått "attackerad" (=

Jag undrar ju varför en läkare skriver ut antidepp till någon som inte är depressiv? Men det kanske har sin förklaring. Min spontana tanke är, sluta INTE. Du säger själv att du mår bättre på medicinen. Och skulle det vara så att du inte är deprimerad och slutar ta din medicin kanske steget till att bli deprimerad inte är så stor. Sen funderar ju jag som inte har några ambitioner att vara så "medial" hur den psykiska hälsan kan sättas i andra hand. Men det där måste du själv avgöra.
(=
Man skriver inte ut antidepressiva endast för depressioner. Vet att man också kan får antidepp om man "endast" har ångest. Vilket inte är samma sak som att vara deprimerad. Cymbalta som är ett antidepp vet jag också skrivs ut för smärtsam diabetesneuropati.
Det har gått två veckor sen jag slutade ta antidepp, första tre dagarna var det jobbigt men det har blivit bättre och bättre för varje dag.. 
Jag vill vara noga med att poängtera att jag inte har satt min psykiska hälsa i andra hand. Som ovanstående nämnde finns det mycket annat kring detta. I mitt fall handlar det om en gråzon.
Berättar lite om min bakgrund så att ni kanske förstår vad jag menar med gråzon..
Var väldigt öppen som liten kunde i princip aldrig sova ensam eftersom jag vaknade av att någon skakade om mig eller satte på musik på högsta volym. För att inte tala om sanndrömmarna som visade mig riktigt hemska saker som skulle ske.. Detta och mycket mer gjorde att jag blev väldigt känslig som person men mest för att jag fick höra att det var en slump, att jag inbillade mig, att jag har en livlig fantasi och framförallt finns det inga spöken och människor som ser in i framtiden. När jag blev lite äldre och träffade annat folk som också var mediala fick jag bekräftat att jag inte var galen. Det blev då lugnare i huvudet på mig..
Dock bestämde jag mig för att stänga av och ignorera eftersom att jag hamnade i perioder då jag tvivlade på allt som hade med övernaturligt att göra. Vilket är synd för om jag hade fått den uppmuntran jag behövt när allt började hade jag kommit mycket längre nu.
När jag kom in i vuxen ålder bestämde jag mig för att gå till en psykiatriker som sa att jag var känslig som person och att vissa föds med den känsligheten och att jag kunde känna av andras känslor och tankar satte hon diagnosen socialfobi på. Alltså det blev så jobbigt för mig att vara runt mycket folk, men Inte för att jag har socialfobi, vilket jag inte har! utan för att jag sög åt mig alla andras tankar och känslor. Men det finns ju inte många psykiatriker/psykologer som tror på sånt så självklart var det hennes uppfattning.
Det jag vill komma fram till är att ända sen jag började få vägledning av min mentor har 80% av detta försvunnit då jag bland annat lärt mig att stänga av chakrat solar plexus. Just när man t.ex. går på stan där det finns mycket folk.
Kändes som att vissa missuppfattade min situation men hoppas att ni förstår bättre nu vad detta handlar om för mig.
Hej Zaden,
Eftersom Du ställer den här frågan hos oss, på ett Spiritualistiskt forum så tror jag att Du själv är fundersam, annars hade du inte frågat.
Jag håller med Jane till punkt och pricka och det är ett varmt och kärleksfullt svar även om Du just nu inte ser det som ett sådant.
Jag hade nog blivit väldigt arg om hon hade svarat att det var ok att sluta med medicin.
Oavsett vilken typ av medicinering man använder sig av ska man naturligtvis inte avsluta dessa utan att rådgöra med sin läkare.
man kan även prata med flera olika läkare om man kanske inte har tilltro till den som har skrivit ut medicinen.
Som Spiritualistiskt Medium får man aldrig någonsin sätta sig över läkarvetenskapen och dess ordinationer genom att göra motsatta rekomendationer till sina klienter.
Jag känner förstås inte till anledningen till varför Du får Antidepressiva medel men det är ingenting man får utskrivet om det inte behövs.
Jag känner inte till några medium som äter Antidepressiva läkemedel.
Jag känner inte heller till några seriösa medium som skulle rekommendera sina elever att sluta ta sin medicin.
Mitt råd är alltså att Du pratar med din läkare och rådgör om det kanske nu är lämpligt att trappa ner på medicinering.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Hej Hellas,
Självklart frågade jag eftersom att jag var fundersam. Tack för ditt råd!=)
Tycker jag inte att det var varmt och kärleksfullt nu så kommer jag troligtsvis inte tycka det sen heller.För mig handlar det om hur man säger saker och ting till andra människor än vad man säger (självklart inte vad som helst). #1 jag tror inte att du menade något illa, utan jag blev bara lite mindre glad över sättet du sa det på.
Om det hade varit så att jag inte velat ha andra människors synpunkter på detta så hade jag inte frågat här. Så jag vill ju ha era synpunkter. =)
Förstår att ni inte vill sätta er över läkarvetenskapen, inget konstigt med det….
Kan inte hålla med om att det inte är något man får utskrivet om det inte behövs finns många fall då folk bara behövt terapi men istället fått piller. Det är ju ett faktum.
Håller inte med om att hon är oseriös, (min åsikt) utan vi ser helt enkelt olika på denna fråga (:. Säger man det till någon som är Deprimerad så är det en annan sak. Men hon har träffat mig under en längre tid och vet (precis som jag själv och folk runt omkring) att jag inte är deprimerad.

Hej Zaden
När jag läser tidigare inlägg så är det raka och ärliga svar du får och med värme men de är tydliga och kanske inte de svar som du egentligen helst ville få.. Du har ställt frågan öppen till oss även om du har förtroende för din mentor och ingen av oss vill på något sätt ifråga sätta hennes bedömning utan det är din fråga om att arbeta med andevärlden samtidigt som du äter antidepr och om vi känner till medium som gör det.
Jag håller fullständigt med Jane L och Hellas i deras svar.Det är en läkarbedömning och mitt råd är att du har läkar kontakt om du nu anser själv att du vill trappa ner. Många av dessa preparat påverkar hormoner på olika sätt och där bör man ha kontakt med proffessionella som vet hur mediciner fungerar.
Anser också att inte arbeta med andevärlden i detta skede i stället arbeta med den personliga utvecklingen för det du också tar upp är " det intuitiva" psychic, känner av människors energier och lär dig att förstå det och hur du själv ska arbeta med dig själv för att inte ta upp människors energier i vardagen. Bara det är ett stort och viktigt arbete som också ger en själv insikter om hur man själv fungerar och när man så att säga är öppen och tagit in andra människors energier ex helt plötsligt har man en annan känsla eller sinnesstämning som inte är sin egen. Känner ingen som äter antidepressiva och arbetar medialt.
Med värme och hjärtliga hälsningar
Marita
Zaden är inte längre medlem på Ifokus
10 Jätte synd - hoppas Zaden får hjälp - och hoppas inte av bilden som Avatar som är ett hampablad -knark!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#10 Det är väldigt likt hampabild 
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Bilden är omslagsfoto till en skiva som heter jj n° 2. Kan ju vara så att Zaden är ett fan till bandet helt enkelt.
// Danda
Zaden, ser att du inte finns kvar längre med detta namn….
Hoppas du har ett nytt och fint namn och kan skriva vidare där du så önskar.
I många år så har jag haft liknande problem som dig men jag gick aldrig till läkare och fick tabletter som lugnade mig. Kanske för att jag inte hade det lika kraftigt som du, dock förstår jag dig i detta då jag upplevt som du. Har själv lyckats få kontroll på detta och jag önskar att du lever gott med ditt och kommer att få kontroll en dag. 
Hei Zaden, om du leser dette
Jeg brukte selv såkalte lykkepiller i lengre tid. Jeg opplevde da at jeg ikke hadde drømmer osv, så de kan kanskje for noen stenge av
En ting jeg vil råde deg til er chakra healing, som kan få deg til å ha en bedre hverdag
Håper du finner en vei ut av depresjonen