Att vara medium och ta antidepressiva?
Hej,
Jag undrar om det finns någon här som tar antidepressiva och jobbar som medium. Eller om ni vet någon som gör det.
Jag vågar inte ta mina då jag är rädd för att inte kunna utveckla min medialitet.
Min mentor har rådgivit mig att inte ta dom då hon tror att min depression har och göra med att jag känner av både levandes och dödas mående.
Vilket jag tror stämmer och jag är inte deprimerad så just nu men är väldigt väldigt känslig och sårbar när jag inte tar medicinen. Jag fungerar helt enkelt bättre när jag tar dom.
Hur som helst är jag förvirrad i detta och hoppas att ni har några råd/tips till mig.
tack på förhand
vänligen
Zaden
Herregud Zaden - du ska inte sluta med dina medeciner för en mentor sagt det(ingen bra mentor) Det är alltid din läkare som ska avgöra det i sammrådan med dig!
Jag är ingenförespråkare för antideppresiv medecin med anledning att jag tycker läkarvården skjuter problemen framför sig - det du behöver är ju proffetionell samtals terapi. eller likanade!(psykoterapi)
I vissa fall är det behövligt med antideppresiv medecin som ett hjälpmedel vid djup depprition.
Är man depprimerad och går på dessa medeciner ska man inte hålla på med mediumskap överhuvud taget!
Du behöver personlig utveckling och andlig - men defenetift inte medialt!!!(det kan röra till det mer en vad som är nyttigt för dig)
Man ska ha ett starkt psyke för att hålla på med mediumskap och det passar inte om man är i obalnce.
Nej jag känner inget medium som går på det - om Jag gjorde det skulle jag råda det mediumet att inte hålla på med mediumskap under medecinering!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Okej tack =)
Men som sagt jag är inte deprimerad utan väldigt känslosam och därför behöver jag medicinerna för att hålla känslorna i chack..
Hon är en utmärkt mentor. Hon skulle aldrig avråda mig att sluta ta dom om jag hade varit deprimerad.