Storseans med Terry Evans
Nu vet inte jag om jag lägger det här i rätt grupp men men…
Nästa vecka kommer jag att få äran att se Terry Evans arbeta i verkligen på en storseans. Har aldrig varit på en förut så det är spännande :)
Hur går en storseans till egentligen (förutom att de är en massa människor)? Om jag förstått rätt så ska man dels ha tur och dels ska den/de man vill ha kontakt men vara tillräckligt starka/viljkraftiga för att det ska lyckas?

Ett tips är att du i förväg åtminstone skummar igenom de enklaste teknikerna som ofta används vid seanser.
Ett annat tips: http://193.221.119.76/~spodden/18/18_den_andra_sidan.mp3
Ännu ett: http://www.familjeliv.se/Forum-24-164/m6106444-1.html
"Hur går en storseans till egentligen (förutom att de är en massa människor)? Om jag förstått rätt så ska man dels ha tur och dels ska den/de man vill ha kontakt men vara tillräckligt starka/viljkraftiga för att det ska lyckas?"
Lite mer skoj: http://www.youtube.com/watch?v=cUK0QPoAqKc

Jag har varit på seans med Terry och han började hela seansen med att tydligt förklara precis hur han jobbade och hur det hela skulle gå till.
Är det många där kommer inte alla att få budskap, det kan man inte veta innan…
Spännande, och berätta gärna efteråt hur du upplevde seansen!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Terry kan vara väldigt lättsam att lyssan till. Han blandar språken och det kan ibland vara svårt att höra vad han säjer. Luta dig bara tillbaka och analysera inte så mycket medan du sitter där. Ta in stämmningen och slappna av. Budskap på en storseans är oftas lite enklare och ibalnd luddiga och ska inte jämföras med hur det är att gå på en privat sittning. En demonstration med mycket folk/åhörare är bara en demonstration och inte alltid 100 % bevis för andevärldens existens.
Ha en trevlig kväll
"Jag har varit på seans med Terry och han började hela seansen med att tydligt förklara precis hur han jobbade och hur det hela skulle gå till."
Gjorde han? Något i stil med: "Jag har inga paranormala förmågor utan ni är här och har gett mig pengar för att jag ska låtsas snacka med spöken, deal?", förmodar jag då.
#0 Hej, så kul att du ska gå på storseans :).
Du har fått många blandade svar både från skeptiker och Medium.
Jag tror som Oona skriver, luta dig tillbaka, ta in hela atmosfären och ha det kul.
Jag har aldrig sett Terry arbeta men han ska vara duktig säger de flesta och är en duktig på scenen.
Du kommer få en härlig kväll med glada skratt.
Kom gärna tillbaka och berätta hur du upplevt kvällen, jag saknar lite berättelser härinne kring hur medlemmar har upplevt en seans.
Kram
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Det är inte roligt att göra sig lustig på andras bekostnad så skärpning.
Det ställe en seriös fråga som bör få seriösa svar oavsett om man är troende eller inte.
Nu har jag tagit bort en del lustigheter + de svar som lagts in på grund av dessa.

//Hellas
Såg att du tog bort mitt första svar. Det var ju dock allvarligt i allra högsta grad. Det är nödvändligt för mediumet att publiken är godtroget inställda. Någon, med kunskap om cold/hot reading, som iakktar en seans med kritiskt tänkande kommer inte att dra samma slutsats som den som är angelägen om att tro att mediumet har kontakt med folks döda anhöriga. Det är den godtrogna inställningen som gör att medium kan ta betalt för seanser. Det är ett konstaterande från mig, inte ett skämt.
#21 jag har inte tagit bort det du skrivit mer än ett svar som du gjorde på ett annat inlägg som jag tog bort.
Ditt svar blev lite konstigt eftersom man inte ser vad det är du svarat på.
Så ur min synvinkel har du inte skrivit några konstigheter.
//Hellas
#2 är redigerat. Bara citatet som jag svarade på finns kvar. Ingen biggie dock. Den här tråden verkar inte vilja växa ändå.
#23 Skapa gärna en egen tråd om det är en fråga som du känner bör väckas och diskuteras kring seanser, det är ett tag sedan just Storseans frågan var uppe på tapeten.
//Hellas

Seansen var helt klart otrolig :) De första jag såg när jag gick in genom dörrarna till Folkan var: Terry, jag köpte hans bok och fick en autograf, sen var det bara att gå in o sätta sig på första bästa ställe, jag hade en tom plats framför mig så jag sa: Hoppas ingen lång människa sätter sig där, och vad händer? Inte en enda kommer och sätter sig framför mig!
Kl 19 kom Terry och hans tolk in (fanns även teckentolkare) och han förklarade precis som ni sa hur han arbetade osv. Sen satte det igång :)
Tänk er en ganska liten scen, med mörka draperier baktill, ett bord med en vas rosor i rött och vitt och två stolar på varsin sida. så såg det ut.
Jag var beredd på att jag nog inte skulle få kontakt, men jag hoppades, jag fick ingen kontakt, men det var rätt många som fick kontakt, det var mycket blandade människor där, både "troende" och "skeptiker". Men de budskap som de fick passade väldigt bra tydligen :) Sen var det paus och efter de vart de frågestund där man fick fråga om Terry och hand medialitet. :)
Men jag var lite fundersam igår morse när jag vaknade, för jag hade haft en dröm om en av mina husdjur (råttor) men jag kommer inte ihåg drömmen, men hon har ju varit hängig osv (rejält stor tumör). När vi kom hem runt 22.30 så gick hon till maten, men vart förvirrad och började backa runt runt runt. Så hon sa åt mig där och senare att hon ville gå nu. Så jag personligen tror att drömmen var en förvarning om det. Så idag ska min Leah få somna med den värdighet hon är värd.
Men storseansen var iaf fylld av både allvar och en rejäl dos humor.
# 25
Vad är en teckentolkare? Vad gör de?
U R us

De översätter åt blinda/döva, de pratar/översätter med händerna :)
jaha
tack för svar 
U R us
Var det denna seans du var på? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13998156.ab
25 Tack för din upplevelse- kunde du själv känna dina näras närvaro?
Klokt beslut med att låta din rotta få somna in
- Varm kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
såg denna tyvärr idag! Om Terry!
#31 Du länkar till samma som #29 länkar till.
Jag är övertygad om att vilket medium som helst skulle tacka och ta emot samma summor som Terry gör, om de var lika efterfrågade.Det knske inte blir så mycket kvar när han har betalat tjejen som han har bredvid sig, resor, övernattningar, hyror, skatter och moms. Som publik har vi ett val. Gå på seansen eller stanna hamma.
Samma ämne diskuteras även här: http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ed5f14d88f4724ccc008273-ar-detta-akta-medium-vad-tycker-du#discussions-1
gillar terry skarpt.när han var på de okända för några år sedan. var jag med om en märklig händelse han pratade med en ande i programet , och jag hörde rösten av anden som pratade när jag såg programet.
jag är inte avundsjuk på de pengar han får..eller de..
det är roligt att det går bra för honom och hans Medarbetare, så länge det går rätt till och folk inte blir lurade. vilket jag inte alls tror att Terry Ewans gör.
Den svenska avundsjukan är inte bra för någon…
U R us
Jag ser det som skeptiker aktion - från Vof och humanisterna - det är skeptiksa jornalister som sammarbetar med dem!!
skrämmande utveckling men bara acceptera antar jag -tycker faktiskt Terry svarar bra på frågan om artickeln!
Känns inte som den som skrivit artickeln har så mycket att gå på mer en att han drog in 60 000 kr på intäckter - men tjäranon - vilka kostnader har han inte i det med!!!!
Säger varken bu eller bä om hanses seanser - det är en annan sak! är folk nöjda så är det väll bra!
#25 Kashii, Så roligt att du är nöjd med kvällen och tack för att du vill berätta, det är så himla kul att höra om andras upplevelser
.
Jag beklagar din lilla råttvän, så ledsamt att behöva släppa våra små vänner men visst tror jag med att du ändå fick ett varsel i din dröm 
.
//Hellas
Jag tycker fortfarande att medium måste överleva och att publiken alltid har ett val innan de köper en biljett.
Dessutom den som är missnöjd kommer inte att komma tillbaka eller rekomendera sina vänner till samma typ av seans.
Men visst låter det som mycket pengar, frågan är hur mycket som går till Terry.
Ofta brukar medium få en fast summa och överskott går till arrangören.
Men det kanske inte fungerar så då det handlar om mer kända medium.
Artikeln i AB är dessutom en artikel i AB´s vanliga stil = inte alltid tillförlitlig + att den är skriven ur en skeptikers synvinkel.
Kanske det skulle fokuseras mer på sättet han arbetar och om det, ur ett Spiritualistsikt synsätt, är andekontakt eller Psychic eller med en kombination.
//Hellas
Har ni sett det här då? http://www.vof.se/blogg/

#29: Nej det var inte den, och personligen tror jag att det var en rejäl skeptiker som skrev det där.
#37 Jag tycker att det är kul att få berätta det jag själv känner att jag vill berätta :)
Jobbigt ja, men nu känner jag att det är lugnt här hemma, och en av mina andra töser håller på o river papper som en tok O___o x) Kanske ett varsel, kanske inte, jag har ingen aning, men jag vet att jag drömde förr och sen var med om det, små pyttesaker men ändå, och det var inget deja vu fast de kändes som det. Men jag är helt säker på att dem kommer vara de första som står o väntar på mig den dagen det är dags för mig, så nog tror jag att det skulle vara lite konstigt om jag inte trodde på att det finns seriösa medium. Synd bara att det finns en baksida oxå. Dem som verkligen är ute efter att bara tjäna pengarna. Men som det är nu så är jag glad att jag gick dit, och glad att jag tog beslutet, och jag hade en annan dröm nu natten till idag, men jag har ingen aning om vad den betydde =/
#39 Jag kan faktiskt säga att en liten skeptiker finns inom mig också, MEN där tar dem ju bara upp hur mycket han tjänar egentligen. Har ni skeptiker egentligen tänkt på hur mycket hyra av lokal, resa runt om i världen för seanser, transporten till och från flygplatser, tolkar, framställning av böcker och skivor egentligen kostar? Den artikeln tycker jag är väldig tam och lam i sitt innehåll.
Var och en får tro på vad man vill, jag tror på det jag vill, men pracka inte på mig DIN tro.
39 Det där bevisar bara att Vof ligger bakom och att troligen GARVARN hitta nya arbetsätt innefrån((
snart ska ni se det dyker upp på skeptikerpodden med - blir liksom en röd tråd emellan
LOL! Jag älskar att du tror att det var Garvarn! Åh, jösses, om du kunde se ironin i det… Tack för nattligt storfnitter Jane=) Garvarn ligger inte bakom, men det förväntar jag mig inte att du ska tro på.
Och blogginlägget bevisar inte att VoF ligger bakom artikeln i Aftonbladet. Det bevisar bara att två personer som är engagerade i VoF har reagerat på vad som stod i Aftonbladet. Att du drar den slutsatsen visar hur konspiratoriskt du resonerar.
42 snälla rara du -det hänger alla i samma röda tråd vare se du vill det eller inte- go natt!
samma skit vilket som!
Nej du, jag håller mig till verkligheten till skillnad från dig. Du flummar omkring på en ocean av trams, nonsens och skitsnack. God natt på dig Jane. Hoppas du slipper mardrömmar om Garvarn.

För att återgå till seansen så ska du ha jättetack Kashii för att du berättade om den. Alltid roligt att läsa om andras upplevelser på seanserna.!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
44 du får tro vad du vill - själv har jag en strattegi i det hela med mitt agerande - men den är hemlig
(allt jag skriver har en mening)
"allt är inte alltid som du tror"
Jane Är din strategi att framstå som en paranoid konspirationsteoretiker så har du lyckats till 100%.
jo de där grabbarna har ju varit i Tv också..det var för något år sedan jag såg dem i Tv 4 med Maloos morgonprogram, har glömt vad det heter nu
De var med och skulle vara skeptiska bl a mot dem som säljer s.k. naturmedicin..
kommer inte ihåg nu, men det var två av dessa skeptiker som ni pratar om i tråden..
nu blev jag väl OT men ville bara säga det.
U R us
Du smygvurmar, så rart.
Ja verkligen.
47, 48 ha ha ha …….
Best wishes, Terry Evans
för 5 timmar sedan http://www.creativexperiences.com/
#51 Notera att Evans helt ignorerar kritiken mot honom. Han säger ingenting om de summor han tjänar eller bristen av evidens för verksamhetens legitimitet.

Pratas om detta på Skepticism ser jag också
http://skepticism.ifokus.se/discussions/4ed75989d4ebea255e008c99-mediet-terry-evans-granskas
Kashii:
Jag är glad för din skull över din upplevelse med denna kväll på Storseans. Önskar dig lycka till i din framtid med mera upplevelser av Stoseanser o annat
Själv har jag bara upplevt Terry bakom TV-rutan så jag kan/vill inget säga men det finns andra som verkar ha sett honom live och uttalar sig.

#54 Enligt mig så är han likadan i tv-rutan som live :)
#55 Det låter bra, då är han sig själv
och som vi ser honom i Tv-rutan

#56 Oja :) enda jag märkt som jag kommer på just nu är att han är mer allvarlig på tvn, men sen så var det ju han som frågade om andarna fick skoja med oss o vi sa ja x) så då sa han: (på engelska då) ni vet inte vad ni gett er in på *skratta* och nog blev de humor alltid ^^
och till er skeptiker: Terry Evans var med i ett tv-program för ngt år sen och han fick frågan om han kunde bevisa sina krafter, och hans svar var enkelt och konsist: Den dagen jag känner att jag måste bevisa det jag kan, då ska jag sluta vara ett medium, för då gör jag det här inte för andra, utan för mig (kmr inte ihåg hans exakta svar, men detta är väldigt nära ändå). Vissa tror på gud, andra tror på vetenskap och andra på det mediala. Men sen finns det även dem som tror både på vetenskapen och det mediala/andar/livet efter detta. För helt ärligt, jag tycker att det skulle vara väldigt tråkigt om det blev som när man blåser ut ett ljust, helt svart och sen inget mer, den dagen man dör. Sen skrev jag faktiskt inte det här inlägget för att få till en diskussion om han är the real deal eller inte. Utan mer som en information och fråga om storseanser.
Ni skeptiker får tro på det NI vill, men pracka för F*N inte på MIG er tro. Jag har min, och det är jag nöjd med.
Det hoppas jag att ni skeptiker tar till er och avviker…ni har er sida och kan diskuretara vidare om ni vill. Så låt nu Kashii´s tråd vara som den är om ni är gulliga
Tack för ditt hjärligt goa svar Kashii. Du ger mig en bild av Terry som lättar upp och ger mig glädje.
Så sanna ord du skriver!
Vi som inte sett….vi har inget att säga…egentligen….men kan uttrycka sig….men på andra sidor….
respekt!

#58 exakt! Keyword: Respect
#57 "Den dagen jag känner att jag måste bevisa det jag kan, då ska jag sluta vara ett medium, för då gör jag det här inte för andra, utan för mig"Jag vet att du inte vill ha någon diskussion, men just detta citat tyckte jag var så pass motsägelsefullt att jag var tvungen att kommentera det. Det är väl ganska uppenbart att han själv profiterar på det som han sysslar med och därmed gör det för sig själv också?
Sen vill jag poängtera att jag inte missunnar honom de pengar han tjänar, men uttalandet ovan framstår ganska falskt. Dessutom tycker jag det är lite märkligt att han inte vill ta något test på de grunder han anger. Om han verkligen bryr sig så mycket om alla andra, så borde han väl vara mån om att de ska veta att det han gör är på riktigt?
(Stänger luckan och krälar ner till skepticism.ifokus igen)
Din sista parantesrad gillar jag
hoppas att du har mer respekt i nästa sekund.
62 ha ha ha viste väll ni var kloakrottor
57 Den dagen jag känner att jag måste bevisa det jag kan, då ska jag sluta vara ett medium, för då gör jag det här inte för andra, utan för mig.
Det var välldigt bra sagt!!!! Gillar jag och just det jag ställti mig själv i alla dessa diskutioner om bevis!!!!
Är det jag som vill bevisa - eller är det andevärlden som vill ge bevis till skeptiker - och där ställer jag mig frågande - går mitt eget ego iväg i sådana tester då blir det inte rättvist och andevärlden står mig inte bi!
Det måste vara av högre syften för att tester ska vara bevisbörda!
Jag vill att alla, med respekt för trådskaparen, för vidare diskussioner kring skeptism i egen tråd.
//Hellas
65 Du är så klok min sköna Helena - att jag inte tänkte på det
Tur vi har dig

Joppo: Jag tror du missade en rad i det jag skrev: "(kmr inte ihåg hans exakta svar, men detta är väldigt nära ändå)." Alltså menar jag att det var något i stil med/väldigt likt det han sa.
Jane: Jag skulle gärna själv vilja veta om jag har/kan utveckla mig i detta. Men vet inte var jag ska vända mig för att få reda på det. Men jag läre ju erkänna: Känner mig lite paff att Terry höll fram handen för att skaka hand med mig :)