Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettandlig-inspiration
Läst 2346 ggr
[kajmal--]
0

shamanism

shaman……….började min andekontakt med schamanismen. mitt djur är en räv,när jag gick i skogen, kände jag mej iaktagen ibland, när jag vände blicken ditåt känslan kom, såg jag ett skadat träd med en bit bark avskalad. ofrrade åt träd hade två speciella rönnar vid min brors renvaktarstuga. var en gång i ett skogsparti, låg och vilade på på marken. när en talgoxe kom och landade på en grankvist. jag var ett med trädet, kännde på mitt finger hur fågeln berörde fingret, när den landade på kvisten
Jane-Lyzell
0

Ja vara ett med naturen är en härlig känsla som jag inte endast kopplar med shamanism!

Är din väg shamanismen Kajmal?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
0

vilken underbar upplevelse det måste ha varit Kajmal

vi är alla ett med naturen..

synd bara att det är så få som är medvetna om det.

U R us

[kajmal--]
0

det har övergott till att handla om att tala med andar, och utomjordiska väsen.

Jane-Lyzell
0

3 Hur då - beräta gärna hur du utvecklats?

[kajmal--]
1

kamjal första kontakt under en fisketur………………….Abboren               jag har fiskat större delen av mitt liv  gått omkring i sko och mark och fiskat har tillbringat hela semestrarna i skogen och på fjället ibland, jag började när jag var liten satt på bron över älven hemma i byn och fiskade, när ja var  en tio år hände en sak som prälade mej för fiske resten av livet  ja satt en eftermiddag på bron det var varmt och jag var lite dåsig ,jag sitter och tittar på flötet så händer en sak en aborre sticker upp huvudet och pratar ,(måste ha varit telepatiskt)  hur mycket är klockan jag stelnar till och tror inte varken mina öron heller ögon den försvinner och jag tittar som paralyserad på det ställe där den försvunnit jag kommer inte mer exact  ihåg vad som hände, jag är på väg hemåt, så är jag helt borta, vaknar upp när jag står på  gården hemma och fattar inte vad som händer, jag har gått en sjuttiofem meter ungefär utan att vara medveten om någonting……………………….så hände inget förrän vid tolvårsåldern, min mor far och lillebror och jag sitter vid köks bordet, då min mor tittar ut och ropar till och ropar till, hon ser något på himmelen, vi springer ut och ser en farkost komma rakt över gården där vi står och försvinna västerut, det sprakar om den men här annars helt tyst detär två röda och ett grönt lyse ,med en lång eld kvast  efteråt, det stod i tidningarna dagarna efteråt om ett mystiskt ljussken över länet, det var i december 1967, jag skrev dag bok och hade exaxt tid  datum och väderstreck om händelsen jaag hittade åt boken för ett år sedan och lämnade in en rapport till ufosverige om en observation av en spökraket 1967,       för tio år sedan när det började hända händelser på allvar var jag ute vid en skogstjärn och fiskade, jag fick en liten abbore, när jag ska hem funderar jag om jag ska ta rätt på den.då hör jag en röst  2titta på den”  jag tar upp den och tittar på den, kliar mej under läppen, och funderar om jag ska ta rätt på dn,nej räven får den tänker jag och kastar den uti skogen, när jag ser upp flyger en korp förbi över trädtopparna, den såg nog att jag kastade iväg en fisk ,och tar den nog senare, så packar jag ihop och år ner mot vägen till bilen,så stannar jag till och känner mej iaktagen,jag vänder mej om och ser en trädstamm,en tall med en bit bark avskalad, jag står och tittar efter om jag ser något annat, men det är inget annat där,  ett meddelande från samma väsen tänker jag.  Naturen   så kommer jag ner till bilen och åker hem. En vecka senare står jag i köket och känner att jag måste gå och titta i fönstret, jag ser en korp flyga förbi, märkligt jag känner beröringen av den när den flyger på huvudet, det måste vara samma korp som i skogen tänkte ja, den hittade nog fisken och åt upp den, efter den sommaren slutade jag istort sett med att fiska, efter att i trettio år fiskat var och varannan dag ……………………………………………………………………………..

[kajmal--]
1

det var när jag flyttat till den här stugan jag bor i nu för8 år sedan….jag ligger i sängen, då dörren på övervåningen slår igen med ett välda brak, jag hoppar till där jag ligger, och min papegoja skriker till. sen händer inget mera men jag sover oroligt. en vecka senare samma sak. men då är det nån som drar igen ett fönster på övervåningen med en smäll………….senare kom jag i kontakt med kamjal, jag tror att det var hon som ville göra mej uppmärksam , att hon var i huset

[kajmal--]
0

tänkte berätta om de halvlevande drömmarna om henne hon sa en gång plejaderna, en annan gång sa hon då jag satt vid datorn och läste om ufo "vi behöver inga skepp"   hon är 79 år men ser ut som en 18­19 ring långt vit år och en lång vit klänning, som jag skrev i boken så hade hon en lång blå kappa på 80­talet i stockholm det konstiga var att jag börjde hitta långa ljusa hårstrån på kläderna och möblerna på morgnarna när jag vaknade , jag var mörkhårig då jag bodde nere i byn häruppe i skogen har jag sett henne  i drömmen flera gånger om jag får vara lite fräck så står hon i sovrummet och tar av sej ovan midjan och visar två toppigga vackra bröst, en annan gång står hon vid disk bänken och håller på att ställa en kopp uppe i skåpet ,ännu en annan gång står hon vid diskbänken igen och håller upp kjolen lite och visa vita strumpeband och vita nätstrumpor, så en annan gång står hon neråtlutad i sov rummet och sätter en liten bit tejp på vänstra foten, det är tydliga och klara Drömmar, jag kan prata med henne när hon är är när jag är vaken,då ser jag bara snappa skifftningar i luften och vita streck ibland, så jag frågar henne en dag telepatiskt i vaket tillstånd varför hon tejpade på foten  det är en gåva svarade hon,och det var det ibland känner jag  starka krafter i foten och kan även känna av foten   i verkligheten men mest tv och radio när de talar om vissa saker annars så har jag verkligen fått extrema känslor, jag kan känna fuktiga och varma beröringar på kroppen av andra människor, eller om det kliarr, jag har inte talat om det för nån, men jag kan känna färger, om  jag känner en yttre beröring vahelst på kroppen eller att det kliar någonstans, kan jag avgör om det är svart grått vitt  färglöst bått o.s.v och även avgöra ibland vilken människa det är efter färgen,jag har inte talat om det, men det är som all sinnen har skärpts och jag har det ganska bra, på vintern när det är mörkt ute brukar jag ibland ställa mej vid sovrmsfönstret och fråga om någon är här och då ser jag ofta som kan man säg en stjärna lyser upp som en liten strålkastare, eller det  far en ljuspunkt ett stycke, ibland brukar jag hålla i en tändare och blinka som svar, första gången så blinkade det till en gång till efter jag lyst med tändaren,  som svar. Sedan dess har jag signalerat åt dem flera gånger.………………………………….några anteckningar som ska bli en tredje bok så snart.

[kajmal--]
0

min sista kontakt med kamjal (finns i en annan tråd)………….1 och 2 oktober 2009 midnatt              jag ligger och drömmer när jag vaknar med ett ryck.           Går upp och tittar på klockan. 5 minuter i tolv   . har vaknat vid tolvslaget som vanligt. Går och sätter mej i stolen i tv rummet .   Känner mej lite orolig och tänker att det är andarna ute på gården.  Sen tänker jag på kamjal  och att det är nog hon som väcker mej varje natt.  Så hör jag från övervåningen  ”var lugn”   det är kamjal,   så säger hon  efter en stund ”jag är kvar”        så sitter jag en stund, sen går jag och lägger mej.  Hör kamjal efter en stund.   ”jag kommer ner i natt”          så efter en stund.    ”sätt dej i stolen”    så sitter jag några minuter.  Så hör jag hon i rummet  ”jag är en ande”  så går det en stund så säger hon.   ”i morgon är det lördag  examen, jag har varit här i sex år” en stund senare säger hon.  ”du är underlig”  det första samtalet vi haft på länge tänker jag samtidigt som jag skriver ner det då” hostar” hon   till nu på övervåningen  . jag har skrivit till gahella och sagt att du är här säger jag .  ”har hon varit här” frågar kamjal. Ja säger jag, för en vecka sedan. Så skriver jag på ett pappersblad fredagen 2 oktober.  ”oktober ” svarar kamjal på övervåningen det hörs som rösten kommer från gahellas säng.    Hon är nere igen tror jag. Jag känner  på vänstra foten d, då och då gåvan jag fick av henne för ett par år sedan.   ”det är mycket kvar” säger hon.  ” har du ljuset” frågar hon? Och jag känner den gamla beröringen på hjässan. Jag förstår inte säger jag . ”viknes” säger hon. Så säger hon , ”jag tror” flera gånger efter varandra, och det hörs som rösten försvinner långt ut upp i luften ovan huset.  Nu säger en annan röst, ute i hallen.  ”kämpa karlegon” så tystnar det jag sätter på tvljudet, och tar en kopp kaffe.  ”han var lugn” hör jag kamjal säga ovanifrån . När jag står i köket och dricker kaffe.        Så skruvar jag upp volymen på tv, och går och lägger mej för att vila. Det har tagit på krafterna att prata med hon.

Hellas
0

Åh så mycket text Kajmal--, det skulle vara jättebra om du emellanåt gör lite "luft" i texten när du skriver.
Det är många som har lässvårigheter och då blir det nästan omöjligt att läsa och förstå en text där allt sitter ihop Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

Oj Kajmal - det var mycket det!!!

Har du aldrig utvecklat det du har med flera?(testat dina andar)

Lever du själv?

[kajmal--]
0

har pratat med andar i andra hus hos bekanta, men inte varit så aktiv med det

Jane-Lyzell
0

11 det var synd - hoppas du får tillfälle till det!Flört