Fuglesang & homeopatpreparat....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
….han schluddrar efter ett tag. 
Ha! Ha!
Kolla Fuglesang efter att ha tagit tiodubbla dosen av ett homeopatpreparat - på slutet kan han inte prata rent. Han schluddrar som om han svept en halv flaska brännvin!
Å VoF e ju med på ett hörn å svamlar. Fast de e ju jämt lika borta som Fuglesang är här & då utan att ha tagit ngn överdos som de kan skylla på! Patetiskt!
/L
Snacka om vinklad film. Visst ser Fugelsang lite trött ut och slirrig ut, men att det skulle bero på att han tagit 60 tabletter utan verksam substans känns ju rätt långsökt.
Vad var det för tabletter han tog förresten och hur "potenserade" var de? Vad var det för "aktiv" substans i dem? Nån som vet?
En bra bok som tar upp just homeopati är http://www.bokus.com/bok/9789173431835/salvekvick-och-kvacksalveri-alternativmedicinen-under-luppen/ Den kan jag rekommendera att läsa innan någon funderar på att testa homeopati. Den tar även upp en hel del andra intressanta fakta och forskning om andra alternativa behandlingsformer
PS. VoF:aren som blir krut på Sjöberg är lite rolig tycker jag. Är det inte märkligt att han är så pass alert efter att ha OD:at homeopatiskt sömnmedel? Hrm… Undrar varför det inte tas i filmen? Joakim Jonsson ser ju också rätt pigg ut tycker jag… Är inte det konstigt också, om nu tabletterna haft nån effekt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kan du jämföra hans tal… så kanske du som jag inser att han han stakar sig lite ibland och har med nervositet att göra snarare än homeopati. Lite ynkligt att homeopatins effekt är så dåligt underbyggd att sådana här metoder måste tas till för att vinna billiga poäng.
Kan väl inte vara så svårt att visa att homeopati har en effekt utöver placebo… om den nu har något sådant. Behövs det verkligen pinsamma försök via youtube. Hänvisa gärna till vettiga studier som påvisar dess effekt.
Du hann före:)
#3 Hehe :) Jag högg till direkt då jag såg ordet homeopati bland de uppdaterade ämnena.
Bra idé med en jämförande video.
Jag måste nog vara ärlig här jag med och säga att jag också hört Fuglesang vara ostadig i talet i andra sammanhang även om det i detta fall var extra uppenbart.
Kanske det beror på stress eller på pillren, det känner jag inte till och vill inte heller spekulera i.
Jag tror dock att vi alla kan vara överens om, även de som beivrar homeopatiska preparat, att det finns MYCKET skräp på marknaden.
Jag är dock för dåligt insatt för att kunna argumentera i ämnet.
Däremot ska man inte dra alla preparat över en kam och jag tror dessutom att alla vinner på att inte klassa allt som "skräppreparat" eller för all del som gudabenådad medicin som klarar det mesta.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
#5 Jag tycker du verkar ha en klok inställning till detta. Jag har precis läst boken som jag rekommenderade tidigare, vilken går igenom ett flertal alternativa behandlingar. Vissa av dem fungerar utan tvekan, bland annat osteopati, viss örtmedicin, yoga etc, medan vissa andra behandlingsformer döms ut helt, varav just homeopati är en dem.
Jag tror inte heller att man tjänar på att döma vare sig skolmedicin eller den alternativa sidan utan, det bästa sättet är nog att sprida kunskap om hur de olika behandlingarna fungerar och framförallt om det finns vetenskapliga försök som bevisar att de fungerar.
Om man till exempel sätter sig in i hur just Homeopati fungerar så borde man ganska snart ställa sig väldigt skeptisk till den.
När man till exempel tillverkar homoepatisk medicin så använder man sig av så kallad potensering*, vilket innebär att man späder ut det påstått verksamma ämnet så många gånger att det omöjligt kan innehålla en enda molekyl av det verksamma ämnet. Man hävdar också att för varje ytterligare spädning så blir medicinen kraftigare, vilket trotsar varje form av logik. Dvs en medicin som är utspädd 100 gånger ska alltså vara starkare än en medicin som spätts ut 10 gånger. Försök förklara det om ni kan
Enligt mytologin bakom denna idé så ska själva lösningsmedlet tydligen ha nåt slags minne som gör att det fortfarande ger effekt trots att det inte innehåller några molekyler. Vidare nämns i boken att vissa av ämnena som används är väldigt suspekta. En medicin skulle tydligen innehålla en bit av Berlinmuren, vilket ju låter rätt underligt.
Sorry att det blev en "Wall of text", men just homeopati är så konstigt och dumt att jag liksom inte kan hålla tillbaka
* Saxat från alternativmedicin.se: Teorin bakom potensieringen är att verkan av ett läkemedel är omvänt proportionellt till dess huvudbeståndsdel. Kraften hos ett ämne ligger inte i själva substansen utan i dess mönster, och ju mindre av ämnet som ingår, desto större är mönstrets kraft. Det här förklaras med att någon form av energi bildas och förstärks genom att lösningen skakas rytmiskt vid utspädningen. Skakningen skall ske under en viss tid och under särskilda yttre förhållanden.
Ha ha ha ha 
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"