Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: andlighet
Läst 2364 ggr
signemo
4

Framhäva sig eller andra

Vi människor har ju olika erfarenheter, både i arbetet och i det privata.

I bland får man för sig att vissa yrken eller fritidsintressen, ja där finns det en sorts rivaliditet som gör att det är svårt att berömma en annan person för att den igentligen är både bättre och skickligare.

Vi har ju helt enkelt olika förutsättningar .

Medans det i andra uppskattas och puschas på  kollegor o vänner. Man gläds åt att andra har sån fallenhet.

Hur upplever Ni det inom det mediala.?

Utan att veta så skulle jag tro att det finns så otroligt många nischer och att det ibland kan vara svårt att jämnföra.

Och den en har förtroende för, ja det har inte den andre. Kanske personkemi helt enkelt i det fallet.

Ha en fin dag

Var rädda om varandra

[Lady-Oona]
2

Signemo….ja vi människor är ett underligt släkte!! Det kan vi genast konstatera om vi ser hur det går till på våra arbetsplater, den som håller sig mest framme får mest uppmärksamhet och högre lön…men är inte alltid den som är duktigast medand en som är lite tystlåten och gör inte så stort väsen utav sig blir vid sin läst och gör underverk med sina arbetsuppgifter.

Att uppmärksamma en duktig person är i vårt land" fult" medan det i andra länder ordnas fest och ges presenter? Ja, varför då….jo, i många länder har man inte lärt sig att säja…."nämen inte ska väl jag"…" nä, det behövs inte"…äh, det var väl inget"….osv osv. men vi i Sverige är jätteduktiga på att ursäkta oss att vi varit duktiga OCH om någon, vilket Gudinnenan förbjude, framhäver sig själv och säjer rent ut, jag vet, jag kan, jag ska….ja då är det en skrytsam person, som ska hålla klaffen och hålla sig på sin plats….Du ska inte tro att du är något är nästan som ett valspråk i vårt avlånga land. Lite trist.

Jag berömmer alltid lika ofta som jag ifrågasätter….men se det får man inte heller…om vi i vårt land ifrågasätter någon annan tillika dennes jobb…ja då är man en skurk, vet inte vad man talar om, vill framhäva sig själv….osv. osv.

Så det spelar ingen roll vad man gör, det blir fel i alla fall…i mångas ögon…men se jag själv struntar fullkommligt i det. Vill jag berömmar/protestera så gör jag det och jag hoppas innerligt att andra gör det också….

Jösses vad långt det blev…

Beröm nu där du vill berömma och protestera där du vill protestera….gör det du känner inom dig och kan någon annan inte ta det du säjer så är det deras problem att ta hand om de känslor som väcks inom dem…och deras känslor/upplevelser ska inte hindra dig för att vara den du är….

Ha en ljuvlig dag..kramarSkrattande

Jane-Lyzell
1

Oj vilken tur Oona du han skriva före mig - så jag kan bara instämma i dina ord - skriva samma lika här!

Signemo jag förstår varför frågan dyker upp och då särskilt i forum världen - där så många är på olika utvecklingsnivåer - alla har sin sanning och tror den är…………

Jag brukar säga en person som ridit stormarna längst är dem man ska lyssna på - säger som Indianerna - för varge nytt grått hårstrå är nya visdommar vara stålt över!

Lika lite som Svenskarna respekterar sina äldre i sammhället - så speglar det av sig i vår jantelag! Respekten finns inte idag för äldre i vilken form de en må vara, vilket visar att egot och materialismen har ett stort grepp om den lilla människan!

Kanske inte så kontigt då vi matas med all reklam på tv och program för den delen med- andra former av massmedia etc…. det visar oss hur idealen ska vara.Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
5

Hej igen. Kul att Ni står ut med mina funderingar. Glad

Kul att diskutera tycker jag.

Och visst borde vi alla berömma varandra mer och kanske också berömma oss själva. Blir så himla glad själv när kunder dyker upp med blommor, fikabröd, bara för att de trivs

Sen håller jag kanske med till viss del men inte fullt ut  på att lyssna på äldre eller de som hållt på med något länge.

Inom alla yrkeskategorier finns det personer som nog borde pysslat med något annat. Och på ett annat ställe passat perfekt.

Och hur skulle världen se ut utan alla nyfikna unga som finner andra vägar , andra sätt att lösa saker o ting än vad vi  (kan bara tala för mig själv Glad) äldre gör.

Visst jag kan ha erfarenhet, men även om jag är äldre och kanske med erfaren inom ett visst yrke.Betyder det ju inte att jag inte alltid har helt rätt .

Jag kanske också skall försöka lyssna och kanske rentutav lära av de kanske yngre och färskare . De kanske inte har mer utbildning, men kan vara nog så skickliga.

Sen är nog det viktigaste att vi visar respekt för varandra.

NYss blev jag så glad över ett sms.

HA en solig dag

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
1

3 vist har du rätt i att gamla ska lyssna på yngre men det ska göras i respekt och inte som att den gamle är värdelös- som tyvärr är mycket så i dag i vårat snabba sammhälle!

Nej jag håller inte med dig när det gäller vår bransh - där går efarenhet före ungdom i de flesta fallen - sen finns naturligtvis undantag!

Och att gamla medium bör sluta arbeta aktivt i tid(för energin kanske inte finns däär) men deras erfarenhet är oslagbar!

signemo
1

Ja respekten är viktig. Ingen skall känna sig värdelös o orespekterad.

Och sluta i tid, gäller väl en hel del. Tänk bara det där med att köra bil. Jag hoppas att mina kära barn tar nycklarna, ifall jag inte inser själv den dag jag inte bör köra.Skrattande

Men nu blev jag nyfiken  Varför är det annorlunda inom den mediala .  Nu är jag ju inte medial, så jag kanske inte kan sätta mig in i det rätt.

Och på tal om äldre ( kommer lite från ämnet) så är det roligt att få förmånen att sitta och lyssna på deras liv o erfarenhet.

Hoppas att vi någon gång kan få ett samhälle där alla respekteras för sitt kunnande i var det än är. Oavsett vilket år och vilken ålder man uppbär.

Och tänk om vi alla var dag kunde säga någon positivt till en medmänniska. Tror livet vore mycket trevligare för många då.

Att beundra frisyren på en äldre dam, att berömma tonårskillen för något han gjort. Ja vad som helst i det lilla.

Nej, nu skall jag inte svamla mer. Dags att fortsätta med fönstertvätt.

Ha det så gottGlad

Var rädda om varandra

yamher
10

det är som att vara kock, vi mediala har olika erfarenher. Vissa är bara de där hemma bakande medan andra blir "kockar". de flesta skolar sig i en viss genre, och då blir det som att jämföra italiensk mat med asiatisk.

Det som många medial gör fel är att inte förstå att det fortfarande är samma råvaror, bara hur vi väljer att tolka dem.

Vi går alla olika vägar, en del är självlärda och verkligen proffs, andra utbildar sig till att bli riktigt bra, några kämpar tappert men kommer aldrig att bli mer än medelmåttiga osv.

Inom mediala så finns det ingen större förståelse för att vissa har det andra har inte lika lätt, utan att alla måste gå samma väg. Det som en lär sig på 50 år kan en annan lära sig  på en månad. Det är dags att det blir belyst att det faktiskt inte är så. Dessutom så länge inte varje medium kan se sina gåvor för vad de är, sina brister kan vi inte heller mötas, och utveckla oss tillsammans.

Vi kan inte säga att alla medium är lika. Vi kan inte säga att alla fotbollsspelare är samma. Det finns korpen spelare och det finns ett få tal proffs. Så är det inom precis alla brancher och det gäller sannerligen inom det mediala också, oavsett vad mediala än själva vågar erkänna!

Alis volat propriis Oskyldig

chik
0

Signemo***

Jag har läst o vill svara så att jag själv förstår vad jag menar..

Så jag tänker o åter kommer….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
2

5, 6 Jag säger så här ERFARENHET! slår ungdom i alla lägen! som medial!

mediumskap tar tid att utveckla- ju längre och oftare du tränar o stärker din kanal - desto finare och renare blir budskapen!

Låt mig säga så här förståelsen för gåvan och kunskapen blir mer o mer för vart år du lägger bakom dig!Glad

yamher
12

betyder inte att en som är 50 med 30 års medialitet är bättre utvecklad, har mer gåvor, mer förståelse än en som är 30 år med 5 års medialitet. Ålder är en siffra på jorden, den säger inget om kunskap eller erfarenheter alla gånger!!!

Vår resa är unik, och vi är alla olika som personer, vad vi lär oss, vad vi kan och tom dem som är autodidakta. Vi kan dessutom lära oss utav varandra om vi kan inse det o respektera varandra.

Din syn, Jane, är ur ett spiritualistisk syn sätt. Det gäller att vara öppen för att det finns så många olika människor på jorden!

Hellas
0

#9 Det här är ett Medialt forum med inriktning på Spiritualism så självfallet blir det ganska mycket färgat av den läran.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
4

betyder inte att man inte kan vara öppen för omvärlden. Detta är logiskt, det jag skrev.

Jane-Lyzell
2

9 nu är det inte endast spiritualistiskt utan gäller alla!! Erfarenhet går före att förstå hantera sin gåva på et respektfult sätt med etik o moral!

Det handlar inte om vem som har mest eller störst gåva - alla har sin unika gåva , ingen är den andra lik! så du kan inte säga någon är bättre! i sin gåva -det är erfarenheten av sin gåva som gör skillnaden!

Att ha en stor gåva men ingen livserfarenhet - är lika illa som föröka köra bil när man är 5 år - man är inte mogen hantera den!!!Flört

yamher
12

Är erfarenheten viktigast eller förståelsen och kunskapen? Erfarenheten trodde jag varen praktisk kunskap på gott o på ont (goda o sämre val o konsekvenser av valen). Kunskap besitter man om man förstår följderna av val man väljer att göra, och innan man gör dem. Människor lär sig inte alltid av sin erfarenhet utan begår samma misstag om o om igen.

har aldrig hävdat att något eller någon är bättre som person betyder inte att gåvorna kan vara större eller mindre. Jag kan hålla med dig att jag om tio år är mer erfaren än jag är idag, så är det alltid, men jämför jag mig med dig, Jane kan du inte svara för om jag är mer kunnig, mer erfaren än vad du själv är. En siffra på pappret säger ingenting om ett bra medium.

jag känner till äldre medium som inte har en susning om vad de egentligen ger sig in på som man får städa efter, så vad ska jag lära mig av dem, och vad ska jag kunna lära mig av just dig, Jane, om jag endast pga  min ålder är ett sämre medium? Ett mindre utvecklat medium? Inte lika förmögen att hantera andra sidan? ut i det oändliga kan jag dra detta, men jag stannar här. Du måste öppna upp dig för att en yngre människa kan tillföra dig nya kunskaper.

Hellas
2

Yamher, det finns ingen i tråden som säger att bara för att man är erfaren så vet man alltid bäst, självfallet finns det undantag som bekräftar regeln.

Men i de flesta yrken är det faktiskt så att ju fler år man har på nacken desto sörre erfarenhet har man.

Om du inte håller med så är det ok men de flesta i hela världen har den grundprincipen att ju fler år desto större erfarenhet.

//Hellas

Jane-Lyzell
1

13 Jag förstår du är en ungdom - härligtFlört

Låt mig säga så här - för 30-35 år sedan trodde jag mig också städa efter gamla medium - med min nuvarande erfarenhet förstår jag att så inte var falletTungan ute 

Med det vill jag mena- at det man tar som absolut sanning förändras med årenCool

yamher
12

det står ingenstans att jag ringaktar erfarenhet. den e en enorm tillgång. Att ta del andras erfarenheter är också en rikedom. Det Jane, främst missförstår, är att man aldrig ska underskatta en människa pga sin ålder, för erfarenhetsmässigt men framför allt kunskap, insikt osv kan någon som yngre ha mer av än en som äldre. I detta fallet handlar det om "djupet" av gåvan, vilket kan skilja stort, vilket gör det svårt. Ja, rent generellt är man mer naiv ju yngre man är, så sant så sant. Jag är fullständigt enig med dig Hellas och kommer inte att säga emot dig där.

Jane, du drar dina slutsatser, o jag vet att du e snabb o göra det, men jag e varken ungdom eller ny. O så länge du inte har träffat mig kan du inte heller svara för att du besitter mer kunskap. Jag vet att det är känsligt med tanke på rådande klimat men var försiktig med antagande…

Jag vet att det man kan vara säker på idag, kan ändras totalt imorgon… Som vår civilisation i stort, förut var vi säkra på att jorden var platt, sedan att den var i centrum för hela universum…

signemo
5

Funderar. Och är lite trött. Så inlägget kanske blir därefter.

Men när vi nu har kommit att diskutera erfarenhet.

Så är ju den viktig. Ja.

Men ändock så tror jag att i alla yrken eller intressen.

Så finns det unga naturbegåvningar och

äldre som har lång så kallad erfaranhet , men som är rena katastrofer på jobb. Hur mycket erfarenhet de än har.

Nu är det väl så att det kanske tillhör undantagen.

Och nog måste det väl vara så. Att även inom den mediala världen gäller detta.

Som jag ser det så får vi som är lite äldre inte vara rädda för att inse att vissa av de där unga kanske är riktiga naturbegåvningar.

Och att de slår oss med hästlängder.

Men åter till mina funderingar. Hur är klimatet inom den mediala sektorn.

Kan man glädjas åt andras framgång, se sina egna brister. Och ge berömm åt någon som kanske är den där naturbegåvningen oavsett ålder.

Blev väl lite svammligt.  Men hoppas NI fattar lite ändå.

Var rädda om varandra

[Lady-Oona]
1

Klart är att naturbegåvningar kan en massa…annars skulle de inte klassas som naturbegåvningar.

Klart är att äldre rävar kan bli skabbiga i pälsen men det tillhör naturens gång.

Att försöka säja att det ena eller det det andra är vedertaget, är bara slöseri med tid….det enda som gäller i en sådan situtation är att se till det resultat man får när man delar med sig av sin naturbegåvning eller sin gamla erfarenhet.

Inom det mediala finns inget som heter naturbegåvning contra gammal erfarenhet…..här gäller det vem som är mest lämpad och mest kunnig i att ta hand om en medmänniska,  hur gammal man än är…och brister man där så spelar varken erfarenhet, ålder eller naturbegåvningn någon roll.

Det är av frukten man känner igen plantan.

Jag framhäver mig själv utan dåligt samvete och jag struntar fullkomligt i vad andra tycker om detta

Och jag berömmer mer än gärna den som gör ett i mina ögon ett gott arbete och jag ber inte om att få se varken pass, ID-handlig, certifkat, diplom, arbetsgivarintyg eller nåt annat papper….jag har ögon att se med, öron att lyssna med och framför allt kan jag tala med den som mött t.ex ett medium, hur var det, hur kändes det…osv.

Och så har jag läst en och annan bok själv också så jag anser mig mer än kunning med att både tolka, jämföra och förstå det andra gör inom mina egna gebit.

Om jag gläjds av någons framgång så är jag inte sen att berömma men tycker jag inte att det är ett gott arbete så är jag också sval i mitt beröm, varför ska jag berömma om arbetsinsatsen är dålig, liten, minimal?

[outgrundlig]
5

Signemo…..Har tänkt under dagen i takt med att ni skrivit i tråden. Tänkt och minnts (?) saker ur min erfarenhet.

Erfarenheten är A och O det håller jag också med om som övriga här tycks göra.

Jag har tänkt  på mitt jobb o de som jobbar där. Det är gamla uvar i min ålder o nedåt. Alla i olika åldrar, ett härligt gäng börjar vi bli nu.

Vissa uvar är nu långtidssjukskrivna efter att deras chef ifrågasatt varför de skitpratar och säger att ett jobb är klart när det inte är det. (de klagade på de unga och sade att de gjorde fel med vissa rutiner)

Nya oerfarna, men kunniga genom skolor o annat, kämpar på och vill lära sig nytt, det nya på denna arbetsplatsen. Och de är duktiga vad jag kan se.

Så har vi då de uvarna som vill lära sig nytt utan att klanka på andra eller på annat sätt framhäva sig inför de unga som att de vet bäst. de har en skön style för de utbyter ideér med de unga och båda lär sig.

Detta ser jag live dagligen hända på mitt jobb ute i verkligheten.

Inom det mediala vet jag inte så mycket mer än att min erfarenhet säger mig att det nog är lika där. Så som på min arbetsplats.

-------------------

Jag läste även vad Yamher skrev…

Till Jane ställer jag nu en önskan om jag får? Så som du var på vår träff i sensomras, det skulle jag vilja se mer av härinne så att folk kan se den du är, ivrig att lära ut, skratta, sjunga, bjuda på dig och det du vet och kan på ett lättsamt sätt så att alla hinner med att förstå det du säger. Du har en förmåga att säga saker allt för fort ibland…i verkligheten hänger man med men härinne kan det vara svårare för oss alla….i all välmening sagt..

yamher
5

Dels som Lady -ona lyckas belysa bättre än mig, om erfarenhet och om naturbegåvningar,

en sak bör vi vara överens om att vi kan inte, speciellt om man inte träffats i verkligheten, kunna säga att du är så ung så du vet inget jämfört med mig… eller du är så gammal o antik o så fungerar det inte….

Jag jämför ofta med olika aspekter från vår värld, som yrken etc för att det blir lättare att förstå, men något vi också måste belysa är det komplexa med medialiteten. Vi kanske pratar om varandra här lite. Jag skriver om gentemot andra sidan och om jag inte tar fel skriver ni om bemötandet av andra medmänniskor. Alla med mediala gåvor jobbar inte med medmänniskor i första hand.

Och utifrån min diskussion, från min synpunkt så vill jag bara ta upp en sak:

Eftersom INGEN vet exakt hur mycket en MÄNNISKA någonsin kan nyttja övernaturliga gåvor, eller exakt hur långt den komplexa existenserna sträcker sig på andra sidan ska vi vara försiktiga med taktpinnen, eller pekpinnen för den delen.

Det som någon når på en livstid, kan för någon annan lärt sig på en vecka. Detta område är tämligen outforskat eftersom det snarare handlar om var man ska vara "skolad" att tro än att man ibland vågar uppleva själv. Här kan vi göra stora landvinningar tillsammans, om vi någonsin kan vara öppna för det, för oss själva och emot varandra!

Däremot kan man bara bli bättre om man använder sin erfarenhet som en vishet - för varje gång du möter någon, oavsett om det gäller som "kund" eller i vardagen, finns det alltid något man kan lära sig om sig själv, om den andre eller om ett möte generellt.

Jane-Lyzell
0

16 det var du själv som antyde du var ung - spelar ingen roll vilket du är - det jag skrev gäller lika fullt!

Åter igen det handlar inte om vem som är bäst - det handlar om att alla gåvor behöver utvecklas och ett utvecklat medium vilken sort de en må vara är bättre en ett outvecklat / ej tränat/ . oavsett gåva eller underbarn , naturbegåvning!osv…..

Sen en sak till jag ringaktar inte unga, jag vet hur de fungerar jag har själv varit ungFörvånad fast det var ju länge sen nuFlört

Däremot ger jag inte mycket för ett otränat medium oavsett kaliber som inte sitter i sin egen hemsicrkel för sine egen utveckling!

Ett medium utan sin egen utvecklingcirkel är som en oinriden häst- svår at tämja och förståsig på! Kraften finns där men otyglad!

Men som syster Ooona säger - Det äär Resultaten som alltid räknas!

Som medium /medial bör du sträva efter att skada så lite som möjligt och att hela så mycket som möjligt!

Sen Yamher verkar du tolka vad jag tycker och inte tycker lite väl mycket faktiskt - du har inte lyckats avkoda det jag skriver ännu - utan drar dina egna slutsatser om mig- helt okCool

Jane-Lyzell
0

17 du skriver!

"Men åter till mina funderingar. Hur är klimatet inom den mediala sektorn.

Kan man glädjas åt andras framgång, se sina egna brister. Och ge berömm åt någon som kanske är den där naturbegåvningen oavsett ålder."

Jag svarar;

Det finns inget mer fantastiskt en att lyfta andra människor och i min roll som lärare är det helt fantastiskt att se när eleverna utvecklas!

Javist gläds jag med dem , till tårar många gånger och blir stolt att jag fått varit en del i deras utveckling! Och överöser med beröm.

Fast , jag ger konstruktiv kretik med om det behövs, och vist tittar jag på mina egna brister det måste man! - och därför man måste ha sin egen cirkel att utvecklas i - ingen blir någonsin färdig - det är en ständig utveckling!

[outgrundlig]
5

#21 Nu blir även jag nyfiken det du svara Yamher….

Jag har inget i mitt minne att Yamher antytt sin ålder? Var får du det ifrån? Vilket inlägg är det? Intresserad!

Så hemcirkel är ditt kännetecken på om någon är bra eller ej?

Låt mig då säga en sak…jag har inte suttit i din cirkel….ändå var jag den som fann dig först av alla på vår träning? Vad säger du om det? Jag har inte den erfarenheten som du har men jag hade det som krävdes då. Och jag gjorde inte på det sätt som du sade att vi skulle göra.

Klart, ser vad du menar med otyglad men det finns människor som inte säger rakt ut att de tror på sig själva så som du gör. Det finns otyglade som frågar och kan verka vilsna men av den anledningen att de vill veta mera….för att utvecklas….inte för att de är otyglade…de tänker friare helt enkelt…så är mitt sätt att se det på om jag jämför med det jag ser i mitt liv i verkligheten. Kan man svara dem på rätt sätt så vinner alla.

I vilket inlägg sa Oona det om resultaten? Det missade jag. Men ser att det är resultaten som är viktiga…att man hittat rätt ande!

Jane-Lyzell
3

19 Og - jag är samma Jane här som i sommras - jag är kanske svårare förstås i skrift - men ande meningen är den samma - ATT HJÄLPAGlad

troligen min dyslekxi som gör det svårt för er att tolka in mig - Jag skriver som jag tänker och är rak - medans de flesta andra brukar skriva runt rädda för att såra andra……..

Om jag uppfattat det räTtt ,igentligen gillar jag inte skriva alls - så kanske det som lyser igenom!Flört

Jag är den jag är - och ni får nöja er med det - jag kommer inte kunna vara något annat bara för ni vill det, sorry!Tungan ute

men allt jag skriver är i hjälpande syfte och det kanske kan vara bra för er som läser mina inlägg at ta in - så kanske ni tolkar det jag skriver på rätt sätt!

Jag skulle inte skriva ett inlägg för att nedverdera eller själpa någon annnan - jag skriver endast utifrån att hjälpa eller av oro om någon , men då ur ett hjälpande syfte!

Jag har ingen hidden /gömd aggenda med mitt skrivande - Det jag skriver är det jag menar! Och försöker alltid vara ärlig och uppriktig!

och svara på frågor så mycket jag kan och hinner med!Flört

[outgrundlig]
3

#22 Det har jag sett i live Signemo…och Jane är skön i verkligheten, hon bjuder på sig och gläds åt allas framsteg.

Jane-Lyzell
0

23 Og - du får nog läsa nogrannare i inlägg 13 skriver Yamher det och i inlägg 18.oONA

Hemsirkel är din egen och du ska inte sitta i min!Flört

nu var den övningen en Medial övning - som man kan träna upp utan cirkel - det jag talar om är "ande kontakt" även Guider och då man ska ut och hjälpa andra människor med sin sanning!(gäller även förtåss medilat med om man ska ge sina sanningar till andra och ta betalt för det)

Det var en övning för att se vilka fallenheter eller gåvor ni har/hadde - och jag håller fast vid att jag tycker det är något som du bör utveckla vidare- där har du en naturbegåvning - men som det bör man veta vad man ska ha det till och utveckla det merGlad

då undrar jag OG -VAD ÄR RÄTT SÄTT OCH VEM AVGÖR DET!

signemo
1

Ja, Jag har förstått Ni hade det mysigt o trevligt Glad.

Nu blir jag full i skratt OG. "I verkligenheten"  . Är Ni inte äkta här.

Ja ursäkta OG. Är lite fnissig idag. Så det bara pluppar ut.

Ha en fin kväll alla och tack för alla intressanta svar.

Är skönt att kunna ställa frågor om både det ena o det andra.

Var rädda om varandra

yamher
5

det står ingen stans att jag är ung, bara att jag med största sannolikhet är yngre än dig Jane, och att du inte ska stirra dig blind på siffror. Ålder är nämligen bara en siffra, den säger inget speciellt om en människa.

Vi delar inte samma åsikt Jane, och jag tycker verkligen det är tråkigt om du inte skulle vara öppen för att det finns andra vägar man kan gå osv.

Jag skriver inte att det du gör är skit eller inte fungerar. Jag respekterar dig, för att du vill göra det du gör! Hur du väljer att möta mig, det är upp till dig o enbart dig! Men var aktsam med att hävda vad andra kan eller inte kan eller vilken väg någon väljer att gå.

[outgrundlig]
2

Läste Yamhers inlägg nr 13…..ok så hon är 10 år yngre…vad är det? För mig är det som att minnas då jag var tio år yngre och jag visste det jag vet idag…och nu vet jag mera. I inlägg 18 hittar jag inget om det med reultat….kanske jag läst för snabbt för att se över….?

Jag har ingen hemcirkel som övar mig i att hitta människor var de än är…jag var på en träff en gång och där lärde jag mig hur jag gör….o lärde även ut det på vår träff för jag vill dela med mig till er. Flört De e för långt upp till dig men då jag kan det redan, så behöver jag ju inte åka till digFlört

Ande kontakt har jag också. Då jag själv vill. Och ser som du men undrar lite ändå då du säger att det är en medial övning….jag ser det som en övning i att känna i sig själv…o känna av levandes energier…du är en ande…jag hittade dig…jag förstår då att det är en andeövningSkrattande vilket allt är egentligen…..och ibland har man hjälp av guider eller annat men detta ser jag som övning i att känna energier av andar…levande :)

Möjligt att jag missar lite av det du säger så ha tålamod med mig…Tungan ute

Du säger att jag behöver utveckla detta vidare….jo håller med dig i den meningen att jag (ev)direkt kan anmäla mig hos Polisen (vilket jag kan se som en god gärning) som en bra källa för information. Om det är så du menar. Jag har dock större krav på mig än så. Även om jag hittade dig så vill jag lära mig mera, vad vet jag inte…men jag är faktiskt en ödmjuk person som inte far iväg bara för att jag lyckades….såvisst skall jag öva vidare…men jag litar på mig själv det vet du och såg själv.Flört Tack Jane än en gång för dina ord.

OG -VAD ÄR RÄTT SÄTT OCH VEM AVGÖR DET!

Jaa, du Jane….det var en bra fråga. Vem avgör det? Vad är rätt…

för mig själv så känner jag efter i mig själv….alla har det inte lätt att känna efter i sig själva. De behöver råd…som de senare kanske går bet på…o de prövar nästa o nästa…o så hittar de rätt.

Vi kan endast se på medans detta utspelar sig…..de provar det och provar det….alla har vi våra vägar enligt där vi står och går vidare…eller? vi kan ju inte döma eller säga något, för vad vore vi idag Jane om vi inte hade gått på våra minor..misstag…

Jane-Lyzell
0

28 SÅ DET ÄR DET SOM ÄR RESPEKTFlört

Jag är öppen - det är du som inte gillar vad jag skriver!- sorry det finns inga genvägar i mediumskap - mediumskap är ingen akt av magi!

Det kan tyckas magiskt och mystiskt men det följer alla de universsiella lagarna och naturlagarna! Oavsett gåva!Flört

Har aldrig sagt vad någon kan eller inte kan - det är upp till bevis sen kan jag bedömma - annars kan jag omöjligt veta(beroende på vad det är förstås)

om jag minns rätt nu så antar jag hela denna diskutionen bottnar sig utifrån andra diskutioner vi haft med onda energier etc . demoner och liknade som du verkar pyssla med!?? har jag rätt??

så jag förstår din gömda agenda i detta???

yamher
1

# 29 det står inget om min ålder, jag skrev om tio år vet jag mer än vad jag vet idag, naturligtvis och förhoppningsvis så använder jag min erfarenhet vist.

yamher
5

med den logiken om åldern, skulle jag kunna hävda om jag hade velat att min far, för han är äldre än dig, och har certifikat osv, utbildad på bla ramsbergsgården innan du tog över den, skulle vara någon som du bör lyssna på mer än din egen erfarenhet och dig själv? Vad det inte så du menade Jane att jag skulle göra, eftersom jag ev. är yngre än dig?

bara nyfikenhet, inte hån inget negativt, bara nyfikenhet vad du menade angående det där med ålder…

[outgrundlig]
1

#27 Jag lovar dig att jag är ärlig hela tiden i min verklighet…även om jag kan försköna saker för att det inte skall tas illa men ibland slänger jag klubban i bordetCoolmen inte idag…jag har mött Jane…hon vill inget illa innerst inne. Det, allt beror på hur vi tolkar hennes svar…eller hur JaneFlört

Tackar dig för en fintråd Signemo, där vi kan dryfta saker på ett fint sätt. Och komma fram till något mera….

Jane-Lyzell
0

29 inlägg 18 oonna "det enda som gäller i en sådan situtation är att se till det resultat man får när man delar med sig av sin naturbegåvning eller sin gamla erfarenhet."

Inlägg 13 Yamer "

"jag känner till äldre medium som inte har en susning om vad de egentligen ger sig in på som man får städa efter, så vad ska jag lära mig av dem, och vad ska jag kunna lära mig av just dig, Jane, om jag endast pga  min ålder är ett sämre medium? Ett mindre utvecklat medium? Inte lika förmögen att hantera andra sidan? ut i det oändliga kan jag dra detta, men jag stannar här. Du måste öppna upp dig för att en yngre människa kan tillföra dig nya kunskaper."

---------------------------------------------------------------------------

Den förmågan och övningen vi gjorde var remotecontroll /eller fjärrsyn även kan det vara psi spår (spychic ) du känner energi spåren av mig i detta fallet!. Det är en medial förmåga och behöver inte ha någon andekontakt att göra mer en din egen levandes på denna sidan livet i en fysisk kropp likt mig så som du hittade - det är levande andar på denna sidan livet - inte andar i andevärlden - så stor skillnad faktiskt!

sen kan man vist finna personer med andevärldens hjälp - men så tror jag inte det var i detta fallet OG - det var du - din egen ande Glad och du var fantastisk!

Det sista var svar på det sista du skrev i inlägg 23du skrev;

Klart, ser vad du menar med otyglad men det finns människor som inte säger rakt ut att de tror på sig själva så som du gör. Det finns otyglade som frågar och kan verka vilsna men av den anledningen att de vill veta mera….för att utvecklas….inte för att de är otyglade…de tänker friare helt enkelt…så är mitt sätt att se det på om jag jämför med det jag ser i mitt liv i verkligheten. Kan man svara dem på rätt sätt så vinner alla.

Det var det jag frågade dig sist i mitt förra inlägg!som du svarade på!

Jane-Lyzell
0

32 Ja om han bör ges respekt som medium och utvvecklats i cirkelform - så ja vist bör man lyssna på honom och hanses erfarenheter - Det gör jag varige dag av de gamla!

Naturligt vis beror allt från fall till fall - men din pappa bör ju ha en hel massa erfarenheter med sig att ta del av!Glad

yamher
5

bottnar inte i något annat än att du hävdar det du skriver här, Jane, och jag skriver bara till dig nu, av artighet, att man ska vara ganska öppen, och inte vara för snar att döma.

Det har inte med min medialitet (som du inte har någon som helst aning om) utan rent generellt. Så pass mycket har jag sett och mött.

Och jag sysslar inte med demoner som du hävdar Jane, Jag vet att de finns betyder inte att jag sysslar med dem.

Jag tycker du är bitsk Jane. och jag förstår om du tror att alla hugger på dig. Det finns ingen anledning till att vara det. Jag skriver av artighet, för att det kan finnas andra som tar illa vid sig av att någon kan hävda att den vägen är den enda rätta. Inom detta så är så ofantligt stort bör man inte vara för stor "i käften", om ni ursäktar uttrycket. För din egen skulle, Jane, var mer öppen!

[outgrundlig]
1

#34 tack för dina svar….o glad blir jag att du säger så, tack!!!Skrattande

p.s. jag vet att det var jag själva som ande som hittade dig…men psst Jane säg inget till andra…jag bad om hjälp/närvaro…av andarna, mina vänner…Flört d.s.

Jane-Lyzell
0

36 Men Yamhmer förklara för mig då vad jag dömmer- för jag förstår inte det!?

Jag får en känsla av att du likt Mattadoren i ferdinand - vill strida tappert och visa vad du kan…… Men visa då!?

Jag är inte bitsk - jag är rak.

Haar jag uppfattat dig rätt när jag tolkar att du tror jag inte tycker att unga mediala kan något!?

Det är totalt fel - Det jag säger är att det behöver träning i cirkel och erfarenhet att kunna hantera sina gåvor!

Herregud du har ju en Pappa som är medium prata med han!

Hellas
2

17

Återgå till trådens ämne: Framhäva sig eller andra

Jag har Time Out så samsas nu flickor och pojkar, smånytt o tomtar

//Hellas

[outgrundlig]
4

Jag tycker jag framhäver mig i denna tråden så jag håller mig till ämnetSkrattandeFlört

Det är faktiskt en bra tråd det här Hellas, ja det tycker jag och vi kan ju be de som läser att trycka i på knapparna…bra inlägg..etc…jag vädjar Hellas…..det vi pratar om har ett värde på lång sikt för oss alla.

Hellas
1

#40 Det är en rackarns bra tråd men tro mig genom min erfarenhet som jag nu Framäver Skrattande, så ser jag direkt när någonting bra är på väg att vända.

Fortsätt i god anda och låt mig få vila från detta Kyss

//Hellas

[outgrundlig]
1

#41 Aha så du framhäver saker du medFlört gött! Men jag känner i min nerv att det är bara goa andar i denna tråden som vill diskutera så detta kommer att gå fint, rest in peace HellasSkrattandevila!

signemo
0

Fortsätt Ni. Jag är nyfiken som Ni vet. Och ser gärna olika tankar från alla som läser detta. Fast ögonen börjar gå i kors nu. Så jag kojar strax för dagen. Natti för idag

Var rädda om varandra

[outgrundlig]
0

Natti natti på er allaSkrattande

chik
4

Yamher…jag känner till äldre medium som inte har en susning om vad de egentligen ger sig in på som man får städa efter, så vad ska jag lära mig av dem, Om jag har förstått det rät, Så är det den typ av människa som vi skall säga till…."" O det hoppas jag att du har gjort!! och vad sär inte i någon grupp utan är helt min egna..ka jag kunna lära mig av just dig, Jane, Det är ju upp till dig..Man tar bara till sig det som man behöver. om jag endast pga  min ålder är ett sämre medium? Sämre""" Det är du som säger. Ett mindre utvecklat medium? Kan inte vara lika bra som ett utvecklat. Inte lika förmögen att hantera andra sidan? ut i det oändliga kan jag dra detta, men jag stannar här. ""Du måste öppna upp dig för att en yngre människa kan tillföra dig nya kunskaper.Varför ??? Går du på jane???

Yamher.När jag läste detta stycke..så kände jag att jag ville ha lite svar..Det svarta är mina ord..Tackar på förhand…

Hella!!!Nu gick jag från ämnet.Men frågor""

Medium!!!! Är jag inte. Utan jag är jag, som tycker det är väldigt intressant o vara med lika sinnnade.

Fast vi är inte lika!!!!!

För även i detta ämne är det olika grupper, eller hur jag skall uttrycka mig..

O jag är inte i någon grupp o inte medlem i något samfund utan helt neutral..

Efter som man är med i en grupp så blir språk o tanke inte det samma..Något som tog lång tid för mig o lära mig..Men nu har jag tycker jag själv så långt att jag respekterar även om jag inte tror samma..

Sen så är det väl som så att erfarenhet går med Ålden.Förutsatt att man är kunnig i sin sak….

Medium är jag inte…Men jag ser o känner o vet kanske lite mer än de mina…….

Så för mig är erfarenhet o ålder.Något som jag respekterar…

Lena som inte är rädd för o bjuda på sig själv…

Något du vill veta så fråga eller gå in på min nick..Lena.

yamher
12

jag tänker inte ge mig in i en diskussion baserad på vad man tolkar ord. Jag vill bara - framför allt- på en site att man ska vara försiktig med att döma. Gudarna ska veta att vi alla kan göra det, o gör det titt som tätt. Men detta med andra sidan är större än vad vi någonsin kan tänka oss, att vi ska akta oss å säga att det bara kan vara sådan medium, eller att man ska gå just den vägen.

För mig e det a och o. Det är ett råd. Och de som vill skjuta i höjden för det så…

Vi får gärna framhäva oss, varandra och andra, till en viss gräns där det är mer skadligt än till nytta.

chik
0

yamher..Då tackar jag…O önskar dig en fin Fredag..

yamher
0

det samma chik :)

Jane-Lyzell
0

chik goa du - ja du skriver presis du inte är medium , och kan alltså inte vetaGlad och därför inte förstå varför jag går på som du säger!

Yamher - jag tror vi i grunden har samma syn(nja kanske) klart det finns många äldre medium som inte sitter i cirkel och svamlar - lika mycket som det finns yngre som gör det!Flört

Det jag menar är att även som du säger ett underbarn eller någon som bara har gåvan - är ett bättre redskap tränat en otränat och de verktyget(mediumet) blir bättre på att förstå sina gåvor ju äldre den blir!Glad

Nu har jag inte tid mer - ska jobba hela helgen så ha det gott!

chik
0

Så. Pass!!

signemo
4

Skulle man kunna sammanfatta det så. vi tycker vi har förmågan att ge berömm

Men att en del av oss tycker att erfarenhet o utbildning  står lite högre än vad naturbegåvning o fallenhet.

Och andra tvärtom

En del tycker att åldern eller rättare sagt åren man pysslat med en sak har betydelse andra ser det inte så.

Med andra ord är mediala troligen som alla andra

Forsätt gärna diskussionen.

Att ventilera olikheter är givande och lär oss alla mycket vill jag tro.

Och om vi försöker  ta till oss och sätta oss in i annans tänk ja då kanske vi växer själva

Bara vi visar respekt för varandras olikheter.

Och hur skulle samhället se ut om alla var lika

Var rädda om varandra

yamher
16

Erfarenhet är jätte bra, en del är naturbegåvningar, en del kan allt teoretiskt men haltar praktiskt. En del tror på cirkelarbete andra klarar sig alldeles utmärkt själv med hjälp av sina guider/mentorer/skyddsänglar. En del tror att de är mediala. En del är livrädda.

Jag ville bara hänvisa till att det inte är det ena eller det andra. Man ska absolut inte döma, definitivt inte om man inte känner personen ifråga. Vare sig personen är 25, 45, 65 eller 85 år säger siffran ingenting om personens mediala gåvor, insikt, erfarenhet, livsuppgifter eller något annat.

Jag vet att Jane är spiritualist. Hon har oerhört bestämda åsikter.

Att hon sitter i en cirkel, att det fungerar bäst för henne, respekterar jag. Jag respekterar också att hon rekommenderar cirkel för utveckling, speciellt om någon är ny o oerfaren.

Men man bör vara försiktigt med att säga att "jag vet bäst" (innan någon missförstår och hävdar något så skriver jag inte eller hänvisar inte att Jane har skrivit det), bara ett råd att vara försiktig med säga att någon är yngre, oerfarnare än sig själv är ett sämre medium, ett farligare medium, större risk för olyckor osv. Det var ett generellt råd, men det var Jane som högg.

Jag sa inget till någon hur man bör göra, eller att man är på ett visst sätt. Bara att det finns oerhörda stora nyanser på mediala gåvor. Erfarenhet är alltid bra att ha, men det betyder inte nödvändigtvis att en som är äldre alltid vet bättre oavsett om han eller hon sitter i cirkel, är präst i kyrkan eller häxa i skogen. och det gäller tvärtom också, unga som borde ta till sig äldres råd. Eller en gammal kvinan som satt med kunskap, som ingen lyssnar till heller idag som kanske är runt 80.

Vi som människor ska vara oerhört försiktiga med att gå ut och säga NN inte kan vara bra pga ålder, brist på erfarenhet, sitter inte i cirkel, tillhör inte en viss grupp, gör inte de riterna, är för gammal, har inga certifikat, har inte gått den eller den kursen, säger att h*n sett demoner, känner till något som andra ledande inte känner till osv. jag skulle kunna fortsätta o skriva exp. Risken är att det förr eller senare slår tillbaka på en om man inte kan vara mer öppen för alternativ, för andra arbetssätt. Det handlar om respekt, förståelse, insikt.

chik
3

# 51. Signemo..En fin resumé…

En tanke här..Naturbegåvning"" Men detta att se känna o veta" Är ju något vi föds med. sen så gäller det o inte tappa bort det…O kunna ta upp det o förvandla det till något som man har användning av..

Där viker jag mig inte en tum…..

_""Vi föds med det"""
_

Jane-Lyzell
0

52  Nu ska jag knäppa lite på era näsorFlört vem avgör att ett underbarns utsagor eller en naturbegåvnings utsagor är rätt- eller ett ortänat gamalt eller inte ganmmalt mediums utsagor är rätt?????

yamher
8

Om du möter en naturbegåvning som kan måla hur kan man se det? Finns de om man inte har träffat dem, och har man inte träffat någon ska man säga emot alla att de inte finns o defintivt inte skolade nog att måla tavlor tills de får tillträckligt med erfarenheter som tex 50 år, gått otaliga utbildningar o kurser, formad o styrd av samhället och/eller av en viss nisch?

Nåja, jag förstår att du inte har träffat någon, för hade du träffat någon så hade du vetat :)

Nu har jag gått tillräckligt långt i den här diskussionen med dig Jane, för vi delar uppenbarligen inte samma syn av öppenhet o respekt gentemot andra personer och deras evtuella gåvor. med förbehållen rätt för att jag skrivit o sammanfattat det felaktigt.

Jane-Lyzell
1

55 Jag trodde vi talade om medium inte konstnärer!( tror jag vet vad du syftar på)

Respekt får du om du ger respekt själv!Flört(att anta är det största misstag man som människa kan göra så sluta med det är du snäll )

[outgrundlig]
4

Respekten tycker jag skall grundas i ens egen känsla att kunna se igenom/med den person man lyssnar till och läsa av vad som står mellan raderna.

Kan man då både ge bra kritik och ta emot kritik hur den än är och vända den tillbaka, så att personen förstår/och slutligen båda förstår att man är människor och gör sitt bästa i det man lever i, ja då har man visat respekt och framhävt andra…gett beröm….och framhävt sig själv med ord så man kunnat bli förstådd.

Ex. Du är dum och jag är bäst!

Mycket kan man svara på detta. Men ett exempel:

(du är dum)Intressant att du säger så, utveckla det gärna så att jag kan se det på det sätt som du säger det…jag kan alltid lära mig något av detta.

(----Felet vi ofta gör är att slå tillbaka istället för att vara nyfikna…)

(jag är bäst)Jag har hört/jag har sett att du gör bra saker, det gillar jag. Dock undrar jag över detta….det har jag inte fått kläm på.

(man behöver inte ta ifrån en människa sin tro att den är bäst men man kan fråga vidare o ifrågasätta tills båda är nöjda utan att skapa oenigheter då det egentligen bara är missförstånd/missförståelse)

På samma gång är det en balansgång om hur långt man skall driva en sak/fråga. Någonstans har frågan landat…kommer det inget svar så har det landat men kan inte svaras…(inte just nu….senare kanske) Konsten ligger då inte i att driva på än mera och gå i eldstrider…utan avvakta tills allt landar hos en själv och den andra. Men med förståelsen att det slutligen kan bli ett samförstånd…inte att …haaa nu fick jag sagt sista ordetCool utan vetskapen om att tanketid är viktig. För båda. Sedan kan man diskutera vidare, fråga…hur menade du där egentligen…..allt för att man skall förstå…det är allt det handlar om.

Dessa tankar fick jag till mig Signemo då du skrev din sammanfattning som var så fin och gav inspiration.Glad

signemo
2

Outgrundlig. Du är en stjärna på kloka ord. Och då menar jag verkligen i positiv anda.  Du visar hur viktig respekten mellan oss medmänniskor är och får fram det .

På tal om kritik, jag tror att många av oss människor skulle må bättre av att låta saker sjunka in , innan vi ger oss i kast med att försvara oss själva.

Sova på saken kanske.Skrattande

Visst har vi alla tillmans blivit rent utsagt tvärförbxxxde på något.

Åtminstone jagObestämd.

Har jag då dragit andan, kanske till o med låtit det gå ett tag. Ja då har jag kommit på att vem retar det mest, vem har mest ont av att jag blev lite  ( hm) sur. Jo jag själv.  Och många gånger kan jag då skratta åt mig själv.

Fast ibland är det effektiv att bli arg. Jag torkar golv så himla bra då.Skrattande

NU har jag svamlat till det, för skylla på att jag har huvudvärk.

Må så gott allesamman

Var rädda om varandra

yamher
1

ja, tack för en bra skriven text outgrundlig!!

Jag själv borde ha slutat med mitt skrivande tidigare. Jag har skrivit det jag ville. Hoppas bara på mer öppenhet fast jag var dum o gav mig in o tjafsade!

[outgrundlig]
3

Tack Signemo för dina fina ord, skrattar gott åt att ditt golv är rent och fint efter dina stunder….själv blir det väldans fin utsikt här igenom mina fönster då jag går fram..Flört..jo vi alla behöver tid att tänka o landa i mitten av allt.

#59 yamher, tack själv för bra skrivna texter!!! Alla är ni min inspirationskälla till att skriva.

Jag ser att du skrivit det du ville. Jane likaså. Jag likaså. Signemo likaså, Chik likaså.

Om vi hoppas på mer öppenhet så hoppas jag att den kommer från oss själva till att börja med. Förstå då kan det bli tal om att närma sig.

Vi måste börja med oss själva för att lyckas framhäva andra och därigenom framhäva oss själva som ett resultat av det.

Man får inte saker från andra om man inte själv ser saken i sitt rätta ljus och själv kan närma sig det med ödmjukhet. Likt den text jag skrev ovan.

Och du yamher är en fin person som jag ser upp till med dina texter så jag önskar av hela mitt hjärta att du ser att inget gått fel, allt kan bara bli bättre.Glad

yamher
3

tack själv, så sant så sant!! Inget har gått fel, verkligen inte, som jag skrev att man måste våga vara öppen, det finns inga enkla förklaringar att antingen är det så eller så utan otaliga varianter, precis som otaliga varianter av oss människor. Och det är farligt, nästintill snudd på högmod, om man kan dömma efter antingen en ålder, ett kön osv. Så pass belysta bör vi vara idag att vi inte ska dra alla över en kamm ;) Speciellt ett ämne så svårt som allt detta med det övernaturliga!

Tackar igen för din fina text, outgrundlig och ni andra!!

[outgrundlig]
3

Tack yamher! Nej allt är ju som det skall vara, vi skall bara låta tiden gå lite granna, låta tankar sjunka in, läsa mera och bara vara. Glad Skriva när vi har andan…läsa när vi har andan.

Jane-Lyzell
0

Högmod ?

[Lady-Oona]
0

Blir nu lite nyfiken….var i tråden har någon dömt någon alls för någonting?

[outgrundlig]
0

#63 Vad menar du? Har jag skrivit något konstigt? Obestämd

#64 Antar du får din fråga från något inlägg så referera gärna till det så jag vet om jag kan svara dig eller någon annan kan svara dig.Obestämd

Jag blir ärligen förbryllad av era inlägg? Förlåt mig men så känner jag. Kanske ni känner så över något som jag skriver eller någon annan men ni skriver bara det ni skriver och inget mera. Nog för att jag kan tankeläsa. Men jag föredrar nog att få veta öppet i tråden vad jag skall svara på egentligen…Hoppas ni förstår mig?

yamher
0

Ougrundlig - Jane refererar högmod till mitt inlägg, men jag kommer inte att gå in mer i den typen av diskussion.

[outgrundlig]
0

#66 Aha, ok, fattade inte det. Men jag hoppas Jane har ett fylligare svar. För jag blir bara förbryllad av det.

Kom hem och såg dessa två inlägg och sedan inget mera inlägg. Känns konstigt inuti mig när man inte förstår.

[Lady-Oona]
0

#65  det var den här meningen jag fastnade i….."Och det är farligt, nästintill snudd på högmod, om man kan dömma efter antingen en ålder, ett kön osv."

glömde skriva din inläggssiffra i min fråga…sorry

signemo
3

Suck.Börjar bli trött . Det infinner sig en obehagskänsla.

Jag nästan börjar funderar varför jag startade tråden.

Jag läser saker mellan raderna. Det har börjat kännas av en tråkig atmosfär och i vissa stunder nedlåtande.

Jag är tacksam för att Ni alla tagit Er tid att svara o diskutera mina funderingar.

Försöker begrunda hur och vad som skrivits.  Och kan inte låta bli att bli lite ledsen över något som jag upplever som nedlåtande.

Men strunt i hur jag känner. Och jag kan ha missförstått

Och försöka förklara så att alla förstår mig rätt, det går jag nog inte iland med, det kan bara bli mer missförstådda saker.

Vi läser in o tyder så olika.

Det jag önskar Er alla är en fint liv. Med många härliga upplevelser inom det mediala oberoende om Ni upplever det i det lilla eller i det stora.

Där med avslutar jag mina inlägg i tråden.

Kram

Var rädda om varandra

[outgrundlig]
0

#68 Aha då ser jag orden….och ur vilket inlägg plockar du dessa orden ifrån…. :)

yamher
4

Om jag nu måste behöva förklara mig så;

Jag skriver inte att någon har dömt någon. Jag skriver bara i omtanke att man generellt inte ska dömma någon utifrån en siffra, ett kön, religion för den delen med eller vilket land man kommer ifrån, de säger inte allt om en person. Varken kunskap eller erfarenhetsmässigt. Därför skrev jag att jag finner det farligt, snudd på högmod om någon skulle evtuenllt kanske göra det. Om jag hade syftat på någon här så hade jag skrivit det.

Jag tycker det var en fin tanke du hade Signemo!

[outgrundlig]
2

Jag inväntar fortfarande Oonas svar….för jag har letat efter dessa ord ändå upp till nr 30 eller 20….o så tänkte jag…varför skall jag leta i alla inläggen när hon borde veta var hon hämtar sina tankar från.

Ingen skall behöva förklara sig innan ett inlägg är fullständigt eller?

Yamher, jag uppfattar dig som en fin person, känner inte dig alls mer än dina ord. De verkar kloka.

Sedan är ju det detta med att bemöta dig i dessa ord….så svårt tycks det vara bland oss människor.

En med erfarenhet borde kunna bemöta dig på rätt sätt anser jag. Kunna se det du vill säga med de ord du har.

Likadant gäller för dig.Flört

Men nu väntar jag på Oonas refererande till inlägget o även Jane´s inlägg…..

[Lady-Oona]
0

#72 I Nlägg 61…där finns det en mening som jag fastnade i…jag är nog inte så bra på siffror idag…

Jane-Lyzell
0

og mitt ord är inte från dina inlägg utan YamherFlört

[outgrundlig]
6

#73 Nej du verkar inte vara ett med siffrorna idag Oona. Själv är bäste dräng Oona….FlörtDå bli man inte påverkad av annat.

Har sett runt omkring i dina inlägg att du har skrivit liknande inlägg som Yamhers inlägg: att man skall vara öppen etc….o även Jane skriver detta…att man har sin egen sanning,,,så då förstår jag inte vad du vill säga med detta. Det får du gärna förklara för mig, för så som jag känner er så borde inte Yamhers budskap i detta inlägg väcka anstöt hos någon av er såvida det inte är så att ni blandar in personkemi så som jag känner att det kan vara. Det är en farlig sak att göra om det nu är så, rätta mig om jag har fel.

2011-11-21 21:28 #61 skrivet av yamher

man måste våga vara öppen, det finns inga enkla förklaringar att antingen är det så eller så utan otaliga varianter, precis som otaliga varianter av oss människor. Och det är farligt, nästintill snudd på högmod, om man kan dömma efter antingen en ålder, ett kön osv. Så pass belysta bör vi vara idag att vi inte ska dra alla över en kamm ;) Speciellt ett ämne så svårt som allt detta med det övernaturliga!

[Lady-Oona]
0

#75 jag har inte kännt anstöt…? jag bara undrar vad meningen betyder, får inte ihop det….nä personkemi handlar det inte om, vi har ju aldrig möts vad jag vet, så ja du har fel Flört

[outgrundlig]
11

#74 Jane, nu såg jag ditt inlägg, ok då vet jag….du kan kolla i svaret till Oona så ser du vad jag säger där.

Då hämtar ni info från samma källa så att säga…..

som du förstår där i mitt inlägg till Oona…#75

Så ser du också min respons på det.

Så därav att jag inte kan fatta era bådas inlägg idag på middagen? # 63 & 64.

Det känns inom mig som om något uppgjort, snackat om bakom kulisserna liksom.

Ni verkar inte se vad ni skriver till andra och sedan komma ihåg det inför er själva sedan.

Har jag fel eller?

Jag reagerar på detta då ni ger er på någon som skriver sunt, så som ni själva gör.

Jag vet att detta kan ju var svårt att medge inför alla ifokustittarna men någon gång bör ju vara den första att säga rakt ut…ohhh vi missförstod!

För i mina ögon när jag ser era inlägg så verkar de ryckta ur någons fantasi? Rätta mig igen om jag har fel!

Eller kan inte ni säga om ni har fel? Rätta mig återigen för det är många som vill veta om de har fel i denna uppfattning.

[outgrundlig]
7

Bra att jag har felSkrattande

Du skrev…citerade….

det var den här meningen jag fastnade i….."Och det är farligt, nästintill snudd på högmod, om man kan dömma efter antingen en ålder, ett kön osv."

Min fråga är nu…har du kommit ur dina förvirringar nu eller skall du skriva till den som skrev inlägget och fråga vidare vad den menar?

[Lady-Oona]
0

lägger ner….blir bara trött i huvvet…Foten i munnen

Jane-Lyzell
1

77 OG - hold youre horses här är du snäll

Här har inte snackats något bakom något!Tungan ute

Jag har redan svarat dig och du fortsätter envisas med att krongla till det och skriver NI- vilka NI?

Och vem är ERA?

Du kronlar verkligen till mycket här nu og- jag har inga problem skriva om jag gör fel och skulle naturligtvis erkänna det offentligt men detta är löjligt OG.

Vem har jag gett mig på??? du skriver som ni ger er på????

Förklara gärna så jag förstår!Glad

[outgrundlig]
7

#80 Nu håller jag alla hästarna i stallet, stilla.FlörtGlad

Jag förmodar att de ord du frågar om ovan har du tagit från inlägg 77. Rätta mig annars om jag nu då pratar om fel inlägg.

Jag menar såhär:

Om jag i någon tråd skulle gå in och skriva ett ord och ett frågetecken typ Högmod? Då anser jag att jag mystifierar saker och inte är rakt på med vad jag menar. När det sedan kommer ett till inlägg som har en fråga i sig och ingen referens till inlägget som åsyftas…..vilken tjänst gör jag människorna då om jag dessutom drar mig ur och inte förklarar vad jag menar eller förklarar vad jag menar med,  Högmod?

I detta fallet är det NI, du och Oona, med ERA inlägg som jag nu då kan tycka att ni säger bu men inte bä. Jag kanske har fel ord för hur detta kan kännas för andra som läser (inläggsskaparen+ övriga) men för mig känns det som att ni ger er på, om det nu "bara" är själsligen/andligen genom dessa två inlägg.

Förstår du nu?Flört

Jane-Lyzell
0

81 du får gärna kalla mig för du och inte ni!

du blandar o ger här OGFörvånad

Det var jag som jag redan skrivit et par gånger som syftade p¨å Yamehrs inlägg med ordet Högmod? - Yamher förstod det men inte du!?

Kan väll inte bli tydligar jag frågar varför högmod står med i texten och vad som menas! krongla inte till det OG!

[outgrundlig]
9

#82 Oj, har jag missat något då..var står det någonstans?Skäms

(var försiktig med att säga att jag blandar och ger för jag skriver inget i denna tråden bara för att djävlas, utan jag undrar och frågar saker som jag inte förstår/Och att säga till någon att den krånglar till det kan vara kränkande om det nu är så att jag undrar….nu har jag ett starkt psyke så jag klarar detta Jane men vill ändå göra dig uppmärksam på ditt språk emot andra)

Jane-Lyzell
0

83 läs förts i trådarna  och skriv sen OG - jag vill nog också göra dig uppmärksam på ditt eget språk gentemot mig - lite som tråden heter faktiskt!Flört

[outgrundlig]
1

#84 Kära Jane….Jag frågade dig en fråga om var det står någonstans. Jag har läst i trådarna. Finner inget. Kanske vill du vara vänlig och hjälpa mig att hitta? Jag ber dig vänligast?!Oskyldig

Jane-Lyzell
0

85 Og jag har svarat dig i varige inlägg från första inlägget ssamma sak hela tiden med hänvisningar - här kommer ytterligare en hänvisning till mitt inlägg som inte var till dig! inlägg 63…

och du missförstår då redan i inlägg 65- vilket jag sedan har svarat på hela tiden!!!

[outgrundlig]
4

#86 Tack Jane. Jaa, det inlägget känner jag till…..och du säger sedan att det var Yamhers du syftade på…o Yamher kände på sig att det var till henne du riktade detta ord emot. Så långt är jag med.

Men Yamher kände det bara på sig. Jag visste det inte då.

Min fråga är…vad menar du när du skriver så? Ett ord o ett frågetecken….det är det jag letar efter.

För mig ser det udda ut när jag läser det ordet enbart o ett frågetecken. Visst jag kan anses krånglig av dig. Men för alla som läser tråden då och som själva undrar vad du menar med det ordet egentligen…skall de gissa sig till vad du tänker? Precis som Yamher gjorde.

Jag är här i tråden och aktivt undrar vad du tänker…varför skrev du så? Det är det jag letat efter…och finner inte ditt svar till henne och Yamher gav upp……efter detta enda lilla ord.

Är det det du vill att människor skall göra? Nej, det tror jag inte du vill men det blir bara så som ett resultat av att du tänker för snabbt. Och inte skriver det du tänker. Eller?

Hade vi fått den chansen att förstå från dig, så hade inte jag suttit här idag och undrat.

Visst kan jag anta saker här hemma i min soffa…jag kan anta…Tja…Jane tycker illa om någons inlägg….Jane förstår inte vad någon skriver och ordet högmod….

Nu senare vet jag att denna någon är Yamher. Hur känner du inför det faktum att Yamher lade sig så som Oona gjort i sin fråga. Samma sak. Trötta är de båda.

På vad är Yamher trött? Ett enda litet ord kanske?

Nu börjar vi om tråden från början….vänligt och inkännande med intresse för vad alla skriver, det är ett förslag från mig.

Att framhäva sig själv eller andra.

Jane-Lyzell
0

87 det var bara en reflektion på yahmers inlägg inget annat og! - nu blir jag faktiskt trött och jag tycker det inte behöver ältas mer - så låt det vara som det är nuCool

åter gå till huvudinlägget om du vill skriva mer - fastna inte på mitt ord!

[outgrundlig]
2

#87 Förstår det Jane.

Nu skall jag inte älta detta mera, jag lovar.Flört

Jag hoppas vi båda kan gå ifrån detta nu och veta mer än vad vi visste innanFlört

KramKyss

Jane-Lyzell
0

89KyssKram

[outgrundlig]
0

#90 KyssKyss Kramen

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.