Mediala Gåvor???
Vad är egentligen medialitet?
Vad betecknar mediala gåvor?
Tolkningen av detta ord är så färgat av tradition, tro, religion, filosofi och lära att det finns otaliga beskrivningar.
Vad har du för tankar om det här, om några alls.
Har vi slentriant bara satt benämmningar på olika egenskaper inom det mediala bara för att vi inte kan eller vet om det finns andra ord för de olika yttringarna som medialitet kan ha?
Vore intressant att veta vad du tänker….
Oj vilken spännande fråga! Jag tänker såhär. Lite synsk eller kunna prata med djur etc kan nog måna av oss vara. Magkänslan/ intuition är ju något de flesta av oss har och går efter. Det innebär inte att vara medial för mig. Medial är den som långt bortom det man är lite till mans kan se/ höra olika saker om det som funnits, de som levt och det som ska komma. Alltså någon som är både mottaglig för de andra dimensionerna och också gör sig tillgänglig för den och kan använda olika sätt/ redskap för att vara mottaglig och få in budskap. I detta ingår självklart att det denne person får till sig har en hög sanningshalt och kan bevisas vara äkta.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

man bör kunna kommunicera med andra sidan, och kunna lita på det man får till sig. Det kan också gälla annan form av kommunikation, som att ta på någon o se saker om den, framtiden, eller i saker då tid. Men medialitet är nyanserat, dvs att man har lite medialitet till oerhört välutvecklad som att vara i "himlen" utan att ta skada, och ha den insikten man får när man har den rätten, att kunna själv styra att gå i tiden/i rummet. osv.
Alis volat propriis 
Medial ""Känns som ett stort ord för mig…En benämning på någon som jobbar med olika övernaturliga människor eller djur…
Vad är egentligen medialitet?--**Ja det är ju det.. **
Vad betecknar mediala gåvor?--**Det är mycket, Från o fjärr skådda hita saker, ledsaga människor,o mycket mer.. **
Tolkningen av detta ord är så färgat av tradition, tro, religion, filosofi och lära att det finns otaliga beskrivningar.
Vad har du för tankar om det här, om några alls.
Har vi slentriant bara satt benämmningar på olika egenskaper inom det mediala bara för att vi inte kan eller vet om det finns andra ord för de olika yttringarna som medialitet kan ha? Här kan jag tycka att det fins så många olika ord på samma sak.O det kan jag tycka är lite förvirrande.Ord för o göra det mer intressant.
**Sen så är det ju olika fack..med olika tänkande i botten. o då kan jag uppfatta det som man inte talar samma språk. Fastten man talar om samma sak.. **
Vore intressant att veta vad du tänker…
sen så kan jag tycka att man som Medial skall ha en stor förstående för andra människor o sätta de i centrum, Inte trycka ner dom..
ja lite vad jag tyckte i dag…
**Lena lite här borta.. **
Lena.P är jag i verkliga livet.
I begrepet å være medial legger jeg;
En person som tar imot informasjon/beskjeder eller budskap fra noe eller noen som lver i en annen dimensjon enn oss her på jorden
(håper jeg klarte å utrykke meg forståelig nå)
Ellen1960. Jag tror jag förstår,
. Jag tänker nog så också. Sen är man olika bra/dåliga på att förstå, uppfatta , tyda det.
Och är man bra på det är det en gåva
Var rädda om varandra
Medial….
Synsk…
Intuitiv…
Känslig…
Öppensinnlig…
Det finns många ord om nästan samma sak men det är stor skillnad på de olika "gåvorna". Allt är människan född med och det går att träna upp och för en del går det fortare och andra långsammare beroende på personlighet, karaktärsdaning och intensitet.
Medial….att vara öppen för det men inte alltid kan se och ta på i vardagen. läsa av personer, ting och platser, telepatisk medvetande kontakter bortom tid och rum.
Synsk…ens medvetande rör sig i mer än en dimension, bl.a tiden. Plockar in information från dåtid, nutid och framtid. Kan vara en Siare.
Intuitivi…plötslig förnimmelser från okänd källa, reagera spontant, bara vet att det är så och så.
Känslig…tar in andras emotioner, medveten om stämmingar i t.ex rum, empatisk
Öppensinnlig….upplever aurans utstrålning, upplevelser under t.ex meditiation, inre resor och visuliseringar, healinförminnelser.
Jag själv är alla former sedan barnsben alltså född med ett Sjätte Sinne aktiiverat, öppet och naturligt och även som ett arv i mina gener.
Ja det här är vad jag lärt
Jag inspireras mycket av era svar ovan, intressant att ta del av, tack så mycket.
# 6 Jag får svara detsamma, alla de begreppen stämmer in på mig och något jag haft sedan födseln som kommit bla från knvinnorna i släkten.
Kallar det ofta en gåva då det känns så när man med sina förmågor kan hjälpa andra.
Kramen
Amor Vincit Omnia
vilka fina funderingar i denna tråden - javist är det såsom ni skriver och jag kan bara säga som oona att jag har haft allt med mig sen liten och trode nog alla människor var som jag innan jag förstod bättre - ungefär när jag började lekis och skolan!
Då förstod jag att jag såg och uppfattade saker som inte de andra barnane gjorde , blev lite konstigt……
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Mediala gåvor…….
Att kunna förnimma det som inte alltid är synligt eller uppenbart.
Tack för fina svar och funderingar…alltid roligt att läsa vad andra tänker och tycker om sådant man tänkt mycket på själv….då kan vi ge varandra nåt värdefullt…ha en fin kväll