Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: medialitet
Läst 4918 ggr
jaerven
1

Hur uppfattar medium andar?

Jag har själv aldrig haft någon kontakt med en ande, men jag har varit på flera seanser där medium har haft andekontakter. Nu har jag börjat fundera på hur kontakten går till. Det jag har hört är: "Jag känner mig längre med den här anden." "Det känns som mitt hår är längre och något ljusare." Eller: "Jag ser en kvinna som är kort, smal och elegant klädd." "Jag uppfattar ett namn med J. Johan eller Jonas." Men jag har aldrig hört någon säga att anden har en grov eller hes röst, eller att den pratar med dialekt eller nasalt.

Därför kastar jag ut frågan till er som är medium: Hur uppfattar just du en andekontakt? Ljud, bilder, känslor eller vad?

Fjäril
1

Hej!

Ja, det är en intressant fråga och jag brukar försöka förklara det så tydligt som möjligt när jag vägleder eller healer personer. På så sätt kan de få en bättre bild av vad jag gör - hur jag gör.

Tänk dig att jag säger "titta en röd bil". Då "ser" du den för ditt inre, eller hur?

Det är ung samma sak här. Jag ska försöka att inte skriva så invecklat ;)

När jag har en kontakt med en anhörig, en ängel, en vägledare, ett väsen osv, så "ser" jag dem för mitt inre. Istället för att känna mig lång (om en anhörig är det som ex) så ser jag dem långa istället. Jag ser dem så som personen som jag sitter med, minns dem i livet.

Sen visar de mig bilder, känslor osv som jag sätter ihop tillsammans med personen (till ett sammanhang) På så sätt ser personen svaret själv och det är det som är meningen (för mig)

Ofta så räcker det att jag ser den röda bilen och den "lilla" bilden ger en hel mening.

Så jag tar emot information genom mitt "sinne" Jag ser dem i mitt inre och när de känner att jag har dem på "tråden" så kommunicerar de.

Däremot så pratar jag med mina vägledare. De talar i mitt "huvud" kan man säga. Jag stänger av en del av mig och kommunicerar telepatiskt.

Fick du någon klarhet :)

Sajtvärd på Övernaturligt

jaerven
1

Tack för ditt svar Fjäril. Jag förstår hur du menar. En sak bara. Bilderna de visar, är det bilder från kontakten, eller är det bilder som betyder något särskilt för dig? Att jag frågar så, är för att tv-mediet John Edwards vid ett tillfälle sa att andarna visade honom en särskild sorts tårta om dom menade en födelsedag, och en bukett röda rosor betydde kärlek. Dom valde altså bilder ur Edwards medvetande som hade en särskild betydelse för honom.

Fjäril
1

Det är jättebra att du frågar, annars lär man sig inget.

Det där är nog individuellt. Vi är olika som personer och tolkar saker på olika sätt, därför dras vissa till mig ("omdevetet") och vissa passar bättre för andra (oj vad veligt det lät *s*)

Men det är riktigt, de kommunicerar utefter vad jag kan och varit med om i livet.

Om jag hade fått en bild med rosor, så hade jag inte tolkat det som något speciellt utan försökt se något "mer" sammanhang.

Däremot får jag sällan bara en bild så där, utan det blir mer förklaringar. Det är jättesvårt att förklara, men som häromdagen som ex.

Jag satt med en kille (skulle ge honom healing och vi pratade innan) Då fick jag upp ett namn i huvudet och av det namnet blev situationen att " den här personen kan "utsätta" dig för problem genom att han gärna hittar på lite bus"

Dagen efter (killen smsade mig) hade de båda åkt fast i en poliskontroll för fortkörning ("busen") hade kört för fort.

Så en bild ger en tanke, en känsla, en förklaring.

[Lady-Oona]
0

Ett medium upplever en ande genom sina fem sinnen….känsel, lukt, smak, hörsel, synen och därtill det sjätte sinnet som ger en inre upplevelse…ett djup om man så vill.

Andarna använder sig av det kartotek som finns i mediumets hjärna…de använder bilder och symboler som är lätta för mediumet att ta till sig och ev. förklara men inte tolka, ett medium sak inte tolka endast berätta och ev. ge förslag men själva tolkningen är upp till den som får seansen.

Inom mig ser jag en som en snabbspolad videofilm när jag upplever andevärlden men det är inte alltid, utan jag vet inte alls vad jag ska säja eller vad som kommer förrän jag själv hör mig säja det. Låter kanske konstigt men så fungerar jag.

Vi har många upplevelsecenter och alla medium fungerar olika….och ibland under utvecklingsresan som medium så kan denna känslighet förändras och något kan försvinna och andra komma till.

Inte så lätt att förklara hoppas att du kunde ta till dig något.

Jane-Lyzell
0

så bra tråd- och vilka bra svar du fått Järven(alla nick blir fel för mig då jag är dyslktisk) har svårt skrriva av!

Och som Fjärli beskrivit det är perfekt tycker jag!

De flesta medium som arbetar av i dag är klart kännande som det heter - de känner in med alla sina 5(6) sinnen - som är smak, lukt,känsel,hörsel,syn. + att bara veta utan att veta vart det kommer ifrån(intutivt)

Mediumen är den som ska tolka alla dessa sinnesintryck sammtidigt - en del gör det bättre och andra sämre, tyvärr!

Exemplet med John Edwaerds är bra - Ja vist får vissa symboler en egen peronlig betydelse som betyder snarlikt för mediumen, beroende på situationen! (andevärlden har endast mediumets hjärna/medvetande at jobba med) Och de försöker på bästa sätt få varige medium att förstå och få igenom vad de vill säga(med hjälp av mediumets ledare/guide )

Vore ju chict om alla medium var klart hörande eller seende (då kunde vi bara repetera det som sades eller återge det man ser framför sig)

men så enkelt är det inte och välldigt få förunnat!

Förr i tiden fanns det mer medium som var rent klart hörande och seende - men de satt kanske varige eller varanna kväll och utvecklade sig i cirkel form  och utvecklade sitt mediumskap - den dedikeringen finns inte i dag tyvärr!

Därför finns endast klart kännade medium där ute idag!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
0

ha ha ha  Oona vi skrev samtidigt, nästanSkrattande

Fjäril
0

Ja precis så som #4 beskriver det. Ibland säger man saker som man inte hinner uppfatta förens man sagt det ;) Ibland säger jag så kloka och "märkliga" saker så jag blir riktigt paff själv.

Det viktiga är att mottagaren förstår informationen!!

Fjäril
1

Ja, det är det som kan vara det kluriga (och om man tänker efter, så är det helt otroligt att man kan göra det) tolka en bild, en känsla, en information som man faktiskt inte "ser" (abstrakt) framför sig, utan med sina sinnen - och kan med detta framföra informationen så att mottageren förstår sammanhanget.

Jane-Lyzell
1

7 Ja man ska inte tänka endast leverera - vara en kanal för informationen som kommer - om man försöker tolka det som kommer blir det oftast fel!

tyvärr lägger medium ofta till information som inte finns där - eller drar ifrån - och då brukar det bli helt fel!

Man ska inte anta eller förstå infon som kommer som medium - det är att endast leverera det som kommer - informationen är sedan sitterns att förstå!(naturligtvis ska det ge sittern en förståelse annar inget värt)