Hur mycket ser de döda oss?
Hur mycket kan ens avlidna anhöriga "se" oss människor på jorden? Det finns ju stunder jag absolut inte vill att mina avlidna anhöriga ska se mig..
Kramar Linnea
*Kärlek & lycka*
Ja, det vore kul att veta hur mycket de döda ser oss, speciellt om de kan se oss.
Respekterar vi dom respekterar dom oss. Så tror jag :)
Jag tror dom alltid kan se oss, men dom kan precis som vi välja när vi vill se dom och inte. Dock har dom betydligt fler att hålla reda på. Dom lär ju ha några släktingar här på jorden om man säger så.
Så jag tror inte att dom alltid kollar på oss vad vi gör och inte. Utan tittar till bara då och då eller när vi ber dom :)
Jag håller med Naiz, visst respekterar de oss.
Sedan kan man även tala om att i den här zonen är det inte tillåtet för er att vara
!
Andevärlden ser oss dessutom som ljuspelare (har jag hört ;)).
Så det är ju inte så att de ser en naken kropp i badkaret eller så
!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
De ser allt, så är det bara, men du har valet i din hand att be dem titta bort i vissa lägen då du känner att de inte skall se på….men kanske de ser ändå…vem vet?
Vad har vi egentligen att dölja? Ingenting egentligen…för de är på en sida/dimension där de bara är ev. åskådare till något. Du styr ditt liv ändå.
Och vet du..de bryr sig inte….de vet och respekterar dig i ditt/dina val vad de än är!!!

Men om de döda var som de var i livet, så vill man ju inte att de ska se precis allt du gör?
#5 Om de var som de var i livet…menar du då dömande t.ex?
Mitt råd är då att Var som du är….de ser på det hela på ett helt annat sätt från där de är nu :)

#6. Hur vet du det?
För att jag haft kontakt med döda, har du de?

#9 Ännu en gång, hur vet du det?
#9 ? Jag har svarat dig! Och även ställt en fråga till dig.

Det är inget tillfredställande svar, och jag kan svara både ja och nej beroende på hur man definerar saken, Men insåg just att jag var inne på lite fel forum och kan verka lite provocerande, så väljer nog helst att kliva tillbaka lite =)
#11 Ta vilka kliv du vill. =)
#11 Morphogenesis, Du kan inte framtvinga svar från andra medmänniskor, du har fått ett svar på din fråga, är du inte nöjd med det så rekomenderar jag dig att söka vidare.
Kanske kan Du få ett svar som passar dig utav någon annan.
//Hellas

#13. Därav mitt val att ta ett steg tillbaka, insåg att vi inte har samma inställning till saker och ting, vill inte verka provocerande och otrevlig då jag kom på vilket forum jag var på. Inget illa menat till någon här.
#14 Du får gärna fråga, vi har ingenting mot det men istället för att ställa frågor så kan det vara bra att invänta fler som kanske kan svara på dina funderingar.
//Hellas
#14 Jag upplever dig inte som provocerande eller otrevlig mer än att du inte såg mitt svar…det gick liksom förbi dina ögon…o även min fråga…studsade bara bort….? det har väl inte att göra med vilket forum du är i eller? Du kan ju svara mig! Du fick ju en fråga?
Menar du att den frågan inte kan besvaras i detta forum?

#16. Det jag menar är att jag är skeptiskt inställd till vissa övernaturliga fenomen, och enligt min erfarenhet så är ordet "skeptisk" näst intill ett svärord när det gäller troende, med det inte sagt att det gäller dig eller Hellas. Ville bara helgardera mig lite =)
#16 Det förstår jag för det är jag med, skeptisk,
Förstår att du var finkänslig och drog dig ur på fint sätt, det är ok.
Men kvar finns då min fråga…har du haft kontakt med andar?

#18. Där har vi problemen i frågan, jag är skeptisk till "andar". Jag kan tänka på samma sätt som mina döda vänner, betyder det att deras "andar" är med mig eller att jag är empatisk? En sådan fråga skapar fler frågor, och eftersom jag är skeptiker så frågar jag väldigt mycket. Jag såg inte riktigt det forum jag var inne på helt enkelt =)
#18 Det är bra att du är skeptisk till andar. Samtidigt ser jag att du är öppen och kan tänka som dina döda vänner. I min värld så betyder det att du är som du säger…empatisk och därmed kan känna av dina döda vänner. Hade du inte varit empatisk hade det varit svårare att känna av dem lika tydligt som du nu gjort.
Jag beklagar din sorg du ev. kan känna men förstår av dina ord även att du kan känna dem och därmed även känna deras kärlek och tanke om dig, att de bryr sig om dig eftersom de kommer till dig.
(jag vet ju inte hur länge sedan detta hänt eller så)

de på andra sidan skulle teoretiskt sätt kunna se dig hela tiden, men det är ytterst sällan de är med dig hela tiden. Det snarare om visiter. De har inte riktigt samma behov av att dömma som vi har här på jorden eftersom vi är beroende av tolka o skapa oss en uppfattning av det vi ser, och vi inte alltid vet mer än det vi ser.
Alis volat propriis